Welke kleur?

28-11-2015 11:58 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,



Ik ben op zoek naar wat kleurinspiratie voor mijn interieur. We zijn wat aanpassingen aan het maken, maar ik kan geen kleur kiezen. Op dit moment hebben we een grijze basis (muren, vloer, kozijnen, gordijnen, verschillende grijstinten) en de meubels en accessoires zijn hout, wit, zwart en grijs met een dieporanje accentkleur. Nu ben ik op zoek naar een tweede accentkleur omdat er nogal wat babyspul in de woonkamer bij moet komen, maar ik vind alles wit of grijs met oranje accenten wat teveel van het goede worden, dan wordt het allemaal zo'n keurig op elkaar afgestemd setje-completje en daar hou ik niet zo van. Welke (mag ook best uitgesproken zijn, qua kleur) accentkleur zou bij deze kleuren mooi zijn?



Kom maar op met die ideeën!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
petrol
Alle reacties Link kopieren
quote:rosaaaa schreef op 28 november 2015 @ 13:56:

Waarom kiezen voor 1 of 2 accentkleuren? Je kunt ook kiezen voor meerdere kleuren. Dus een muur in een kleur, maar de kussens weer in een andere kleur en dan weer een schilder, of kaarsen of decoratie in andere kleuren. Ik houd niet van het op elkaar afgestemde en jij ook niet, lees ik. Dan zou ik dus waken voor het kiezen van accenten.



Dat heb ik nu eigenlijk al, verschillende kleuren, omdat ik voor de grote meubels al verschillende materialen en kleuren heb, en al mijn muren zijn in (dezelfde) kleur, en de vloer, kozijnen en gordijnen zijn weer in een variant daarvan. Bovendien heb ik ook nog eens aan vrijwel alle muren kunst hangen, wat ook weer voor redelijk wat kleur zorgt. Ook zijn mijn accessoires allemaal in verschillende kleuren, zo heb ik op een witte kast juist zwarte accessoires, terwijl ik op de bank weer allerlei verschillende grijzen-taupes-wit in verschillende materialen heb.

Ik ga echter wat grotere basics vervangen omdat ik de kamer aan het omgooien ben om plaats te maken voor oa een box enzo, en ik loop er nu tegenaan dat als ik grotere items allemaal in bijvoorbeeld wit zou aanschaffen, dat er ineens wel erg veel witte meubels bijkomen waardoor het allemaal ineens zo bij elkaar passend wordt, terwijl dat nu juist niet het geval is. En kies ik voor grijs, dan heb ik hetzelfde ben ik bang, dan krijg je zo'n op elkaar afgestemd showroom effect. Het gaat me dus niet zozeer om dingen als kaarsen oid, maar juist om bijvoorbeeld een nieuwe fauteuil of een kast in een bepaalde kleur erbij te doen zodat je een beetje het eclectische effect dat ik nu ook heb hou.
Am Yisrael Chai!
Welke kleuren opperen de mannen in het huis?
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 28 november 2015 @ 17:30:

Welke kleuren opperen de mannen in het huis?De kleine man oppert niks, die vindt het boring. De grote man opperde oranje, maar dat wil ik dus niet.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Met oranje kun je het mooiste combineren met groentinten. Brons is inderdaad ook mooi, maar mosgroen en olijfgroen ook.
Het eerste waar ik aan denk ik groen.



Deze kleurcombi vind ik erg mooi:





Maar wat feller kan ook (alleen kan ik daar geen goed plaatje van vinden)

En wat voor de baby er bij





Leuk trouwens dat je zwanger bent FV, gefeliciteerd!
Misschien is chocoladebruin ook nog een optie?
Alle reacties Link kopieren
Dank je, aaaanne!



Ik zit nu zelf inderdaad ook aan groentinten te denken. Ik ga dat eens even uitproberen, dank!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 28 november 2015 @ 20:54:

Misschien is chocoladebruin ook nog een optie?Het staat er wel bij maar het lijkt me niet erg spannend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven