Algemeen vluchtelingentopic deel 4

09-11-2015 22:32 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 29 november 2015 @ 13:24:

[...]



Allemaal hoogopgeleide tandartsen,chirurgen en raketgeleerden,dat zie je zo.! Je ziet de politie stenen terug gooien, dat werkt wel effectief denk ik
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 29 november 2015 @ 13:49:

[...]





Ik snap niet dat ze het leger niet inschakelen........... Dit gaat toch helemaal nergens over!!!Ze bouwen een hek, en dat doen militairen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 29 november 2015 @ 15:34:

[...]





Ze bouwen een hek, en dat doen militairen.



Ik zie alleen die '' arme'' politieagenten tegenover een horde '' wilden'', ik heb er wel mee te doen.

Maar als jij zegt dat het leger aanwezig is, geloof ik je meteen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:aidem schreef op 29 november 2015 @ 15:21:

Het valt me op dat je de laatste tijd heel weinig meer hoort van het pro-vluchtelingen kamp. Zowel online als op straat etc. Het draagvlak voor deze gelukszoekers is gewoon gedaald tot nul komma nul. Het lijkt wel of iedereen wakker is geworden (beetje laat maar goed, liever laat dan nooit).







Klopt, de politiek is oorverdovend.

Afgelopen zomer waren er veel protesten tegen het het Hongaarse hek en de behandeling, daarom zei Merkel ook dat ze welkom waren, dat had te maken met de migranten die vast zaten op het station van Boedapest



Nu zitten migranten vast in een soort niemandsland en hoor je niets.

Het was ook onvermijdelijk, we schreven het in deze draad al 3 maanden geleden, er moet een keer een eind aan komen.



De reden waarom Merkel niets meer van zich laat horen is de interne verdeeldheid binnen haar coalitie, die is gebarsten en bij het eerste tikje valt hij uit elkaar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 29 november 2015 @ 15:38:

[...]





Ik zie alleen die '' arme'' politieagenten tegenover een horde '' wilden'', ik heb er wel mee te doen.

Maar als jij zegt dat het leger aanwezig is, geloof ik je meteen

Militairen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Mark Rutte in The Financial Times





'Perk vluchtelingenstroom in of riskeer lot van het Romeinse Rijk'
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sateofmayo schreef op 29 november 2015 @ 14:40:

[...]





Net als in Calais zijn dit geen vluchtelingen maar migranten die vinden dat ze recht hebben op westerse voorzieningen.

En kan het niet goedschiks dan maar kwaadschiks. .Ik durf niet eens naar die filmpjes te kijken. Slecht voor mijn bloeddruk.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 29 november 2015 @ 15:41:

[...]





[afbeelding]

Militairen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 29 november 2015 @ 16:20:

[...]



Ik durf niet eens naar die filmpjes te kijken. Slecht voor mijn bloeddruk.



Nou daar zeg je wat, ik kijk het bewust zonder geluid................

Het beeld alleen kan mijn bloeddruk nog net hebben
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:cijfernerd schreef op 29 november 2015 @ 15:29:

[...]



De asielzoekerknuffelaars zullen nooit toegeven,dat zij het mis hadden.

Nee, die gaan lekker verder met hun struisvogel politiek.Het gelijk recht zal toch altijd zegevieren.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 29 november 2015 @ 16:24:

[...]





Het gelijk recht zal toch altijd zegevieren.Denk je? Ik denk net als Superhuisvrouw dat het al te ver heen is, alles kan- en mag hier in het westen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 29 november 2015 @ 13:56:

[...]



Dát kan je toch niet doen Eindje,het zijn allemaal hoogopgeleide tandartsen,kaakchirurgen,raketgeleerden en apothekers,o ja en vrouwen en kinderen.







Maar daar komt een rubber kogel ook wel hard bij aan .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 29 november 2015 @ 16:31:

[...]



Denk je? Ik denk net als Superhuisvrouw dat het al te ver heen is, alles kan- en mag hier in het westen.Ik had het eigenlijk over ''ons'' gelijk recht, Giselle
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Met Turkije wordt een nieuw probleem opgeworpen. Vrij reizen naar Europa voor de turken dat zet de sluis voor de migranten open.
quote:hollebollegijs schreef op 29 november 2015 @ 16:13:

Mark Rutte in The Financial Times

[afbeelding]



'Perk vluchtelingenstroom in of riskeer lot van het Romeinse Rijk'

Mark

Mijn zwak voor Halbe blijft..



Alle reacties Link kopieren
En die Rutte blijft maar grijnzen. Schandalig ook die chantage van Turkije schieten een vliegtuig uit de lucht brengen Europa naar een oorlog en krijgen nog geld toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 29 november 2015 @ 17:32:

En die Rutte blijft maar grijnzen. Schandalig ook die chantage van Turkije schieten een vliegtuig uit de lucht brengen Europa naar een oorlog en krijgen nog geld toe.



Zit iets genuanceerder, dat vliegtuig is niet het probleem van Europa daar krijgt hij nog last mee met Poetin , sterker nog dat heeft hij al.



Voor die 3 miljard en het opheffen van de visumverplichting moet Erdogan wel de grenzen dichthouden voor Syriërs, Afghanen en Irakezen die met een 10.000 per dag in Griekenland aankomen.

Doet Turkije dat niet is het gauw over met de pret dan voert Europa de visum verplichting weer in en is het de eerste en laatste 3 miljard die ze gekregen hebben.



Ik denk dat met die 3 miljard vooral tijd is gekocht.

Er zitten 2 miljoen migranten en Turkije en die stromen richting Europa daarbij komt dat Afghanen en Irakezen via Turkije reizen.



In die gekochte tijd kan de EU haar grenzen (lees Griekenland) op orde brengen om niet meer afhankelijk te zijn van Erdogan's welwillendheid.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 29 november 2015 @ 17:23:

[...]



Mark

Mijn zwak voor Halbe blijft..



[afbeelding]Nu is het afgelopen, kijk hier maar naar.





Dat emotionele gedoe met vrouwen ook altijd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben vast dezelfde kapper.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 29 november 2015 @ 18:13:

Ze hebben vast dezelfde kapper.

Pfff alsof Gijs dat opvalt.!

Die heeft gewoon liever niet dat ik Halbe een lekker ding vind en hem wel zou willen doen..
Alle reacties Link kopieren
De Russen gaan nog weleens onze redding worden.
Alle reacties Link kopieren
Tsjetsjenen hebben ook al toestemming aan Poetin gevraagd of ze het alsjeblieft mochten opnemen tegen IS.

...en de Chinezen doen inmiddels ook al gezellig mee.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk weten Rusland en Assad de IS met wortel en tak uit te roeien zodat niets meer herinnert aan deze islamitische gezwel. Het verwijfde Europa doet ondertussen alleen maar aan navelstaren en het Amerika in de nadagen van Obama maakt zich op om een linksliberaal gleufwezen tot president te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
pleaseclosefuckinggate.jpgFuck. Het was natuurlijk te verwachten. Een stel Europese EU-hippies aan de onderhandelingstafel met een Ottomaanse straatvechter. Dan is de winnaar vooraf bekend. Erdogans morele chantage heeft gewerkt. Wat hij krijgt: "Turken die vanaf oktober 2016 naar Europa reizen hoeven geen visum meer aan te vragen," alsook een "doorstart van de onderhandelingen over een Turks EU-lidmaatschap". Wat hij levert: "vanaf juni volgend jaar alle migranten terug te nemen die illegaal via Turkije de EU binnenkomen.". Goh. Dat is wel een zéér minieme toezegging van Erdo. Want 1) moet Europa die snuiters eerst maar eens te pakken zien krijgen. En, nog belangrijker, 2) zal Europa vervolgens moeten bewijzen dat deze vlegels de EU inderdaad via Turkije illegaal betraden. Wat natuurlijk erg moeilijk zal zijn, aangezien het illegaal gebeurde en er dus geen paper trail is. En alsof al die toegespeelde presentjes nog niet genoeg glinsteren, krijgt Erdo er ook nog eens 3 miljard euro kleedgeld bij. Direct betaald door u overigens, aangezien die brave Hollanders de grootste netto-betalers binnen de EU zijn: "De Europese Commissie stelde eerder voor dat een half miljard uit het EU-budget wordt gehaald, de rest zou voor rekening van de lidstaten komen." Enfin, wat in 1683 stuk liep, kan vanaf juni dus gewoon vreedzaam voortgezet worden. Zeg, EU, die poorten zó wagenwijd open zetten, is dat niet gewoon een oorlogshandeling?

VVD, PvdA en D66 verwerpen deze motie. Rutte mag nieuwe onderhandelingen met Turkije openen over EU lidmaatschap pic.twitter.com/Hwv1zIF3ah

— Pieter Omtzigt (@PieterOmtzigt) November 26, 2015
Alle reacties Link kopieren
quote:Logan283 schreef op 29 november 2015 @ 18:46:

Hopelijk weten Rusland en Assad de IS met wortel en tak uit te roeien zodat niets meer herinnert aan deze islamitische gezwel. Het verwijfde Europa doet ondertussen alleen maar aan navelstaren en het Amerika in de nadagen van Obama maakt zich op om een linksliberaal gleufwezen tot president te kiezen.De Russen bombarderen stevig door maar raken ook burgerdoelen

https://en-maktoob.news.y ... ian-market-090932559.html

Vandaag een markt in de Syrische plaats Ariha

Dat is koren op de molen van IS



Dat was wat de VS / Navo wilde voorkomen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven