Inentingen baby

29-11-2015 16:10 491 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Nog een paar maanden en dan is de bevalling zover. Vandaag kwam het onderwerp inentingen ter sprake. Vriend wil het absoluut niet hebben en ik twijfel nog. Ik heb wel mijn inentingen gehad en loop al mijn hele leven met vage klachten. Broer heeft inentingen niet gehad en is zo gezond als een hoentje. En zo ken ik dus nog veel meer verhalen.



Iemand die zijn kinderen niet heeft laten inenten?
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 29 november 2015 @ 16:24:

Gelukkig heb je als zwangere niet de mazelen gekregen en daardoor je kind verloren. Of rode hond waardoor je kind geboren wordt met andere problemen enz. Poep maar lekker kind uit en laat andere mensen zich druk maken over pasgeboren baby's en kwetsbare groepen.... Dat is het werk van het CB om zich druk te maken daarover. Daar hoeven wij ons niet druk over te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:_origami_ schreef op 29 november 2015 @ 16:20:

[...]





Ik dacht ff dat het aan mij lag.



Lekkere motivatie ook; ik heb vage klachten en iemand die niet geënt is niet.Met je eens, alleen is het niet 'geënt' (https://nl.wikipedia.org/wiki/Enten), maar 'INgeënt' (https://nl.wikipedia.org/wiki/Inenting).
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:AnDu schreef op 29 november 2015 @ 16:25:

[...]





Ik heb het uit nieuwsgierigheid gedaan bij polio. Wel positieve berichten omdat wereldwijs steeds meer gevaccineerd wordt. Toch lijkt me dat geen prettig idee, dat je kind niet op vakantie kan omdat de ouders hebben vertikt om ze te vaccineren. Tenzij ouders het niet breed hebben, dan is het op vakantie gaan ook geen issue meer.Ja eens maar stel, intelligentie heeft een generatie overgeslagen en baby wordt een slimme jonge man die wat van de wereld wil zien...
Alle reacties Link kopieren
Laat mensen in je omgeving wel weten dat je niet inent, kinderen die niet zijn ingeent wil ik niet in de buurt van mijn baby.

Dat jij het risico op enge ziektes neemt is jouw probleem, maak daar niet het mijne van.

Vind het gezien de stroom van vluchtelingen ook helemaal niet slim, de ziektes hebben nu een grotere kans om uit te breken.

De enige reden dat ze er nu niet zijn is omdat 95% wel zo verstandig is om in te enten en een grote kans dat jouw broer daarom ook niks mankeert.
quote:Dragisa schreef op 29 november 2015 @ 16:11:

Shit hitting the fan in 3..2..1.. Mag ik mee eten?
Maar WAAROM twijfel je dan?WAAROVER?



Vul in:



Aan de ene kant vind ik inenten een goed idee omdat........



Aan de andere kant.......
Gelukkig hebben jullie hier samen goed over nagedacht, TO. Lekker gefundeerde meningen van je vriend en jou.
quote:verhuisd schreef op 29 november 2015 @ 16:30:

Maar WAAROM twijfel je dan?WAAROVER?



Vul in:



Aan de ene kant vind ik inenten een goed idee omdat........



Aan de andere kant.......Krijg je er autisme van. Dat schreef Origami en daar was TO het helemaal mee eens.
quote:verhuisd schreef op 29 november 2015 @ 16:27:

[...]





Ja eens maar stel, intelligentie heeft een generatie overgeslagen en baby wordt een slimme jonge man die wat van de wereld wil zien...Dan is er altijd nog google street view.
Alle reacties Link kopieren
Die mensen hebben al autisme... theory of mind is ver te zoeken
Alle reacties Link kopieren
quote:_origami_ schreef op 29 november 2015 @ 16:20:

[...]





Ik dacht ff dat het aan mij lag.



Lekkere motivatie ook; ik heb vage klachten en iemand die niet geënt is niet.Nou, dat is dan toch zo klaar als een klontje?! Iedereen die ingeënt is, loopt GROOT gevaar. Ik stel voor: in quarantaine. Je weet niet wat die inentingen allemaal teweeg kunnen brengen...
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk krijgt je kind de vaccinaties. Ik heb nog geen goed argument gelezen namelijk om het niet te doen.



Heb je het nieuws rondom de mazelenepidemie gevolgd, een tijd terug..? Precies! Heel naar, dat wil je echt niet.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 29 november 2015 @ 16:39:

Natuurlijk krijgt je kind de vaccinaties. Ik heb nog geen goed argument gelezen namelijk om het niet te doen.



Heb je het nieuws rondom de mazelenepidemie gevolgd, een tijd terug..? Precies! Heel naar, dat wil je echt niet.De ouders kunnen dit gewoon weigeren zonder opgaaf van reden lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kunnen ze dit, maar waarom zouden ze?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:AnDu schreef op 29 november 2015 @ 16:40:

[...]





De ouders kunnen dit gewoon weigeren zonder opgaaf van reden lijkt mij.



Natuurlijk, ze kunnen het ook weigeren met opgaaf van een kulreden.

Maar volgens mij bedoelt georgette gewoon dat ze het niet moet weigeren:) Aangezien TO en vriend er niet echt over nagedacht lijken te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vage klachten en mijn broer niet???wat een argument!!



Mijn kind wordt ingeënt en ik heb zelfs op kdv geïnformeerd of daar niet ingeënte kinderen zaten..!

Vorige topic over vaccineren was van mij..ik ben wel groot voor stander, mijn schoonmoeder een bemoeizuchtige tegenstander..

Lees je in en beslis zelf maar ga niet af op aannames maar op onderzoeken..en ik kan je vertellen dat die er niet zijn!



Weet je dat ik serieus zou twijfelen of mij kind wel bij iemand mag spelen die niet ingeënt is..en dan vooral als ik zelf weer zwanger zou zijn bijvoorbeeld
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 29 november 2015 @ 16:41:

Tuurlijk kunnen ze dit, maar waarom zouden ze?



Oei, er ging iets verkeerd. Toen ik je wilde quoten zat ik per ongeluk op het stafje, ik heb op het terugknop gedrukt. Geeft dit alsnog een melding? Zo ja is deze volkomen onterecht!



Sommige dingen gaan tegen je gevoel in, dat hoef je toch niet altijd uit te kunnen leggen? Als ze t risico van een dood(ziek) kind acceptabel vinden en het niet erg vinden dat t kind in zijn verdere leven beperkt wordt in de mogelijkheden dan is dat wel hun goed recht. Hoe dom wij het ook vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 29 november 2015 @ 16:26:

[...]



Met je eens, alleen is het niet 'geënt' (https://nl.wikipedia.org/wiki/Enten), maar 'INgeënt' (https://nl.wikipedia.org/wiki/Inenting).Bedankt voor deze reminder, ik wist het wel, maar nu doe ik het noooooit meer fout.
Alle reacties Link kopieren
Dat stafje komt vast goed AnDu.



En ja, je hebt gelijk. Maar ik kan het TO van harte afraden. Werk zelf voor de in een ZH waar ook de biblebelt onder het verzorgingsgebied valt. Ik vind dat je sommige ziekten waarvoor ingeënt wordt niet lichtzinnig moet opvatten. Het persoonlijk leed kan enorm zijn. Ook al lees je het meeste niet in de krant terug.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedenkt iemand het om zijn kind niet in te enten?



Ik start volgend jaar vanuit huis als gastouder en niet ingeënte kinderen wil ik niet in mijn opvang hebben.

Alleen al voor de jonge kinderen die nog niet alle vaccinatie's gehad hebben.



De kinderen die wel netjes de vaccinaties krijgen mogen er dus mooi voor zorgen dat jouw kind niet ziek wordt. Je kind mag dan wel niet naar de opvang gaat maar het gaat met 4 jaar wel naar school.



Dat veel ziektes hier niet meer voorkomen komt juist door de rest van ons die wel hun kind inenten.



Wat heeft je vriend voor een reden om het niet te doen?

( en kom niet aan net autisme dat is dikke stierenstront want dan zouden een heleboel meer van ons ook autisme hebben).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Dat jij vage klachten hebt en je broer niet komt natuurlijk niet van wel of niet inenten.



Ik ben vaak ziek, heb vaak vage klachten. Vriend heeft nooit iets. Zijn zus weer wel.

Iedereen is ingeënt.



De een wordt nu eenmaal sneller ziek dan de ander.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Dat je autisme kan krijgen van vaccins is al lang ontkracht. Dus dat zou een drogreden zijn.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 29 november 2015 @ 16:56:

Dat je autisme kan krijgen van vaccins is al lang ontkracht. Dus dat zou een drogreden zijn.Volgens mij is er in Amerika weer een opleving van dat idee.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik heb dit van dichtbij meegemaakt, en het is hartverscheurend. Vlak voor de vaccinatie met 4 maanden, waarschijnlijk aangestoken door iemand die het niet nodig vond zijn kind te vaccineren.



https://www.youtube.com/watch?v=oYCkr3YxjIY
quote:Solomio schreef op 29 november 2015 @ 17:00:

[...]



Volgens mij is er in Amerika weer een opleving van dat idee. Daar zeg je ook wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven