muziek streamen door huis

29-11-2015 15:11 21 berichten
Beetje laat, maar we willen overstappen naar digitaal muziek afspelen. Wat zijn de mogelijkheden, en wat hebben jullie. Sonos kennen we, maar het liefst hebben we een systeem waarbij we eigen boxen op kunnen aansluiten en niet beperkt worden. Ook waarbij de pc niet aan hoeft te staan. Muziek van youtube afspelen of soundcloud, is dat mogelijk? Graag advies, tips ideeen!
Alle reacties Link kopieren
Spotify via telefoon(bluethooth) laten afspelen op bijvoorbeeld X-mini WE Speakers.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Bij sonos hoeft er geen Pc of wat dan ook aan te staan. Je streamt vanaf een smartphone of tablet. Muziek vanaf Youtube kan geloof ik niet (maar heb ik ook nooit behoefte aan gehad).
Alle reacties Link kopieren
Chromecast Audio
Krijg de rambam. Allemaal.
We zaten te denken aan wifi teufel speakers, in die trend eigenlijk, maar geen ervaring hiermee. Maar het zou fijn zijn om minimale apparaten te hebben maar ook geen bagger geluid. Iets ertussen is ok. Dus liefste alleen een stel speakers zonder nog een versterker of zo eraan.
quote:awelmerci schreef op 29 november 2015 @ 15:27:

Chromecast Audioken ik nog niet, ben het aan uitzoeken, ziet er belovend uit. Is het net zoiets als een Logitech Wireless Speaker adapter?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 29 november 2015 @ 15:18:

Spotify via telefoon(bluethooth) laten afspelen op bijvoorbeeld X-mini WE Speakers.Maar dat kon niet door meerdere gebruikers tegelijkertijd
Je bent zelf een theepot
Ik lees mee.

Sonos heeft fantastisch geluid, wel prijzig en ik heb me er nog niet in verdiept. Nu luister ik radio via m'n Telfort kastje. Soundbar via de tv aangesloten. En het geluid is niet alles.
Alle reacties Link kopieren
misschien komt er een aanbieding in de aanloop naar kerstmis, net als vorig jaar.



twee keer sonos play 1 kost 400 euro. dat heb ik er voorlopig niet voor over maar met een flinke extra korting, zeg 25 procent, zou ik ze op mijn verlanglijstje zetten.



ik heb gewoon nog een goed geluid dus zit zeker niet op een schopstoel



de sonos sub komt ook niet onder de 750, op het moment zelfs juist duurder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wij hebben zo'n Bose box met Bluetooth. Je kunt ook los bluetoothrevievers kopen als apparaten een telefoonaansluiting hebben. Wij spelen dus Spotify vanaf onze telefoon met Bluetooth aan naar de box.
quote:SuzanneSuus schreef op 29 november 2015 @ 15:55:

[...]

Maar dat kon niet door meerdere gebruikers tegelijkertijdAls je de muziek offline beschikbaar maakt en je gaat offline op Spotify dan kun je met wel met meerdere tegelijk muziek luisteren, maar er kan er inderdaad maar 1 online zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij Spotify via Boose, maar heb er spijt van dat ik Sonos niet genomen heb...al is de playbar errug duur!

Daarnaast hebben wij harde schijf met muziek, maaf gebruiken eigenlijk altijd Spotify omdat dit makkelijk is.
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 29 november 2015 @ 15:33:

[...]





ken ik nog niet, ben het aan uitzoeken, ziet er belovend uit. Is het net zoiets als een Logitech Wireless Speaker adapter?



Nee is wifi, geen bluetooth dus trekt ook je accu's niet leeg. Ik dacht aan CCA omdat je schreef dat je iets naar je eigen speakers wilde streamen. Dacht dat je die dus al had staan.



http://androidworld.nl/review/chromecast-audio/
Krijg de rambam. Allemaal.
Wifi is beter dan bluetooth dacht ik? dus dat is goede optie!, maar ik dacht dat de chromecast voor tv was, dus ben blij verrast met dit. We hebben oude boxen, niet super kwaliteit, vandaar dat we denken aan iets nieuws. Maar wij gebruiken ook geen spotify eigenlijk, maar wel internetradio zoals http://onrad.io/, soundcloud, youtube mixen en verder eigen muziek collectie op cd nog en deels digitaal gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Sonos is erg duur ik denk dat Teufel beter is voor vriendelijker prijs.
Ja Sonos proberen we te vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je adviseren om naar Denon te kijken. Heos is het systeem waar jij naar op zoek bent, daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Maar ik heb een Denon Envaya, en die is qua prijs/kwaliteitverhouding echt geweldig.
quote:Wardijntje schreef op 30 november 2015 @ 15:33:

Ik zou je adviseren om naar Denon te kijken. Heos is het systeem waar jij naar op zoek bent, daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Maar ik heb een Denon Envaya, en die is qua prijs/kwaliteitverhouding echt geweldig.Heos is goed tip, bedankt!
Beetje laat maar ik wilde het toch nog laten weten, dit weekend heb ik de Heos aangeschaft (met 21% korting bij de Mediamarkt)

Beneden heb ik de 3 en de 5 staan en boven de 1.

Geweldig wat een genot! Dus alsnog bedankt voor de tip!
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 13:15
0.00% gewijzigd
Ja gaaf hè, ben superblij

Ben jij er nog uitgekomen swifty?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven