Sinterklaas budget

15-11-2015 13:41 646 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie 'Sinterklaas' budget per kind?



Ik heb nu ongeveer ¤30 aan sintcadeautjes voor 1 kind uitgegeven daar zitten zowel kleine als wat grotere cadeau's tussen. Doordat de blokker hier weggaat heb ik hier redelijk veel goedkoop kunnen inslaan . Ik denk dat het hierbij blijft. Kleine mag 1x per week schoen zetten en komt er iets kleins in.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
[quote]Flashy schreef op 25 november 2015 @ 13:26:

[...]



Logisch dat zo'n K3 jurkje goedkoop is het is de oude versie natuurlijk.[/quote



Tuurlijk dat snap ik ook. Maar denk je dat mijn vierjarige dochter dat erg vindt? Ze is niet zo moeilijk hoor. Ze zag de oude versie een keer ergens voorbij komen en wilde m graag hebben. Prima toch? Snap niet zo goed wat je met je opmerking wil. Ik zeg toch niet van: ooh onbegrijpelijk dat de jurkjes op MP zo goedkoop zijn?

Ik heb gewoon geen 30¤ over voor een nieuw jurkje.
Ik begreep die opmerking ook niet echt.

Maar werkt alle kanten op, sommige dingen zijn gewoon echt duur. En dat snappen kinderen ook niet. Dus soms krijgen ze het toch. Ik hoop morgen mijn grote inkopen te gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 24 november 2015 @ 14:45:

[...]



Daar zit dus al het verschil. Ik koop sowieso eigenlijk geen speelgoed bij action (tenzij het een merk is) en dus ook geen nepbarbie. Dan krijgt ze een echte, want dat is kwalitatief gewoon beter.

En ik zal hier maar niet zeggen hoeveel dochter's verjaardagskado (een op maat gemaakt bed, zo'n huisje) heeft gekost voor haar 3e verjaardag ik snal niet zo goed waarom je het blijft herhalen dat je zelf nooit zoveel zou uitgeven. Prima dat je dat niet zou doen. Maar het is toch ook geen ramp als anderen dat wel doen? Zolang je het als ouder kan betalen en er een goed gevoel over hebt, is het toch prima?Bed van mijn dochter was ook rond de 1300 euro. Prachtig bed! En speelgoed van de action is gewoon te triest,dat geef ik niet eens kado voor een kinderfeest. Niet dat wij vies zijn an 2de hands, 1 keer per jaar op de slingermarkt met koningsdag brassen kopen ze de hele markt leeg. En ja dat klinkt heel verwend maar in oktober doneren ze grotendeels alles aan kinderen in Poolse weeshuizen of vluchtelingen
Alle reacties Link kopieren
Nee voor een K3 jurkje zou ik ook geen 30 euro uitgeven. Daar groeien ze a) zo uit en b) je weet nu al dat K3 waarschijnlijk over niet al te lange tijd stom is. Tenzij het een jurkje is wat ze ook als kleding kunnen dragen naar school en zo. Dan mag het wel weer wat duurder zijn want dan is het niet alleen verkleedkleding speelgoed maar ook een gebruiksvoorwerp.

Speelgoed waarvan ik inschat dat het maar heel kort leuk is koop ik de goedkopere versie van of helemaal niet.

Ik vind het ook zo zonde om een berg plastic te kopen die dan volgend jaar weer weg mag. Dus ik probeer toch wel te kijken naar dingen die ook langer leuk blijven. Maar af en toe koop ik natuurlijk ook wel wat speelgoed waarvan ik weet dat het maar beperkt leuk zal zijn; gewoon omdat ze het heel graag willen. Maar dan probeer ik inderdaad wel de goedkopere versies te vinden of inderdaad tweedehands.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zit tussen verjaardag en sinterklaas wel 10 hele dagen....

Eerst verjaardag en dan sint. Voor verjaardag krijgt ze mooie kado's en voor sinterklaas ook.

Ze is een echt speelgoed kind, krijgt geen genoeg van barbie, playmobil en lego. Ze wordt 6 jaar, dus beetje de gemiddelde interesse categorie geloof ik voor een meisje.

Dit jaar pakt het duurder uit als normaal. Lego en Playmobil is nou eenmaal niet goedkoop, maar er wordt volop mee gespeeld, dus dan maakt het me ook niet uit wat ik er voor neer heb moeten leggen.



Overigens krijgt ze gedurende het jaar ook nog wel spulletjes. Vaak koopjes die je op de rommelmarkt op de kop tikt (vorig jaar een hele berg lego friends gevonden voor 7,50 bijv.). Zolang ze dankbaar is en het ook niet moeilijk vindt om speelgoed weg te doen of te delen met kinderen die het minder hebben (bijv. speelgoed weggeven via weggeefhoeken) zie ik het probleem niet.



Laat iedereen gewoon uitgeven wat zij/hij zelf wil. Je kan ook niet in een ander zijn portemonnee kijken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb muv chocoladeletters en marsepein nu alles in huis. Ik durfde de bonnen er bijna niet bij te pakken maar ik heb het netjes gedaan. Voor de kinderen rond de vijf cadeaus per kind zowel wat 'grotere en kleinere' cadeaus zat ik op de ¤ 50,- per kind. Maar dat eigenlijk ook alleen vanwege een goede actie bij de blokker. Lang leve de 3 halen 2 betalen acties . Vind het heel fijn om ze de duurdere spullen te kunnen kopen zoals merkspeelgoed zonder er veel aan uit te geven. Want sommige dingen zijn echt belachelijk duur en dat had ik zonder deze actie niet gekocht omdat ik dat zonde geld vind. Ik kan niet wachten tot zaterdag .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Alle reacties Link kopieren
Hier ook flink ingeslagen bij de 3 halen, 2 betalen actie van de Blokker.

Ik ben trouwens van huis uit niet gewend om veel cadeaus te krijgen. Zowel op verjaardagen niet als Sinterklaas. Soms kregen we zelfs helemaal niets.

Mijn man daarentegen is altijd flink verwend met cadeaus.



Als ik de reacties hier zo lees, zitten we aardig gemiddeld.

Ik vind het fijn om cadeaus te kopen voor dochter. Ik kan ik weet niet hoe lang in speelgoedwinkels struinen, en kijken wat dochter nou echt leuk zou vinden.

Ik merk wel aan mezelf dat ik bang ben om teveel te kopen. Dat heeft mede te maken met het standaard commentaar van schoonvader, die bijna na elk cadeautje wat uit werd gepakt reageerde met: " ze heeft ook nog niets he, sjonge die kinderen van tegenwoordig. Of: Nou, er mag wel een kast bij!

Ik trek dat erg slecht. Vooral omdat het reuze meevalt in mijn beleving, en helemaal in vergelijking met wat mijn man vroeger kreeg.

Vorig jaar hadden wij voor dochter speelmais gekocht, kinetic sand, electro en een Digibird.

Dat is niet te gek toch? Van mijn schoonouders had zij ook nog een serviesje en een doosje playmobile gekregen.

Maar goed, dit jaar zeiden mijn schoonouders dus, wij kopen alleen een pyama, goed? Want ze krijgt al zooooveeeel speelgoed!

Moeten ze zelf weten, maar dan weet ik al dat het dit jaar weer hetzelfde gaat met commentaar. We hebben namelijk nu ook wel weer vijf pakjes voor dochter.



Verder heeft mijn dochter totaal geen overdosis aan speelgoed, in tegendeel zelfs als ik dat vergelijk met vriendinnetjes. Daarom steekt het ook meer ofzo, als schoonouders dan zo reageren.
quote:Baudolino schreef op 29 november 2015 @ 11:12:

Hier ook flink ingeslagen bij de 3 halen, 2 betalen actie van de Blokker.

Ik ben trouwens van huis uit niet gewend om veel cadeaus te krijgen. Zowel op verjaardagen niet als Sinterklaas. Soms kregen we zelfs helemaal niets.

Mijn man daarentegen is altijd flink verwend met cadeaus.



Als ik de reacties hier zo lees, zitten we aardig gemiddeld.

Ik vind het fijn om cadeaus te kopen voor dochter. Ik kan ik weet niet hoe lang in speelgoedwinkels struinen, en kijken wat dochter nou echt leuk zou vinden.

Ik merk wel aan mezelf dat ik bang ben om teveel te kopen. Dat heeft mede te maken met het standaard commentaar van schoonvader, die bijna na elk cadeautje wat uit werd gepakt reageerde met: " ze heeft ook nog niets he, sjonge die kinderen van tegenwoordig. Of: Nou, er mag wel een kast bij!

Ik trek dat erg slecht. Vooral omdat het reuze meevalt in mijn beleving, en helemaal in vergelijking met wat mijn man vroeger kreeg.

Vorig jaar hadden wij voor dochter speelmais gekocht, kinetic sand, electro en een Digibird.

Dat is niet te gek toch? Van mijn schoonouders had zij ook nog een serviesje en een doosje playmobile gekregen.

Maar goed, dit jaar zeiden mijn schoonouders dus, wij kopen alleen een pyama, goed? Want ze krijgt al zooooveeeel speelgoed!

Moeten ze zelf weten, maar dan weet ik al dat het dit jaar weer hetzelfde gaat met commentaar. We hebben namelijk nu ook wel weer vijf pakjes voor dochter.



Verder heeft mijn dochter totaal geen overdosis aan speelgoed, in tegendeel zelfs als ik dat vergelijk met vriendinnetjes. Daarom steekt het ook meer ofzo, als schoonouders dan zo reageren.





Wauw wat een vervelende reacties zeg. Ik zou daar echt wel wat op terug zeggen. En 5 pakjes, kom op zeg. Er staan bij veel mensen hele jutezakken voor de deur.

Vier het anders vanaf volgend jaar gewoon met alleen het gezin?
quote:Kia-Ora schreef op 29 november 2015 @ 08:43:

Ik heb muv chocoladeletters en marsepein nu alles in huis. Ik durfde de bonnen er bijna niet bij te pakken maar ik heb het netjes gedaan. Voor de kinderen rond de vijf cadeaus per kind zowel wat 'grotere en kleinere' cadeaus zat ik op de ¤ 50,- per kind. Maar dat eigenlijk ook alleen vanwege een goede actie bij de blokker. Lang leve de 3 halen 2 betalen acties . Vind het heel fijn om ze de duurdere spullen te kunnen kopen zoals merkspeelgoed zonder er veel aan uit te geven. Want sommige dingen zijn echt belachelijk duur en dat had ik zonder deze actie niet gekocht omdat ik dat zonde geld vind. Ik kan niet wachten tot zaterdag .



Leuke actie !

Zijn het je eigen kinderen waar je dit voor koopt? Ik dacht een keer gelezen te hebben van niet, maar dat is me dus even onduidelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:BridgetteDubois schreef op 29 november 2015 @ 11:37:

[...]





Leuke actie !

Zijn het je eigen kinderen waar je dit voor koopt? Ik dacht een keer gelezen te hebben van niet, maar dat is me dus even onduidelijk

Nope, ik ben helaas nog geen moeder. Maar als dat wel zo was had ik nu waarschijnlijk ¤ 50,- per kind meer uitgegeven .



Heb jij alles al in huis?
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 29 november 2015 @ 11:12:

Hier ook flink ingeslagen bij de 3 halen, 2 betalen actie van de Blokker.

Ik ben trouwens van huis uit niet gewend om veel cadeaus te krijgen. Zowel op verjaardagen niet als Sinterklaas. Soms kregen we zelfs helemaal niets.

Mijn man daarentegen is altijd flink verwend met cadeaus.



Als ik de reacties hier zo lees, zitten we aardig gemiddeld.

Ik vind het fijn om cadeaus te kopen voor dochter. Ik kan ik weet niet hoe lang in speelgoedwinkels struinen, en kijken wat dochter nou echt leuk zou vinden.

Ik merk wel aan mezelf dat ik bang ben om teveel te kopen. Dat heeft mede te maken met het standaard commentaar van schoonvader, die bijna na elk cadeautje wat uit werd gepakt reageerde met: " ze heeft ook nog niets he, sjonge die kinderen van tegenwoordig. Of: Nou, er mag wel een kast bij!

Ik trek dat erg slecht. Vooral omdat het reuze meevalt in mijn beleving, en helemaal in vergelijking met wat mijn man vroeger kreeg.

Vorig jaar hadden wij voor dochter speelmais gekocht, kinetic sand, electro en een Digibird.

Dat is niet te gek toch? Van mijn schoonouders had zij ook nog een serviesje en een doosje playmobile gekregen.

Maar goed, dit jaar zeiden mijn schoonouders dus, wij kopen alleen een pyama, goed? Want ze krijgt al zooooveeeel speelgoed!

Moeten ze zelf weten, maar dan weet ik al dat het dit jaar weer hetzelfde gaat met commentaar. We hebben namelijk nu ook wel weer vijf pakjes voor dochter.



Verder heeft mijn dochter totaal geen overdosis aan speelgoed, in tegendeel zelfs als ik dat vergelijk met vriendinnetjes. Daarom steekt het ook meer ofzo, als schoonouders dan zo reageren.Kun je niet je schoonvader/ouders aanspreken hierop of iig dit het door je man laten doen? Voor sinterklaasavond. Want het kwetst je en dat zal vast niet de bedoeling zijn, sommige mensen zijn sociaal nogal onhandig en vinden dit grappig. Persoonlijk vind ik het echt een rotopmerking want het ís niet veel... en ook al geef jij je dochter 3 zakken vol het ís jouw kind, jouw geld jouw keuze!
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Mijn schoonouders zeggen het ook hoor. Ik kan mij er wel voor afsluiten. Vroeger was toch alles beter😱
Alle reacties Link kopieren
quote:Damselindistress schreef op 29 november 2015 @ 15:18:

Mijn schoonouders zeggen het ook hoor. Ik kan mij er wel voor afsluiten. Vroeger was toch alles beter😱Ik vind het echt niet netjes als je zulke opmerkingen maakt. Waar bemoei je je mee als grootouders en vooral wat wil je ermee bereiken? Kind als het groot genoeg ís en het begrijpt krijgt een rottig gevoel ervan en je schoondochter en zoon dito. Als je niet positief kunt bijdragen tijdens een kinderfeest hou gewoon je mond.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Mijn schoonouders zeggen het niet, maar zij zijn degene die meeste cadeaus doen. 14 per kind Wordt je niet echt happy van maar helaas de ervaring dat schoonmoeder alles wat je zegt al snel verkeerd oppakt.



Dan valt die vijf cadeaus nog wel mee. Zoveel krijgen ze bij ons ook.
quote:Kia-Ora schreef op 29 november 2015 @ 15:10:

[...]



Nope, ik ben helaas nog geen moeder. Maar als dat wel zo was had ik nu waarschijnlijk ¤ 50,- per kind meer uitgegeven .



Heb jij alles al in huis?



Woow.... dan zijn het bofferds met een tante (?) Als jij zeg! 50 euro per kind! Wat lief van jou.



Nee ik ga morgen de grote slag slaan. Hebben tot nu toe 5 spellen en 2 boeken. Op hun lijst staan per kind nog zo'n 10 cadeaus. Geen idee of ik daarvan alles moet kopenn, heb al een hele hoop van de oorspronkelijke lijst gewist. En de cadeaus die erop staan zijn allemaal nuttig en geen gekke prullen. Dus beetje een dilemma
Alle reacties Link kopieren
quote:calenzia schreef op 29 november 2015 @ 15:22:

Mijn schoonouders zeggen het niet, maar zij zijn degene die meeste cadeaus doen. 14 per kind Wordt je niet echt happy van maar helaas de ervaring dat schoonmoeder alles wat je zegt al snel verkeerd oppakt.



Dan valt die vijf cadeaus nog wel mee. Zoveel krijgen ze bij ons ook.14 per kind!? Ongelooflijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:BridgetteDubois schreef op 29 november 2015 @ 16:13:

[...]





Woow.... dan zijn het bofferds met een tante (?) Als jij zeg! 50 euro per kind! Wat lief van jou.



Nee ik ga morgen de grote slag slaan. Hebben tot nu toe 5 spellen en 2 boeken. Op hun lijst staan per kind nog zo'n 10 cadeaus. Geen idee of ik daarvan alles moet kopenn, heb al een hele hoop van de oorspronkelijke lijst gewist. En de cadeaus die erop staan zijn allemaal nuttig en geen gekke prullen. Dus beetje een dilemma

ik vind het zelf erg leuk om speelgoed te shoppen hoor. En geef graag iets wat ze fantastisch vinden. Voor verjaardagen ga ik ook echt op zoek naar iets wat ze graag willen. Ik had een financiële meevaller anders was het misschien minder geworden.



Spellen zijn echt leuk! Maar pfff wat duur, ik wilde ook gezelschap spellen maar ik ga er geen ¤ 40,- per spel aan uitgeven.

Wat ís het dilemma? Dat je alles van de afgeroomde lijst geven te duur vindt?
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Kia-Ora schreef op 29 november 2015 @ 16:52:

[...]



ik vind het zelf erg leuk om speelgoed te shoppen hoor. En geef graag iets wat ze fantastisch vinden. Voor verjaardagen ga ik ook echt op zoek naar iets wat ze graag willen. Ik had een financiële meevaller anders was het misschien minder geworden.



Spellen zijn echt leuk! Maar pfff wat duur, ik wilde ook gezelschap spellen maar ik ga er geen ¤ 40,- per spel aan uitgeven.

Wat ís het dilemma? Dat je alles van de afgeroomde lijst geven te duur vindt?





Nee helemaal niet. Maar dan hebben ze wel 15 pakjes per kind.

Ze vragen bv skeelers en knutselspullen en dekbedovertrekken..

En ik lees hier dat 5 ongeveer normaal en gemiddeld is....
Alle reacties Link kopieren
quote:BridgetteDubois schreef op 29 november 2015 @ 17:13:

[...]





Nee helemaal niet. Maar dan hebben ze wel 15 pakjes per kind.

Ze vragen bv skeelers en knutselspullen en dekbedovertrekken..

En ik lees hier dat 5 ongeveer normaal en gemiddeld is.... Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Desnoods doe je er 7 in de middag en 8 in de avond of over 2 dagen verdeeld. Zeg je gewoon op zondag als je het zaterdag viert. Die gekke piet had een zak vergeten en kijk eens wat er in de schuur stond vanochtend .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:BridgetteDubois schreef op 29 november 2015 @ 17:13:

[...]





Nee helemaal niet. Maar dan hebben ze wel 15 pakjes per kind.

Ze vragen bv skeelers en knutselspullen en dekbedovertrekken..

En ik lees hier dat 5 ongeveer normaal en gemiddeld is....



Wij hebben er nu ook 5, maar dat is meer omdat ze hier echt klein zijn (bijna 2 en 0,5 jaar). Nu heb ik het hele jaar wel naar de aanbiedingen en afprijzingen gekeken, maar heb nog meer kado's staan dan die 5.

Wij hebben het bij 5 gelaten omdat wij denken dat het anders te veel is. Als ze ouder waren geweest hadden het er misschien meer geweest.

Nu wordt de oudste eind december 2, dus dan is het weer feest. Nu krijgt hij op zijn verjaardag best wat grote dingen van ons maar ook familie. Voor sinterklaas zijn het vaak wat kleinere aanvullingen op dingen waar hij nu mee speelt. Zo krijgt hij nu een extra toet toet auto, maar op zijn verjaardag van een kant van de familie toet toet racebaan.
quote:Kia-Ora schreef op 29 november 2015 @ 17:32:

[...]



Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Desnoods doe je er 7 in de middag en 8 in de avond of over 2 dagen verdeeld. Zeg je gewoon op zondag als je het zaterdag viert. Die gekke piet had een zak vergeten en kijk eens wat er in de schuur stond vanochtend .Haha goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Als mijn schoonouders zulke vervelende opmerkingen zouden maken zou het voor mij meteen klaar zijn met samen vieren! Bah wat vervelend!

Hier per kind 3 cadeau's van ons zelf, 2 van oom en tante en 1 van oma, dan nog een chocoletter erbij. En dan nog 1 gezamenlijk cadeau. We hebben hier al gevierd en ze waren zo blij met alles! Zo genoten van die blije koppies❤️
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk gaan we hier altijd meer los dan ik gepland heb. Hoeveel ik uiteindelijk uitgegeven heb, weet ik niet precies. zo'n 70/80 euro per kind denk ik. Veel geld maar door het jaar heen krijgen ze dan ook heel weinig zomaar. maar het hakt er elk jaar wel weer in hoor, de decembermaand.
Alle reacties Link kopieren
quote:BridgetteDubois schreef op 29 november 2015 @ 17:13:

[...]





Nee helemaal niet. Maar dan hebben ze wel 15 pakjes per kind.

Ze vragen bv skeelers en knutselspullen en dekbedovertrekken..

En ik lees hier dat 5 ongeveer normaal en gemiddeld is....Hier ook meer dan 5 cadeaus hoor.
Hier hadden we als budget 55,- per kind.

Dat is net niet lukt, voor de ene 57,- en de andere 56,- dus niet slecht al zeg ik het zelf. Ze krijgen hier 3 kadootjes voor.



Van opa en oma krijgen ze iets van 25,-, zo ook van ander oma.



Totaal komt op 5 kadootjes per kind.



Verder krijgen de volwassen ook allemaal een kadootje over en weer. Dus ook zo'n 3 a 4 stuks per volwassene.



Elk jaar doen opa en oma een chocolade letter erbij en wij doen een 'grapjeskadootje', iets grappigs/stoms voor iedereen hetzelfde voor max 1,- per stuk. Dat is altijd wel een uitdaging omdat het dus voor jong en oud leuk moet zijn.



Morgen ga ik de boel inpakken en het lijstje nog een keer controleren om zeker te zijn dat we alles hebben.



Wij vieren het zaterdag. Heb er zin in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven