Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - We gaan er voor!! Deel 4

20-06-2015 17:40 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 3 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!



Deel 3 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik had ergens in 't begin van die pap met speculaaskruiden opgebakken tot koekjes, maar dat was 'n mislukt experiment. Ipv naar speculaas smaakte 't meer naar taaitaai qua bite. Het mist de échte ingredienten van lekkere koekjes.
Shoot first, ask questions later!
Haha! Nee dat klinkt alleen al heel vies.



Ik denk dat je uiteindelijk beter af en toe iets kunt nemen dat écht lekker is dan allemaal van die halfslachtige vervangsels.



Ik heb een collegaatje die aan de lijn doet via paleo of zoiets. Dan mag ze geen suiker, maar maakt ze wel allerlei baksels met bananen en amandelen en dadels. Alsof dadels niet vol suiker zitten. En alsof er geen caloriën in zitten. En verbaast dat ze zo slecht afvalt. Waarop ik dus zei dat ze dan misschien niet elke dag gebak moest eten maar dat had ik beter niet kunnen zeggen geloof ik!



Uiteindelijk gaat elk pondje gewoon door het mondje. Als je naast Cambridge nog 6 omeletten met kaas zou eten bleef je misschien wel in ketose maar dan val je echt niet af.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag via de Engelse CB facebook dat ze allemaal nieuwe shakes hebben en zelfs 'Mac n Cheese'. Is er intussen al bij de Nederlandse Cambridge iets bijgekomen?
Alle reacties Link kopieren
ik heb me laatst ingelezen in paleo. dit gaat om puur natuur eten, dus alles wat ergens aan groeit of geleefd heeft zeg maar... Niets bewerkt, geen pakjes en zakjes. Ik ken een aantal mensen die hier wel goed mee af zijn gevallen. En er komen steeds meer paleo bakgerechten inderdaad. Lijkt dan gezond, maar de 'bedenkers' van paleo zeggen dat dit niet de bedoeling is van deze eetwijze omdat je dan nog steeds aan zoete dingen verslaafd blijft en dus steeds meer wil eten en dus niet afvalt.

Vandaar dat jouw vriendin inderdaad slecht afvalt starbright, dus jou opmerking was helemaal terecht!

Overigens is het niet in de eerste instantie bedoelt al dieet, maar als andere levenswijze, waarbij je wel afvalt als je teveel opgeslagen vetten hebt, maar dit is niet het hoofddoel van het paleo. Je gaat naar het gewicht wat hoort bij je lichaam zeggen ze. Maar ook veel mensen die wel al op gewicht zijn eten op deze manier. Zitten echt hele lekkere gerechten bij. Ik ga na cambridge hier zeker elementen van gebruiken als alternatief voor andere dingen en variatie in mijn eten aan te brengen.
Love the life you live
Ik heb van de week toevallig ook een Paleoboek en wat tijdschriften gekocht, en wil dit gaan doen na CB. Heb heerlijke gezonde recepten gevonden. Ben benieuwd of de rest van het gezin ook mee wil doen, maar die zijn nogal gehecht aan pasta, rijst en piepers. Zo niet dan doe ik het lekker alleen.

Maar steeds allemaal van die zoete baksels maken is onzin natuurlijk, dan groei je evengoed dicht, ook al zit er geen suiker in.
Alle reacties Link kopieren
Heb er zojuist 'n extra motivatie bij gekregen om gemiddeld 1,5 kilo per week te blijven afvallen de komende tijd. Dan zit ik tenminste wat comfortabeler in een ongetwijfeld veel te krap vliegtuigstoeltje.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Het enige nieuwe wat hier bij is gekomen voor de 800 is de spaghettie bolognese en risotto.

weet wat dat de prijs omhoog gaat in januari. 10ct per product.

Hier gaat het aardig goed maar moet even weer goed aan het drinken denken dat schiet er steeds bij in niet handig. Morgen mn laatste eetdag :( dat zal ik weer weer missen.
Hier gaat het ook goed, de eerste afbouwweek zit erop! Nog 2 flesjes water en dan op bed, heb weer is migraine! Veel last van tijdens dit dieet, meer dan anders. Morgen de 2e week in, 1 product minder en een boterham en aardappel erbij. Ook mag ik alle groente weer. Ben heel zenuwachtig, na iets van 15 weken weer uit ketose, bah! Aan de ene kant leuk aan de andere kant eng! Iedereen weer heel veel succes deze week en hou vol!!
Alle reacties Link kopieren
Redbulletje!! Wanneer ga je en hoelang? (waarheen hoef ik niet te vragen )
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, weet je al waar naartoe? Doe 'ns een gok Ariel!

Ik ga de 2e week van februari weg voor 13 dagen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Haha ik dacht natuurlijk Thailand maar nu ga ik twijfelen
Alle reacties Link kopieren
Ben sowieso nu al jaloers
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik dacht al dat jij dat dacht!

Het is helemaal de andere kant uit!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha als de zon maar schijnt!!
Spannend Nien! Kan me best voorstellen dat het eng is. Het shaken is heel duidelijk. Maar je doet het hardstikke goed dus dit gaat jou vast lukken!



Oeh redbull! Ik ben ook jaloers en het is een goede stok achter de deur!



Lijkt me met een gezin wel lastiger allemaal. Sowieso het dieet al. Zitten zij lekker te eten en dan zit jij daar met je shake. En je kinderen zullen vast wel eens iets lekkers willen? En met mate hoort dat er natuurlijk ook gewoon bij.

Ik ben nog niet zo bezig met na het dieet. Weet wel dat ik niet zo ben aangekomen van piepers en pasta maar wel van zakken blauwe m&m en thuisbezorgd.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:ariel149 schreef op 29 november 2015 @ 22:53:

Hahaha als de zon maar schijnt!! Idd! En ze noemen 't er vast niet voor niets de Sunshine State!
Shoot first, ask questions later!
Starbright lief! Dankje!



Ik heb een gezin, een zoontje en een man die alles kan eten wat ie wil en komt niks aan! Ook mijn schoonfamilie is dun, ik was de enige dikke! ik heb wel is moeite gehad als ze chips aten maar verder niet echt eigenlijk. Wel een beetje jaloers soms maar niet echt moeite.



Redbulletje, heerlijk en een mooi doel om naar te streven! Ook lichtelijk jaloers!



Iedereen succes de nieuwe week!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan maandag al terecht!!! Laat het kerstdiner maar zitten dit jaar! Op naar mijn nieuwe zelfvertrouwen.. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Respect miyoung! Jij komt er wel!
Alle reacties Link kopieren
ik ga morgen mijn tweede afbouw in. Eigenlijk zou ik afgelopen week nog shaken, maar ik had toch elke avond een maaltijd erbij genomen al la week 1 afbouw. Dus weer een broodje en een aardappel erbij en een product minder. Daar ben ik echt aan toe.



knap van je miyoung, dat je juist in deze maand begint. Het zit wel goed met je motivatie dus!! Veel succes en vooral plezier als je na een week op de weegschaal kijkt :-)



Flauw he nien, dat het zo oneerlijk verdeeld is, dat de ene al aankomt door te kijken naar wat lekkers en de anders haast onbeperkt kan eten. Mijn kinderen hebben ook geen last van ongewenste kilo's. Mijn man heeft wel een buikje, maar wil daar nu toch ook vanaf nu ik zo veel afgevallen ben :-)
Love the life you live
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig miyoung! Welke maandag bedoel je? Over een week? En dan meteen beginnen? Hoop dat het je allemaal meevalt



Succes Ilona! Moet goedkomen!



Pfff ik heb het wat zwaarder de laatste dagen. Kauw-honger. Gister uit eten geweest dus nu moet ik er weer even tegenaan! Wat is nou nog 4 weekjes.. ik wilde vandaag naar de stad wandelen maar wat een pis weer dus de auto maar gepakt. Misschien woensdagmiddag even.. Verder niet echt iets te melden.. Toi toi toi dames!
Je kan het ariel!
Alle reacties Link kopieren
Aankomende maandag heb ik mijn eerste afspraak. Ik heb de smaakjes die ik wil al door kunnen geven. Ga ook de porridge proberen! Ik vind het zo ongelofelijk spannend! Van vrijdag tot en met maandag al koolhydraatarm eten (vond de consulente lang genoeg) en dan dinsdag beginnen! Wat zal ik het avondeten gaan missen.. Hoop dat mijn collega's op het werk niet lullig gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Succes miyoung! Als je de porridge gaat doen een tip; met een staafmixer mengen. Anders krijg je klontjes.



Ondanks een hobbelige week toch nog 0,4 afgevallen. Ben nu onder de 80! Whoop whoop. Het gaat langzaam, maar het gaat nog steeds.



Gister las ik een artikel in een tijdschrift dat uiteraard tegen dit soort diëten was. Op het eind stond wel: als je dan al perse een crashdieet gaat doen, dan een onder begeleiding en met producten waar in ieder geval voldoende vitaminen in zitten. Nou dat doen we. En vooral de begeleiding, dat stond er ook, die is belangrijk. Het feit dat er iemand met je meekijkt als je op de weegschaal gaat staan is een goede motivatie. Na het dieet en het jaar waarin me nog blijf wegen bij de consulent ga ik een afspraak maken met een vriendin om me wekelijks samen te wegen. Gewoon om die paar extra ogen er nog bij te hebben om te zorgen dat ik niet weer afglijd. Voor mij geld dit zeer zeker als extra motivatie, zonder begeleiding had ik er allang de brui aan gegeven. Hoe ervaren jullie dat?
Love the life you live
Ilonacb500

Wauw lekker gevoel he! We gaan een beetje samen op.

Ik heb het 2 jaar geleden zonder begeleiding gedaan, 20 kilo eraf, ook zo'n 5 maanden volgehouden. Toen overleed mijn vader en ben ik er per direct mee gestopt. Nou het is dus echt waar dat je alles dan weer aankomt + wat extra. Ik heb nu het geluk dat mijn vriendin waar k het mee samen deed in januari weer opnieuw gaat beginnen dus kan nog zo'n 3/4 maanden mee om te wegen en onder controle te blijven. Heel fijn idee.



Miyoung heel veel succes, als je het echt wil dan lukt het je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven