sproeiend meisje (poes)

29-11-2015 10:16 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb nu 2 katers en 1 poes. 1 kater en poes zijn broer en zus.

I katertje is aan komen lopen en woont sinds mei bij mij. Alle drie zijn ze ruim anderhalf jaar oud.

En alle drie geholpen

Het meisje is van nature al niet zo relaxed als de mannen. Nu sproeit ze dagelijks in het huis.

Ik maak het altijd grondig schoon, tuurlijk anders gaat het stinken.

Ze doet dit altijd als ik thuis ben. overdag zijn ze buiten.

Meestal is het de nacht waarin ik slaap.....dan vind ik van de sproeivlekken op de vloer tafelpoten etc.





Heeft er iemand ervaring met zo iets? Helpt b.v. Feliway verdamper?



groeten en fijne zondag
Ik zou eerst uit proberen te vinden waarom ze dit doet. Blijkbaar heeft ze het niet zo naar haar zin?
Klinkt als stress, is het misschien te veel voor haar, die extra kater erbij?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een spray voor op de plek waar gesproeid is. Dacht dat het PissOff heette, maar nu ik ff kijk, blijkt het UrineOff te zijn



Werkt hier prima, al tijden niet meer nodig gehad!
Feliway zou ik zeker doen, dat kan absoluut geen kwaad en de kans is groot dat dat helpt.

Jouw kat piest namelijk uit stress ivm territorium. (Te herkennen aan het feit dat ze tegen dingen aan piest om ze te 'markeren'.)



Katten sproeien vaak door stress, zijn nogal gevoelige beesten.

Waarschijnlijk vindt ze het lastig of kan ze niet goed met de andere katten.

Hoeveel bakken heb je trouwens en kunnen ze eventueel naar buiten? (1 bak per kat +1 , 1 bak voor 3 katten dan krijg je geheid gepies..)



Succes en knuffel voor je beestjes.
Mogen ze overdag niet binnen?

Ben geen kattendeskundige, maar het klinkt voor mij alsof ze thuis dan niet echt thuis kunnen maken.

Dan hou je 's nachts territoriumdriften misschien?

Hoe weet je trouwens dat het je meisje is, je slaapt toch?
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft helemaal geen stress te zijn hoor. Onze kat heeft het hele huis voor zichzelf, is een relaxte allemansvriend (liep laatst zelfs tijdens een voorstelling bij de school om de hoek doodleuk het podium op) en heeft zelden een aanvaring met buurtkatten.

Ze vindt sproeien gewoon lekker. Gelukkig doet ze het nu buiten.
Alle reacties Link kopieren
Woww fijn al die reacties.

Ik heb 3 kattenbakken staan

en ze kunnen altijd in en uit

en toch snachts gaat ze bezig zijn

de mannen zitten haar wel eens achterna maar dat is dacht ik vrij normaal. echt ruzie is er niet. wel geblaas en af en toe een pluk haar.

Is het misschien een idee om haar snachts apart te zetten?

Ik kan na mijn werk thuiskomen en er gebeurt dan echt uren niets.

dan liggen de mannen te slapen op de bank en zij ligt op mijn bed op het spei. echt heel rustig

maar ze komt al vanaf kitten niet lekker bij mij liggen terwijl ze kroelen op mijn bed heel erg fijn vind
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Ik heb haar een paar keer "betrapt"kwam net op het juiste moment binne.

Nu is ze alleen binnen en zit heerlijk knabbeltjes te eten op de tafel.

Heel snel laat ik een kattenluik plaatsen zodat ze ook snachts naar buiten kunnen.

Weet niet od dat verstandig is trouwens.

Overdag zijn ze altijd buiten.( tot nu toe dan)

En heb ik een kattenkast staan
Het kan toch zijn dat ze die kerels niet zo heel leuk vindt, maar goed dat weet je niet.

Ik zou in ieder geval de feliway doen en even bij de DA laten checken of het geen medische/lichamelijke oorzaak heeft. ( dat kan namelijk ook)
Als ik kijk naar onze poes (met kattenluik) dan is thuis echt haar basis.

Het huis zal ze ook met hand en tand verdedigen. Binnen voelt ze zich veilig en op haar gemak.

Ik denk dat jouw meisje dat gevoel niet kan ontwikkelen omdat ze overdag niet thuis kan zijn.

Dan heeft ze 's nachts nog steeds het gevoel dat ze haar territorium moet bewaken en markeren.

Ik denk dat een kattenluik gaat helpen. Het huis binnen hoeft niet (meer) gemarkeerd te worden is mijn ervaring, de tuin buiten wél.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zelatrice schreef op 29 november 2015 @ 10:44:

Het kan toch zijn dat ze die kerels niet zo heel leuk vindt, maar goed dat weet je niet.

Ik zou in ieder geval de feliway doen en even bij de DA laten checken of het geen medische/lichamelijke oorzaak heeft. ( dat kan namelijk ook)



Top ga ik doen. Feliway ga ik bellen. Alles om haar maar een lekker gevoel te geven. En ga morgen de klusjesmanbellen om en kattenluikje te maken.



Als er nog meer tips zijn? heel graag .Ben namelijk pas sinds anderhalf jaar kattenmama na altijd hondjes gehad te hebben. En overigens vind ik deze lieverd net zo leuk als de hondjes die ik had. Tis anders hoor. Maar het blijft enig.
Als ze het blijft doen, denk dan ook even aan blaasproblemen.
Alle reacties Link kopieren
Poezebeest hier deed het als er ongecastreerde katers of andere sproeiende katten in "haar" territorium kwamen. Toen we nog heel klein woonden met tuin die we niet af konden zetten deed ze het dus ook binnen. Later alleen nog in de afgezette tuin.

Feliway proberen kan geen kwaad, alleen moet je de ruimtes dan dicht houden, en de poes binnen, anders werkt het niet.
Ik ben niet gek, ik ben een Rorschach vlek!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rorschach schreef op 29 november 2015 @ 11:38:

Poezebeest hier deed het als er ongecastreerde katers of andere sproeiende katten in "haar" territorium kwamen. Toen we nog heel klein woonden met tuin die we niet af konden zetten deed ze het dus ook binnen. Later alleen nog in de afgezette tuin.

Feliway proberen kan geen kwaad, alleen moet je de ruimtes dan dicht houden, en de poes binnen, anders werkt het niet.



Ik woon gelukkig lekker klein dus heb maar 2 vetrekken waar het nodig is. Mijn woon/keukenkamer en mijn slaapkamer.

De dierenarts wacht ik nog heel even mee. Ga het eerst zo proberen. Want zoals ik al zei is het een nerveus tantetje. Ook als ze alleen binnen is schrikt ze al van het verschuiven van mijn voet op de bank.
Dat luikje is zeker een goed idee, dan kan een kat zelf bepalen wanneer

ze naar buiten kunnen. (in de zin van naar buiten gaan heeft het

qua stress namelijk niet zoveel zin als ze alleen naar buiten kunnen

als jij thuis bent/tijd hebt om de deur te openen)



Hier nog een link met info over sproeien enz.



http://kattengedrag.com/waarom-plast-mi ... st-de-bak/
Alle reacties Link kopieren
Ben het wel eens met een vorige schrijver dat je gezondheidsproblemen moet uitsluiten. Een bezoek aan de dierenarts is dan toch aan te raden. Even de urine laten nakijken bijvoorbeeld.

Is een van de katers stiekem dominant? Of durft ze niet naar een bak te gaan, te onrustig/ angstig daarvoor?

Een kattenluikje lijkt me inderdaad een goed idee. Dat geeft vast wat meer rust in huis.





Heel veel succes met het oplossen van dit probleem, is niet makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Ik heb vandaag een kattenluik besteld.

komt mijn volgende vraag.

Hoe laat ik ze er doorheen gaan?

Ze kennen dat helemaal niet.



moet ik ze gewoon erdoor heen duwen?

Of wat is wijsheid
Gewoon ze er een paar keer van beide kanten laten zien hoe het werkt. Desnoods met wat lekkers ze erdoor lokken.
Bij mij hielp het om het kattenluikje voor haar open te houden.

De frisse buitenlucht vond ze wel heeel erg leuk. Dus dan stapte ze er wel doorheen. Daarna begreep ze dat ze het zelf moest doen. Gewoon even kijken wat werkt. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zelatrice schreef op 29 november 2015 @ 10:44:

Het kan toch zijn dat ze die kerels niet zo heel leuk vindt, maar goed dat weet je niet.

Ik zou in ieder geval de feliway doen en even bij de DA laten checken of het geen medische/lichamelijke oorzaak heeft. ( dat kan namelijk ook)





HAllo allemaal,



Ik meld me nog even.

Helaas werkt de feliway niet afdoende.

Mijn gordijn van de voordeur zit inmiddels weer in de was.

Wel heb ik nu heel goed door dat ze bang is voor travis, en dat is het manneke wat is komen aanlopen.

Travis gaat dan strategisch ergens staan en duwt haar in een hoekje waar ze zonder gevecht niet uit kan komen.

Wat kan ik hiier aan doen?

Ik moet er niet aan denken om voor Travis een nieuw huis t moeten zoeken.

Maar ik loop nu op de zaken vooruit. Volgens mij zijn er nog veel meer truucjes om het wel goed te laten gaan toch?

En soms, das dan ook weer zo gek, liggen ze alle 3 op mijn bed te soezen....

Ik kan het niet snappen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven