Chromecast, hoe werkt het precies?

02-10-2015 16:54 51 berichten
Ik was het netflix topic aan het lezen waar de Chromecast werd genoemd en nu twijfel ik toch weer of het misschien voor mij toch niet handig is. Dus ik dacht laat ik en nieuw topic maken want ik wil die topic niet vervuilen.



Ik vond het altijd onzin om een Chromecast te hebben want ik kan mijn mac scherm klonen op mijn tv d.m.v. HDMI kabel maar de laatste tijd vind ik het toch wel eens irritant dat ik perse mijn mac aan moet laten of dat ik niet ondertussen snel even iets op mijn mac kan doen.



Dus hoe werkt dat Chromecast precies, ik weet dat je kunt casten vanaf je smartphone maar hoe werkt dat? Wordt dan ook je beeld gekloond of moet ik het gewoon puur zien als een afstandsbediening waardoor ik ook nog andere dingen op mijn telefoon kan doen tijdens het casten? En hoe zit het met de apps voor chromecast? Moet je die op je telefoon zetten of kun je die op de chromecast zelf zetten?
Haha. Wilde net vragen of je toevallig een experiabox van kpn hebt. Dan moet je nml de box resetten. Anders wil hij niet.

Maar al opgelost zo te zien. Veel kijkplezier!
quote:MinionX schreef op 03 oktober 2015 @ 00:48:

[...]



Moet er met een chromebook dan nog zo'n kastje tussen? Ik heb ook een chromebook namelijk.Ja dan heb je nog steeds de chromecast nodig. Maar dan kun je dus alles streamen wat je op je chromebook hebt. Vind dat wel makkelijk.voor RTL gemist bv.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt apps afspelen, zoals YouTube filmpjes, ideaal als je kinderen hebt. Terwijl ik nu aan het schrijven ben, kijken mijn kinderen een playlist op youtube van baby TV, ideaal.

Heb ik even mijn koffie momentje.



Ook mirroring is fantastisch, ik kan spotify muziek vanaf mobiel op TV krijgen. Of filmpjes en foto's kijken.



O ja, en heel veel films en series. Manlief is helaas verslaafd.



Dvd speler gebruiken we niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Is het beeld wel echt mooi HD? Vind het namelijk altijd zo irritant dat dat bij Ziggo On Demand niet het geval is. Dan merk je pas hoe gewend je daaraan geraakt bent.



Oh, en kun je bijvoorbeeld ook via de Chromecast naar een serie kijken via bijvoorbeeld solarmovie? Dat je zeg maar wat je in je browser ziet, rechtstreeks naar de tv streamt? Of kun je alleen streamen vanuit apps die compatible zijn met de Chromecast?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn veel mogelijkheden om films en series te streamen, even googlen hoe en wat. Via de app kun je de fims bekijken, moet wel compartibel zijn met chromecast, vaak ook afhankelijk van de mediafile, waarin hij afspeeld. Kwaliteit van de films is meestal wel goed. Maar wij hebben ook een vrij dure TV met goede beeldkwaliteit.

Solarmovie zegt mij niet zoveel.
Alle reacties Link kopieren
er is nu ook een chromecast audio. Die plug je in je speaker. Met de Spotify app speel je dan draadloos muziek via je speaker
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit mag, maar ik gebruik vaak de uitleg op deze pagina over mobieltjes etc. en dus ook een artikel over de Chromecast. http://www.androidplanet.nl/google/chromecast/



Zelf heb ik er overigens ook één. Lekker makkelijk vanaf je laptop naar je tv overzetten, of je mobiel, terwijl je gewoon verder kunt gaan waar je mee bezig was. Ik vind Netflix ook net iets stabieler werken via de Chromecast dan via mijn Smart TV.



Als het niet mag, hoor ik het wel



Edit: Oh, ik zie nu pas dat het topic al wel weer wat ouder is. Hopelijk heb je er nog iets aan TO.
quote:Zarah schreef op 03 oktober 2015 @ 00:41:

[...]



Ik gebruik een Raspberry Pi in plaats van een Chromecast en die heb ik gewoon met een internetkabel verbonden met mijn modem. Ben ik niet afhankelijk van de wifi verbinding (die hier ook nog wel eens wil haperen).

Als app gebruik ik Kodi (voorheen XBMC).

Kan je mij in lekentaal uitleggen hoe dat werkt?



Ik wil heel graag Kodi streamen zonder mijn laptop aan te moeten sluiten op de tv. Netlfix gaat via de Xbox.

Is het een kwestie van kastje kopen en inprikken of moet je nog van alles zelf doen?
Ik ben er inmiddels uit en ga binnenkort de nieuwe versie halen zodra de wifi beter werkt maar ik vraag mij nog een ding af: Als je de chromecast hebt ingesteld kun je die dan ook gewoon in een andere tv pluggen of moet dan alles weer opnieuw worden ingesteld? Lijkt me wel handig namelijk dat ik hem zo in de tv van de slaapkamer of woonkamer kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 29 november 2015 @ 21:26:

Ik ben er inmiddels uit en ga binnenkort de nieuwe versie halen zodra de wifi beter werkt maar ik vraag mij nog een ding af: Als je de chromecast hebt ingesteld kun je die dan ook gewoon in een andere tv pluggen of moet dan alles weer opnieuw worden ingesteld? Lijkt me wel handig namelijk dat ik hem zo in de tv van de slaapkamer of woonkamer kan gebruiken.Ja dat kan. De chromecast hoef je in principe alleen 1 keer te verbinden met je wifi-netwerk. De instellingen onthoudt hij dan, waardoor je hem gerust uit de tv kan halen na gebruik of in een andere tv kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 01 november 2015 @ 00:34:

[...]



Kan je mij in lekentaal uitleggen hoe dat werkt?



Ik wil heel graag Kodi streamen zonder mijn laptop aan te moeten sluiten op de tv. Netlfix gaat via de Xbox.

Is het een kwestie van kastje kopen en inprikken of moet je nog van alles zelf doen?

Oh, zie dit nu pas Moiren. Is je vraag nog relevant?

PB me anders even.
quote:Zarah schreef op 29 november 2015 @ 23:39:

[...]



Oh, zie dit nu pas Moiren. Is je vraag nog relevant?

PB me anders even.Nee, ik heb er inmiddels eentje en die is alweer overleden
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat schiet lekker op!



Komt er een nieuwe?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het door een vriend laten doen, maar het was zo gebeurd.

Kabel van modem naar raspberry. Op het kaartje in de Raspberry stond Kodi geïnstalleerd.

De app van Kodi op mijn telefoon gezet. Verbinding gemaakt.

En ik kan streamen.

Vanaf laptop kan ik 'm ook besturen. Via het IP adres.

Vanaf sommige afstandsbedieningen kun je de raspberry ook bedienen, maar dat lukt met de mijne niet.
Hij deed het prima, nu ziet de tv de rasp niet meer.

Ik ben er idd mee bezig. Wordt of een nieuw kaartje denk ik of een nieuw kastje.
Vraagje, ik heb sinds dit weekend een chromecast en een proefabonnement op netflix. Het werkt allemaal prima, maar ik heb alleen 1 probleempje...ik gebruik de telefoon als afstandsbediening. Nu heb ik op de telefoon dus de netflix en chromecast app gezet. Als er nu een film loopt en ik de telefoon weg leg gaat ie op slaapstand ofzo, en als ik dan na een tijdje de telefoon pak om bv de film op pauze te zetten dan is mijn chromecast icoontje bovenin weg. Ik kan dan dus niks doen met de film. Dan moet ik eerst alles uitzetten en opnieuw aanzetten....wat doe ik verkeerd?
Grizella, hoe goed is jouw internet?



Dit gebeurt mij soms als de chromekast zich direct met het modem verbindt in plaats van de repeater. Hierdoor is de internetverbinding heel slecht en valt het contact tussen mijn telefoon en de chromecast uit. Bij mij heeft dit niets te maken met de slaapstand van mijn telefoon.
O dat zou ook kunnen rubber ducky, we hebben wifi via ziggo..valt idd wel eens even uit. Maar hoe krijg ik t chromecast icoontje dan terug, kan zo niet een film op pauze zetten omdat ik niet weet hoe ik dat icoontje terug krijg, en die hen je nodig.om uit te schuiven naar de.opties zoals pauze, volume enzo.
Als ik hem kwijt was, dan startte ik de Netflixapp opnieuw op en zette ik die opnieuw op chromecast. Dan vond ik hem weer.
Dankje, zal ik eens proberen!
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook de chromecast-app openen en dan naar apparaten, daar heb je de stream ook altijd staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook mijn vraag hier even stellen.



Wij hebben de Chromecast 2. Via mijn Samsung werkt alles zoals het moet werken.



Mijn man heeft een iPhone en kan via de applicatie AirvideoHD films die op de Mac staan, streamen naar zijn telefoon/iPad.



Hoe kan je dat weer door casten naar de TV?



Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat je alles wat je op je telefoon kan bekijken, door kan casten. Maar Airvideo is dis niet een app die de CC lijkt te herkennen.



Iemand nog tips om toch vanaf de Mac via de iPhone naar de TV te kunnen steamen met de CC?
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook eentje vooral voor youtube naar tv te streamen. Ideaal zonder kabeltje. Voor een film of andere dingen heb ik inderdaad een hdmi kabel.
quote:IBAOHI schreef op 23 februari 2016 @ 10:42:

Ik ga ook mijn vraag hier even stellen.



Wij hebben de Chromecast 2. Via mijn Samsung werkt alles zoals het moet werken.



Mijn man heeft een iPhone en kan via de applicatie AirvideoHD films die op de Mac staan, streamen naar zijn telefoon/iPad.



Hoe kan je dat weer door casten naar de TV?



Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat je alles wat je op je telefoon kan bekijken, door kan casten. Maar Airvideo is dis niet een app die de CC lijkt te herkennen.



Iemand nog tips om toch vanaf de Mac via de iPhone naar de TV te kunnen steamen met de CC?



De Chromecastapp bestaat ook voor IOS. Als je die downloadt kun je streamen van je telefoon naar je chromecast.

Ik vond ook deze site. Dit gaat over een plugin voor google Chrome voor de mac.



De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat ik dit vond via Google en dat ik zelf geen spullen van Apple heb...
Nog een vraag, verschijnt de Netflix app op de tv en kan je vanuit daar zoeken? Ik wil mijn tel alleen als afstandsbediening gebruiken en niet er vanaf casten, of kan dat niet? Wil hem voor de tv op de slaapkamer, dat is geen smart. En Netflix is enige wat we willen gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven