Ervaring TEMPUR

08-10-2008 16:50 39 berichten
Hallo Allen,



Morgen wordt bij mijn vriend zijn nieuwe bed bezorgd. :cheer:

Twee tempurmatrassen met bijpassende bedbodems op poten en twee hoofdkussens.



(Een paar weken geleden gingen we voor één nieuw hoofdkussen naar een beddenwinkel, vandáár........!)



Ik heb al flink wat rond gegoogled, maar wil graag weten of er hier ook mensen zijn met recente Tempur verhalen.



Moet er ook een matrasbeschermer tussen bodem en matras en ook een molton óp het matras?

Ik heb wel al gelezen dat je het matras nooit meer om hoeft te draaien, dus dat is gunstig.



Hoe bevalt jullie Tempur matras?



Bedankt voor je reaktie,

:blob

Beter Laat
Alle reacties Link kopieren
Ehm, ik wil je niet ontmoedigen, maar je vraagt hoe het bevalt. Nou, zeg maar "beviel" want na een jaar hebben wij onze dure Tempurmatrassen eruit gegooid.



In de winter lig je eerst 20 minuten op een ijskoud betonblok, en in de zomer is het veel te warm. Daarbij stonden we allebei na 3 maanden erop geslapen te hebben elke dag op met rug en nekpijn.



Ik hoop dat het jullie beter vergaat. Dat kan ook best zo zijn omdat wij één van de eerste Tempur matrassen hadden. Inmiddels zijn de verhoudingen van het materiaal bijgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er het beste een molton rond doen ja, dat maakt dat je matras langer mee gaat.

Matrasbeschermer weet ik niet, maar ik geloof niet dat het nodig is.



Ik hoop dat het wat gaat zijn voor je, tempur, want het is niet vor iedereen ideaal namelijk :)
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Evidenza, de ene slaapt er ideaal op, anderen niet.



Als jij de hele nacht stokstijf stil ligt, bij wijze van spreke, is tempur ideaal. Als je veel beweegt en dergelijke, is het kut.

Natuurlijk is tempur zo goed als men zegt dat het is, maar wel in waar het voor gemaakt is; de medische wereld. Als je een hele dag stil op zo'n matras ligt, is het perfect. Het is geweldige decubituspreventie, maar voor mensen die gewoon normaal draaien in bed is het al een stuk minder....



En ik denk niet dat dat nu beter zou zijn Evidenza, want het principe blijft hetzelfde, je ligt altijd éérst op een laag traagschuim. Qua kou weet ik het niet zo goed eigenlijk, maar ik kan me zo voorstellen dat dat ook niet veranderd is.



anyhow, ik hoop dat het bevalt Beetjelaat. De tijd zal het leren....
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik ook niet Marels, of het nu beter is. Maar de beddenmeneer beweerde van wel ;-)



Bij een constante temperatuur van 21 graden komt zo'n matras het beste tot zijn recht. Wie heeft er nu in zijn slaapkamer een temp van 21 graden?



Maar goed, anderen zijn er weer lyrisch over. Ik hoop dat het voor Beter Laat wel werkt.



Wij slapen inmiddels heerlijk op ons complete Ikea bed. Voor nood gekocht omdat zij dus bedden op voorraad hebben en met de bedoeling om ze te vervangen naar verloop van tijd, maar voorlopig nog even niet, want het slaapt perfect.
Alle reacties Link kopieren
Mijn slaapkamer is ook nooit zo warm.



Het punt met tempur is; dat is gemaakt voor MEDISCH gebruik. Dus voor decubituspreventie. Anti-doorlig. Daar werkt het perfect voor. Maar normale mensen draaien in bed enzo, en dan is het al een heel stuk minder.

Dan moet dat kreng eerst en half uur in zijn volgend model gaan komen voor het weer lekker ligt.

Fijn.



Tuurlijk zijn die matrassen verbetert, maar het effect blijft hetzelfde. Het blijft traagschuim. TRAAG, dus.

Tegenwoordig zijn de gewone matrassen gemaakt dus van een set pocketveren met een bovenkant van tempur, maar dan blijf je er mee zitten dat je met je kont bovenop het traagschuim ligt, dus per saldo maakt het niet zo veel uit.
668, the neighbour of the Beast
Heb je niet eerst proefgeslapen voor dat je besloot 'm te kopen?



Ik heb er op gelegen en je zakt er in weg zodanig dat je in 'n voorgevormde kuil terecht komt maar i.t.t. een normaal matras veert ie niet met je lichaam mee dus als je om wil draaien kost dat moeite (en word je dus wakker) en moet dat matras weer 'n nieuwe vorm aannemen waardoor je eerst nog klote ligt ook.



Vreselijk matras!
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat denk ik wel hoor dat het wat uitmaakt. Of je met je lichaam 5 cm traagschuim moet verwarmen of 30 cm, dat maakt nogal verschil. En het lijkt mij door de pocketvering ook makkelijker draaien.



Dat was bij ons inderdaad Godsonmogelijk, dus elke keer als ik wilde verliggen werd ik wakker en moest ik wilde capriolen uithalen om uit dat gat te komen.



En het waren ook nog eens vreslijk dure matrassen. Duur is dus niet altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Elninjo, bij de meeste winkels mag je binnen 6 weken nog omruilen van matras ( als er een afritsbare hoes omheen zit), dus ik hoop voor Beter Laat dat die regeling ook geldt bij de zaak waar zij het matras gekocht hebben.
Alle reacties Link kopieren
ik heb er 1 gekocht bij ikea.. is dan wel niet beste kwaliteit..

maar ook ik vind het niet geweldig liggen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook een gehad, na twee dagen heb ik hem al naar de kelder gedaan. Het voelt of je in een bak met custardwater ligt, aanvankelijk zak je heeeeel langzaam weg (waardoor je last van je evenwicht kan krijgen als je ogen gesloten zijn ) maar elke kleine beweging maakt dat je weer opnieuw op een harde plek terecht komt.



Ik heb reuma maar de klachten werden veel erger. Ik heb mijn oude matras weer tevoorschijn gehaald en leefde nog lang en gelukkig :). Met een strop van 1700 piek weliswaar. Ik heb geprobeerd om hem te hergebruiken als stoelkussens en poef, maar het bleek nergens geschikt voor.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook een tempur matras. Een jaar op geslapen en toen weggedaan. Kon niet omdraaien door die kuil in het midden en kreeg er enorm pijn in mijn rug van. Mijn vriend had minder last dan ik maar die had het 's zomers weer onwijs warm erdoor. Wij vonden eht een onding. Slapen nu op een boxspring, heerlijk.
He jammer, al die negatieve reakties, maar wel eerlijk.

Nee, we hebben niet proefgelegen, want dan lig je een paar minuten en dan weet je het toch ook niet.

Ik verheug me er toch wel op hoor, ik heb al diverse positieve reakties gelezen na het googlen.

Ik stel me voor dat het voelt alsof je in het zand ligt...... :zzz:

Het retourneren als het niet bevalt is niet ter sprake gekomen!

Maar het is wel een gerenommeerde winkel hier in de stad.... en niet een winkel van een grote keten.

Bedankt voor de vlotte reakties tot nu toe!

Groetjes, Beter Laat
Alle reacties Link kopieren
Hier dan toch iemand met positieve ervaringen!

Ik heb nu een jaartje of 3 een Tempurmatras en sta sinds die tijd op zonder rug- of nekklachten.

In de winter is het wel zo dat het matras, als je net in bed stapt, nogal hard aanvoelt maar da's maar heel kort en is eventueel te ondervangen met een elektrische deken of kruik.

Verder word ik ook niet wakker als ik ga verliggen, ik word juist minder vaak wakker dan voorheen en slaap voor mijn gevoel "dieper", word dus uitgeruster wakker.

Volgens mij had Kassa hier laatst een item over, misschien moet je daar nog even op de site kijken.

Ik hoop iig dat het voor jou positief uitpakt.
Alle reacties Link kopieren
Heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen op zo'n matras en ik vond het niet prettig. Zakte te diep weg. Niks voor mij dus.
Bedankt 1609!!



Er is hoop!



Naar aanleiding van jouw motto :

Slapen was (en is) al een hele tijd mijn hobby....

Het is me wel eens overkomen, dat ik 's morgens wakker werd en dat mijn éérste gedachte was : "he, vanavond lekker vroeg naar bed......!"



B.L.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel blij met onze tempurmatrassen. Ik had reuma-achtige klachten en die zijn veel minder geworden. Mijn vriend had vaak last van een stijve nek en nu nooit meer. Ik slaap veel dieper en wordt bijna nooit meer wakker tussendoor.

Ik moet wel zorgen dat ikzelf warm ben als ik in bed ga (bv. warme voeten), want anders vind ik het in het begin wel koud en hard. Als je warm je nestje induikt, blijf je ook op temperatuur en wordt de matras snel precies zacht genoeg.



Slaap lekker!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin en haar man hebben een beddenspreciaalzaak en zij raden Tempurmatrassen AF. Zeker als je een koude slaapkamer hebt, want inderdaad het wordt door de kou erg hard, door jouw lichaamtempratuur wordt het op de plek waar je ligt zacht maar draai je je om lig je dus weer op beton. Ook zeggen zij dat dat het broeierig aan kan voelen voor mensen die veel zweten. Zij verkopen ze liever niet, alleen als mensen perse Tempur willen en niet op andere gedachten zijn te brengen na uitleg bestellen ze ze wel.

Maar er zijn vast mensen die er wel tevreden over zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk slapen. Heb er zelf geen maar logeer er weleens op. Ik slaap beter en krijg het snel lekker warm terwijl ik op een ander bed nogal lang wakker kan liggen van de kou zonder elektrische deken. Jammer dat je het niet eerst geprobeerd hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, handig topic.

Wij zijn er ook heel erg over een het twijfelen of wel wel of niet een tempur matras willen kopen (althans nep-tempur, de echte vind ik echt te duur). Wij kijken dan meer naar een combi pocketveer / tempur met traagschuim laag van minimaal 7 cm. Heb wel op een echte tempur gelegen in de winkel en vond het toen echt heerlijk!!! Er bestaan ook aardig wat winkels waar je thuis 2 weken proef mag slapen en dan pas beslist of je het matras koopt. Nu heb ik via google ook vooral goede ervaringen gelezen.

Dat van die kou is enigszins nieuw voor mij. Nu heb ik het altijd kou als ik in bed lig e duurt het even voor ik opgewarmd ben, dus dan zou tempur dus niet de beste keuze zijn?

Hmm, ik hoop dat er nog meer ervaringverhalen komen, ben benieuwd. Ook naar andere merken trouwens!
Alle reacties Link kopieren
fachat schreef op 09 oktober 2008 @ 00:33:

Hmmm, handig topic.

Wij zijn er ook heel erg over een het twijfelen of wel wel of niet een tempur matras willen kopen (althans nep-tempur, de echte vind ik echt te duur). Wij kijken dan meer naar een combi pocketveer / tempur met traagschuim laag van minimaal 7 cm. Heb wel op een echte tempur gelegen in de winkel en vond het toen echt heerlijk!!! Er bestaan ook aardig wat winkels waar je thuis 2 weken proef mag slapen en dan pas beslist of je het matras koopt. Nu heb ik via google ook vooral goede ervaringen gelezen.

Dat van die kou is enigszins nieuw voor mij. Nu heb ik het altijd kou als ik in bed lig e duurt het even voor ik opgewarmd ben, dus dan zou tempur dus niet de beste keuze zijn?

Hmm, ik hoop dat er nog meer ervaringverhalen komen, ben benieuwd. Ook naar andere merken trouwens!
Ik ben een echte koukleum en word snel warm op een tempurmatras, dus dat zal wel per persoon verschillend zijn blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
hoe zou tempur het doen in zo een beetje de tropen??



ik wil ook een nieuw bed , maar wij gaan warmer wonen tzt, waterbed gaat niet mee.



of is een nasa dan een beter idee??
ik zou voor 'n boxspring gaan, ligt heerlijk, goed voor je rug en is niet te warm of te koud
Alle reacties Link kopieren
hanZie schreef op 09 oktober 2008 @ 09:52:

[...]



Ik ben een echte koukleum en word snel warm op een tempurmatras, dus dat zal wel per persoon verschillend zijn blijkbaar.




Nou nee, dat ligt aan de omgevingstemperatuur. Als je zoals wij altijd een raam open hebt staan, ook in de winter, dan lig je vanaf november eerst 20 minuten op een blok beton. En in de zomer wordt het ding smoorheet.



Niet doen dus Sarah.
Alle reacties Link kopieren
Pfieuw, wij hadden bijna een Tempur gekocht, en nog steeds staat het hoog op ons wensenlijstje, maar ik zie er nu toch maar van af... Ben erg bewegelijk in mijn slaap, dus ik wil wel steeds lekker liggen!



Wat is dan wel lekker? Hastens?
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven