Ik kan zoons geaardheid niet aanvaarden

07-11-2015 12:11 1180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden vertelde mijn zoon voor het eerst dat hij denkt dat hij homoseksueel is. Hij was toen 19 jaar en we vonden dit nog veel te vroeg om zo’n dingen zeker te weten. Vooral mijn man vindt dit niet bespreekbaar. We hebben toen heel intensief gesproken over wat in hem omging en na een tijdje gaf zoon aan dat hij er niet helemaal over uit was en nog niet helemaal zeker was wat zijn geaardheid was. De relatie tussen zoon en zijn vader is hierdoor wel sterk bekoeld, alsof er toch een afstand is gekomen. We hebben het onderwerp in de maanden die erop volgde laten rusten. Zoon kreeg in die periode ook een vriendin.



Een tijdje geleden gaf zoon aan dat hij nog steeds denkt homo te zijn. Hij is verliefd op een vriend en hij ook op hem, ze hebben dit al tegen elkaar uitgesproken en hebben al gekust. Ik ben kwaad dat hij ons een jaar heeft voorgelogen, dat hij ons voorgehouden heeft dat zijn gevoelens veranderd waren. Hoe hard ik ook probeer, ik kan dit niet gewoon aanvaarden. Ik wil beter voor mijn kind. Tegenwoordig lijkt homo/bi zijn wel een modeverschijnsel. Je ‘moet’ wel eens experimenteren met iemand van het zelfde geslacht, anders tel je niet meer mee. Zoon is een harde bikkel, een doorzetter. Ik zie hem helemaal niet als homoseksueel. Ik zie zo’n levensstijl ook gewoon niet passen bij mijn zoon en als ik eerlijk ben vind ik het vies. Zoon heeft al een paar keer over zijn “vriend” verteld, over hoe graag hij bij hem is, maar dit wil ik helemaal niet weten. Ik kan er niet met hem niet over spreken.



Ik hou zielsveel van mijn zoon, maar dit deel kan ik echt niet aanvaarden. Ik wil hem hierover niet verliezen. Zijn er hier ouders die hetzelfde hebben meegemaakt? Hoe zijn jullie hier mee omgegaan? Weet iemand een manier om hier samen met mijn zoon door te komen?
Alle reacties Link kopieren
Dus.. het ligt niet aan geloof.



Waarin zit het hem dan de 'ik kan en wil dit niet accepteren'? Is je kind ineens je kind niet meer? Denk je écht dat iemand 180 graden omdraait, omdat hij of zij heeft aangegeven op een ander geslacht te vallen, dat jullie dachten en waarom zou dat inderdaad erg zijn?



Zou fijn zijn als TO of iemand anders dat nog toe kon lichten, want ik snap dat dus echt niet, waar dat in zit.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 01 december 2015 @ 12:28:

Dus.. het ligt niet aan geloof.



Waarin zit het hem dan de 'ik kan en wil dit niet accepteren'? Is je kind ineens je kind niet meer? Denk je écht dat iemand 180 graden omdraait, omdat hij of zij heeft aangegeven op een ander geslacht te vallen, dat jullie dachten en waarom zou dat inderdaad erg zijn?



Zou fijn zijn als TO of iemand anders dat nog toe kon lichten, want ik snap dat dus echt niet, waar dat in zit.



Dreamer, zoals ik al schreef, is homoseksualiteit in GEMATIGDE gelovige kringen geaccepteerd. Dat wil niet zeggen dat het in strenge kerkgenootschappen ook zo is.

Heb niet alles gelezen, ik weet niet of TO ergens melding doet van een geloofsgemeenschap.



Ik denk eerder dat TO en haar man een heel duidelijk toekomstbeeld hadden van hun zoon. Vrouwtje, huisje, kindjes. Voetballen met kleinzoons. Roze jurkjes kopen voor kleindochter. Nu moeten zij hun verwachtingspatroon bijstellen. Sommige mensen hebben daar grote moeite mee.
TO is niet gelovig. Dat maakt het eigenlijk nog triester.
Voor mij is het zoiets natuurlijks dat ik wil dat mijn kinderen gelukkig en zichzelf zijn . En op wat voor manier dan ook . Dus hij is me net zo lief als mijn andere kind niets meer en niets minder .
Alle reacties Link kopieren
Ik wist dat TO niet gelovig is, Amarna. Ik dacht dat ik dat ook ergens genoemd had, maar ik was wat aan het schrappen, dus voor hetzelfde geld staat het er niet meer. Ik kan het in elk geval niet meer vinden.



Precies Pretzel. Het is je kind, je hebt misschien een bepaalde toekomstvisie, maar eigenlijk verandert alleen de partnerkeuze. Het is verder nog steeds datzelfde kind. En ook bij een heteroseksueel kind is het altijd de vraag of je het eens bent met de partnerkeuze, natuurlijk. Je hoopt tenslotte toch op een bepaalde klik, wat de omgang wat makkelijker maakt.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven