Schuldgevoel. Vertellen of niet

01-12-2015 00:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden geleden heb ik hier op het forum verteld over mijn scharrel relatie.

Heb veel advies gekregen, maar ondanks het advies ermee te stoppen, bevind ik me nog steeds in het zelfde schuitje.

Omdat het geen zin heeft alles weer te vertellen probeer ik het even kort samen te vatten.



Ik heb al anderhalf jaar een omgang met een jongen die 8 jaar jonger is dan ik.

Hij is 25 en ik 33.

We zien elkaar elke dag, en doen praktisch alles samen.

Ondanks dat hebben wij geen relatie.

Dat ligt niet aan mij maar aan hem.

Hij vind dat hij nog niet helemaal klaar is voor een relatie, en heeft er dan ook geen zin in om er tijd en energie in te steken (iets wat hij allang doet, maar dat even ter zijde)

Wel hebben we afgesproken het niet meer met andere te doen. Zowel sex als daten.

We zijn dus exclusief naar elkaar.

Alles wijst er dus eigenlijk op dat we gewoon en relatie hebben, op facebook official daargelaten .



Toch voel ik me niet prettig erbij, ik wil graag wel een vaste echte relatie.

Sowieso omdat ik graag wil dat iemand 100 procent voor me gaat.

Dat geeft mij een zeker gevoel.

Maar ook met oog op de toekomst.

Op deze manier van omgang, heb je het namelijk niet over de toekomst, en heb ik het gevoel aan te blijven modderen.

Dit heb ik al 80.000 keer met hem besproken maar hij blijft voet bij stuk houden.

Goed, dit is niet het probleem op het moment, althans niet waarvoor ik advies wilt.



Het volgende is namelijk gebeurd.

Vorige week was mijn lover een weekend weg.

En ik besloot lekker op zaterdag de kroeg in te gaan.

Het was gezellig en had aardig wat gedronken.

Een jongen die ik al een tijdje ken was er ook.

En ik voel me al een lange tijd best wel aangetrokken tot hem.

Na de kroeg ben ik netjes alleen naar huis gegaan.

Maar toen begon deze man dus ineens mij te berichten via Facebook, dat had hij wel vaker gedaan maar dan was ik altijd met mijn lover.

Nu dus niet, en zonder eigenlijk een enkele twijfel heb ik hem langs laten komen.

En we hebben dan ook sex met elkaar gehad.

Was wel erg dronken, maar wist echt wel wat ik deed.

Het vreemde was, dat ik me de dagen erna niet 1 moment schuldig heb gevoeld.

Tot nu ineens.

Want we hebben dan wel geen relatie, maar ik voel me toch een beetje een bedrieger.

De grote vraag blijft Door m'n hoofd spoken, moet ik het vertellen of niet?

En als ik het vertel voegt dat dan wat toe?

Mijn lover is niet een persoon die me gelijk de deur wijst denk ik.

Maar ben wel een beetje bang voor wraak en al dat soort dingen.

En daar ben ik toch echt een beetje te oud voor geworden.

Vind het een erg lastige kwestie, want in al m'n vaste relaties ben ik nog nooit vreemd gegaan.

Ben best ruim denkend, maar dan nog vind ik vreemdgaan een pijnlijke kwestie altijd.

Maar goed, dit is natuurlijk geen echte vaste relatie.

Nu kan ik me voorstellen dat er hier veel mensen zijn die denken, waarom stop je er dan niet mee (met deze "relatie".)

Maar ondanks wat ik gedaan heb, hou ik best veel van deze jongen.

En is een punt erachter zetten is heel erg moeilijk voor me.

Ik denk dat ik het met die ander gedaan heb, om mezelf te bewijzen dat ik toch nog steeds vrijgezel ben.

Al voelt dat natuurlijk niet echt zo, en eerlijk is het al helemaal niet



Ik hoop op wat advies hier en daar, en natuurlijk jullie meningen!
Alle reacties Link kopieren
Heb alleen maar trouw afgesproken zodat hij niet met een ander gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:nadina79 schreef op 01 december 2015 @ 09:13:

Wel de lusten , niet de lasten, laat je niet gebruiken meis.Dat geldt voor haar toch net zo goed? Vind je ook dat zij hem misbruikt?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt iets gedaan wat niet volgens de afspraak is, als je zoals je zegt echt van deze jongen houdt zou ik het dus vertellen..

Los daarvan zou ik me echt nog is afvragen of zo een (niet) relatie echt is wat je wilt.. Stel dat hij zich nooit helemaal aan je wilt binden?? Dan heb je straks jaren je hart en ziel in een relatie gestopt voor niks..
Alle reacties Link kopieren
En trouwens als je het hem verteld en hij zet je zonder pardon op de stoep wet je ook meteen dat je liefde bij hem niet zo diep zat..

En kun je je vriend uit de kroeg wat vaker langs laten komen
Alle reacties Link kopieren
Tja ik zou er een einde aan maken. Ik heb ook zo'n relatie gehad en ik bleef ook bij hem omdat ik al genoeg ellende aan mn hoofd had maar heb het uiteindelijk toch verbroken.

Want straks ben je uit je rot tijd en dan verbreek je het dan heb je weer een rot tijd.

Kan je het beter in 1 x hebben en daarna goed in je vel zitten en open voor een echte relatie zijn.



Ik zou het niet zeggen ik zou gewoon er een einde aan maken en klaar
quote:nadina79 schreef op 01 december 2015 @ 09:13:

Wel de lusten , niet de lasten, laat je niet gebruiken meis.

Juist de exclusieve afspraak is een 'last' toch?



Raar dat hij het geen label wil geven. Schaamt hij zich voor je?



Verder zou ik ermee kappen, want als hij na 1,5 jaar 'relatie' het nog geen 'relatie' wil noemen, gaat dat ook niet meer veranderen. Je kunt het hem dus beter wel vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven