Dure reis cadeau gekregen, vriend niet oke?

30-06-2014 00:16 570 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_160674 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 01:20
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Overduidelijk dat zijn ouders hem weer van alles hebben ingefluisterd.



Maar met een man die steeds weer meegaat in die belachelijke influisteringen, kun je nu eenmaal niet verder. Hoe jammer ook.



Het is tijd voor het volgende level. Weg met de jeugdliefde en de bijbehorende kinderachtige patronen.

Tijd voor nieuwe, volwassen liefde.
Alle reacties Link kopieren
quote:merel66 schreef op 27 november 2015 @ 23:09:

is het met die date dan dus helemaal niks geworden ? Ik was daar nog blijven hangen...



Ja daar ben ik ook benieuwd naar.

Je was juist zo goed op weg. Zonde hoor..
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 27 november 2015 @ 23:18:





Nou, dit.



Waarom in vredesnaam wéér met die jankbal in zee gegaan.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:grijzetrui schreef op 27 november 2015 @ 21:17:



Het enige 'issuetje' was dat we zijn ouders er niet bij betrokken, want die hebben het nog steeds niet op mij (en ik niet op hen wegens wat er gebeurd is). Zijn ouders zijn voor hem op zoek naar een meisje die lekker onderdanig is, voor hem het huishouden doet en kookt als hij thuis komt, en al haar financiële zaken al op orde heeft. Dat ben ik niet, want ik volg een goede studie met hopelijk een leuke carriere (huisvrouw zou ik nooit willen worden), en ik studeer nog (met een studieschuld tot gevolg als ik klaar ben).





4. Stiekem denk ik dat zijn ouders dit hem ontzettend hebben zitten tegenmaken en dat dit daarom zo plotseling komt.







Dit klinkt vast niet zo aardig, excuses alvast



Ik begrijp niet zo goed waarom zijn ouders een probleem met jou zouden hebben als ze dit in een vrouw zoeken. Je hebt je de afgelopen jaren juist ontzettend onderdanig opgesteld. Je hebt jezelf en je eigen overtuigingen weggecijferd voor die van hun zoon. Je bent in een relatie gebleven met iemand die jou eigenlijk niet zo leuk vindt en frankly, iemand die jij eigenlijk niet zo leuk vindt, en waarom eigenlijk? Gemak? Een laag gevoel van eigenwaarde? Iets anders kan ik er niet van maken.



Zijn ouders hebben gelijk dat jullie niet bij elkaar passen. Jullie zijn vreselijk samen. Jullie gunnen elkaar niets, vinden verschillende dingen belangrijk, ergeren je aan compleet irrelevante dingen en het allerbelangrijkste: jullie vinden elkaar niet leuk. Dat hij het heeft uitgemaakt is de enige verstandige beslissing in deze janboel. Doe jezelf een lol en houd géén vriendschappelijk contact. En ga eens bij jezelf bekijken wie jij bent en wat jij wil in een relatie, dan voorkom je dat je nog eens met iemand eindigt die je niet leuk vindt.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:merel66 schreef op 27 november 2015 @ 23:09:

is het met die date dan dus helemaal niks geworden ? Ik was daar nog blijven hangen...



Ja, september 2014 had je nog een geweldige date en nu een jaar later ben je kennelijk teruggegaan naar die eikel en heeft hij je gedumpt! Aan de andere kant weet je nu zeker dat het nooit gaat werken tussen jullie.

Maar goed, TO gaat vast niet meer reageren, want dit was alleen om van haar af te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat was helaas nergens op uitgelopen. Ook omdat ik merkte dat het te snel na m'n ex was. Ik was nog alles aan het vergelijken.



Ik kan er m'n vinger ook niet op leggen waarom ik per se bij hem wil zijn. Want ik kan best bedenken waarom niet. Je zal bij hem namelijk altijd op je tenen moeten lopen aangezien hij er dus zomaar vanwege de stomste redenen mee kan stoppen, samenwonen zou een hel zijn aangezien ik het huis niet zomaar uitkom naar vriendinnen/een etentje of iets zonder hem, ik zou van alles de bonnetjes moeten bewaren en na het shoppen m'n kleding moeten verstoppen want ja, ik kan niet met geld omgaan.



Als we gewoon afspreken is het enorm gezellig en voel ik me heel erg op m'n gemak bij hem, zoals ik dat bij niemand anders heb. We hebben samen ook de grootste lol over van alles en nog wat. Op de een of andere manier vervagen dan toch weer die negatieve gedachten en het rationele besef dat hij dus van die rare principes heeft. En dat is dus het vervelende want dat zijn de momenten dat ik hem weer ga missen.



Wat dan wel helpt is lekker oppervlakkig vleeskeuren op Tinder. Goed voor je ego wel. Haha.



Bedankt trouwens voor jullie reacties. Het helpt me echt.
Alle reacties Link kopieren
Je eerste grote liefde is de leukste, de spannendste en voel alsof niets in je leven dit gevoel kan toppen, dat niemand je zo zal begrijpen en zal kennen als je eerste. De breakup van je eerste grote liefde is ook de aller ergste en engste die je ooit heb meegemaakt dus ga je alle grenen over die je van te voren nooit had kunnen bedenken.



Ik ken bijna niemand die dit niet met zijn eerste liefde heeft gehad, het leven lijkt heel eng en leeg zonder die persoon en gek genoeg denken we ook bijna allemaal dat we altijd blijven bij onze eerste liefde. Helaas, dat is maar heel weinig mensen die dat overkomt. Je eerste relatie is om te ontdekken wat je wel en niet wil in een relatie en om leren gaan met teleurstelling en verdriet, dat iets kan mislukken door externe factoren maar ook dat je je kan vergissen in mensen.



Het maakt geen moer uit namelijk of zijn ouders voor of tegen zijn, een moeilijke jeugd of niet, in een relatie wil je het beste voor elkaar en stimuleer je elkaar. Dat heeft ook niets te maken of jij gek op hem bent maar hoe iemand jou behandelt. Ik ben een ouwe tang maar geloof me, hij gaat niet veranderen, hij zal altijd je willen domineren door kritiek op je te blijven uitoefenen tot je tot stilstand komt.



Zet hier een groot kruis door, pak je verlies, jank, wentel je elf in zelfmedelijden en sluit het af. Als je hier niet van leert al je altijd denken dat je een slaaf bent van je gevoelens.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mis je hem. Maar denk na, mis je hem of mis je de vertrouwdheid en het samen zijn?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
[.]
quote:Geronimo12 schreef op 30 november 2015 @ 14:08:

Je eerste grote liefde is de leukste, de spannendste en voel alsof niets in je leven dit gevoel kan toppen, dat niemand je zo zal begrijpen en zal kennen als je eerste. De breakup van je eerste grote liefde is ook de aller ergste en engste die je ooit heb meegemaakt dus ga je alle grenen over die je van te voren nooit had kunnen bedenken.



Ik ken bijna niemand die dit niet met zijn eerste liefde heeft gehad, het leven lijkt heel eng en leeg zonder die persoon en gek genoeg denken we ook bijna allemaal dat we altijd blijven bij onze eerste liefde. Helaas, dat is maar heel weinig mensen die dat overkomt. Je eerste relatie is om te ontdekken wat je wel en niet wil in een relatie en om leren gaan met teleurstelling en verdriet, dat iets kan mislukken door externe factoren maar ook dat je je kan vergissen in mensen.



Het maakt geen moer uit namelijk of zijn ouders voor of tegen zijn, een moeilijke jeugd of niet, in een relatie wil je het beste voor elkaar en stimuleer je elkaar. Dat heeft ook niets te maken of jij gek op hem bent maar hoe iemand jou behandelt. Ik ben een ouwe tang maar geloof me, hij gaat niet veranderen, hij zal altijd je willen domineren door kritiek op je te blijven uitoefenen tot je tot stilstand komt.



Zet hier een groot kruis door, pak je verlies, jank, wentel je elf in zelfmedelijden en sluit het af. Als je hier niet van leert al je altijd denken dat je een slaaf bent van je gevoelens.





Heel veel herkenbaarheid en heel waar.
Alle reacties Link kopieren
Mooi verwoord Geronimo! Je hebt helemaal gelijk.



Ik denk inderdaad dat ik vooral de vertrouwdheid en het samen zijn mis. En dat is alle frustratie niet waard. Ergens in mijn achterhoofd vraag ik me dan toch af of het echt niet aan mij ligt en dat ik allemaal dingen blijkbaar verkeerd doe, maar feit is dat hij gewoon weinig tot niets voor me overheeft en erg narcistisch is ingesteld helaas. En daar maak ik mezelf alleen maar kapot mee. Ik denk alleen dat in m'n achterhoofd ook meespeelt dat ik bang ben niet meer iemand te vinden die me zo vertrouwd doet voelen zoals hij. Hoe stom dat ook klinkt.



Helaas blijven er dan vlagen dat die vervelende trekjes niet meer zo opvallen en je gewoon de leuke dingen mist.



Maar dat is iets waar ik overheen moet gaan groeien. In ieder geval wil ik ook geen contact meer met hem houden. Vind ik alleen maar vervelend (en volgens mij voor hem alleen een instrument om me alsnog in de gaten te houden).
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat het weer niet gelukt is. Overigens lijkt niet in het donker durven fietsen (ook niet om zes uur 's avonds), me niet alleen voor je vriend, maar vooral ook voor jezelf een probleem. Het is een niet-realistische angst, die je behoorlijk kan beperken. Je ex heeft je dit nu niet bepaald handig geprobeerd duidelijk te maken, maar het zou toch goed zijn als je hier vanaf zou kunnen komen. Nu je geen vriend meer hebt, zal je immers ook alleen ergens naartoe moeten 's avonds, zo af en toe. Je kunt daar evt. hulp voor zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, angst.



Hij woont nogal in the middle of nowhere, dus inderdaad, ik vind het niet fijn om in het donker dan in m'n eentje daarheen te fietsen (ik moet namelijk ook weer terug rond een uurtje of 11). Ik had eerst een scooter waarmee ik, toen het goed weer was, wel altijd gewoon naar hem toe ging want dat vind ik een ander verhaal.



Maar nu die scooter het dus even niet doet en het weer slechter weer is/vroeg donker vind ik het inderdaad wel fijn als hij me even op zou kunnen pikken, vooral gezien het echt maar 5 minuten rijden is. Het lijkt mij dat je als vriend zijnde het toch zelf ook wel een fijn idee vindt dat ik niet in m'n eentje heen en terug door het donker moet.



Hij heeft gewoon rare trekjes, we wilden ook een tijdje terug naar de film, maar die film draaide niet hier in de stad, maar wel in een andere stad (10 minuten rijden) dat wilde hij toen niet want 'daar hadden we qua benzinekosten, als we hier naar de bioscoop zouden kunnen gaan een gratis drankje voor kunnen nemen'



Hij is gewoon erg berekend qua geld.
Alle reacties Link kopieren
Nu zit je nog in de fase dat hij een enorme eikel is, alles fout heeft gedaan en alles zijn schuld is.

Later ga je je verdrietig en eenzaam voelen en denk je dat je nooit meer iemand vindt

Nog later ga je zien dat je veel beter af bent zonder hem en voel je je opgelucht

Nog later ga je zien dat jij misschien ook wat steekjes hebt laten vallen en dat je daarvan kunt leren voor jezelf

Nog later ga je zien dat jullie allebei niet echt iets verkeerd hebben gedaan, maar gewoon niet bij elkaar pasten

Nog later ga je dagen krijgen dat je helemaal niet aan hem denkt

Nog later doet de gedachte aan hem je niet zoveel meer

En nog later kom je iemand tegen die véél beter bij je past.



Helaas kun je dit allemaal niet bespoedigen, dus mijn tip is: neem het verdriet en de boosheid zoals die komen en ga in de tussentijd door met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Bleh. Het blijft pittig.



Spijt vooral dat ik niet heb doorgezet na de vorige keer dat het al niet goed liep. Heb nu eigenlijk opnieuw (al is het wel in veel mindere mate) hartzeer.



Blijf het ook moeilijk vinden om contact te vermijden. Jammer dat ik niet gewoon rationeel kan denken: hij heeft weinig voor je over, behandelt je niet goed en gunt je niets.



In plaats daarvan blijven vaak de verromantiseerde beelden over op m'n zwakke momenten. Vervelend vooral. En het stomme is als ik met anderen ben (vriendinnen/familie) kan ik haarfijn uitleggen waarom dit niet werkt, ben ik alleen dan zijn er momenten waarop ik er echt alles voor over heb om met hem samen te zijn.



Maar dat zal vooral inderdaad het vertrouwelijke zijn wat ik mis, iets waarvan ik bang ben dat ik het niet meer bij iemand ga vinden.



Maar goed ik ben allang blij dat het me niet meer net zoveel doet als een jaar geleden! Dat scheelt al een hoop. En hopelijk loop ik ooit nog een leuke vent tegen 't lijf. Haha.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, vast wel. Wat je voelt is helemaal niet ongebruikelijk volgens mij. Ik ben om vergelijkbare redenen ook veel te lang bij mijn ex gebleven.



Ben inmiddels alweer 20 jaar gelukkig samen met mijn huidige man. Geef jezelf wat tijd.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat klinkt in ieder geval hoopgevend BWit hed. Tijd zal inderdaad belangrijk zijn.



Aap is uit de mouw trouwens, het is een ander :(
Alle reacties Link kopieren
quote:grijzetrui schreef op 14 december 2015 @ 21:08:

Nou dat klinkt in ieder geval hoopgevend BWit hed. Tijd zal inderdaad belangrijk zijn.



Aap is uit de mouw trouwens, het is een ander :(Hoe weet je dat? Jeetje wel extra pijnlijk. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Na weer een rage waarbij het hele gezeik weer kwam dat ik m'n vriendinnen voor zou trekken en geblaat kwam het naar voren dat ie dus een ander heeft. Maar dat hij nog wel veel moeite hebt met de break met mij (?).



Nu moet ik zeggen, ik ken haar namelijk, dat het wel een meisje is dat inderdaad beter bij hem past denk ik. Vrij verlegen, heeft een fulltime baan (ik ben nog student omdat ik WO doe en dus een vrij lang traject volg, dus financieel zit ik altijd wat krapper en dat is iets wat hem altijd erg stoorde) en verder een 'braver' type dan ik (niet uitgaan e.d.) ze werkt als verzorgende in een bejaardentehuis dus ik gok ook wat zorgzamer dan ik (al zegt het natuurlijk niet alles).



Al met al zijn al zijn ergernissen aan mij te wijten aan het feit dat ik teveel een eigen mening had en mijn eigen ding deed naast hem en dat ik straks ook een carriere wil opbouwen. En aangezien ik dat graag wil blijven doen is het inderdaad verstandig om het los te laten, misschien is dit juist wel een goed zetje daarvoor omdat het nu 'niet anders meer kan' .



Al blijft 't gewoon pijnlijk om te weten dat wat wij een tijd hebben gehad hij nu met haar gaat hebben straks.
Grijzetrui, wat jullie hadden ging nou niet echt over rozen.

Het blijft naar, maar of je nou jaloersig moet zijn dat zij hem nu heeft?

Hij is nou niet bepaald een godsgeschenk aan vrouwen.

Maar wil je wel even een knuffel brengen. Het blijft gewoon kut.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je zo grappig en eerlijk schrijven over je zelf en de situatie dat ik me niet kan voorstellen dat je lang

los lopen wild blijft He enige wat jou weerhoudt is de gedachte dat die pietlut echt een leuke knul voor je is. Wees blij dat hij een ander heeft want dan kan je hem definitief afschrijven en tuurlijk is het effe lastig als je ex een ander heeft, hij was ooit exclusief van jou en dat is niet meer zo maar naarmate je meer je eigen leven krijgt ben je blij dat het zo gelopen is. Kop op meid, tijd om er in je hoofd ook een streep onder te zetten, je onzekerheid opzij zetten en je zelf gooien op je studie en de leuke tijd die daar bij hoort.
Oh Grijze Trui, wat een stom dat je dat nu moest horen, pfff...



Ik ben er van overtuigd dat jij binnen een paar jaar (in een nieuwe relatie) beseft dat wat jij wat het is om een geweldige, gelijkwaardige, lieve relatie te hebben. Maar je moet eerst even dit liefdesverdriet door. Het gaat over, echt!
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn lief! Doet me goed (en helpt me om inderdaad rationeel te blijven )



Rationeel gedacht weet ik ook wel dat we gewoon niet bij elkaar passen. Maar het is inderdaad m'n eerste liefde en een soort van samen opgegroeid (relatie sinds m'n 16e natuurlijk).



Wat ik ook oneerlijk vind is dat hij de break up (zelfs toen hij vertelde dat hij een ander had) aan mij 'wijt' vanwege zijn irritaties aan mij (vriendinnen voortrekken, 'niet met geld om kunnen gaan', dat ophalen met de auto gedoe etc.) ik wist namelijk dat ze, tijdens mij, afspraken als vrienden. Hij vertelde toen nog hoe geweldig hij 't vond dat ze zelf een auto had en dat ze voor haar verjaardag spullen voor haar uitzet had gevraagd (haha zo stom als ik dit teruglees). Maar achteraf ligt het dus helemaal niet aan mij, maar gewoon de gevoelens voor een ander. Zeg dat dan ook gewoon eerlijk.



Hopen dat het snel wegebt inderdaad! En dat ik uiteindelijk een man vind die wél leuk is.
Grijzetrui, het is waarschijnlijk van beide een beetje. Hij ergerde zich aan honderd dingen van jou, die jij nooit gaat willen veranderen (veel met vriendinnen doen, carieere maken). Daarom past dat andere meisje beter bij hem. Dus ik denk dat het klopte dat er irritaties waren van zijn kant (en eigenlijk ook van jouw kant) en dat hij 'daarom' een ander tegenkwam.



Maar joh, je weet het zelf rationeel ook al, deze jongen paste helemaal niet goed bij je, heel veel dingen waren niet zo heel leuk of moest je voor lief nemen voor de wel leuke momenten.

Je bent alleen bang dat je nooit meer en zo vertrouwd iemand zal vinden.



De reactie van BWitched vind je hoopgevend. Ik denk dat als je er hier op het forum expliciet naar zou vragen, dat je dan honderden vergelijkbare verhalen zou kunnen horen. Heel veel mensen denken dat hun eerste liefde de enige echte zal zijn, zoals Geronimo al schreef. Maar ik heb hetzelfde verhaal als BWitched hoor. Net zo van de kaart toen mijn eerste liefde het uitmaakte, maar er wel klaar mee toen hij dat voor de zoveelste keer deed (grrr). Voor mij voelde het toen of ik nooit meer met iemand zo een klik zou kunnen vinden, dus ik besloot dan maar gewoon vrijgezel te blijven en met op mijn studie/werk te storten. Je raadt het al. Het duurde wel een poosje, maar toch kwam ik een nog veel echtere veel grotere liefde tegen met wie het echt klikt . Dat je dan denkt: oh, maar wanneer gaat 'ie nou irrant zeuren over zijn onnozele dingen? En dat dat niet gebeurd. We zijn al x jaar getrouwd en gelukkig



Wie is next ?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het me inderdaad lastig voorstellen, haha! Ik vind het wel fijn/leuk om te lezen dat jullie uiteindelijk wel iemand hebben gevonden waarmee het echt klikt en zelfs al een aantal jaar getrouwd zijn. Dat soort verhalen vervelen nooit dus..



En ik ben door hem ook aan mezelf gaan twijfelen soms, of ik dan inderdaad niet echt heel erg irritant ben op sommige gebieden, maar dan denk ik weer; het is toch heel normaal om je aandacht ook bij vriendinnen en andere sociale activiteiten te leggen, dit topic is begonnen omdat hij kwaad was dat ik op reis wilde met een vriendin (die ze mij cadeau wilde doen) dat is eigenlijk al absurd, want dat hoor je iemand te gunnen en iemand juist in te stimuleren om dat soort dingen ook voor zichzelf te doen.



En stiekem hoop ik dan ook dat hij bij dat 'nieuwe meisje' toch wat aspecten van zichzelf gaat tegenkomen en beseft dat het allemaal zo slecht nog niet was , want desondanks heb ik echt heel veel dingen voor hem over gehad en voor hem gelaten (te veel eigenlijk achteraf) en aan de andere kant gun ik hem haar ook niet, omdat het echt een heel lief meisje is die vrij makkelijk over zich heen laat walzen en ik hoop gewoon niet dat ze zichzelf in hem verliest zoals ik eigenlijk wel gedaan heb. Maar dat zijn allemaal dingen waar ik me niet meer druk over moet gaan maken.



In ieder geval heb ik hem inmiddels al een dag geblokkeerd op Whatsapp en geen contact met hem gehad (wat een mijlpaal, kuch). Het vervelende is wel dat ik alsnog zijn laatst gezien kan zien en dat ik het niet kan laten dat soms even te checken, maar dat zal ook wel wegvagen uiteindelijk.



En ik heb Tinder opgezocht. Goed voor je ego die matches wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven