Ik weet niet wat ik moet doen

11-11-2015 18:08 1396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.



Geruime tijd lees ik mee met collega's die wel eens wat laten zien en vindt alle tips leuk om te lezen. Nooit gedacht dat ik hier zelf ooit een topic ging openen.



Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen ga het proberen.

Ik ben 29 jaar en ben al 10 jaar samen met mijn man waarvan we er al 6 jaar getrouwd zijn. We hebben 2 kinderen van 4 en 2.

Een paar maanden geleden is mijn beste vriendin een week of 5 bij ons komen logeren omdat haar relatie uit was en het huis van haar ex was, waar ze uit moest. Ze had nergens om naartoe te gaan en kon niet bij ouders terecht dus heb ik haar (in overleg met mijn man) een plekje aangeboden omdat we toch een kamer hebben die leegstond, ze was ook al heel hard aan het zoeken naar een kamer tot ze een huis kon krijgen. Ze is mijn beste vriendin van de middelbare school dus mijn man kent haar ook al erg lang. Ze had voor de 5 weken om waren al een studio en wij hebben zelfs geholpen met schilderen etc.



Een paar weken geleden moest ik even op de mobiel van mijn man omdat die van mij het niet deed. Precies op dat moment kwam er een appje binnen van haar met 'ik vondt het erg gezellig gister, mis je. Bel me snel'. Het leek wel of mijn hart stil stond en heb mijn man gevraagd wat dit te betekenen had. Hij lachte het weg en zei dat ze het waarschijnlijk verkeerd gestuurd had. Hij wás echter niet thuis de dag ervoor maar had een avond uit met zijn vrienden, ik had nacht dienst en de kinderen waren bij mijn ouders logeren omdat het weekend was. Ik heb haar gelijk gebeld en vroeg of ze iemand ontmoet had, ze vroeg waarom ik haar dit vroeg waarop ik vertelde over het smsje. Ze begon te lachen en zei dat de naam van degene die ze ontmoet had na die van mijn man komt in WhatsApp en dat ze het verkeerd verstuurd had en erg blij was dat mijn man het niet gelezen heeft. Ik geloofde haar ook echt, want ze is al zo lang mijn vriendin.



Vrijdag belde een vriendin van mij om elkaar weer eens te zien en dat ze mij iets belangrijks moest vertellen.

Ik dacht dat het over haar ging. Toen we elkaar zagen viel ze maar gelijk met de deur in huis. Ze had mijn man en vriendin een paar keer samen gezien en kon ook precies opnoemen waar en wanneer. De grond zakte weg onder mijn voeten. Ik wist niet of ik haar moest geloven maar diep van binnen had ik sinds dat smsje en het gedrag van mijn man ook een beetje het gevoel dat het waar was. Ik heb uren zitten huilen die dag maar ook gelijk besloten om mijn man te confonteren. Kinderen naar ouders gebracht met een smoes. Toen hij thuis was heb ik hem gelijk aangesproken hierover. Hij ontkende het ten eerste en vroeg of ik misschien gek was. Op het laatst hield hij het niet meer uit en besloot het toch maar op te biechten. Toen wij op de middelbare iets kregen en daarna weer kort uit elkaar gingen, hadden zij daarvoor al iets gehad voor een week of 2. Niks verteld aan mij.

De reden dat haar relatie uit ging? Ook hun affaire,maar haar ex wist er niks van. Toen ze bij ons kwam logeren werkte ik best veel nachten (ongeveer 4 nachten in de week), konden ze ook lekker hun eigen gang gaan.

Hij zegt dat hij niet verliefd is op haar maar dat het gewoon gebeurde en dat hij zielsveel van me houdt en mij en de kinderen niet kwijt wil (waarschijnlijk doelend op het feit dat ik misschien wel een scheiding wil). Ik heb hem gezegd dat ik tijd nodig heb en dat ik hem niet kan verdragen. Hij woont nog wel thuis maar we spreken elkaar amper, en als we dat doen gaat het over de kinderen of rekeningen. Hij slaapt ook niet in ons bed maar de logeerkamer, de oudste weet dat er iets aan de hand is maar vraagt gelukkig niks.



Ik weet niet wat ik moet doen, behalve de vriendin die het mij vertelde weet niemand het. Ik wil niet van hem scheiden maar telkens als ik hem zie moet ik aan haar denken. Ik heb haar wel een app gestuurd dat ik het weet, ze bood haar excuses aan en belt me om het te bespreken. Wat valt er te bespreken?

Iemand in hetzelfde schuitje geweest als mij? Sorry dat het zo een lange post is maar ik moest het gewoon kwijt, al is het dan maar op een forum.
Alle reacties Link kopieren




sterkte TO!



wanneer kun je in therapie? dat helpt misschien ook om stoom af te blijven. elke steun kun je nu wel gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Deze man is gewoon compleet de weg kwijt. Zo zie ik het.

Iedereen kan de weg kwijt raken, ook vrouwen, iedereen..



Dat doet me denken aan de enige zin uit de bijbel die ik weet:

Vergeef hem, want hij weet niet wat hij doet..



Ik ben niet gristelijk ofzo hoor, en ik snap heel goed dat iets als dit vergeven, wat hij heeft uitgevreten, dat is iets wat je niet zo maar even doet, en misschien lukt dat wel never nooit.

Wat ik ermee bedoel is dat hij geen idee heeft wat hij doet, wat hij aanricht, niet alleen bij anderen maar ook bij zichzelf. Wat wat je bij een ander flikt, zal uiteindelijk jezelf ook raken.



Sterkte Jess

Je gaat hier doorheen komen, succes met al het geregel en alle gedoe.

Gelukkig heb je veel mensen om je heen die er voor jou zijn.

En een berg supporters hier!
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 01 december 2015 @ 07:24:

Echt...Hoe meer ik lees hoe meer ik snap waarom ik een " mannenhater" ben zoals mijn man mij noemt, hierom dus. Gatver wat kunnen mannen walgelijk gedrag vertonen. Mijn ex is er ook zo 1.Nou, die zogenaamde vriendin van TS mag ook een eigen haat plekje hebben hoor met haar walgelijk gedrag
Alle reacties Link kopieren
quote:s-a-r-kast schreef op 01 december 2015 @ 09:37:

[...]

Nou, die zogenaamde vriendin van TS mag ook een eigen haat plekje hebben hoor met haar walgelijk gedrag Oh ja die ook absoluut.
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 01 december 2015 @ 08:00:

[...]





euhm, vrouwen doen dit soort dingen ook hoor, met de beste vriend van hun man gaan, of broer, of vader. komt allemaal voor.Maar die laten meestal niet hun kinderen bungelen! Daar doel ik op. Ze beginnen gewoon een nieuw leven, met een andere vrouw en andere kinderen .
Alle reacties Link kopieren
quote:JessDreamer schreef op 01 december 2015 @ 00:19:

Nou. December is er ook eindelijk. Ik lig weer in bed te piekeren over alles. Hoe heeft het eigenlijk zo ver kunnen komen. Waarom heb ik nooit iets gemerkt? Waarom mij 2 jaar lang bedriegen. Mijn hele leven lijkt ineens een film. Ik wordt maar niet wakker..Het is ook ongelofelijk je komt er doorheen, echt na regen komt zonneschijn.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
ook jij komt hier door heen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lijstje gehad inderdaad van het kantoor, maar heeft iemand nog praktische tips? Wat ik absoluut niet moet vergeten?
Alle reacties Link kopieren
quote:JessDreamer schreef op 01 december 2015 @ 11:02:

Ik heb een lijstje gehad inderdaad van het kantoor, maar heeft iemand nog praktische tips? Wat ik absoluut niet moet vergeten?



Praktische zaken bij scheiding



Er moeten ook veel praktische zaken geregeld worden als jullie uit elkaar gaan.



• Van welke verenigingen zijn jullie lid? Moeten lidmaatschappen worden opgezegd?

• Zijn er abonnementen of tijdschriften en/of sportscholen op jullie beider naam? Controleer wanneer die zo nodig kunnen worden opgezegd.

• Hoe regel je dat jullie allebei kunnen (blijven) telebankieren?

• Hoe regel je dat je allebei een eigen internetprovider hebt en een eigen e-mailadres?

• Welke organisaties moeten nog meer weten dat jullie uit elkaar gaan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://ericdecorte.be/wat-moet-geregeld-worden



Laat hier vast je gedachten eens op los.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zandvogel schreef op 01 december 2015 @ 09:16:



Dat doet me denken aan de enige zin uit de bijbel die ik weet:

Vergeef hem, want hij weet niet wat hij doet..

Of je hem (ooit) vergeeft moet je natuurlijk zelf weten, maar hij zal inderdaad niet weten hoeveel pijn hij veroorzaakt bij jullie kinderen en vooral bij jou. Heel gemeen, maar stiekem is het te hopen dat hij zelf zoiets ook een keer meemaakt;).
.
Alle reacties Link kopieren
goed idee.



maar bovenstaande kan ook met opvang voor de nacht, bij jouw ouders, TO of de zijne? en profi opvang als back up. zodat je idd niet meer afhankelijk bent van zijn grillen.



en dan idd gaan voor een omgangsregeling van om het wknd bij hem.



zo min mogelijk nog met hem van doen hebben.



want hoe oud is die minnares van hem eigenlijk? zij heeft nog geen kinderen? het kan nl ook zo lopen dat hij met een paar maanden bij haar is ingetrokken en een tweede leg met haar begint.



hij laat nl nu zien zich weinig van jullie kinderen aan te trekken, bv met een dag de hort op gaan, dat maastricht akkefietje van niet op komen dagen.



mijns inziens duidt dit erop dat hij druk bezig is de relatie met haar verder uit te bouwen. en dan wil je zo min mogelijk met hem te maken hebben.



is koffiedik kijken, en normaal waag ik me er niet aan, maar nu jij je toekomst opnieuw in moet richten, zou ik van het zwartste scenario uitgaan.
Alle reacties Link kopieren
Al vind je vader als echtgenoot nog zo'n lul, dat mag natuurlijk niet bepalend zijn voor de omgangsregeling. " Ik wil hem zo weinig mogelijk zien " is natuurlijk een absoluut kolderargument om te gaan voor twee weekenden in de maand.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
Alle reacties Link kopieren
[quote][message=
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen neuk met zn beste vriend
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 01 december 2015 @ 15:05:

goed idee.



maar bovenstaande kan ook met opvang voor de nacht, bij jouw ouders, TO of de zijne? en profi opvang als back up. zodat je idd niet meer afhankelijk bent van zijn grillen.



en dan idd gaan voor een omgangsregeling van om het wknd bij hem.



zo min mogelijk nog met hem van doen hebben.



want hoe oud is die minnares van hem eigenlijk? zij heeft nog geen kinderen? het kan nl ook zo lopen dat hij met een paar maanden bij haar is ingetrokken en een tweede leg met haar begint.



hij laat nl nu zien zich weinig van jullie kinderen aan te trekken, bv met een dag de hort op gaan, dat maastricht akkefietje van niet op komen dagen.



mijns inziens duidt dit erop dat hij druk bezig is de relatie met haar verder uit te bouwen. en dan wil je zo min mogelijk met hem te maken hebben.



is koffiedik kijken, en normaal waag ik me er niet aan, maar nu jij je toekomst opnieuw in moet richten, zou ik van het zwartste scenario uitgaan.



Zij is ook 29 en nee heeft geen kinderen. Mevrouw vind kinderen niks.



Ik heb even een rekensom gemaakt en ik zou het best redden zonder die nachtdiensten erbij, maar is wel dat beetje extra die ik eigenlijk wel goed kan gebruiken.

Ik heb ook even gezocht voor nachtopvang en gastouders die eventueel ook in de nachten kunnen, Die mogelijkheid is er dus wel en is maar misschien voor 2-3 dagen per week. Ik ga het in ieder geval overwegen. De optie dat ik misschien van donderdag tot zondag nachten draai kan ook, dan moeten ze naar hem, of dat ze vanaf vrijdag tot maandag ochtend bij hem zijn en dat hij ze naar school brengt en op donderdagen bij ouders..



Poeh, wat onwerkelijk eigenlijk allemaal. Zoveel dingen die ik nu moet regelen :(

Ik heb alle papieren geordent wat ik mee moet morgen. Ik vraag me af of hij al een advocaat heeft.



Wat betreft 5 december, nog niks terug maar wel gelezen zag ik. De meiden vragen wel of papa er ook bij is, ik heb maar eerlijk gezegd dat ik het niet weet. Wat een enorme lul zou hij zijn als hij die dag niet eens even langs komt of iets.



Voor nu ga ik weer terug naar mijn kindjes, ze mogen hun schoentjes zetten maar de jongste wil heel graag een mooie tekening maken voor Sint en Pieten. Ben enorm blij dat ik mijn kinderen heb, ze snappen er niks van maar ik ben zo dankbaar dat ik hun heb om mij hier in mee te slepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:randomizer schreef op 01 december 2015 @ 18:08:

Ik zou zeggen neuk met zn beste vriendDat vind ik heel laag. Dan ben ik net als hem en dat ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:JessDreamer schreef op 01 december 2015 @ 18:17:

[...



1.

Ik heb even een rekensom gemaakt en ik zou het best redden zonder die nachtdiensten erbij, maar is wel dat beetje extra die ik eigenlijk wel goed kan gebruiken.



2.

Ik heb ook even gezocht voor nachtopvang en gastouders die eventueel ook in de nachten kunnen, Die mogelijkheid is er dus wel en is maar misschien voor 2-3 dagen per week. Ik ga het in ieder geval overwegen.



3.

De optie dat ik misschien van donderdag tot zondag nachten draai kan ook, dan moeten ze naar hem,



of dat ze vanaf vrijdag tot maandag ochtend bij hem zijn en dat hij ze naar school brengt en op donderdagen bij ouders..







wat alle opties betreft, maar zeker de eerste: hij gaat natuurlijk alimentatie betalen?



en krijg jij als gescheiden moeder misschien extra bijslagen? ook voor kinderopvang?



misschien ziet het financiële plaatje er dan anders uit en kun je het makkelijker redden zonder nachtdiensten. en op termijn kleiner (huur)huis?



wat betreft 2: hoeveel kost betaalde nachtopvang en hoe verhoudt zich dat tot de extra inkomsten die nachtdiensten opleveren?.



wat betreft 3: dit betekent co-ouderschap. vraag is of je ex hier zich in kan vinden en dat ook in de praktijk gaat doen.



woorden zijn nog geen daden. als hij zich onbetrouwbaar blijft opstellen naar zijn kinderen toe, zou ik toch gaan voor alleen de wknden 2x per maand.



kunnen je ouders bijspringen mbt oppassen ivm nachtdienst? broers/zussen? vriendinnen?



en bv bijspringen met dingen regelen - er komt nu zoveel op je af, alle emoties, alle praktische zaken, het gedoe dat deze man niet eens meewerkt om het zijn kinderen makkelijk te maken.



sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
Waarom opvang voor snachts regelen als vader gewoon thuis is? Zonde van het geld...
Wat ik veel bij gescheiden collega's zag: om de week vrijdag en zaterdag nachtdiensten draaien en dat was dan omdat de kinderen bij vader waren.

Bij collega's met een co-ouderschap: 7 dagen werken/7 dagen vrij dus dan werk je part-time.
quote:JessDreamer schreef op 01 december 2015 @ 18:18:

[...]





Dat vind ik heel laag. Dan ben ik net als hem en dat ben ik niet



Gelukkig niet.

Je doet het hartstikke goed, je mag heel trots op je zelf zijn.

.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven