Het huis uit.

26-11-2015 19:02 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen doel met dit topic, denk gewoon even van me afschrijven.



Voor a.s maandag moet ik een baan hebben anders word ik het huis uit geschopt. Begrijp me niet verkeerd het is niet alsof ik niet opzoek ben. 2 weken geleden ontslagen om het feit dat ik weinig ervaring had. Ben als een gek weer gaan zoeken maar mijn ouders geloven dit niet en denken dat ik alleen maar op mijn reet zit en het huis als een kostschool beschouw. (Ik ben overigens 19, net afgestudeerd.)



Ik ben gewoon een beetje radeloos.
Alle reacties Link kopieren
quote:swaentje71 schreef op 30 november 2015 @ 07:15:

[...]





Eh... dan is hij nu minstens 87 (en dan ga ik er nog vanuit dat hij pas in 1945 de oorlog in ging). En je schrijft elders dat hij 61 is.

Of gaat het niet over WOII. Dan is je vader waarschijnlijk geen Nederlander? Kan dat nog meespelen in hun visie op deze situatie? Sterkte TO. Benieuwd hoe het gesprek ging.



Ik heb het inderdaad niet over WOII, oorlog is misschien niet de juiste term nee goh ik bedoel het leger, sorry dat is best even dom geformuleerd haha.



En bedankt! Ik heb in een andere reactie uitgelegd hoe het gesprek ging!
Alle reacties Link kopieren
quote:ViveMarie schreef op 30 november 2015 @ 06:35:

Beetje gestoorde ouders.(met alle respect hoor)

Natuurlijk hebben je ouders het zwaar gehad. Ze gunnen hun kind toch het beste en willen det jij beter krijgt dan zij hebben gehad.



Ze mogen je het huis niet uitzetten. Ze zijn verplicht om voor je te zorgen tot je 21 bent.

Dit geintje wilde mijn ouders ook een keer uithalen, was dan ook echt een grapje! Ik heb gezegd dan klaag ik jullie aan en zitten jullie aan jeugdzorg vast de komende 10 jaar (er is nog jonger telg) , als je daar op zit te wachten vooral mij het huis uit schoppen.

https://www.rijksoverheid ... antwoord/onderhoudsplicht



Super goed dat je al bent afgestudeerd. Misschien kan je fieldmarketing werk doen. Altijd werk ik in te vinden. Met jouw opleiding heb je al een pré.



hoop dat t goed komt!



Ik ga er zeker vanuit dat ik het beter heb dan dat zij hebben gehad, maar ik vind dit toch erg overdreven.

Bedankt voor het advies, ik dacht altijd dat ze tot je 18e verplicht waren, dit veranderd de zaak wel. Mochten ze tot het besluit komen om me wel het huis uit te zetten dan ga ik dit zeker gebruiken!



Bedankt voor de steun, doet me goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:suish schreef op 30 november 2015 @ 02:57:

Het breekt mijn hart dat jouw ouders een negentienjarige in de winter op straat dreigen te zetten. Dat is je reinste misbruik. Als je net ontslagen bent, ben je sowieso wel een maand werkloos met al het gesolliciteer en de gesprekken eromheen.



Werken ze zelf allebei een volledige werkweek? Zijn ze zelf echt nooit werkloos geweest? Ik vind het wonderlijk hoe netjes je ermee omgaat. Ze zouden zich moeten schamen zo'n dochter met zoveel stress op te zadelen.



Ik vind het ook heel erg dat het net allemaal voor kerstmis is. Ze zijn al plannen aan het maken voor de kerst en ik voel me daar heel erg dubbel bij. Als ze wel besluiten mij het huis uit te zetten reken er dan maar op dat ik ook geen kerst meer kom vieren. Ik probeer er niet te veel aan te denken omdat het nog niet zo ver is.



Mijn vader is zelf bakker en werkt full-time. Het is allemaal nachtwerk. Mijn moeder daar in tegen is schoonmaakster en werkt maar 3 dagen in de week, daarentegen hebben ze al heel wat jaren gewerkt en ik heb (zoals de verhalen van mijn ouders) nooit mee gekregen dat ze ooit werkloos zijn geweest.



Het doet me goed om te horen dat iedereen het net zo belachelijk vind als ikzelf, zeker gezien de tijd en moeite die ik stop om elke dag weer opnieuw te gaan zoeken en hoop dat ze uiteindelijk bij draaien. De stress is er nog niet ingeslagen, ik denk dat dat pas realiteit wordt als ik daadwerkelijk straks op straat sta.



Bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je verhaal niet helemaal volgen qua leeftijd van je ouders hoor. Zelfs mijn ouders zijn van na de oorlog en ik ben weer bijna oud genoeg om jouw moeder te kunnen zijn. Hoe dan ook, begrijp ik dat je ouders vrij oud zijn en dan heb je dus met een dubbele generatiekloof te maken. Ik zie hier ook vaak dat de opa's en oma's moeite hebben om hun Puber- en jongvolwassen kleinkinderen te volgen, maar wij zitten daar weer een beetje als buffer tussen. Een nichtje woont tijdelijk bij opa en oma en die wordt soms helemaal gek van haar oma, ik leg haar dan uit waar oma's gedachtengangen vandaan komen (hoe ze is opgevoed, hoe anders het leven toen was etc.), en dan gaat het weer. Maar jij moet dus 2 generaties overbruggen, dat is wat lastiger. Misschien heb je een oudere broer/zus of een jongere oom/tante die een beetje kan helpen om met je ouders te praten?

Verder begrijp ik dat je ex-werkgeefster ook je buurvrouw is en dat ze het zelf ook heel vervelend vind, maar je wel moest ontslaan omdat zij zelf ook net begonnen is en daarom iemand met ervaring nodig heeft. Misschien kun je aan haar vragen om met je ouders te gaan praten en dat uit te leggen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vygotsky schreef op 30 november 2015 @ 08:05:

Je komt wel erg wijs en "oud" over voor je leeftijd en schoolniveau? Anyway, succes.



Ik zou dit moeten opvatten als een compliment maar gezien de manier hoe je het formuleert wil ik er toch graag even op in gaan.



Wijs heeft niks te maken met je leeftijd nog je schoolniveau. Iemand kan namelijk intelligent zijn maar hoeft zozeer niet wijs te zijn en visa versa. Ik heb heel wat mee gemaakt in mijn leven en een harde opvoeding gehad, waarschijnlijk draagt dat bij aan de persoon die ik op de dag van vandaag ben, ik ben namelijk zo gevormd. Intelligent ben ik zeker niet, ik moet altijd hard leren wil ik iets onder de knie krijgen en ik ben ook echt meer een praktijk gericht persoon. Ik hoop in ieder geval dat je begrijpt dat het me verbaasd dat jij niet snapt dat 19 jarige vrouwen en mannen met een MBO diploma net zo wijs kunnen zijn als iemand van 25 en een HBO diploma.



In ieder geval, bedankt.
Alle reacties Link kopieren
quote:suish schreef op 30 november 2015 @ 10:15:

Ik denk dat to bedoeld dat vader dienstplicht heeft gehad? Dat was in die tijd nog.

Er zijn meer oorlogen geweest dan WOII.

Kan ook golfoorlog of Bosnische oorlog zijn geweest?



TO succes met solliciteren!
Alle reacties Link kopieren
quote:lattemachiato schreef op 30 november 2015 @ 13:46:

Ik kan je verhaal niet helemaal volgen qua leeftijd van je ouders hoor. Zelfs mijn ouders zijn van na de oorlog en ik ben weer bijna oud genoeg om jouw moeder te kunnen zijn. Hoe dan ook, begrijp ik dat je ouders vrij oud zijn en dan heb je dus met een dubbele generatiekloof te maken. Ik zie hier ook vaak dat de opa's en oma's moeite hebben om hun Puber- en jongvolwassen kleinkinderen te volgen, maar wij zitten daar weer een beetje als buffer tussen. Een nichtje woont tijdelijk bij opa en oma en die wordt soms helemaal gek van haar oma, ik leg haar dan uit waar oma's gedachtengangen vandaan komen (hoe ze is opgevoed, hoe anders het leven toen was etc.), en dan gaat het weer. Maar jij moet dus 2 generaties overbruggen, dat is wat lastiger. Misschien heb je een oudere broer/zus of een jongere oom/tante die een beetje kan helpen om met je ouders te praten?

Verder begrijp ik dat je ex-werkgeefster ook je buurvrouw is en dat ze het zelf ook heel vervelend vind, maar je wel moest ontslaan omdat zij zelf ook net begonnen is en daarom iemand met ervaring nodig heeft. Misschien kun je aan haar vragen om met je ouders te gaan praten en dat uit te leggen?



Fijn dat je mijn situatie in ieder geval begrijpt! Ik heb een broer van 23 die momenteel aan de universiteit studeert en een zus van 26 met 2 kinderen, getrouwd en een eigen plek. Zij heeft haar HBO master in de zorg. (Ik weet niet precies welke sector, ik geloof dat het met gehandicapte/probleem kinderen was.)



Misschien dat je wel kan begrijpen dat ik me daardoor mijzelf voel onder gesneeuwd, dat ik niet aan de verwachtingen van mijn ouders doe omdat mijn broer en zus zelf wel hoog hebben gescoord en beide alle zaken op orde hebben. Ik moet wel zeggen dat mijn zus het vroeger in huis ook niet makkelijk heeft gehad, alleen de rede dat ik niet bij haar terecht zou willen (tenzij het niet anders kan) is omdat ze met een pas geborenen zit en haar zoontje van 2, daarnaast heeft ze ook nog vaak een oppaskindje van anderhalf.



Het is zeker niet dat ik boos ben op mijn ex-werkgeefster, zij was ook net pas met haar eigen restaurantje begonnen en moest waarschijnlijk nog even zien hoe ze alles moest plaatsen. Ik denk dat ze de tijd onderschat die ze nodig had om een onervaren werknemer in te werken.



Algoed, ik heb al eerder beschreven dat ik vandaag een gesprek heb gehad met mijn ouders, we zijn even gaan zitten en ik heb ze een brief voorgelezen. Ook heb ik de sollicitatie papieren en telefoonnummers van verschillende bedrijven en winkels erbij gepakt. Ze gaan nog in overleg, maar aan hun reactie te zien waren ze toch een tikkeltje verbaasd.



Ik hoop op het beste, en bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op 30 november 2015 @ 13:50:

[...]



Er zijn meer oorlogen geweest dan WOII.

Kan ook golfoorlog of Bosnische oorlog zijn geweest?



TO succes met solliciteren!



In plaats van oorlog bedoelde ik het leger oftewel dienstplicht, hij was kok en zorgde voor alle maaltijden. In het weekend kwam hij dan thuis bij mijn moeder. Een pracht verhaal dat wel, maar het heeft hem zeker ook heel hard gemaakt. Met alle respect natuurlijk, maar dat vind ik nog geen excuus (al zou ik dit liever wel willen gebruiken om zijn gedrag te verklaren.)

Vandaar dat ik het even opbracht, en als je dan ook hoog zit met je emoties dan haal je wel eens dingen door elkaar, wat ik logisch vind gezien leger en oorlog nogal dicht bij elkaar staat. Niet alleen op deze reactie duidend maar ook op de andere, begrijpelijk dat ik er wel op word aangesproken hoor!



Hartstikke bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:GoodbyDarling schreef op 30 november 2015 @ 13:58:

[...]





Fijn dat je mijn situatie in ieder geval begrijpt! Ik heb een broer van 23 die momenteel aan de universiteit studeert en een zus van 26 met 2 kinderen, getrouwd en een eigen plek. Zij heeft haar HBO master in de zorg. (Ik weet niet precies welke sector, ik geloof dat het met gehandicapte/probleem kinderen was.)



Misschien dat je wel kan begrijpen dat ik me daardoor mijzelf voel onder gesneeuwd, dat ik niet aan de verwachtingen van mijn ouders doe omdat mijn broer en zus zelf wel hoog hebben gescoord en beide alle zaken op orde hebben. Ik moet wel zeggen dat mijn zus het vroeger in huis ook niet makkelijk heeft gehad, alleen de rede dat ik niet bij haar terecht zou willen (tenzij het niet anders kan) is omdat ze met een pas geborenen zit en haar zoontje van 2, daarnaast heeft ze ook nog vaak een oppaskindje van anderhalf.



Het is zeker niet dat ik boos ben op mijn ex-werkgeefster, zij was ook net pas met haar eigen restaurantje begonnen en moest waarschijnlijk nog even zien hoe ze alles moest plaatsen. Ik denk dat ze de tijd onderschat die ze nodig had om een onervaren werknemer in te werken.



Algoed, ik heb al eerder beschreven dat ik vandaag een gesprek heb gehad met mijn ouders, we zijn even gaan zitten en ik heb ze een brief voorgelezen. Ook heb ik de sollicitatie papieren en telefoonnummers van verschillende bedrijven en winkels erbij gepakt. Ze gaan nog in overleg, maar aan hun reactie te zien waren ze toch een tikkeltje verbaasd.



Ik hoop op het beste, en bedankt!



Ik bedoelde ook niet zozeer of je bij een broer of zus terecht zou kunnen voor onderdak ofzo, maar meer als bemiddelaar, dat zij je ouders wel zouden kunnen overtuigen. En hetzelfde eigenlijk met je ex-werkgeefster, aangezien ze je buurvrouw is en je ouders dus ook kent, dat zij nog eens persoonlijk uit legt waarom ze je moest ontslaan, maar dat ze juist vindt dat jij je enorm inzet etc.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat jij je wat ondergesneeuwd voelt met de laagste opleiding binnen het gezien. Het zou je ouders helemaal niet moeten uitmaken, maar ik ben als moeder eerlijk gezegd ook blij dat mijn beide kinderen vwo doen, niet vanwege mijzelf, maar het lijkt me rot voor het betreffende kind zelf als die een broer of zus heeft die veel beter kan leren.

Ik vind juist dat je ouders trots op je moeten zijn, je klinkt heel verstandig en zelfstandig voor je leeftijd. Heel jammer dat zij dat niet kunnen zijn, hopelijk heeft het gesprek de lucht geklaard.
Alle reacties Link kopieren
quote:lattemachiato schreef op 30 november 2015 @ 14:07:

[...]





Ik bedoelde ook niet zozeer of je bij een broer of zus terecht zou kunnen voor onderdak ofzo, maar meer als bemiddelaar, dat zij je ouders wel zouden kunnen overtuigen. En hetzelfde eigenlijk met je ex-werkgeefster, aangezien ze je buurvrouw is en je ouders dus ook kent, dat zij nog eens persoonlijk uit legt waarom ze je moest ontslaan, maar dat ze juist vindt dat jij je enorm inzet etc.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat jij je wat ondergesneeuwd voelt met de laagste opleiding binnen het gezien. Het zou je ouders helemaal niet moeten uitmaken, maar ik ben als moeder eerlijk gezegd ook blij dat mijn beide kinderen vwo doen, niet vanwege mijzelf, maar het lijkt me rot voor het betreffende kind zelf als die een broer of zus heeft die veel beter kan leren.

Ik vind juist dat je ouders trots op je moeten zijn, je klinkt heel verstandig en zelfstandig voor je leeftijd. Heel jammer dat zij dat niet kunnen zijn, hopelijk heeft het gesprek de lucht geklaard.



Het zou eventueel wel mogelijk zijn dat ik mijn zus als bemiddelaar vraag, alleen het nadeel is dat zij ongeveer 2 uur reizen vanaf waar ik woon woont en ze ook met haar kinderen zit. Van mijn buurvrouw tevens ex-werkgeefster vind ik dit wel een hele goede, daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Ik stap daar gelijk vanmiddag even langs om te vragen of ze in ieder geval het verhaal ook aan mijn ouders wil doen, dit zou best goed kunnen helpen.



Bedankt, hier heb ik echt wat aan denk ik!
Alle reacties Link kopieren




Rillingen lopen over mijn rug meid.. Valt niet te begrijpen dat je ouders, aan de ene kant, de kerst aan het plannen zijn en aan de andere kant jou eruit willen zetten.. Wens je een geweldige baan toe zodat je je eigen wensen kan vervullen en niet zo afhankelijk bent van je ouders!
Alle reacties Link kopieren
hoi TO, ik denk dat alle praktische zaken inmiddels wel benoemd zijn maar ik wilde je toch even een knuffel geven en een hart onder de riem steken.



Afgezien van het feit dat ze onderhoudsplicht hebben en je dus van een dak boven je hoofd en eten en de nodige kleding, verzekeringen ed moeten voorzien, vind ik ze bijzonder liefdeloos overkomen.



Er vanuit gaande dat er verder echt geen historie is, proberen ze je te straffen voor iets wat jouw schuld niet is en ook al zou dat wel zo zijn; ze willen je in een situatie brengen die ze je nog helemaal niet aan mogen doen. Je bent er nl gewoon nog te jong voor. Je kind het huis uit gooien doe je als ze de boel beliegen en bedriegen, stelen, of er na hun 21e al tijden met de pet naar gooien.



Zou niet iedere liefhebbende ouder zijn of haar kind, ook al is het al 35, zeggen dat ze altijd tijdelijk bij hun mogen komen als ze even werkloos zijn, een relatiecrisis hebben of wat dan ook? Als deze kwestie weer voorbij is denk ik dat je, hoe moeilijk dat ook is, wel onder ogen mag/moet gaan zien hoe liefdeloos dit van ze is. Niet om er dan weer tijden wrok richting je ouders over te hebben maar om later wel een goed beeld te hebben van hoe je zelf wellicht met je eventuele kinderen om zou willen gaan...



Je komt bijzonder zelfredzaam en zelfstandig over voor een 19-jarige. Dat is mooi en zal je in je verdere leven helpen maar kan uit ook een soort van overlevingsmechanisme zijn ontstaan. En ook opgevoed worden met het idee dat het normaal is om op je 16e al meer dan een baantje te hebben vind ik eigenlijk absurd. Je zou op die leeftijd volledig met school, vrienden en leuke dingen bezig moeten zijn. Je schrijft zelf dat je meer een praktisch type bent maar heb je ook zelf de beslissing gemaakt om niet verder te studeren na je mbo? Niet dat doorstuderen moet natuurlijk maar op je 19e al starten met fulltime werken is ook niet vanzelfsprekend...



Als je niet verder wilt studeren is het misschien een idee om zodra het kan op kamers te gaan. Je bent er daadkrachtig en zelfstandig genoeg voor en het zal je wereldbeeld goeddoen.
Alle reacties Link kopieren
wat een shit ouders, lijken de mijne wel.

ik zou mn boeltje pakken en wat voor mezelf gaan zoeken, desnoods met een aanvulling van de sociale dienst, totdat je fulltime werk hebt! Laat ze maar eens zien uit welk hout jij gesneden bent!
Alle reacties Link kopieren
quote:cosmopolitan2208 schreef op 30 november 2015 @ 14:47:

hoi TO, ik denk dat alle praktische zaken inmiddels wel benoemd zijn maar ik wilde je toch even een knuffel geven en een hart onder de riem steken.



Afgezien van het feit dat ze onderhoudsplicht hebben en je dus van een dak boven je hoofd en eten en de nodige kleding, verzekeringen ed moeten voorzien, vind ik ze bijzonder liefdeloos overkomen.



Er vanuit gaande dat er verder echt geen historie is, proberen ze je te straffen voor iets wat jouw schuld niet is en ook al zou dat wel zo zijn; ze willen je in een situatie brengen die ze je nog helemaal niet aan mogen doen. Je bent er nl gewoon nog te jong voor. Je kind het huis uit gooien doe je als ze de boel beliegen en bedriegen, stelen, of er na hun 21e al tijden met de pet naar gooien.



Zou niet iedere liefhebbende ouder zijn of haar kind, ook al is het al 35, zeggen dat ze altijd tijdelijk bij hun mogen komen als ze even werkloos zijn, een relatiecrisis hebben of wat dan ook? Als deze kwestie weer voorbij is denk ik dat je, hoe moeilijk dat ook is, wel onder ogen mag/moet gaan zien hoe liefdeloos dit van ze is. Niet om er dan weer tijden wrok richting je ouders over te hebben maar om later wel een goed beeld te hebben van hoe je zelf wellicht met je eventuele kinderen om zou willen gaan...



Je komt bijzonder zelfredzaam en zelfstandig over voor een 19-jarige. Dat is mooi en zal je in je verdere leven helpen maar kan uit ook een soort van overlevingsmechanisme zijn ontstaan. En ook opgevoed worden met het idee dat het normaal is om op je 16e al meer dan een baantje te hebben vind ik eigenlijk absurd. Je zou op die leeftijd volledig met school, vrienden en leuke dingen bezig moeten zijn. Je schrijft zelf dat je meer een praktisch type bent maar heb je ook zelf de beslissing gemaakt om niet verder te studeren na je mbo? Niet dat doorstuderen moet natuurlijk maar het zijn zo een aantal dingen die mij te binnen schieten als ik jou zo lees.... Als je niet verder wilt studeren is het misschien een idee om zodra het kan op kamers te gaan. Je bent er daadkrachtig en zelfstandig genoeg voor.



Hoi cosmopolitan2208



Wat fijn dat je met mij mee denkt en wat fijn dat je je mening geeft.

Het is inderdaad niet liefdevol. maar ik zal zeker geen wrok tegen ze creëren. Ik weet dat ze van me houden, ondanks dat het af en toe moeilijk is en ik vaak het idee heb dat ik niet aan de verwachtingen voldoe.

Op je 16e vind ik het vrij normaal dat je een bijbaantje hebt, bijvoorbeeld in de supermarkt of een kranten wijkje, maar inderdaad niet dat je je te pletter rond werkt terwijl je eigenlijk nog gewoon van je jeugd moet genieten. Werken ga je sowieso doen. Ondanks dat heb ik wel onwijs veel genoten van mijn jongere jaren (niet dat ik nu zo vreselijk oud ben hoor haha.)



Ik wil volgend jaar September niveau 4 op het MBO doen, alleen de keuze is voor mij best moeilijk. Ik heb al een aantal beroepskeuze testen gedaan. Het is niet dat ik verkopen niet leuk vind, maar meer dat ik verder wil kijken dan alleen dat.



Bedankt voor de lieve woorden!
Alle reacties Link kopieren
oh ik hoop zo dat die verbazing' van je ouders goed aanslaat, dat ze iig inzien hoe goed en hard je je best doet.

Ik duim voor je dat je snel iets van La Place hoort!! Heel veel succes!!
Alle reacties Link kopieren
quote:GoodbyDarling schreef op 26 november 2015 @ 19:40:

Mijn vader had op zijn 17e al drie baantjes voordat hij de oorlog in ging (...)



Mijn vader is 61 en mijn moeder 58, ze behoren echt een beetje bij de oude garde.



Wat voor oorlog? De Tweede Wereldoorlog duurde in Nederland van 1940-1945. Toen jouw vader 17 was was het 1971. Heeft hij meegedaan aan de Vietnamoorlog?



Ik wens je veel succes met solliciteren. Hopelijk vind je een leuke baan die bij je opleiding past.
Alle reacties Link kopieren
quote:gwen_ schreef op 30 november 2015 @ 16:24:

[...]





Wat voor oorlog? De Tweede Wereldoorlog duurde in Nederland van 1940-1945. Toen jouw vader 17 was was het 1971. Heeft hij meegedaan aan de Vietnamoorlog?



Ik wens je veel succes met solliciteren. Hopelijk vind je een leuke baan die bij je opleiding past.



Dat heeft ze dus al 3x uitgelegd ondertussen

niet de oorlog in, maar het leger in (dienstplicht)
Alle reacties Link kopieren
Dat gesprek klinkt zo goed als je zou mogen hopen TO. Fijn voor je!



En van die oorlog/leger: helder. En snap ik best. Ik zeg tijdens stress weleens gekkere dingen
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu? Zij je ouders bij getrokken?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel een goed betaalde baan waar je zo'n 200 euro per uur mee kan verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws!



Mijn ouders hebben het samen overgelegd en met een aantal afspraken die ik moet nakomen mag ik blijven. Ik moest sowieso elke dag laten zien waar ik gesolliciteerd heb en wat ik zoal allemaal aan het doen ben.



Helaas is de band hierdoor voor mij slechter geworden, zodra ik lekker ga verdienen ga ik zeker kijken of ik zo snel mogelijk het huis uit kan gaan.



Morgen en vrijdag heb ik tevens ook sollicitatie gesprekken en daar ben ik zeker blij mee!



Ik wil iedereen bedanken voor de steun, tips en het advies. Ik neem het allemaal ter harte!

Ik zal binnenkort wel even laten weten of ik een nieuwe baan heb en hoe het verder gaat.



Bedankt iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te horen. Het is jammer dat je ouders je niet helemaal vertrouwen en je willen controleren, iedereen weet toch hoe moeilijk het in deze tijd is om een baan te vinden. Maar goed het is beter dan op straat te moeten slapen. Ik denk dat het goed is dat je inderdaad op jezelf gaat zodra dat kan, maar voor nu is even de druk van de ketel en dat is fijn. Succes met je sollicitaties en het ga je goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:lattemachiato schreef op 01 december 2015 @ 18:26:

Wat fijn om te horen. Het is jammer dat je ouders je niet helemaal vertrouwen en je willen controleren, iedereen weet toch hoe moeilijk het in deze tijd is om een baan te vinden. Maar goed het is beter dan op straat te moeten slapen. Ik denk dat het goed is dat je inderdaad op jezelf gaat zodra dat kan, maar voor nu is even de druk van de ketel en dat is fijn. Succes met je sollicitaties en het ga je goed!



Het is zeker niet fijn maar voor nu vind ik het juist wel fijn dat ze me in ieder geval deze optie gegeven hebben.



Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk ook wel triest. Alsof je een kleuter bent. Ze hebben al jouw sollicitaties gezien en dan nu ineens een controle invoeren??! Waarom vertrouwen ze je niet? En dan heb je straks een baan, gaan ze zeker zeggen dat dat komt doordat ze zo streng voor je waren
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook raar dat ze je na 2 weken dat je werkloos bent al het huis uit willen zetten. Het is niet zo dat je al maanden op je luie gat zit. Heel vreemd dit. Wel goed dat je sollicitaties hebt. Succes en hoop dat het wat gaat worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven