Geld

01-12-2015 17:27 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok een beetje een rare vraag, maar ik ben altijd bij mijn (sinds heel kort) vriendje thuis.. En omdat hij overdag werkt en ik niet (ik ga naar school), doe ik vaak de boodschappen. Wat ik helemaal niet erg vind, maar nu betaal ik dus vaak boodschappen voor twee personen en dat red ik financieel gewoon niet. Ik heb zelf namelijk ook een eigen woning (waar ik nu dus niet ben) waar ik wel gewoon huur voor moet betalen.

Als we uit eten gaan ofzo dan betaalt hij wel altijd voor ons 2, of als we ergens wat gaan drinken. En soms haalt hij de boodschappen. Dus het is niet dat ik álles betaal ofzo, maar vind het heel lastig wat ik hier mee moet doen?? Ik merk dat ik echt super geirriteerd ben als ik hier aan denk en liever geen boodschappen meer haal omdat het iedere dag dichterbij komt dat ik het niet meer kan betalen. Maar ik voel me ook schuldig ergens? Ik wil niet dat hij denkt dat ik niks voor hem over heb ofzo.. Uiteindelijk betaalt hij ook dingen voor mij (uit eten, drankjes).

Ik moet iets zeggen want anders kan ik het straks gewoon niet meer betalen, maar ik weet niet zo goed hoe?? Of hoe we dit zouden kunnen aanpakken?

Ik vind het ook echt heel genant om zoiets tegen iemand te zeggen :/
Alle reacties Link kopieren
Aangezien praten precies niet meer lijkt te bestaan : stuur hem een smsje dat je problemen hebt om alle boodschappen te betalen, dat je het financieel niet trekt
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 01 december 2015 @ 19:02:

Aangezien praten precies niet meer lijkt te bestaan : stuur hem een smsje dat je problemen hebt om alle boodschappen te betalen, dat je het financieel niet trektSms'jes zijn zo 2011. Appen, facetimen, instagram, Twitter, enzo is het helemaal
Alle reacties Link kopieren
Eerlijkheid duurt het langst. Geef jezelf een schop onder je reet en maak dit bespreekbaar.

Je gaat jezelf toch niet financieel in de nesten werken, heb je alleen jezelf mee.
Gewoon zeggen, dat is helemaal niet gênant. Je gaat nog naar school, dus het is hartstikke logisch dat je niet overal geld voor hebt.

En als je dat wel had, dan was het nog steeds heel logisch om te bespreken. Dit soort zaken moet je niet op zijn beloop laten, daar krijg je achteraf alleen maar gezeur of scheve gezichten van.
Alle reacties Link kopieren
En hoe vindt hij het dat hij altijd de etentjes en de drankjes betaalt?



En hoe is deze situatie eigenlijk ontstaan?

Nooit in je opgekomen om te zeggen 'jij hebt vorige week het etentje betaald, nu ben ik aande beurt', of: 'schat, mijn boodschappenbudget is op voor deze maand, kun jij deze ronde betalen?'



Waarom zijn deze financiële taken zo gescheiden bij jullie?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Is een gezamenlijke boodschappen rekening geen idee? Of is het daar te vroeg voor?



maar als jij geïrriteerd raakt lijkt het mij tijd voor een goed gesprek!
Accept the things you cannot change and change only the things you can change: yourself
Om hoeveel geld gaat het? Boodschappen voor twee personen is per week ongeveer 70 euro, maar als je uit eten gaat ben je ook zo 70 euro kwijt. Als je dat dus ook iedere week doet, en hij betaalt, is het inderdaad wel gênant om daarover te zeuren. Tenzij je in je eentje nooit uit eten zou gaan en het altijd zijn idee is.
Een potje maken.
Waar jullie alles samen van betalen...is t op...dan is t op.
Alle reacties Link kopieren
Minder vaak uit eten gaan en vaker samen boodschappen betalen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik in de supermarkt ben, tel ik trouwens meteen op wat ik in mijn mandje gooi. Als ik over mijn budget ga, leg ik dingen die ik in een opwelling in mijn mandje heb gelegd, weer terug. Kom je bij de kassa niet voor verrassingen te staan.
Alle reacties Link kopieren
Breng wat meer tijd door in je eigen huis, ook zonde anders.



Maak een budget.



Zoek een bijbaan als je zo veel vrije tijd hebt.



En het is zeker niet genant, je hebt het gewoon niet...
Alle reacties Link kopieren
Eens met Saywhat, meer kun je niet doen.
Bam!!!!
Ik zou gewoon tegen hem zeggen dat je het zo financieel niet red en of het misschien een idee is om samen boodschappen geld appart te leggen en daarvan de boodschappen te doen.

Hoeft natuurlijk niet meteen een rekening. Maar gewoon ieder 35 Euro per week ofzo

( is maar net wat jullie uitgeven en budget is)



En uit eten Enzo gewoon spontaan te doen. Jij een x trakteren en hij.



PRATEN is de oplossing dan komen jullie er vast over uit.

Maar zolang je niet praat .. kan hij niks natuurlijk.



Succes



P.s het is helemaal niet gênant hoor

Maar snap je gevoel wel.
Alle reacties Link kopieren
Eén keer uit eten kost doorgaans meer dan voor 'n hele week boodschappen. Of je moet naar 'n snackbar gaan.

Verder zou ik sowieso meer thuis blijven en hem naar jou laten komen. Vrouwen zijn teveel geneigd hun eigen leven/woning op te geven voor 'n vent en da's sowieso niet slim.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven