Wat serveren de viva dames met kerst?

08-12-2015 13:04 283 berichten
Hallo dames hebben jullie al een idee wat jullie met kerst klaar maken? Is het simpel of ga je voor luxe? Leuk als jullie je verhalen delen.
Alle reacties Link kopieren
Niks, nada, noppes, niente. Het worden prima kerstdagen
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Kreeftsoep van de Lidl.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent de alcoholische drankjes reeds aan het voorproeven Ttass28? Gezien je spelfouten in de titel en je openingstekst?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor het eerst koken voor de schoonfamilie, maar zoek nog inspiratie, dus ik houd dit topic even in de gaten Het moet een drie gangen diner worden met dingen die ik bij voorkeur zoveel mogelijk kan voorbereiden (ben geen keukenprinses).. Ik wil het wel een beetje luxe, maar het moet dus niet te ingewikkeld worden qua bereiding ;) Weet jij het al, Ttass28?
quote:Gravinnetje schreef op 08 december 2015 @ 13:09:

Jij bent de alcoholische drankjes reeds aan het voorproeven Ttass28? Gezien je spelfouten in de titel en je openingstekst? ik ben weer eens moe nee het is mij te vroeg voor drankjes.
quote:Viva_evenanoniem schreef op 08 december 2015 @ 13:10:

Ik ga voor het eerst koken voor de schoonfamilie, maar zoek nog inspiratie, dus ik houd dit topic even in de gaten Het moet een drie gangen diner worden met dingen die ik bij voorkeur zoveel mogelijk kan voorbereiden (ben geen keukenprinses).. Ik wil het wel een beetje luxe, maar het moet dus niet te ingewikkeld worden qua bereiding ;) Weet jij het al, Ttass28?Ik heb 3 dagen feest 24ste is mijn verjaardag daarna kerst ik weet het ook niet. Ik lees mee voor de inspiratie die de dames hebben hier.
Alle reacties Link kopieren
We laten ons lekker verwennen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Een smulsteen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Eerste Kerstdag worden het waarschijnlijk allerlei kleine lekkere hapjes. Tweede Kerstdag boerenkool met vegarookworst, dat is al traditie sinds mijn man en ik elkaar leerden kennen.
quote:MarianneDavids schreef op 08 december 2015 @ 13:15:

We laten ons lekker verwennen.Ik maar 1 dag bij schoonouders de rest moet ik in de keuken staan. Of 1 dag wokken met vrienden en broertje.
ik weet alleen het voorgerecht al, de rest nog niet.

Carpaccio van rosbief met truffelmayo,pijnboompitten en rucola....jummie :-)
Alle reacties Link kopieren
24e gaan man en ik Chinese hotpot(fondue) eten.

1e Kerstdag bij mijn moeder,denk kalkoen oid tradiotioneels.

2e kerstdag bij schoonouders maar daar zijn we nog niet over uit wat we doen. Man en ik willen het liefste s'middags en dan koffie met lekkers en daarna soep en wat tapas-achtige hapjes en dan kunnen wij sávonds lekker thuis onderuit met een film en een paar biertjes en wat kaas en toastjes etc.
Ik lust geen Serven



Ik weet nog niet wat dan wel. Allemaal lastige mensen in mijn familie.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 08 december 2015 @ 13:15:

We laten ons lekker verwennen.Dus je doet heel snobistisch over mensen die soep uit blik serveren met kerst, maar jij kookt helemaal niet zelf?
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 08 december 2015 @ 13:19:

[...]



Dus je doet heel snobistisch over mensen die soep uit blik serveren met kerst, maar jij kookt helemaal niet zelf? In een hotel wordt voor je gekookt. Het zou een beetje raar zijn als ik daar in de keuken ging staan.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Amerikaans buffet met schoonfamilie. Mijn ouders bestellen dit jaar wat.

En voor onszelf beefwellington, met aardappelsterretjes (voor kinderen) geroosterde wortels en kerstspruitjes.



Carpaccio, soep, broodjes/bruchetta vooraf. Handig met kinderen.



Toetje ijs en taart.
Vooraf vitello tonato of iets met zalm. (Koud)

Dan een dubbelgetrokken bouillon met verse kruiden

Bij het hoofdgerecht twijfel ik tussen parelhoen of rendierrollade, daarnaast kerstworstjes volgens recept van Nigella Lawson, erbij haricots verts, gegrilde groenten, puree met knoflook en kaas.

Voor het nagerecht heb ik nog geen idee.



Eerste kerstdag zit bij ons de tafel vol, totaal 11 volwassenen en twee kindjes

Tweede kerstdag wordt het gourmetten bij familie.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 08 december 2015 @ 13:20:

In een hotel wordt voor je gekookt. Het zou een beetje raar zijn als ik daar in de keuken ging staan.Grote kans dat de soep daar ook uit blik komt.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 08 december 2015 @ 13:17:

Een smulsteen.
Alle reacties Link kopieren
Ik serveer mijn lieftallige gezelschap op locatie bij de schoonfamilie.
quote:Gravinnetje schreef op 08 december 2015 @ 13:08:

Kreeftsoep van de Lidl. De omdat die in het nieuws was?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 08 december 2015 @ 13:20:

[...]





In een hotel wordt voor je gekookt. Het zou een beetje raar zijn als ik daar in de keuken ging staan.

Het is mij anders wel een keer gebeurt

En mijn moeder was de tafels aan het afruimen

Familie hotelletje en ze hadden slaande ruzie En wij vonden het sneu én hadden honger
Alle reacties Link kopieren
Ttas, laat die spelfout in je titel even aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:siska74 schreef op 08 december 2015 @ 13:22:

Vooraf vitello tonato of iets met zalm. (Koud)

Dan een dubbelgetrokken bouillon met verse kruiden

Bij het hoofdgerecht twijfel ik tussen parelhoen of rendierrollade, daarnaast kerstworstjes volgens recept van Nigella Lawson, erbij haricots verts, gegrilde groenten, puree met knoflook en kaas.

Voor het nagerecht heb ik nog geen idee.



Eerste kerstdag zit bij ons de tafel vol, totaal 11 volwassenen en twee kindjes

Tweede kerstdag wordt het gourmetten bij familie.Als het je lukt ze lekker te maken zou ik voor de parelhoen gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven