Heemskerk leuk om te wonen? Waarom?

11-12-2015 19:27 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan verhuizen om dicht bij Heliomare te wonen vanwege de dwarslaesie van ons zoontje. We hebben onze zinnen eigenlijk op Wijk aan Zee gezet maar we zoeken een niet al te duur huis met vooral veel vierkante meters op de begane grond (evt. te realiseren mbv een aanbouw) maar dat lijkt nu in Wijk aan Zee bijna niet te realiseren te zijn icm het bestemmingsplan. Daarin staat dat je 50% van het perceel mag bebouwen met een max van 60m2 voor alle aanbouw op de oorspronkelijke woning. De huizen zijn er over het algemeenniet zo groot, tenminste niet binnen ons budget, dus dan komen we gewoon niet aan voldoende vierkante meters op de begane grond.



Beverwijk lijkt ons niet heel leuk. Heemskerk ken ik eigenlijk helemaal niet. Jullie wel? Wat vinden jullie leuk aan Heemskerk? En wat niet? Welke buurten zijn leuk?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Als je dicht bij Heliomare wil wonen lijkt me dat Beverwijk dichterbij is. Vergeleken met Heemskerk is het nog wat en je hebt best leuke buurten.
Kan je niet kiezen voor Castricum? Dat is nog geen 10 km van Heliomare af.



http://www.funda.nl/koop/castricum/
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gaan voor Castricum of Uitgeest...
Alle reacties Link kopieren
Castricum is prachtig.

Maar het moet wel betaalbaar zijn.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Via Heemskerk kan je door de duinen makkelijk op fietsend naar Heliomare,

Beverwijk is ook oke.. Ben daar geboren! Castricum is mooi!

Qua bereik met auto is Heliomare voor zowel Beverwijk, Heemskerk en Castricum goed te doen hoor..

Wijk aan zee zelfs is buiten de door jouw genoemde problemen, niet zo sfeervol meer als vroeger (cultureel dorp) en qua bestaande huisvesting niet echt stralend...
Nee, niet naar Beverwijk gaan. Heemskerk of Uitgeest of Wijk aan Zee zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Castricum een beetje te duur is. We zoeken iets vrij specifieks. Willen alledrie op de begane grond wonen/eten/slapen/wassen. We kijken naar woningen die of al veel vierkante meters op de begane grond hebben (150m2 of meer) of die uit te bouwen zijn.



Wat Wijk aan Zee interessant maakt is dat we dan de bovenverdieping in het voorjaar/zomer/najaar kunnen verhuren als vakantiewoning. Dat zal in alle andere plaatsen wat minder goed verhuren denk ik. Dat is jammer.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Beverwijk en heemskerk liggen tegen elkaar aan toch? En wijk aan zee is volgens mij ook niet echt toeristisch.



Succes met de zoektocht. Ik zou een makelaar in de arm nemen. Krk is een goede in de regio. Succes voor je zoon!
Alle reacties Link kopieren
Heemskerk, gratis parkeren, uitstekende uitgaansgelenheden, leuke markt op vrijdag, een van de beste harddraverijen/feestweek van de regio. Lijkt me niet echt waar je naar op zoek bent maar dat schiet me als enige te binnen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Heemskerk is een prima woonplaats. Maar je zoekt iets vrij specifieks, dus ik zou vooral ook buiten de grenzen denken.



Wat zoek je? Welk budget denk je aan? Is verbouwen een optie?



Wat vind je van zoiets: http://www.funda.nl/koop/ ... 58-dorpsduinen-19-en-19a/



Of zoiets: http://www.funda.nl/koop/ ... 9528078-sparrenstraat-46/
...
Alle reacties Link kopieren
Castricum is zo mooi om te wonen, ik zou daar voor kiezen.
quote:sosofie schreef op 11 december 2015 @ 20:57:

Beverwijk en heemskerk liggen tegen elkaar aan toch? En wijk aan zee is volgens mij ook niet echt toeristisch.



Succes met de zoektocht. Ik zou een makelaar in de arm nemen. Krk is een goede in de regio. Succes voor je zoon!Beverwijk is zo niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Dus als je vanaf de, pak em beet, Aristoteleslaan naar voren kijkt, denk je: leukkkk! En als je je omdraait denk je: zo niet leuk?

Ik heb het nooit begrepen.





Die kerk, op te splitsen in 5 appartementen, lijkt mij fan-tas-tisch.
Als je van nieuwbouw houdt zul vast veel keuze hebben in de Broekpolder in Heemskerk. Of de Waldijk in Uitgeest. Anders zijn de wijken Zevenhoeven en Waterackers prima in Heemskerk.
quote:sosofie schreef op 11 december 2015 @ 22:16:

Dus als je vanaf de, pak em beet, Aristoteleslaan naar voren kijkt, denk je: leukkkk! En als je je omdraait denk je: zo niet leuk?

Ik heb het nooit begrepen.





Die kerk, op te splitsen in 5 appartementen, lijkt mij fan-tas-tisch.Dan ben je geen Ezel of Wijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:sosofie schreef op 11 december 2015 @ 22:16:

Die kerk, op te splitsen in 5 appartementen, lijkt mij fan-tas-tisch.Beneden geheel zelf houden en boven in 3 appartementen splitsen en verkopen voor een ton per stuk
...
Dit is trouwens topic 3 in een paar weken tijd over deze regio.
Maar waarom leuk, tja. Veel voorzieningen, winkelen is er gezellig (een rondje dorp), de feestweek, veel verenigingen/clubs, horeca, dichtbij de duinen. Persoonlijk vind ik Uitgeest nog knusser, maar je moet er van houden om dezelfde personen 's ochtends op het schoolplein te zien, 's middags bij de Jumbo en 's avonds in de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
quote:ankalida schreef op 11 december 2015 @ 22:05:

Heemskerk is een prima woonplaats. Maar je zoekt iets vrij specifieks, dus ik zou vooral ook buiten de grenzen denken.



Wat zoek je? Welk budget denk je aan? Is verbouwen een optie?



Wat vind je van zoiets: http://www.funda.nl/koop/ ... 58-dorpsduinen-19-en-19a/



Of zoiets: http://www.funda.nl/koop/ ... 9528078-sparrenstraat-46/



Dorpsduinen wezen kijken en echt teveel verbouwen voor de prijs. Dat zou een ton goedkoper moeten zijn. Bovendien kloppen de vierkante meters niet. Zitten er bijna 100m2 naast.



Die kerk had ik ook gezien maar lijkt me erg donker binnen. Maar kom maar door hoor. Dit zijn wel de budgetten waar we naar kijken en dan kan er nog wel wat verbouwd worden.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Is dan een bouwkavel misschien een idee?



http://www.funda.nl/koop/ ... je-kavels-waterwijk-zuid/
...
Alle reacties Link kopieren
Beverwijk en Heemskerk liggen inderdaad tegen elkaar aan, maar Beverwijk is een (industrie)stad en Heemskerk een (tuinders)dorp. En hoewel ze beide evenveel inwoners hebben, vind je in Heemskerk het dorpse nog wel terug.

Het centrum is niet groot, maar heeft veel restaurants en terrassen die altijd vol zitten. De weekmarkt op vrijdag wordt ook door veel mensen uit de omgeving (Beverwijk, Castricum, Uitgeest) bezocht. De vrijmarkt op Konings dag wordt elk jaar groter en drukker. Hier zie je dan ook veel mensen uit de buurgemeenten, omdat het in Heemskerk het gezelligste is.

Twee kastelen, golfbaan, sportcentra, manege, zwembad, strand en Uitgeestermeer op fietsafstand, Heemskerk heeft eigenlijk alles behalve een bioscoop.

Qua woningen een heel divers aanbod, maar dat heb je vast al op funda gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:ankalida schreef op 11 december 2015 @ 22:38:

Is dan een bouwkavel misschien een idee?



http://www.funda.nl/koop/ ... je-kavels-waterwijk-zuid/Zeker een optie! Geen idee wat een bungalow zou kosten en of we dan uitkomen. Dan zou ik kiezen voor alles gelijkvloers namelijk.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook iets verder weg kunnen kijken. Wij wonen in Haarlem en mijn zoon gaat met de taxi naar Heliomare.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn post eigenlijk alleen aan willen geven dat Heemskerk een levendig en divers dorp is. Maar het is moeilijk een antwoord te geven op de vraag van TO. Wat de een leuk vindt, bijvoorbeeld de vrijmarkt, vindt de ander juist helemaal niets. Misschien kan TO wat meer gerichte vragen stellen. Wat vind jij leuk of belangrijk voor een woonplaats, TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven