Algemeen vluchtelingentopic deel 4

09-11-2015 22:32 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:ManofHonor schreef op 18 december 2015 @ 21:41:

[...]





Gevaar?? Ik heb nooit vlieg kwaad gedaan. Alleen omdat ik een ander mening heb. En jij durft de islam onvrij te noemen. Waar is de belangrijke vrijheid van meningsuiting gebleven.Lees jij geen kranten? Kijk je niet naar het journaal, actualiteiten- en discussieprogramma's? De vrijheid van meningsuiting werd in Denemarken (Westegaard) en Frankrijk (Charlie Hebdo) aardig de kop ingedrukt. Wij gaan dezelfde kant uit.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 18 december 2015 @ 21:08:

Kijk, het hele probleem in Nederland is natuurlijk dat van de Nederlandse bevolking van begin af aan gevraagd/geëist/verlangd is dat zij rekening houden met de normen, waarden en gebruiken van de immigranten, maar dat er nooit in gelijke mate van de immigranten is verlangd dat zij zich zouden aanpassen aan de gebruiken van hun nieuwe thuisland.



Bewoners van oude wijken, die met name werden geconfronteerd met de invasie van immigranten en die dus met name de rekening voor de multiculturele samenleving gepresenteerd kregen, werd gezegd zich "open te stellen", voorál naar de open dag van de plaatselijke moskee te gaan, deel te nemen aan multiculturele braderieën en festiviteiten, want ze moesten zich toch vooral inspannen hun nieuwe buurtgenoten te leren begrijpen.



Tegelijkertijd is geen enkele immigrant ooit opgeroepen eens een katholieke of protestante kerk te bezoeken, of deel te nemen aan autochtone festiviteiten. Want nee, dat hoefde niet. WIJ moesten ons aanpassen aan hén.



Omgekeerde wereld dus. En al jaren zorgt dat voor onvrede.



De escalatie die nu plaatsvindt door de nieuwe gigantische instroom van vluchtelingen, is dan ook echt niet alleen maar getriggerd door die nieuwe instroom, maar gewoon omdat de maat een keer vol is. En dat snapt de politiek nog steeds niet.



Jarenlang is er steeds meer gevraagd van de mensen en tot nu toe is dat (denkt men) goed gegaan. OK, er waren wel eens onlusten of uitingen van onvrede, maar dat werd steeds afgedaan als "incidenten" veroorzaakt door mensen die eigenlijk heel eng waren, of het niet snapten, of wat dan ook.



Men heeft echter steeds niet willen zien dat zelfs de meest goedwillende mensen in de bevolking het wel een keer genoeg vonden.



En ja, die emmer loopt toch een keer over, en ik ben bang dat dat nu aan de hand is.



Ik ben het in principe wel met je eens. Wij hadden duidelijkere regels moeten opstellen. Net als dat wij nu duidelijke regels moeten opstellen voor de vluchtelingen die gaan komen. Wat ik wel vind is dat in discussie veel te vaak de vinger word gewezen naar de vluchtelingen. Onze frustratie met de regering word op hun afgereageerd. Vluchten is een oerinstinct. Dat is niets wat je zomaar doet en als je het gevoel hebt te moeten vluchten zal niks je tegenhouden.



Zelf vind ik dat we vluchtelingen een plek moeten geven in ons land of voor een plek moeten betalen in een ander land. Puur om de mensheid te helpen. Maar als ze hiernaartoe komen moeten we duidelijk zijn. Je mag ze geen illusie geven dat ze kunnen blijven. Zodra het veiliger word, direct terug. Zelfs als ze kinderen krijgen. Als ze dit van te voren weten, kunnen ze zich erop voorbereiden.



We hebben een vluchtelingenprobleem door zware mismanagement, nier doordat er vluchtelingen zijn en ook niet door het aantal. Een beetje goede management en met ons geld is dit gemakkelijk te regelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 18 december 2015 @ 19:35:

http://www.ucityguides.com/marrakesh/gay.html



Snapt iemand het nog?

Hoe kom jij op dat soort sites terecht?

Ja ik begrijp het wel, in die cultuur gaat veel stiekem, niemand vertrouwd elkaar, zelfs familieleden kan je niet vertrouwen, ik hoorde 30 jaar geleden al dat heel gewoon was daar, als het maar stiekem gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:ManofHonor schreef op 18 december 2015 @ 21:48:

[...]





Ik ben het in principe wel met je eens. Wij hadden duidelijkere regels moeten opstellen. Net als dat wij nu duidelijke regels moeten opstellen voor de vluchtelingen die gaan komen. Wat ik wel vind is dat in discussie veel te vaak de vinger word gewezen naar de vluchtelingen. Onze frustratie met de regering word op hun afgereageerd. Vluchten is een oerinstinct. Dat is niets wat je zomaar doet en als je het gevoel hebt te moeten vluchten zal niks je tegenhouden.



Zelf vind ik dat we vluchtelingen een plek moeten geven in ons land of voor een plek moeten betalen in een ander land. Puur om de mensheid te helpen. Maar als ze hiernaartoe komen moeten we duidelijk zijn. Je mag ze geen illusie geven dat ze kunnen blijven. Zodra het veiliger word, direct terug. Zelfs als ze kinderen krijgen. Als ze dit van te voren weten, kunnen ze zich erop voorbereiden.



We hebben een vluchtelingenprobleem door zware mismanagement, nier doordat er vluchtelingen zijn en ook niet door het aantal. Een beetje goede management en met ons geld is dit gemakkelijk te regelen.ONS geld, juist.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 18 december 2015 @ 21:46:

[...]





Lees jij geen kranten? Kijk je niet naar het journaal, actualiteiten- en discussieprogramma's? De vrijheid van meningsuiting werd in Denemarken (Westegaard) en Frankrijk (Charlie Hebdo) aardig de kop ingedrukt. Wij gaan dezelfde kant uit.Maar ik had niet verwacht notabene hier op viva als gevaarlijk bestempelt te worden. Dat gaat wel heel ver.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 18 december 2015 @ 21:50:

[...]



Hoe kom jij op dat soort sites terecht?

Ja ik begrijp het wel, in die cultuur gaat veel stiekem, niemand vertrouwd elkaar, zelfs familieleden kan je niet vertrouwen, ik hoorde 30 jaar geleden al dat heel gewoon was daar, als het maar stiekem gebeurd.

Hoe ik daar terecht kom? Ik tik eerst ee g in, dan twee o's, dan weer een g en dan het Franse voorzetsel le. Dan ga ik zoeken op trefwoord, bij Casablanca vond ik niets, bij Marakesj wel.



In Istanboel heb ik de homowijk met eigen ogen gezien, de uitgaansgebieden in onze grote steden zijn er niets bij.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:ManofHonor schreef op 18 december 2015 @ 21:48:

[...]





Ik ben het in principe wel met je eens. Wij hadden duidelijkere regels moeten opstellen. Net als dat wij nu duidelijke regels moeten opstellen voor de vluchtelingen die gaan komen. Wat ik wel vind is dat in discussie veel te vaak de vinger word gewezen naar de vluchtelingen. Onze frustratie met de regering word op hun afgereageerd. Vluchten is een oerinstinct. Dat is niets wat je zomaar doet en als je het gevoel hebt te moeten vluchten zal niks je tegenhouden.



Zelf vind ik dat we vluchtelingen een plek moeten geven in ons land of voor een plek moeten betalen in een ander land. Puur om de mensheid te helpen. Maar als ze hiernaartoe komen moeten we duidelijk zijn. Je mag ze geen illusie geven dat ze kunnen blijven. Zodra het veiliger word, direct terug. Zelfs als ze kinderen krijgen. Als ze dit van te voren weten, kunnen ze zich erop voorbereiden.



We hebben een vluchtelingenprobleem door zware mismanagement, nier doordat er vluchtelingen zijn en ook niet door het aantal. Een beetje goede management en met ons geld is dit gemakkelijk te regelen.

Het aantal gaat wel een probleem worden,wij kunnen het niet aan.

Niet maatschappelijk,cultureel,logistiek en financieel al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 18 december 2015 @ 21:50:

[...]





ONS geld, juist.Ons belastinggeld word aan tig onzinnige dingen uitgegeven, nu gaan we toch niet moeilijk doen, als we een heel klein beetje gebruiken voor mensen in nood.
Alle reacties Link kopieren
quote:ManofHonor schreef op 18 december 2015 @ 21:54:

[...]





Ons belastinggeld word aan tig onzinnige dingen uitgegeven, nu gaan we toch niet moeilijk doen, als we een heel klein beetje gebruiken voor mensen in nood.Een heel klein beetje? Man, koop een goede rekenmachine en ga er een uurtje voor zitten.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 18 december 2015 @ 20:19:

[...]





Dat is het hele probleem. We moeten mogen niet alleen deze mensen levenslang onderhouden maar ze willen ook nog eens hun achterlijke denkwijze aan ons opdringen. Net zolang tot de bom barst.Ik weet niet of ik het hier mee eens ben. Ik denk niet dat ZE zozeer hun achterlijke denkwijze aan ons op willen dringen, ik denk eerder dat dat kan, omdat dat hen mogelijk wordt gemaakt, door geitenwollen sokken types, die al die primitieve culturen zo prachtig vinden, een verrijking voor NL, door mensen mensen die vinden dat we kleur moeten bekennen, door mensen die het leuk vinden dat we misschien over 10 jaar hier allemaal met hoofddoekjes lopen (hier op dit topic gelezen). Net als die puber die laatst een trein inrende en er niet uit wou komen en nu schadevergoeding eist, dat heeft hij natuurlijk niet zelf bedacht, dat soort dingen worden hem ingefluisterd door geitenwollen sokken types.
Alle reacties Link kopieren
quote:ManofHonor schreef op 18 december 2015 @ 21:54:

[...]





Ons belastinggeld word aan tig onzinnige dingen uitgegeven, nu gaan we toch niet moeilijk doen, als we een heel klein beetje gebruiken voor mensen in nood.Je kan er 5000x zoveel mensen in nood mee helpen als je ze niet hiernaartoe lokt.
Krijg de rambam. Allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 18 december 2015 @ 21:44:

Het lijktal die tijd goed te zijn gegaan. Er zijn ontzettend veel wijken waar onvrede heerst, vooral onder de mensen die daar al jaren wonen, misschien nog in het huis waar ze zestig jaar geleden geboren zijn. Waar ze vroeger, als ze in de tuin van de buren keken, een grasveldje zagen, een paar tuinstoelen, wat vrolijke plantjes en misschien een schommel of een vijvertje met een tuinkabouter ernaast. Als ze nu naar beneden kijken zien ze vuilniszakken, wasrekken, een afgedankte bank, misschien wat kinderfietsen. Wie uit de huidige regering neemt de moeite zich te verdiepen in die mensen? Ze worden maar al te vaak afgeschilderd als laag opgeleid, ze hebben last van onderbuikgevoelens, ze moeten rekening houden met andere gewoontes van hun buren, zoals kinderen die net zo lang door het huis lopen tot de hele familie naar bed gaat. Wie van de dames en heren van het blauwe leer zegt in duidelijke bewoordingen dat nieuwkomers zich moeten aanpassen in plaats van onze eigen inboorlingen? Ja, Wilders doet dat maar hij kan in zijn eentje niet veel, behalve de leden van tweede kamer met een zekere regelmaat wakker schudden, bovendien is het nog maar de vraag over welke bestuurlijke capaciteiten hij beschikt. Van mij hoeft geen enkele buitenlander krootjes met spek te eten of erwtensoep met worst, de meeste Nederlanders eten wel dikwijls exotisch, maar wat taal en omgangsvormen betreft lijkt het verzoek tot aanpassen me niet teveel gevraagd.De eerste generatie Marokkanen en Turken waar jij op doelt zijn nu 60 a 70 jaar oud. Die zorgen echt niet voor de verloedering in de wijken. De verloedering komt omdat de politiek een stuk rechtser is geworden. en die investeren nou eenmaal niet in die wijken. De armen zoeken het maar zelf uit. Toen ik nog een kind was woonde ik in een zwarte wijk in een flat. De flat werd wekelijks schoongemaakt door de gemeente. Alles opgeruimd en netjes. Ik kom er nu nog weleens en je wilt niet weten hoe het er nu uitziet. Dat kan gewoon niet in een rijk land als Nederland. Rechts geeft het geld gewoon liever uit aan Banken en grote bedrijven. Ik bedoel starbucks heeft hier zowat belastingvrij kunnen opereren, dat moet ergens van betaald worden. Mijn vrouw is maatschappelijk werker en helpt daklozen. Het is gewoon schaamteloos hoeveel daar is bezuinigd. Dan vraag je om verloedering en criminaliteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:awelmerci schreef op 18 december 2015 @ 22:02:

[...]



Je kan er 5000x zoveel mensen in nood mee helpen als je ze niet hiernaartoe lokt.Dan moeten we die 5000 mensen gaan helpen. Je kan niet mensen dood laten gaan en simpelweg wegkijken. Ik zeg ook niet dat ze hier een mooi hotelletje moeten krijgen met roomservice. Zij willen veilig zijn. laten we ze veiligheid geven en meer ook niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.elsevier.nl/Ne ... 842W/?masterpageid=158493



Welk bedrag geeft de Nederlandse staat uit aan een asielzoeker?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:ManofHonor schreef op 18 december 2015 @ 22:06:

[...]





Dan moeten we die 5000 mensen gaan helpen. Je kan niet mensen dood laten gaan en simpelweg wegkijken. Ik zeg ook niet dat ze hier een mooi hotelletje moeten krijgen met roomservice. Zij willen veilig zijn. laten we ze veiligheid geven en meer ook niet.Vergeet je niet dat een groot deel van hen in eigen land helemaal geen gevaar loopt? Ze komen lang niet allemaal uit Syrië. Van het bedrag dat ze voor hun exodus hebben betaald hadden ze misschien drie jaar normaal kunnen leven, nu is hun familie blut en de vluchtelingen vinden hier ook geen werk, ze blijven afhankelijk van het geld dat de Nederlanders via de Fiscus inbrengen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:ManofHonor schreef op 18 december 2015 @ 21:54:

[...]





Ons belastinggeld word aan tig onzinnige dingen uitgegeven, nu gaan we toch niet moeilijk doen, als we een heel klein beetje gebruiken voor mensen in nood.



Als het goed is en correct gebeurd, dan gaat ons belastinggeld helemaal niet naar onzinnige dingen toe. Daar hebben wij een gekozen minister en 2e kamer voor die er voor horen te zorgen dat dat niet gebeurt.

Dat is hun taak.

Dat heet Volksvertegenwoordiger.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:ManofHonor schreef op 18 december 2015 @ 22:06:

[...]





Dan moeten we die 5000 mensen gaan helpen. Je kan niet mensen dood laten gaan en simpelweg wegkijken. Ik zeg ook niet dat ze hier een mooi hotelletje moeten krijgen met roomservice. Zij willen veilig zijn. laten we ze veiligheid geven en meer ook niet.In landen als Litouwen staat asielopvang leeg omdat de ASIELEISERS daar niet willen wonen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 18 december 2015 @ 22:11:

[...]





Vergeet je niet dat een groot deel van hen in eigen land helemaal geen gevaar loopt? Ze komen lang niet allemaal uit Syrië. Van het bedrag dat ze voor hun exodus hebben betaald hadden ze misschien drie jaar normaal kunnen leven, nu is hun familie blut en de vluchtelingen vinden hier ook geen werk, ze blijven afhankelijk van het geld dat de Nederlanders via de Fiscus inbrengen.



Ik kan de vorige link niet lezen.



Dat komt omdat we ze hier te goed behandelen. Is dat niet onze eigen fout? Als we ze alleen veiligheid gaven, dan waren ze niet voor geld gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn standpunt is en blijft, eerst je eigen bevolking helpen/redden/bijstaan en dan komt een ander aan de beurt.

En als ik met een 2 literfles water in de woestijn sta, en ik kom 5 dorstige mensen tegen, waarvan 3 vreemdelingen, zal ik mijn fles over 5 bekers verdelen en niemand overslaan.



Maar je wordt hier al half gek gemaakt van de berichtgeving.



De noodopvang voor daklozen kan het niet meer aan, en moet dagelijks mensen '' wegsturen'' van een warme maaltijd, een kop koffie en een half uurtje opwarmen.

Dat zijn geen illegalen , dat zijn Nederlandse mensen die de boot gemist hebben, om wat voor reden dan ook.

Die met een lege maag op een bank of onder een brug kunnen gaan liggen.



En in de AZC's slaan ze elkaar de hersenen in, om wat voor reden dan ook, en klagen ze over tv's , wiebelende muren, en de temperatuur van het water.

En dan vinden de mensen het gek, dat je bloed in je schoenen loopt van woede en onmacht om zoveel onrecht jegens je eigen bevolking.

Ik heb er geen woorden voor.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 18 december 2015 @ 22:12:

[...]





Als het goed is en correct gebeurd, dan gaat ons belastinggeld helemaal niet naar onzinnige dingen toe. Daar hebben wij een gekozen minister en 2e kamer voor die er voor horen te zorgen dat dat niet gebeurt.

Dat is hun taak.

Dat heet Volksvertegenwoordiger.Ja maar jij weet ook dat door de huidige kapitalisme banken en grote bedrijven meer macht hebben dan gewone burgers. Wij kiezen de poppetjes, de bedrijven bepalen wat ze doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 18 december 2015 @ 22:18:

[...]





In landen als Litouwen staat asielopvang leeg omdat de ASIELEISERS daar niet willen wonen.Dat komt omdat wij geen veiligheid bieden, maar een luxe leventje.
Alle reacties Link kopieren
quote:ManofHonor schreef op 18 december 2015 @ 22:25:

[...]





Ja maar jij weet ook dat door de huidige kapitalisme banken en grote bedrijven meer macht hebben dan gewone burgers. Wij kiezen de poppetjes, de bedrijven bepalen wat ze doen.Dat we worden geregeerd door het grote geld is een bekend gegeven, we zijn hard op weg een bananenrepubliek bananenkoninkrijk te worden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:ManofHonor schreef op 18 december 2015 @ 22:02:

[...]





Toen ik nog een kind was woonde ik in een zwarte wijk in een flat. De flat werd wekelijks schoongemaakt door de gemeente. Alles opgeruimd en netjes. Ik kom er nu nog weleens en je wilt niet weten hoe het er nu uitziet. Dat kan gewoon niet in een rijk land als Nederland. .Gewoon niet op de galerij gaan schijten maar op je toilet. In goede wijken houden mensen zelf hun huis, tuin, stoep, straat opgeruimd en netjes.
Krijg de rambam. Allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 18 december 2015 @ 22:25:

Mijn standpunt is en blijft, eerst je eigen bevolking helpen/redden/bijstaan en dan komt een ander aan de beurt.

En als ik met een 2 literfles water in de woestijn sta, en ik kom 5 dorstige mensen tegen, waarvan 3 vreemdelingen, zal ik mijn fles over 5 bekers verdelen en niemand overslaan.



Maar je wordt hier al half gek gemaakt van de berichtgeving.



De noodopvang voor daklozen kan het niet meer aan, en moet dagelijks mensen '' wegsturen'' van een warme maaltijd, een kop koffie en een half uurtje opwarmen.

Dat zijn geen illegalen , dat zijn Nederlandse mensen die de boot gemist hebben, om wat voor reden dan ook.

Die met een lege maag op een bank of onder een brug kunnen gaan liggen.



En in de AZC's slaan ze elkaar de hersenen in, om wat voor reden dan ook, en klagen ze over tv's , wiebelende muren, en de temperatuur van het water.

En dan vinden de mensen het gek, dat je bloed in je schoenen loopt van woede en onmacht om zoveel onrecht jegens je eigen bevolking.

Ik heb er geen woorden voor.Als je als ouders je kinderen verwent, moet je niet je kinderen de schuld geven dat ze verwent zijn. De enige manier om de vluchtelingenprobleem om te lossen en beide kampen tevreden te houden is iedereen een plek geven, maar met zn allen in een slaapzaal en gratis droog brood en water. En wie het niet leuk vind, mag weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:awelmerci schreef op 18 december 2015 @ 22:30:

[...]





Gewoon niet op de galerij gaan schijten maar op je toilet. In goede wijken houden mensen zelf hun huis, tuin, stoep, straat opgeruimd en netjes.Ja zeg dat maar tegen een drugs en alcohol verslaafde. Er zijn er altijd een paar die doen wat ze zelf willen (of hebben niet door wat ze allemaal doen) En de rest is het na een paar keer opruimen ook zat geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven