Viva zoekt alle pijlers

Wat is jouw gouden schoonmaaktip?

22-12-2015 14:19 70 berichten
Heb jij dé oplossing voor hardnekkige vlekken in je kleding? Weet jij raad bij een vieze badkamer? En wat is jouw advies bij aangekoekte pannen? Kortom: wat is jouw gouden schoonmaaktip?



Voor VIVA 11 zijn we op zoek naar schoonmaaktips. Huis, tuin, badkamer, kleding: alle tips zijn welkom. Laat ze weten in dit topic. Wie weet zie je je gouden tip terug in VIVA en help je er iemand mee uit de brand.
Alle reacties Link kopieren
DASTY!



Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Een schoonmaakster.
Alle reacties Link kopieren
Een oven met zelfreinigende functie kopen.

Al het ingebrande vuil verdwijnt als sneeuw voor de zon en de oven is weer als nieuw.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 22 december 2015 @ 14:20:

DASTY!



Eens! Wist niet dat je dasty kon gebruiken voor kleding vlekken! Zo handig!
Het nietjesmiddel
Alle reacties Link kopieren
quote:hallekie schreef op 22 december 2015 @ 14:21:

Een oven met zelfreinigende functie kopen.

Al het ingebrande vuil verdwijnt als sneeuw voor de zon en de oven is weer als nieuw.



bestaat dat?

dat wordt dan mijn volgende!

toen ik achter het bestaan van no-frost diepvriezen kwam ben ik ook meteen overstag gegaan. Echt heel fijn dat!
Alle reacties Link kopieren
De website "oma weet raad". Daar vind je echt de ultieme tips. Dus als jullie een artikel willen schrijven, kijk op die pagina.
Niet aan beginnen. De boel wordt toch weer vies.
Alle reacties Link kopieren
quote:hallekie schreef op 22 december 2015 @ 14:21:

Een oven met zelfreinigende functie kopen.

Al het ingebrande vuil verdwijnt als sneeuw voor de zon en de oven is weer als nieuw.Geweldig, ik ben zo blij met deze functie. Was sceptisch bij aankoop, maar na 10 jaar wil ik echt niet anders meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:hallekie schreef op 22 december 2015 @ 14:21:

Een oven met zelfreinigende functie kopen.

Al het ingebrande vuil verdwijnt als sneeuw voor de zon en de oven is weer als nieuw.En waar verdwijnt het ingebrande vuil dan heen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Alleen schoonmaken met de radio/stevige muziek op 11. Anders is het veel te saai en duurt het veel te lang.
Je bent beter, knapper, leuker, liever en slimmer dan ik. Maak het jezelf niet zo moeilijk, NPS-er.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fenrir-Greyback schreef op 22 december 2015 @ 14:25:

Niet aan beginnen. De boel wordt toch weer vies.Dat ook. Zeer demotiverend.
Je bent beter, knapper, leuker, liever en slimmer dan ik. Maak het jezelf niet zo moeilijk, NPS-er.
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakazijn! Voor het schoonmaken van oven magnetron tot aan de badkamertegels!
Single blijven, geen vent die zooi maakt, geen kinderhanden op je schuifpui en geen spuitluiers.
quote:bankje schreef op 22 december 2015 @ 14:23:

Het nietjesmiddel Wat is dat?
Backing soda daar krijg je de vlekken mee uit je matras. Strooi een laag backing soda op je matras, ga een uurtje of twee Netflix kijken, pak daarna de stofzuiger en zuig het poeder op en hopla schoon.
Mijn schoonmaakster. Goud mens.
Alle reacties Link kopieren
quote:absor schreef op 22 december 2015 @ 14:24:

[...]





bestaat dat?

dat wordt dan mijn volgende!

toen ik achter het bestaan van no-frost diepvriezen kwam ben ik ook meteen overstag gegaan. Echt heel fijn dat!Ja, de oven stookt dan heel erg heet (ramen en deuren open en afzuigkap aan). Het enige dat overblijft is een laagje as dat je met een vochtig doekje wegveegt.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 22 december 2015 @ 14:27:

[...]





En waar verdwijnt het ingebrande vuil dan heen?Wordt een dun laagje as dat je met een vochtig doekje opveegt.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
quote:PattyJupiter schreef op 22 december 2015 @ 14:37:

Backing soda daar krijg je de vlekken mee uit je matras. Strooi een laag backing soda op je matras, ga een uurtje of twee Netflix kijken, pak daarna de stofzuiger en zuig het poeder op en hopla schoon.Ik heb al zoveel goede verhalen gehoord over baking soda maar kan het in geen winkel vinden! Waar koop je het?
quote:Fenrir-Greyback schreef op 22 december 2015 @ 14:25:

Niet aan beginnen. De boel wordt toch weer vies.
Alle reacties Link kopieren
quote:blondy77 schreef op 22 december 2015 @ 14:47:

[...]





Ik heb al zoveel goede verhalen gehoord over baking soda maar kan het in geen winkel vinden! Waar koop je het?Ik in de toko. Deze:

may_ka wijzigde dit bericht op 22-12-2015 14:54
Reden: Quote ingevoegd
% gewijzigd
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
RVS Cleaner te koop bij de action!

Even sprayen op een doekje, vegen en klaar.



Geen gedoe met ontvetten en die vreselijke olie's.
Spuug...... Als je koffie morst... Wordt het kopje super schoon van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven