Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Alle reacties Link kopieren
Pumps, waar héb je het over? Je hebt geen blog, bent nooit een blog begonnen, maar wil toch je blog schonen????????? Omdat je een boek over bloggen hebt gelezen?
Later is nu
Nee @dreamer. Jij begrijpt het niet.



Ik zou wel een blog willen hebben, maar lees hoofdzakelijk blogs van anderen.

Ik heb gekeken hoe je een blog kan maken.

Daarvoor heb ik een google account nodig.

Maar ik weet niet wat het google account is. Ik heb geen gebruikersnaam en geen wachtwoord.



Ik vroeg dus hier hoe je een google account kunt opvragen. Er is er wel een dat bij mij hoort.
@Bumba

Laat je plezier niet verpesten. Misschien dat iemand hier weet wat je tegen zo'n trol kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je je Google account niet hebt, dan maak je toch een nieuwe aan? Heb je een gmailaccount? Dan is dat je googleaccount. Heb je geen gmail, dan maak je die aan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb besloten een blog te beginnen! https://diiscover.wordpress.com het zal gaan over mijn dagelijks leven uiteraard en dit jaar vooral richten op mijn eerste huis!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Shiroi.



Ik zou die dubbele , weghalen tussen liefs en diiscover

Succes. Een nieuw huis inrichten en dergelijk en dan daar ook nog over bloggen lijkt me best lastig, vooral qua tijd. Voordeel is natuurlijk wel dat je tijdens het (saaie) schilderwerk al een blog in je hoofd kunt fabriceren
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heb het in mijn nieuwe post niet meer gedaan ;).
UP



Ik ben sinds oktober vorig jaar aan het bloggen. Over mijn emigratieplannen, besparen en een andere manier van leven. Ik plaats hem hier niet uit privacyoverwegingen (ik blog niet anoniem), maar wie geïnteresseerd is, kan me een PB sturen.



Mijn vraag: hoe krijg ik meer bezoekers op mijn blog? Ik sta er bij andere blogs echt van te kijken hoeveel dagelijkse bezoekers ze trekken. Op mijn blog komen bijna alleen maar vrienden, familie en bekenden. Hebben jullie tips?
Hier was het gewoon een kwestie van vaak bloggen, veel reageren bij anderen en ook onder de aandacht brengen via Facebook helpt hier goed
quote:Bumba1985 schreef op 17 april 2016 @ 20:08:

Hier was het gewoon een kwestie van vaak bloggen, veel reageren bij anderen en ook onder de aandacht brengen via Facebook helpt hier goed

Ha thanks! Ik vind de cijfers op jouw blog echt indrukwekkend! Misschien blog ik nog te kort (ben mijn blog begonnen achter een wachtwoord) en te weinig (enkele keren per maand). Heb er al een FB-pagina aan gekoppeld, maar die heeft nu pas 55 likes. Als je reageert bij anderen, laat je dan de URL van je eigen blog achter? Vinden zij dat niet vervelend?



Ik denk ook weleens dat ik hier te bescheiden voor ben... Vind mezelf al heel snel opdringerig...
Hallo!

Ik heb even een nieuwe nick gemaakt, ik schrijf al jaar en dag (nou ja) mee in 1 van de datingtopics hier, en wil enigszins onherkenbaar blijven



Ik blog over daten en seks, en alles wat daarbij hoort. Ik heb jarenlang in het Engels geblogt, en een aardige following opgebouwd.

Begin dit jaar ben ik in het Nederlands begonnen. Ik blog met Wordpress, heb wel mijn .nl domein geregistreerd, maar nog niet gekoppeld.

Merk wel weer dat het 'opbouwen' van volgers wel weer een werkje is. Ik werk vooralsnog via Bloglovin, Twitter, het actief reageren op blogs in mijn hoek, en blog gemiddeld 2 keer per week.



Overigens blog ik (ook gezien het onderwerp) anoniem, en heeft niemand irl een flauw idee.



Ik lees/schrijf mee voor alle tips e.d.!
Wat leuk, BZB



Mag ik de link??
Ik ruil voor de jouwe zal ik hem je PB'en
Alle reacties Link kopieren
Skaep, ik merk altijd dat mijn blog wat beter gelezen wordt als ik 'm op twitter gooi, maar dat doe ik dus zelden. Ik blog ook voornamelijk voor mezelf, dat zal meehelpen. Mijn andere, meer persoonlijke, blog krijgt meer lezers, doordat ik bij anderen reageer en dan inderdaad mijn blogadres achterlaat. Dat zijn wel vaak mensen die ongeveer over hetzelfde bloggen. Hoewel ik het fijn vind te zien dat mensen mij lezen, merk ik dat ik niet echt behoefte heb aan heel veel meer lezers. Misschien komt dat ooit nog Ik kwam er laatst wel achter dat ik lezers uit Amerika heb. Vond ik redelijk bijzonder, aangezien ik in het Nederlands schrijf.



BZB daten en seks, dan denk ik gelijk aan Sex and the city. Klopt dat ongeveer?
Later is nu
Dreamer; ik probeer dat een beetje te vermijden
quote:BZB schreef op 17 april 2016 @ 21:06:

Ik ruil voor de jouwe zal ik hem je PB'en haha, ja dat is goed hoor... Ik heb trouwens 2 blogs, dus dan krijg je er 2 voor de prijs van 1 haha
Ik heb een hele tijd gehad dat ik heel erg gefocust was op het aantal bezoekers. inmiddels is dat echt stukken minder geworden. Ik schrijf nu veel meer voor mijn plezier dan voor de bezoekers.



Overigens dagelijks bloggen helpt ook om beter gelezen te worden. En gebruik maken van 'search engine optimization' (SEO) Ik weet niet zeker of ik het goed schrijf. www.bloggenenloggen.nl heeft ook altijd goede tips voor extra bezoekers.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wat dat betreft volgens mij alles goed gedaan, maar als ik mezelf zoek op bepaalde trefwoorden, dan sta ik op pagina 3 van google search ofzo. Ik denk dat zelf actief zijn bij andere bloggers en dingen op facebook/twitter gooien het effectiefs is.
Later is nu
Ik heb nu 21000 unieke bezoekers per maand en wat mij enorm helpt is dagelijks bloggen en deze dan delen in verschillende Facebook groepen. Ook Google+ en Twitter helpt. Je kunt je blog ook aanmelden bij bloggersnederland.nl en bloggerslijst.nl. Verder moet je soms ook de mazzel hebben dat je blog zo aanslaat dat ie vaak wordt gedeeld en mensen aanspreekt. Wil je op Facebook een groter bereik dan zou een bericht sponsoren misschien ook eens een optie zijn. Ik denk zelf dat er niet een manier is, maar dat het een combinatie is van factoren. In ieder geval raad ik regelmatig bloggen wel aan zoals op vaste dagen.
En natuurlijk mensen de mogelijkheid bieden om jouw blog te volgen via bijvoorbeeld Bloglovin of door hun email-adres door te geven voor updates als je iets hebt geschreven. Je moet het mensen eigenlijk zo gemakkelijk mogelijk maken om je niet te vergeten
Ik kom er net (na een uur of wat klooien) dat je met wordpress.com gen SEO plugins kunt installeren :(

Hoe doen jullie dat? (Sorry als dit al voorbij gekomen is)
Ik val even in....



Wat ook goed helpt om het bezoekersaantal te verhogen is het uitbrengen van een soort van nieuwsbrief. Dat kan heel makkelijk via mailchimp. En dan een aanmeldknop uiteraard op je blog plaatsen (bij gadgets)...
@Butterfly, daar komt mijn gevoel voor opdringerigheid weer om de hoek kijken. Wat ga ik dan in die nieuwsbrief schrijven, anders dan mijn nieuwe blogposts?



@BZB, dat kan inderdaad volgens mij alleen met wordpress.org... (de betaalde variant)
Zie het eens andersom; mensen melden zich aan omdat ze op de hoogte gehouden willen worden door jouw 'wel en wee'...



Vaak zijn de highlights van je nieuwe blogberichten al voldoende voor in de nieuwsbrief. Denk ook aan de linkjes naar de verschillende blogberichten.
Leuke post! Zelf blog ik (nog) niet, vraag me ook af in hoeverre iemand daar zijn geld mee verdiend, denk ook niet dat dat de intentie moet zijn. Wel volg ik al jaren trouw 3 blogs, heerlijk leesvoer soms dus lees hier graag mee voor tips. (qua nieuw leesvoer ;))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven