Kun je een filmpje maken van programma op laptop??

20-01-2016 11:01 4 berichten
Hoi,



Is het mogelijk om een filmpje te maken van een programma op je laptop? Net zoals bijv een printscreen? Ik moet deze week een examen doen (vanuit huis). Ik verwacht dat ik ga zakken en wil graag de vragen onthouden om de antwoorden op te zoeken zodat ik kan oefenen en de volgende keer wel slaag. Er is namelijk vrij weinig oefenmateriaal en ik moet het juist voor mij zien (situatieschetsen), dan valt het kwartje wat sneller. Het examen bestaat uit 90 vragen en om die allemaal over te schrijven en ondertussen examen te doen binnen de tijd schiet ook niet op.
ja, dat kan. In de jaren '90 gebruikten we al een programma van IBM dat dat deed. Geen idee hoe het heette, maar het is dus mogelijk. Google kan je misschien ook verder helpen.
Ja dat kan met verschillende programma's. Ik ken zelf een duur, betaald, programma, maar Camtasia wordt ook heel vaak genoemd en je zou kunnen kijken of je tijdelijk de trial op je computer kan zetten.

camtasia
Alle reacties Link kopieren
Bij een Mac kan je dit via Quicktime doen (neemt je scherm op) maar er zijn ook andere programma's te vinden (vaak tegen betaling voor volledige functionaliteit)



Voor Windows gebruik ik zelf OBS (Open Broadcast Software) en dit is gratis. Ook hier zijn weer legio programma's voor te vinden, de meeste moet je wel voor betalen voor volledige functionaliteit.
Love bubbles....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven