Horloge via internet gekocht; genept?

21-06-2007 21:00 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff.... Het moest natuurlijk een keer gebeuren.

Gisteren een horloge besteld via juwels4you.nl. Aan de hand van bevestiging vanmorgen betaald en dat ook gemeld aan het bijgenoemde emailadres. En toen begon de shit want dat emailadres bleek niet meer te bestaan. Vervolgens gebeld: telefoonnummer geeft al de hele dag in gesprek. En tenslotte (en ja, dat had ik moeten zien maar daar heb ik dus blijkbaar straal overheen gelezen) staat er op de site dat ze tijdelijk gesloten zijn.



Mijn vraag is nu: kan ik het geld nog laten terughalen door de bank? Let wel: het is dus niet via incasso overgeboekt maar ik heb die handeling zelf gedaan.

Ga morgen uiteraard even langs de bank maar zit me zo druk te maken hier op de bank dat ik eerder iets wil weten...



Alvast bedankt!
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Alle reacties Link kopieren


Ik heb niet zo goed nieuws voor je.



In het Handelsregister van de Kamer v Koophandel staat dat dit bedrijf (eenmanszaak) is uitgeschreven en is opgeheven met ingang van 4-9-2006.

Deze ondernemer is officieel failliet verklaard op 18-10-2006.



Er staat een naam en adres bij van de curator die deze zaak onder zijn hoede heeft, maar ik weet niet of ik dat hier mag vermelden op dit forum ivm privacy-gegevens. (overigens vraag ik me af of ik bovenstaande gegevens wel heb mogen melden hier..)





Dit zijn openbare gegevens.



Zodra iemand failliet verklaard is (als persoon of bedrijf) dan wordt dit kenbaar en openbaar gemaakt. Dit om alle schuldeisers de kans te geven hun geld te krijgen / te eisen.



Succes meid, ik hoop dat je via de curator je geld terug krijgt.



Laat je weten hoe het is afgelopen!
Mail goed ontvangen, je hebt mail terug!  :)
Alle reacties Link kopieren
En mail terug ontvangen Bambi *;..



Ik ga dadelijk curator bellen (kindjes worden net wakker van hun middagslaapje, even fruit geven)... Houd jullie op de hoogte!



Groetjes...
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het afgelopen Soyli.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
ff een Whois gedaan via SIDN.. misschien kun je hier nog wat mee;





juwels4you.nl
actief
JUW000477-YELIS

Juwels4you

Vlierboomstraat 483

2564JE 'S-GRAVENHAGE

Netherlands
ja
ROE005630-YELIS

S. Roest

+31 (0)703936102

postmaster@juwels4you.nl
Yellow Internet Services B.V.

Prof Mr P Lieftinckstr 9

4207NP GORINCHEM

Netherlands
TRO002750-YELIS

J. Troost

+31 (0)183890000

info@yellow-is.nl
nsauth1.dnszones.nl85.12.14.60
nsauth2.dnszones.nl85.12.14.65
nsauth3.dnszones.nl
nsauth4.dnszones.nl
22-12-2005
23-06-2007
NL Domain Registry
TS. je hebt nog geen melding gedaan op Internetoplichting.nl?



Want ik heb net ff juwels4you.nl  gegoogled, en internetoplichting staat niet bij de zoekresultaten.. *google is DOL op internetoplichting.nl.. als iemand daar op staat staat ie binnen no time bovenaan bij google..*



hmm... misschien toch geen oplichting?



oh en vergeet niet  Geen aangifte = niet opgelicht!
Alle reacties Link kopieren
Tjee, wat vervelend zo'n situatie, zoiets heb ik eens aan de hand gehad met de pre-internetperiode, via een advertentie ooit iets besteld. Ik heb toen wel het tijdschrift waar de advertentie in stond op de hoogte gebracht. Het bedrijf waar ik iets had besteld had ook allemaal vage redenen waarom ze ineens niet meer konden leveren. Heb er wel van geleerd dat ik uiterst voorzichtig moet zijn met ergens iets te bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Sorry sorry, heb al een tijdje niet meer op dit topic gekeken en zag vandaag dat er nog mensen gereageerd hebben.



Eerst het goeie nieuws; vanmorgen ontving ik onderstaand bericht:





Geachte Mevrouw,

 

Hierbij bericht ik U dat na overleg met de ABN AMRO Bank deze laatste besloten heeft over te gaan tot restitutie.

De zaak is hiermede voor mij afgehandeld.

 

Met vriendelijke groet,

 

...naam...

curator





Super goed nieuws dus! Ben blij dat ik mijn geld terug heb en dat het toch niet zo makkelijk blijkt voor deze persoon om op zo'n oneerlijke manier toch nog wat geld te verdienen!



Ik ga dadelijk idd ook even op de site over internetoplichting aangifte doen, om zo te voorkomen dat andere mensen ook benadeeld worden...



Bambi en iedereen die heeft meegedacht, dankjewel!!! *;
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven