Geldslaaf?

13-09-2015 21:23 411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag,



Een goede vriendin van mij verkeert in een iets andere "scene" en heeft daar een hobby als SM dominant, zeg maar meesteres.

ZIj is hier tegenover mij altijd open over geweest en verteld mij vaak verhalen over haar clientèle en de dingen die zij doet.

Zij weet ook dat het niet mijn ding is, maar dat ik het wel interessant vind.

Nu kreeg ik van haar een verzoek om aan iets mee te doen, een van haar cliënten is een zogenaamde geldslaaf, hij betaald haar om zeg maar cadeaus aan haar te mogen geven, dit zijn vaak dure cadeaus.



Nu zou deze man graag een vriendin willen "dienen" en zij dacht aan mij.

Eea zou eerst alleen via mail, whatsapp en telefoon gaan en misschien later een keer life.

Ik zou dan via de mail cadeaubonnen etc van hem krijgen als ik hem dat vroeg(beveel?)



Zij zegt dat ik gek ben als ik dit niet zou doen...



Een kant van mij vind dit machtig interessant ..maar iets anders zegt...mmmmh..



Wat denken jullie?
Ezel, als het jou opwindt om geld uit te geven aan types die eigenlijk niets te kort komen en het geen probleem vinden om een man uit te buiten vanwege zijn fetisj, mag ik dan concluderen dat jij opgewonden wordt wanneer vrouwen respectloos gebruik van je maken?



Dat is toch niet goed voor je?



Is dat vergelijkbaar met een vrouw die opgewonden wordt van een man die niet van haar houdt en haar gebruikt voor egoïstische doeleinden?



Opgewonden raken van mensen die geen moer om jou geven en je gebruiken is toch destructief?



Waarom is dat opwindend?



Ik ben geïnteresseerd in de psychologische verklaring hiervan.
quote:tampontouwtje schreef op 27 januari 2016 @ 22:20:

[...]





Jawel via Peter RRRRRRja of zijn neef alberto stegeman
quote:Nicotientje schreef op 27 januari 2016 @ 22:30:

of Ezel zijn centen nou door de plee spoelt of ze aan een bitchy type geeft wat er laarzen voor koopt, ik kan me niet voorstellen dat iemand daar echt last van heeft.

Hij adverteert er bovendien niet over het hele forum mee, alleen hier waar er een vraag over gesteld is. Ik zie ( behalve de stroeve communicatie hier en daar) niet zoveel problemen eigenlijk.de echte bitches (noem geen namen) wil hij helemaal niet spreken. hij wil een soort van roze tutu met glitterpony barbies die waarschijnlijk het liefst de hele dat lieveheersbeestjesknipjes voor in hun blonde haartjes kopen en een beetje pruilen op commando
quote:Ezel85 schreef op 27 januari 2016 @ 22:31:

[...]





Ik benader niet zomaar random mensen zoals ik reeds aangaf.

En het staat vrij om te vragen en uiteraard te respecteren als iemand geen interesse heeft.

Helaas is de tendens dat bepaalde mensen als jij, als er wordt gewezen op de onjuistheid van hun argumenten, op de man gaan spelen en dit draadje in feite verzieken.

Maar goed, blijkbaar kan je niet beter en zelf kun je er ook niks aan doen, dus wat moet ik ermee.



Heb helaas al een paar pms gehad van dames die om die reden hier zijn afgehaakt omdat het hierdoor alleen maar off topic gaat en niet meer leuk is om te volgen

Maar je krijgt je zin, ik zal hier verder niet meer reageren.



Ik dank Viva voor de mogelijkheid die ze me hier gaven om mijn ervaringen te delen en mijn mening te ventileren en vele dames voor hun openheid en leuke reacties.

Ook de kritische waren, mits goed onderbouwd, zeer zeker welkom, want aan mensen die het met je eens zijn kom je meestal niet verder.



Fijne avond en allemaal veel succes!pms hebben ze allemaal wel eens, dacht dat je dat juist leuk zou vinden
Alle reacties Link kopieren
quote:merle78 schreef op 27 januari 2016 @ 22:48:

Ezel, als het jou opwindt om geld uit te geven aan types die eigenlijk niets te kort komen en het geen probleem vinden om een man uit te buiten vanwege zijn fetisj, mag ik dan concluderen dat jij opgewonden wordt wanneer vrouwen respectloos gebruik van je maken?



Dat is toch niet goed voor je?



Is dat vergelijkbaar met een vrouw die opgewonden wordt van een man die niet van haar houdt en haar gebruikt voor egoïstische doeleinden?



Opgewonden raken van mensen die geen moer om jou geven en je gebruiken is toch destructief?



Waarom is dat opwindend?



Ik ben geïnteresseerd in de psychologische verklaring hiervan.He he, mag je niet zeggen van de mods dat hij zich laat uitbuiten en respectloos gebruik van zich laat maken. Dit is een Serieuze Fetish. Niks destructiefs. Respect graag.
.
quote:impala schreef op 27 januari 2016 @ 22:59:

[...]





He he, mag je niet zeggen van de mods dat hij zich laat uitbuiten en respectloos gebruik van zich laat maken. Dit is een Serieuze Fetish. Niks destructiefs. Respect graag.

mag dat niet?

nou ja viva staat er natuurlijk bekend om dat je moet uitkijken wat je zegt.
Mag dat niet van de mods? Wat is dat voor censuur?
Vreemde vorm van politieke correctheid dan
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 januari 2016 @ 22:51:

[...]



de echte bitches (noem geen namen)namen en rugnummers willen we.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb wel PMS op het moment
Alle reacties Link kopieren
Xx want ik hoef missie niet achterna.
.
Roze tutu met glitterpony barbies met lieveheersbeestjes haarklipjes...met PMS. Geil hoor
quote:merle78 schreef op 27 januari 2016 @ 23:12:

Roze tutu met glitterpony barbies met lieveheersbeestjes haarklipjes...met PMS. Geil hoor
quote:Ezel85 schreef op 27 januari 2016 @ 11:21:

Merle78: in alles wat je schrijft heb je helemaal gelijk.

Maar het gaat dus, in deze opzet, bij meer vrouwen dan de meeste mensen zouden verwachten., al dan niet gedeeltelijk na korte of langere tijd aan het geweten knagen.

Denk overigens dat er best veel redelijk vergelijkbare gevallen zijn als die waarin je ex schoonvader verkeert, maar bij relaties kijken mensen (ook de mensen eromheen) er toch anders tegenaan. Dus het punt van mensen om mij heen snap ik ook helemaal.



Wat sommige dames trouwens wel nog extra gaaf /een kick vinden, is als ik dit doe maar ondertussen wel gewoon een relatie heb. Dat ik een vriendin heb maar dat ik het geld voor het grootste deel toch aan haar uitgeef.

Maar in die situaties kun je niet heel ver gaan (als je je relatie wil houden tenminste) maar mijn ex en ik hadden onze eigen verdiensten en ze hield ook niet echt precies bij wat ik ermee deed. Dan kon ik bv dingen van mezelf duurder maken dan ze waren of bepaalde zaken verzinnen.

Is een lastig punt want je gaat niet echt vreemd, maar snap natuurlijk dat het voor een vriendin niet echt fijn is en een terechte reden om, als het uitkomt, je te dumpen.

Achteraf denk ik dus ook dat ik het in het geval van een relatie beter niet meer kan doen.



Ben wel benieuwd hoe de dames hier tegenaan kijken: of het moeilijker of juist makkelijker is als de ezel in kwestie een relatie heeft.

De echte gewetenloze vrouw die jij beschrijft zal er weinig moeite mee hebben en wellicht expres na verloop van tijd de relatie om zeep helpen.



Nadeel van een dergelijke situatie is dat ie je ook nog eens chantabel maakt als de dame in kwestie er na een tijd achterkomt wie je vriendin is en je daarmee extra onder druk zet (ik zou die schoenen maar betalen, anders zal ik je vriendin eens inlichten en laten zien wat je allemaal appt en welke spullen je voor me betaalt) Dat laatste is me overigens nooit overkomen, maar neem aan dat een gehaaide vrouw daar wellicht eens aan zou kunnen denken.



Dus dank voor je antwoord en zoals je ziet lokt die bij mij ook weer wat extra info en bespiegelingen uit!

Denk dat jij in ieder geval je goed inleeft in hoe een dergelijk contact kan verlopen dus dank voor het meedenken!



Ezel, bedankt voor je antwoorden op mijn vragen. Heb jij een bepaalde fascinatie voor gehaaide bitches? En zo ja, werd dat voor het eerst getriggerd door dat meisje uit je klas die geld vroeg en het nooit terug gaf. Dat is toch lullig van dat meisje? Dat is gewoon een trut.



Waar komt dat vandaan Ezel?



Mijn ex-schoonmoeder, dat gehaaide manipulatieve en leugenachtige mens gun ik (bijna) geen enkele man.



En dan zijn er dus misschien mannen die daar opgewonden van raken.... Ik hoop echt dat ze niet op het vivaforum zit Ezel. Ze zou je helemaal kaalplukken zonder enig schuldgevoel.



Ze zit wel op Facebook: ze heeft wel meer dan 1000 vrienden, schepte ze een keer over op, die zieke vrouw (kots, kots, wat een verachtelijk mens). Ze heeft geen roze glitterpony panty aan, maar ze draagt wel vaak een kunstbloem in haar gevlochten haar en ze organiseert bedevaarttochtjes naar Katholieke oorden. Dus je bent gewaarschuwd.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat iemand die tracht zijn fetisj uit te leggen hier zo neergesabeld wordt.

Ik heb t topic meegelezen en alhoewel ik niks met deze fetisj heb, heb ik wel respect voor Ezel85 dat hij de moeite heeft genomen.

Ik kende het fenomeen geldslaaf niet en vind dat het goed uitgelegd is, dank je wel daarvoor.
Waar wordt hij dan neergesabeld? Niet door mij hoor. Ik spreek gewoon m'n zorg uit. Als Ezel iemand was die ik ken en om wie ik geef dan zou ik me zorgen maken. Niet omdat ik tegen fetisjisten ben, maar omdat je juist met deze fetisj failliet kunt raken. Dat zou niet zo zijn met een bijvoorbeeld een voeten-fetisj.

Daarnaast ben ik erg nieuwsgierig naar de psychologische achtergrond van 'geldslaven'. Het is nou niet zoiets dat je dagelijks voorbij ziet komen.
Alle reacties Link kopieren
Het is opmerkelijk dat hij niet ingaat op de logische vraag: Hoe voorkom je dat je financieel aan de grond raakt ?

Er is één forumster geweest die een geldslaaf kende, en die zei dat deze man inderdaad bankroet is gegaan.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best een bijzonder fenomeen hoor, dit. Interessant om te lezen.

Ik snap niet zo heel goed wat voor kick je er zelf uit haalt, maar ieder zo zijn keuzes. Wat ik wel dubbel vind is dat je enerzijds aangeeft dat het geen needy vrouw moet zijn, niet iemand die haar rekeningen niet zelf kan betalen.. maar anderzijds heb je het over 'meisjes' en krijg ik een beeld van de 'gulle geldschieter' die ervoor zorgt dat 'zo'n meisje' 'ook eens luxe schoenen kan kopen'. Dat geeft mij een tegenstrijdig beeld.



Ik snap daarnaast nog steeds niet echt wat voor plezier je eruit haalt. Je hoeft zo'n vrouw in kwestie niet eens te zien, toch? Dus jij zit bijzonder krap in je portemonnee en in ruil daarvoor shopt een onbekende vrouw zich het tierelier. Wil je dan foto's van haar aankopen, is dat het? En heb je dan het liefst dat het dure laarsjes en kleding betreft? Of hoef je geen foto's? Of zou je net zo blij worden van foto's van haar nieuwste accuboormachine?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Misschien gaat het Ezel om het gevoel van de vernedering die een normaal mens voelt wanneer iemand die geen zier om je geeft (en je zelfs uitlacht achter je rug om) wel jouw geld aan het uitgeven is, en in zo'n mate dat je er zelf krom voor moet liggen.



Dat een dergelijk gevoel van respectloos behandelt worden nu juist de opwinding veroorzaakt.



Het blijft fascinerend hoor Ezel. Ben je dan zelf niet nieuwsgierig waar deze destructieve fetisj vandaan komt? Wil je niet liever mensen om je heen die jou waarderen en respecteren?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ezel wel hoor, heb het zelf ook. De onderdanigheid die er bij komt kijken in je hoofd voelt veel lekkerder aan dan waardering van mensen of respect. het is een bepaalde lifestyle fetish die er bij sommige mensen gewoon in zit. Ik bedoel ik heb zelf ook een fantasie als geldslaafje, en ik heb het ook een jaar gespeeld met een vrouw alleen is deze helaas vertrokken naar het buitenland.



Begrijp Ezel volledig, en vind het inderdaad ook jammer dat sommige mensen hem neersabelen..... hij geeft alleen maar uitleg over een bepaalde fetisch waar mensen om vragen. IK bedoel hij hengelt niet hij legt alleen alles uit.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt binnen een paar minuutjes het hele topic doorgelezen?
Alle reacties Link kopieren
Haha was ondertussen al bezig met lezen sar-kast xd, maar ja ik heb hem helemaal doorgelezen en vond het behoorlijk fascinerend hoe ezel het uitleg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic ook met interesse gelezen en nu een account aangemaakt om te reageren.

Ik herken me in veel dingen van Ezel, maar in andere dingen weer niet.



Ik kick er ook enorm op als vrouwen me echt financieel gebruiken, mijn laatste echt vaste contact heeft inmiddels een baby en woont samen en ik respecteer uiteraard dat zij daarom dit er niet meer bij wilde hebben.



Soms begint het ook op de raarste manieren, bv half jaar geleden een leuke dame in de kroeg ontmoet, maar wetende dat het gewoon een vriendschappelijk contact was. Dan wordt er wat op en neer geappt, en na een tijd gaf ik aan dat ik nog een tegoedbon van Zalando had en of zij er iets aan had omdat ik er toch niks mee kon.

Vond ze prima (heb er een van €100,- gestuurd toen) en na een tijd werd en meer en meer.



Maar waar het aan ligt weet ik niet, maar soms gaat er na een tijd de spanning af en de andere keer gaat het heel lang door. Met deze dame was het heerlijk in ieder geval...



Dus misschien tip voor Ezel, veel dames vinden bankzaken ed toch wat eng, dus misschien beginnen met bv een kadobon van Zalando Omoda of Bol ofzo. Er zijn dan geen persoonlijke gegevens nodig van de dame en je weet dan helemaal niks van haar en appt of mailt gewoon de code van de bon door.



Ikzelf zal er in tegenstelling wat ik van Ezel lees niet snel onbekenden uit mezelf voor benaderen...Dus gewoon iemand die ik via via ken of tegenkom met uitgaan ofzo. Dit omdat een totaal onbekende toch zal denken van : wie is dit? en waarom benadert hij me zomaar? en waarom wil ie betalen



Als een onbekende mij benadert maar bekend is met het fenomeen ligt dat natuurlijk anders.



Ik lees graag de reacties hier, de een vindt het niks en keurt het af en de ander vindt het wel interessant maar dat heb je met alle onderwerpen, als ik en de dame met wie ik dit doe tevreden zijn vind ik alles prima.



Als iemand mij vragen heeft mag dat ook best! Alleen ga ik niet zon lange posts typen als ezel denk ik,



groetjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:PayPig schreef op 25 april 2016 @ 13:24:

Ik heb het topic ook met interesse gelezen en nu een account aangemaakt om te reageren.

Ik herken me in veel dingen van Ezel, maar in andere dingen weer niet.



Ik kick er ook enorm op als vrouwen me echt financieel gebruiken, mijn laatste echt vaste contact heeft inmiddels een baby en woont samen en ik respecteer uiteraard dat zij daarom dit er niet meer bij wilde hebben.



Soms begint het ook op de raarste manieren, bv half jaar geleden een leuke dame in de kroeg ontmoet, maar wetende dat het gewoon een vriendschappelijk contact was. Dan wordt er wat op en neer geappt, en na een tijd gaf ik aan dat ik nog een tegoedbon van Zalando had en of zij er iets aan had omdat ik er toch niks mee kon.

Vond ze prima (heb er een van €100,- gestuurd toen) en na een tijd werd en meer en meer.



Maar waar het aan ligt weet ik niet, maar soms gaat er na een tijd de spanning af en de andere keer gaat het heel lang door. Met deze dame was het heerlijk in ieder geval...



Dus misschien tip voor Ezel, veel dames vinden bankzaken ed toch wat eng, dus misschien beginnen met bv een kadobon van Zalando Omoda of Bol ofzo. Er zijn dan geen persoonlijke gegevens nodig van de dame en je weet dan helemaal niks van haar en appt of mailt gewoon de code van de bon door.



Ikzelf zal er in tegenstelling wat ik van Ezel lees niet snel onbekenden uit mezelf voor benaderen...Dus gewoon iemand die ik via via ken of tegenkom met uitgaan ofzo. Dit omdat een totaal onbekende toch zal denken van : wie is dit? en waarom benadert hij me zomaar? en waarom wil ie betalen



Als een onbekende mij benadert maar bekend is met het fenomeen ligt dat natuurlijk anders.



Ik lees graag de reacties hier, de een vindt het niks en keurt het af en de ander vindt het wel interessant maar dat heb je met alle onderwerpen, als ik en de dame met wie ik dit doe tevreden zijn vind ik alles prima.



Als iemand mij vragen heeft mag dat ook best! Alleen ga ik niet zon lange posts typen als ezel denk ik,



groetjes!Nou ben ik zelf ook benaderd door een 'geldslaaf', maar dat is toch hetgene wat mij dwarszit. Ik ga echt niet mijn bank- en adresgegevens zo maar aan een vreemde afstaan hoe graag ik dat paar schoenen of jurkje ook wil.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan ik me volledig voorstellen en mijn ervaring is dat dergelijke bonnen, waarvan je de code gewoon via internet kan sturen, een betere oplossing zijn, zeker in het begin, en veel dames er dan meer voor open staan. en logisch

Dus vandaar dat ik het even meld, ook voor misschien de mannen die meelezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven