Raar telefoonnummer

29-01-2016 15:12 11 berichten
Ik wordt de laatste tijd gebeld door rare nummers.

+31 zonder iets erachter en van de week ook door 12. Bij +31 een keer een voicemail maar daar was niks te horen.

Iemand enig idee?
Alle reacties Link kopieren
Geldaftroggelaars ofwel, mensen die hopen dat je nieuwsgierig genoeg bent om terug te bellen, waarna ze je een bandje kunnen laten horen, wat jij nieuwsgierig als je bent afluistert, maar waarin niet gezegd wordt dat dit luisteren heel veel geld kost
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
+31 is het landnummer van Nederland. Dus als je vanuit het buitenland naar Nederland belt dan moet je de 0 vervangen door +31. Maar verder zou ik niet weten wat het zou kunnen zijn.



Je hebt geen bekende die je misschien proberen te bereiken? Of belangrijke instanties of bedrijven oid? Anders kan je denk ik wel contact opnemen met je provider om het nummer te laten blokkeren.
Alle reacties Link kopieren
geen idee, wel ben ik afgelopen maandag om elf uur s'ochtends gebeld door iemand toen ik op wilde nemen was de verbinding al verbroken maar. in mijn scherm stond dat het telefoontje uit Afghanistan afkomstig was. Ik ken helemaal niemand in afghanistan. In ieder geval het nummer begon/ begint met +93 gevolgd door negen andere nummers.zal ik eens opbellen en vragen wat ze moesten?



* ik heb gegoogeld, en dat heeft opgeleverd dat het in mijn geval waarschijnlijk oplichters zijn die proberen je te laten terug bellen. Naar een heel duur buitenlands nummer, om vervolgens je dan zo lang mogelijk aan de lijn te houden. Er is een site waar je hier melding van kan maken en het telefoon nummer kan publiceren. Alhoewel het een artikel uit 2009 is. De reacties zijn actueel/ recent http://www.connexieb2b.nl ... buitenlandse-nummers.html
anoniem_211418 wijzigde dit bericht op 29-01-2016 16:50
Reden: aanvulling
% gewijzigd
i've got places to go
Heb je gewoon het nummer al eens ingetikt op Google? Dat wil ook wel eens iets opleveren.
Alle reacties Link kopieren
Nooit opnemen en al zeker niet terugbellen... Als ze je echt nodig hebben spreken ze wel in of sturen een sms..
Ik neem ook niet op. Het is alleen iets van de laatste 2 dagen en irritant ook, ben vanavond 3 x gebeld. Als het zo doorgaat bel ik de KPN.
Ik had dat ook en heb het nummer geblokkeerd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon blokkeren, hoe moeilijk is het?
Alle reacties Link kopieren
quote:bam1984 schreef op 29 januari 2016 @ 16:05:

Nooit opnemen en al zeker niet terugbellen... Als ze je echt nodig hebben spreken ze wel in of sturen een sms..En als iemand vanaf een vaste telefoon belt? Een bekende in het buitenland die geen beltegoed meer heeft bijvoorbeeld?
quote:bam1984 schreef op 29 januari 2016 @ 22:51:

Gewoon blokkeren, hoe moeilijk is het?Als het steeds een ander nummer is, blijf je bezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven