Handboek voor meisjes

01-03-2014 21:41 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit Handboek voor meisjes (mobiele versie) zou volgens een aantal vivadames bij veel vrouwen bekende lectuur zijn?



Handboek voor meisjes (gewone versie)



Klopt dit? Diegene die ik sprak gaven aan dat ze er zelf niets mee zouden hebben.... wel gelezen hadden.... maar misschien alleen in bed wel leuk zouden vinden...... geloof je dat?

Handboek voor meisjes

Totaal aantal stemmen: 34

Bekend (12%)
Onbekend (44%)
Ga het lezen (6%)
Gelezen (18%)
Geen belangstelling (21%)
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 03 maart 2014 @ 15:13:

[...]





Moet de eerste serieuze BDSM'er die wat heeft met D/s en die dat vind nog tegen komen... en ik ken er heel wat

De enige die misschien graag zou zien dat het boek zo gebruikt zou worden is de schrijver zelf, maar als behalve hij niemand het serieus neemt, is het alles behalve ene bijbel.Dus geen holy shit voor jou begrijp ik? Of nu juist weer wel?
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
quote:maybibi schreef op 03 maart 2014 @ 16:40:

[...]





Dus geen holy shit voor jou begrijp ik? Of nu juist weer wel?grinnnzzz... wel shit in elk geval
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 03 maart 2014 @ 16:51:

[...]





grinnnzzz... wel shit in elk geval Butplug shit happens
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
quote:maybibi schreef op 03 maart 2014 @ 16:53:

[...]



Butplug shit happens But i shit it my way
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 03 maart 2014 @ 16:57:

[...]





But i shit it my way With a cherry lollypop on top?
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 01 maart 2014 @ 23:55: Dat is het mooie, het hele boek moet je zien als een knipoog. En toch ook weer niet.



Precies, Innuendo. Ik heb er indertijd erg om moeten lachen.

Maar volgens mij gaat het niet zuiver over BDSM. Volgens mij probeert de schrijver de stellingname te verdedigen dat IEDERE vrouw op een of andere manier onderdanig is in haar diepste verlangen.



Je kunt je daar aan irriteren en roepen dat het onzin is. Je kunt het ook zien als eye-opener (ongeacht of je er wat mee gaat doen). De gedachtengang is in ieder geval interessant/apart.



Een buitenlandse vriendin van mij besteede veel meer aandacht aan haar uiterlijk, dan ik. Na een opmerking van mijn kant, zei ze dan ook: ja, maar ik ben toch ook vrouw? Die behoren ook meer aandacht aan kleding, uiterlijk enz te besteden. Jullie mannen behoren een krachtigere uitstraling te hebben.

Als ik naast een krachtige man loop, voel ik me meer vrouw (meer geborgen, veiliger).



Het handboek overtrekt dit, overdrijft dit tot in het belachelijke. Maar de kern is wellicht zo raar nog niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:daddy_gijs schreef op 04 maart 2014 @ 15:09:

[...]



Je kunt je daar aan irriteren en roepen dat het onzin is. Je kunt het ook zien als eye-opener (ongeacht of je er wat mee gaat doen). De gedachtengang is in ieder geval interessant/apart.



....



Het handboek overtrekt dit, overdrijft dit tot in het belachelijke. Maar de kern is wellicht zo raar nog niet.Ik ken een aantal 100procent Dominante dames die spontaan een lachstuip zouden krijgen van deze opmerkingen... Ik trouwens ook... Eye-opener??? niet bepaald...
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dus de dominantie is in de kiem gesmoord....
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
Dit boek hoort bij de categorie fictie, proza.



Geen 'handboek' uit de non-fictie.



Dat scheelt een stuk in de conclusies die je er moet aan vastknopen.
Alle reacties Link kopieren
Veel negatieve reacties en dat vind ik eerlijk gezegd nogal vreemd.



Het gaat m.n. over onderdanigheid op seksueel gebied en heeft niets te maken met onderdanigheid van de vrouw in het algemeen.

Daarnaast: ieder zijn ding, er wordt hier erg veel geoordeeld. Ik heb zelf toch altijd geleerd afwijkende meningen/voorkeuren dan die van mijzelf zoveel mogelijk te respecteren (of iig proberen te begrijpen).



Kreeg het doorgestuurd van mijn vriendin, die houdt van een dominante man. En dan puur op seksueel gebied. In het dagelijks leven is het een zelfverzekerde en zelfbewuste trotse vrouw. Het handboek geeft mij heel veel inzicht in haar seksuele verlangens en dat komt onze relatie alleen maar ten goede. Een relatie, die overigens gebouwd is op gelijkwaardigheid en respect voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Al die boekjes en handleidingen werken in de praktijk nooit zo. Mijn relatie zou als D/s omschreven kunnen worden maar in het dagelijks leven zou men dat niet denken of opmerken. We zijn volkomen gelijkwaardig alleen kies ik ervoor om hem binnen mijn grenzen de controle te laten nemen. Dat wil helemaal niet zeggen dat ik als een hondje gecommandeerd wordt maar kan soms wel tot hele spannende en intense ervaringen leiden.



Maar net zoals in iedere relatie is respect en communicatie enorm belangrijk. Op dire mani vind je samen de verhouding waar je je beiden prettig bij voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven