Yankee candles, echt zo fantastisch?

02-02-2016 08:34 20 berichten
Ik kom op mijn facebook steeds vaker reclame tegen over yankee candles. Ook vrienden die de pagina ervan liken en het blijkbaar ook geweldige kaarsen vinden.

Maar is dat ook zo? Zijn het ook echt goede geurkaarsen? Ze zijn best prijzig, is het de prijs waard? Ik ben zelf gek op geurkaarsen, maar merk dat ik ze vaak niet ruik of niet goed genoeg ruik. Die van ikea zijn helemaal erg. In de winkel en met je neus in de kaars prima, maar in de woonkamer niet. Nu zit er vlakbij mijn werk een winkel die yankee candles verkoopt en wil daar wel een keer langs gaan sowieso. Maar zijn jullie bekend met deze kaarsen en is er reden om zo lyrisch te zijn? Ben gewoon nieuwsgierig waar de hype vandaan komt en of die terecht is.
Ja ik vind ze erg fijn ze geven genoeg geur af ben vooral dol op de kerstgeuren .
Die kerstgeuren zag ik dus ook en lijken me heerlijk! Ik heb nu vaak ambi pur kaarsen, maar daar is de keus vaak wat beperkt van en beginnen een beetje te vervelen qua geuren.

Welk formaat kaars gebruik jij voor de woonkamer?
Ik heb geen ervaring met die kaarsen, maar ik gebruik vaak of geurolie, of van die scented chips, en die geven wel ontzettend goed en lang geur af die je blijft ruiken. Dus mocht je een keer wat anders willen dan kaarsen, kan je dat nog proberen
Scent chips heb ik. Maar ik vind het daarbij zo lastig om geuren te mengen en goed te ruiken als ik er 1 wil gebruiken. Mengen kan volgens het boekje, maar eenmaal thuis heb ik geen idee meer welke kleur welke geur is. Sommige kleuren lijken zo op elkaar. En ze zitten in 1 doosje en ruiken dan allemaal hetzelfde zowat. Lastig om dan te ruiken welke geur ik in de brander ga doen dan. Ze zouden die chips moeten nummeren eigenlijk en olie vind ik niet prettig. Heb al eens gehad dat hij stond droog te koken, moet je continu in de gaten houden.
Ik haal ze altijd in Engeland weet niet of hier dezelfde potten zijn ?

Ik heb meestal de middelmaat met metalen deksel een lont , heb een vrij grote woonkamer maar je ruikt ze echt goed .
Denk dat dat andere zijn idd hier hebben ze deze : http://www.yankeecandlesh ... per-geur/orange-splash--/
Vind Yankee candles echt lekker. Een vriendin stuurde er met kerst een paar op ( zij woont naast de fabriek).

Heb een mixed set gekregen met kerstgeuren.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat zijn die dingen duur! Ik koop zelf de waxinelichtjes van Spaas bij Blokker. Ruiken heerlijk vooral de vanille.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Heb er ooit eentje meegenomen uit Amerika ( large, via outlet store was evengoed nog flink aan de prijs) maar vond het niet bijzonder. Prijs/geurkwaliteit verhouding vond ik niet opgaan.

Als je van kerstgeuren houdt moet je eens de geurolie van Evelyn& Carbtree proberen. Die hebben een kerstgeur , die naar mijn idee, echtd e allerlekkerste is. In een geuroliebakje kun je hele huis lekker laten ruiken. Echt veel meer geur als de Yankee candles.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
ik ben helemaal weg van de bath and bodyworks kaarsen, best prijzig maar gaan lang mee.



ik laat ze meenemen uit Amerika maar volgens mij zijn ze in Nederland via 2 webshops te bestellen voor een paar euro meer
Alle reacties Link kopieren
Heb geur-waxinelichtjes van party-lite. Zijn wat duurder dan gewoon. En alleen verkrijgbaar via een distributeur van Party-lite (soort tupper ware maar dan met kaarsen en toebehoren).



Geur is prima!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Krulliebollie73 schreef op 02 februari 2016 @ 10:26:

Heb er ooit eentje meegenomen uit Amerika ( large, via outlet store was evengoed nog flink aan de prijs) maar vond het niet bijzonder. Prijs/geurkwaliteit verhouding vond ik niet opgaan.

Als je van kerstgeuren houdt moet je eens de geurolie van Evelyn& Carbtree proberen. Die hebben een kerstgeur , die naar mijn idee, echtd e allerlekkerste is. In een geuroliebakje kun je hele huis lekker laten ruiken. Echt veel meer geur als de Yankee candles.ik vind olie niet fijn in gebruik.
quote:Vera8 schreef op 02 februari 2016 @ 10:50:

Heb geur-waxinelichtjes van party-lite. Zijn wat duurder dan gewoon. En alleen verkrijgbaar via een distributeur van Party-lite (soort tupper ware maar dan met kaarsen en toebehoren).



Geur is prima!

Daar ben ik niet van, die party's enzo. Als je dan zonder zit, moet je weer naar zo'n party. Ik wil gewoon in de winkel lekker kunnen snuffelen



Die van Blokker heb ik ooit gehad, maar vond ik niet zo qua geuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook niet naar party's hoor. Ik mail gewoon naar de plaatselijke distributeur en krijg het aan de deur geleverd.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 02 februari 2016 @ 11:37:

[...]

ik vind olie niet fijn in gebruik.

Er zijn ook kaarsen.. maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Wat overigens ook lekker is ( toch weer die olie) is een paar druppeltjes op je radiator doen. Dan verspreid de geur zich ook en hoef je het niet te branden.



http://veroniquejager.nl/ ... ?main_page=index&cPath=70 Dit is een website die de kaarsen ( en andere producten uit de Noel lijn) verkoopt. Er zijn natuurlijk meerdere webwinkels die het hebben. Kun je iig even kijken.
ach.. ik doe ook maar wat..
Vera & krulliebollie : het probleem is bij beide dat het dan via internet gaat. Ik wil het graag ruiken. Vind lang niet alles lekker en vind het prettig om het dan in de winkel eerst te ruiken met zo'n party zou dat dan nog wel kunnen, maar ik ga het liefst gewoon naar een winkel om te snuffelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze erg lekker! Ik vind de (grote) kaarsen ook erg duur, ik koop meestal de chips, vooral als ik een nieuwe geur wil proberen. Die kosten geloof ik iets van ¤2 en branden ook aardig wat uren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 02 februari 2016 @ 13:21:

Vera & krulliebollie : het probleem is bij beide dat het dan via internet gaat. Ik wil het graag ruiken. Vind lang niet alles lekker en vind het prettig om het dan in de winkel eerst te ruiken met zo'n party zou dat dan nog wel kunnen, maar ik ga het liefst gewoon naar een winkel om te snuffelen.Als je ergens in de noord-holland woont ben je van harte welkom om te komen snuffelen.. :-dx
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Een kennis werkt in de kaarsenindustrie en heeft er een keer een voor me meegenomen (een glazen pot met een metalen deksel, 40-50 branduren). De geur was op zich lekker en niet te nep of indringend (ik ben echt een zeur als het om geurkaarsen, -stokjes, etc. gaat). Maar ik vind het de prijs (deze was in de winkel ¤21,95) echt niet waard.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven