huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.







Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?







Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!



You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:Oudblond schreef op 22 januari 2016 @ 16:02:

Twee bakjes tomatensoep uit de vriezer halen en in 1 pan opwarmen. He, 1 blok ontdooit heel snel, de andere niet, hm... is ook wat lichter van kleur.... Tomatensoep in combinatie met rabarbercompote is niet te eten





Ik krijg trouwens van heel veel verhalen hier de slappe lach...

echt ik dacht dat ik onhandig was...
Valt je kleding maken/aanpassen ook onder huishoudelijk? Ik wilde pasgeleden een broek korter maken, en meteen smaller maken aan de onderkant. Ik heel goed m'n enkels en onderbeen gemeten, want meten is weten. Ben ik klaar, passen m'n voeten er niet doorheen



En dingen ophangen? En ik wilde een keer drie lijsten naast elkaar ophangen. Het moest wel recht, dus ik helemaal trots op mezelf met de waterpas aan de slag. En het hing maar niet recht. Opnieuw. Nog eens. Kwam daarna pas in me op dat de muur gewoon scheef is.
Alle reacties Link kopieren
Afgieten van bouillon......check!
O, ja! Ik ging een keer met een vriendin hier thuis wat bakken. Er stond in het recept "doe het beslag in de vorm en druk het licht aan." Ze keek om haar heen toen vroeg ze: "Waar zit hier de lichtknop?"
quote:Sorende schreef op 02 februari 2016 @ 08:42:

O, ja! Ik ging een keer met een vriendin hier thuis wat bakken. Er stond in het recept "doe het beslag in de vorm en druk het licht aan." Ze keek om haar heen toen vroeg ze: "Waar zit hier de lichtknop?"Neee 😂😂😂
Alle reacties Link kopieren
quote:renske1975 schreef op 01 februari 2016 @ 16:07:

[...]





Ik krijg hem er niet uit.....moet wel kunnen, maar ja. Wilde n.a.v. dit topic ook maar eens goed schoonmaken er zit in het midden van het bakje ( achter het bakje voor de wasverzachter) een soort half rondje dat je in kan drukken. Bij sommige wasmachines is dat stukje ook een andere kleur. Als je dat in drukt "ontgrendel" je het bakje.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Polymeer schreef op 30 januari 2016 @ 19:20:

Oh ja een tafel schoonmaken met bleek als er een kaars op brand is geen goed plan



De tafel inclusief vloerkleed eronder stonden in de fik. Maar hij was wel weer mooi wit de tafel altijd positief blijven denken...
quote:Sorende schreef op 02 februari 2016 @ 08:42:

O, ja! Ik ging een keer met een vriendin hier thuis wat bakken. Er stond in het recept "doe het beslag in de vorm en druk het licht aan." Ze keek om haar heen toen vroeg ze: "Waar zit hier de lichtknop?"Hahaha, geniaal!
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 23:11
99.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorende schreef op 02 februari 2016 @ 08:42:

O, ja! Ik ging een keer met een vriendin hier thuis wat bakken. Er stond in het recept "doe het beslag in de vorm en druk het licht aan." Ze keek om haar heen toen vroeg ze: "Waar zit hier de lichtknop?"Precies dit verhaal komt uit een theatershow van stand up comedians Arie en Sylvester, en is al heel oud....
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorende schreef op 02 februari 2016 @ 08:36:

Valt je kleding maken/aanpassen ook onder huishoudelijk? Ik wilde pasgeleden een broek korter maken, en meteen smaller maken aan de onderkant. Ik heel goed m'n enkels en onderbeen gemeten, want meten is weten. Ben ik klaar, passen m'n voeten er niet doorheen



En dingen ophangen? En ik wilde een keer drie lijsten naast elkaar ophangen. Het moest wel recht, dus ik helemaal trots op mezelf met de waterpas aan de slag. En het hing maar niet recht. Opnieuw. Nog eens. Kwam daarna pas in me op dat de muur gewoon scheef is.Hahahahahahaha lig echt dubbel van het eerste stukje
Ok niet echt huishoudelijk maar ik gooi em hier toch neer:

Ik was vorige week lekker handig, ik was op mijn scootertje naar mijn werk.

In het centrum dus ik doe hem aan de ketting.

Ik was klaar, ging weg, haal ketting van achterwiel, mik hem in het achterbakje en mep die vervolgens dicht.

Vervolgens wil ik de sleutel pakken, beetje moeilijk rijden zonder.

Die zat dus nog in het slot, die in het bakje zat wat ik enthousiast op slot gemept had .

Reserve sleutel was thuis en op en neer naar huis had ik geen tijd voor.

Gelukkig heb ik sterkte collega' s...



(En reservesleutel zit vanaf nu standaard in mn tas...)
quote:Firedragon schreef op 02 februari 2016 @ 12:59:

[...]

Precies dit verhaal komt uit een theatershow van stand up comedians Arie en Sylvester, en is al heel oud....Echt? Het was geen grapje van haar, hoor. We hebben er samen dubbel om gelegen. Weet je van welk jaar ongeveer dat ik het op kan zoeken? Ik heb het al gevonden, hele bekende grap dus, inderdaad. Maar true story ;)
Ik mag geen reclame maken(iets wat doet wat het beloofd) ik vol goede moed de badkamer soppen met het goedje, toen ik klaar was was alles super schoon!! Alleen mijn truitje, broek en sokken helemaal verkleurd! Keek ik in de spiegel, zelfs een vlek in mijn gezicht! Die vlek in mijn gezicht zit er nog steeds!!
Wat een leuk topic. Ik lig in een deuk.



Even bleekwatersopje deppen op de muur (zonder kluskleding aan te doen): check. Zwarte kleding wordt er rood van.

Pannenhengsel vasthouden, terwijl pan op de grond ligt: check.

Soezendeeg in de oven zetten en daarna de eieren nog op het aanrecht zien staan: check.

Van alles ontploft in de magnetron: check.



Ik was pas op kamers.

Ik had zelf een trui gebreid. O.k., met hulp van de oudere generatie die nog gewoon kon breien, haken en kleding verstellen. (Lees: mijn moeder en tante.)

Mijn zelfgebreide wollen trui in de wasmachine gedaan.

Die paste vervolgens mijn zusje van 12.

Nooit meer een trui gebreid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een stofzuigerzak scheef in de stofzuiger gedaan. Na een paar keer stofzuigen viel me op dat ik heel veel stof zag dwarrelen in de stralen van de binnenschijnende zon. Het rook na het stofzuigen nog onverminderd muf.



Ik ging dus maar eens kijken of de stofzak niet vol zat. Nou, toen bleek idd dat de zak zat niet goed in de houder zat. Het filter naar de motor toe zat helemaal propvol met spinrag. Ook het uitgaande filter zat vol met stof. en spinrag. En ik kon lange draden met stof uit het rooster naar de motor toe trekken. Toen ik het interieur en alles goed had schoongemaakt, zette ik de stofzuiger even aan om de motor door te laten waaien en toen kwam er een enorme stoot met troep uit dat uigaande rooster.



Die stofzuiger (een Bosch) doet het trouwens nog steeds prima (alweer een jaar later), maar ik heb het uitgaande filter nog diverse keren schoon moeten maken en er kwam telkens weer behoorlijk wat troep uit. Daarna rook het ineens niet meer muf na het stofzuigen.



Ik heb ook een keer gehad dat ik gedachteloos wat blaadjes opzoog van de bodem van een opvangschaal van een plant. Dat ging prima. Maar bij plant 2 stond die schaal vol met water. Blubblub en vervolgens begon de uitzuigopening van stofzuiger water te spuiten. Ook die actie lijkt de stofzuiger vooralsnog overleefd te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorende schreef op 02 februari 2016 @ 14:21:

[...]





Echt? Het was geen grapje van haar, hoor. We hebben er samen dubbel om gelegen. Weet je van welk jaar ongeveer dat ik het op kan zoeken? Ik heb het al gevonden, hele bekende grap dus, inderdaad. Maar true story ;)Een echte klassieker dus
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
quote:biol schreef op 02 februari 2016 @ 09:36:

[...]





er zit in het midden van het bakje ( achter het bakje voor de wasverzachter) een soort half rondje dat je in kan drukken. Bij sommige wasmachines is dat stukje ook een andere kleur. Als je dat in drukt "ontgrendel" je het bakje.Bedankt voor de tip. Ga ik straks even nakijken, wasmachine staat nu aan.
Alle reacties Link kopieren
Valt niet helemaal onder huishoudelijk, maar ik blijf het stom van ons vinden.

Wij wonen in een huis zonder centrale verwarming. In de keuken zit een (gas)gevelkachel en in de woonkamer een gashaard. Bij koude winters moesten we altijd voluit de kachels aanzetten en het werd nooit echt heel lekker warm. Dus vaak zat ik als koukleum met een dekentje of dikke trui.

Na 10 jaar (!!) vertelde de onderhoudsman ons dat er in de gashaard twee branders zitten en dat de voorste met een ander knopje aan moest......

Sinds die tijd hebben we het heerlijk warm in de kamer
quote:kastella schreef op 02 februari 2016 @ 14:48:

Ik heb wel eens een stofzuigerzak scheef in de stofzuiger gedaan. Na een paar keer stofzuigen viel me op dat ik heel veel stof zag dwarrelen in de stralen van de binnenschijnende zon. Het rook na het stofzuigen nog onverminderd muf.



Ik ging dus maar eens kijken of de stofzak niet vol zat. Nou, toen bleek idd dat de zak zat niet goed in de houder zat. Het filter naar de motor toe zat helemaal propvol met spinrag. Ook het uitgaande filter zat vol met stof. en spinrag. En ik kon lange draden met stof uit het rooster naar de motor toe trekken. Toen ik het interieur en alles goed had schoongemaakt, zette ik de stofzuiger even aan om de motor door te laten waaien en toen kwam er een enorme stoot met troep uit dat uigaande rooster.



Die stofzuiger (een Bosch) doet het trouwens nog steeds prima (alweer een jaar later), maar ik heb het uitgaande filter nog diverse keren schoon moeten maken en er kwam telkens weer behoorlijk wat troep uit. Daarna rook het ineens niet meer muf na het stofzuigen.



Ik heb ook een keer gehad dat ik gedachteloos wat blaadjes opzoog van de bodem van een opvangschaal van een plant. Dat ging prima. Maar bij plant 2 stond die schaal vol met water. Blubblub en vervolgens begon de uitzuigopening van stofzuiger water te spuiten. Ook die actie lijkt de stofzuiger vooralsnog overleefd te hebben.

Stofzuigerzakken zijn echt een drama, ik heb altijd ruzie met die krengen.



Ik heb katten en dus ook kattenbakken die op zolder staan.

Ik gooi dan al het vuile grit in 1 bak, die dan best een beetje zwaar wordt.

Had een x alleen het hengsel vast, niet de hele bak. Ik ging ervan uit dat dat wel in orde was.

Niet dus, deksel vloog eraf, hele gang onder het grit e.d.

Ik ook met mijn briljante ideeën..
Alle reacties Link kopieren
Het water uit de centrale verwarming willen halen ,En verwachten dat je dat met een steelpannetje op kan vangen,zonder ook eerst het water af te sluiten .

Er komt dan zoveel enorm heet water uit dat je een fontein tot het plafond hebt net zolang tot elke centrale verwarming in je huis leeg is .
Alle reacties Link kopieren
quote:biol schreef op 02 februari 2016 @ 09:36:

[...]





er zit in het midden van het bakje ( achter het bakje voor de wasverzachter) een soort half rondje dat je in kan drukken. Bij sommige wasmachines is dat stukje ook een andere kleur. Als je dat in drukt "ontgrendel" je het bakje.Bij mijn wasmachine moet je dus het hele bakje een beetje omlaag duwen en gelijk trekken (kwam ik ook pas achter na veel mislukte pogingen)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:renske1975 schreef op 02 februari 2016 @ 17:09:

Valt niet helemaal onder huishoudelijk, maar ik blijf het stom van ons vinden.

Wij wonen in een huis zonder centrale verwarming. In de keuken zit een (gas)gevelkachel en in de woonkamer een gashaard. Bij koude winters moesten we altijd voluit de kachels aanzetten en het werd nooit echt heel lekker warm. Dus vaak zat ik als koukleum met een dekentje of dikke trui.

Na 10 jaar (!!) vertelde de onderhoudsman ons dat er in de gashaard twee branders zitten en dat de voorste met een ander knopje aan moest......

Sinds die tijd hebben we het heerlijk warm in de kamer Ooh, wat sneu joh!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het vooral heel dom van ons dat het in 10 jaar tijd ons niet was opgevallen dat er een tweede brander in zat.

Ook raar dat niemand dat ooit eerder gezegd heeft. Haard wordt elk jaar schoongemaakt!
Vanavond verse pasta gekookt... Afgieten...

Shit... Vergiet vergeten in wasbak te zetten



Toen maar gedroogde pasta gekookt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven