apart schoonmaakset voor wc

30-03-2013 09:52 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie apparte doekjes, handschoenen en emmer voor de wc?

In hoeverre hou je dat appart van de rest?



(heb er een stomme discussie over)
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik gebruik vaak een sponsje wat ik al weg wil gooien voor de wc en daarna gooi ik het weg. Ik heb een apart setje handschoenen, geen aparte emmer. Ik maak het niet heel vaak uitgebreid schoon, eens per twee weken, tussendoor weggooidoekjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 30 maart 2013 @ 12:06:

Oh dan ben ik ook vies hoor! Zonder handschoenen, met geel doekje en allesreiniger en na afloop in de wasmachine. Zestig graden.



Hier nog 1!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:_rosalie schreef op 30 maart 2013 @ 11:08:

Ik gebruik alleen aparte doekjes en sponzen. De sponzen gebruik ik maar een paar keer en gooi ik dan weg, de doekjes gaan elke keer gewoon in de was en worden volgende keer weer voor het toilet gebruikt. Daar let ik goed op, mijn vriend is in staat zo'n doekje voor de keuken te gebruiken.



Ik heb overigens jaren geleden als 14-jarige een weekendbaantje gehad in een hotel. Daar kregen we één spons. Daar werd dus de wastafel, de douche en de wc mee gedaan, en dat bij 20 kamers op rij. Zo vies! Meerdere sponzen gebruiken was uit den boze, dat kostte te veel geld (?). Als die gasten eens wisten.. brr.





Daar zie ik dus écht niets verkeerds in,als het op 60 graden gewassen is.

Bij mij zitten op de bril en rand van de pot echt geen mega klonters stront hoor,dus dat gezanik over poep bacterieen?
Ik vraag me af of degenen met angst voor poepbacteriën wel chips en pinda's eten uit bakjes op verjaardagen enzo. En elke dag hun vaatdoekje vervangen.
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik vaak voor bril en rand, dus de wc een weggooi doekje (zo'n nat lapje uit een pakje)



maar heb ook wel zelfde lapjes gebruikt maar na het toilet wordt er niets anders meer mee schoongemaakt en gaat hij in de was. en ...ben dus nooit ziek.



wat mij opvalt is juist dat al die mensen die elke werkplek ervoor en erna desinfecteren om de haverklap ziek zijn. Ze zijn nergens tegen bestand.



ik ben dus niet ultra hygiënisch bezig. ik maak schoon, was handen maar geloof ook in weerstand opbouwen door juist niet alles maar te poetsen en te vermijden.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 30 maart 2013 @ 15:29:

Ik vraag me af of degenen met angst voor poepbacteriën wel chips en pinda's eten uit bakjes op verjaardagen enzo. En elke dag hun vaatdoekje vervangen. En geld aannemen dat door heel veel handen is gegaan, deurklinken aanraken, enzovoort enzovoort
Alle reacties Link kopieren
Ik heb verschillende kleuren doekjes voor badkamer, keuken en woonkamer. Voor de badkamer gebruik ik rode sponzen en doekjes. Die gaan na het schoonmaken in heet water met chloor en dan in de wasmachine. Heb geen smetvrees ofzo. Maar heb van een hotel waar ik gewerkt heb een Ecolab cursus gehad en daar hele mooie doekjes en sponzen aan overgehouden
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik voor het schoonmaken van het toilet aparte doekjes en schuursponsjes. Natuurlijk draag ik bij het schoonmaken ook altijd handschoenen die is alleen gebruik voor het schoonmaken van het toilet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven