Dringend: hoe ontstop je een toilet?

23-01-2013 22:23 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal je altijd zien: juist nu heeft mijn toilet besloten om verstopt te raken. En ik heb geen plopper in huis. En de winkels zijn dicht. En ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Shit (no pun intended).



Mijn huisgenoten zijn niet veel waard in crisissituaties (hun reactie: bah roepen en mij het vuile werk laten opknappen). Ik ben erin geslaagd met de wcborstel de blokkade een beetje aan de kant te duwen waardoor het water in elk geval wegloopt, maar ik vrees het moment dat een van hen (of ikzelf) te enthousiast doorspoelt en de hele badkamer blank staat.



Morgenochtend ga ik er maar op uit om een plopper te kopen en te proberen de boel uit de weg te krijgen, maar is er toevallig ook een oplossing waardoor je (tijdelijk) de boel wat beter laat doorstromen? Anders vermoed ik dat ik morgenochtend met mijn slaapkop naar de badkamer sjok en met mijn blote voeten in de troep sta.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een schoonmaakrooster?



Anders bewaar je je servies en dergleijke op je kamer?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik doe, en mijn wc schiet dan meteen open.



- Giet er een halve fles flinke chloor in ( ik heb altijd extra sterke), even laten inwerken... daarna flinke volle waterkoker door de wc gooien, en dan even laten inwerken, en doorspoelen, aantal keren doorspoelen... meestal is het dan goed, zo niet; herhalen.. en vaak is het dan goed, zo niet dan moet ik een loodgieter bellen
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
quote:wished- schreef op 24 januari 2013 @ 12:18:meestal is het dan goed, zo niet; herhalen.. en vaak is het dan goed, zo niet dan moet ik een loodgieter bellenKlinkt alsof je dit vaker aan de hand hebt. Wat trekken ze bij jou allemaal door?! Ook van die dikke pakken wc-papier?
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louba schreef op 24 januari 2013 @ 12:13:

Hebben jullie een schoonmaakrooster?



Nee. Toen ik ernaar vroeg toen ik er net woonde zeiden ze kernachtig: "Nee, daar doen we niet aan." Het lijkt me onbegonnen werk om dat alsnog in te voeren. Ik weet uit ervaring hoe goed mensen kunnen "vergeten" dat het hun beurt is.



Ik spreek ze er wel op aan als er zooi ligt waar ik last van heb, en dan ruimen ze het ook wel op. Maar ze doen het niet uit zichzelf. En ik heb geen zin om ze er doorlopend op aan te spreken. Ik doe dat al vaker dan ik prettig vind. Dat ik daardoor vaker dan me lief is vloekend de volle vuilniszakken naar buiten sleep (een van de weinige klusjes die ik echt haat) tja, dat doe ik mezelf aan.
Alle reacties Link kopieren
Is er een deal te sluiten et de huisbaas?

Vriendin van mij deed dat. Zij kreeg paar tientjes korting op de huur, maar zorgde wel, dat er opgeruimd werd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hercke schreef op 24 januari 2013 @ 13:15:

[...]



Klinkt alsof je dit vaker aan de hand hebt. Wat trekken ze bij jou allemaal door?! Ook van die dikke pakken wc-papier?Klopt! Inderdaad, wij hebben maar een kleine '' afvoer/leiding '' dus er past niet veel doorheen of het zit alweer verstopt, we gaan nu een nieuwe wc plaatsen, dit was nog een oude die in het huis zat toen we erin kwamen te wonen... maar dit is niet handig meer!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Ik trek altijd ellebooglange rubberhandschoenen en probeer zo de verstopping te verwijderen. Met deze rubberhandschoenen heb je ook geen last dat het vieze water in je handschoenen terecht komt. Daarna met je handschoen in de wc pot blijven en dan doortrekken. Spoelen ze voor een groot gedeelte weer schoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven