Wat koop jij bij Amazon/de chinees?

02-02-2016 22:32 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje rare titel misschien , maar ik bedoel chinese websites. Naar aanleiding van een ander topic ben ik heel nieuwsgierig naar wat je wel of juist niet koopt op buitenlandse sites. Ik heb redelijk wat ervaring bij de Duitse amazon en een beetje ervaring bij Chinese webshops. Al mijn ervaringen zijn tot nu toe positief. Ik heb altijd geleverd gekregen wat ik kocht en vaak ook snel ook. En natuurlijk goedkoper dan ik het in Nederland kan vinden. Maar dat zal niet voor alle producten opgaan, dus ik ben vooral benieuwd wat jullie ervaring is met goedkoper en waar dan.



Wat ik bij de duitse amazon tot nu goedkoper heb kunnen kopen dan in Nederland is:

barbiepoppen

schleich paardjes en toebehoren

lego

playmobil

iets met een pomp voor blaasstiften (ook speelgoed dus)

Alles gratis bezorgd.



Bij de chinese webshops heb ik (barbie) re-ment spulletjes gekocht en aquarium toebehoren. Allemaal onder de 23 euro vanwege invoerkosten.



En jij? wat koop jij waar? En wat is je mening over kopen in het buitenland?
Alle reacties Link kopieren
Kanken?

Hoe zien die eruit haha
quote:aquarium schreef op 03 februari 2016 @ 15:11:

Kanken?

Hoe zien die eruit haha





Chinese geheimtaal voor fjallraven denk ik. Er was een brutale.verkoper die 'fjallravens' verkocht en die had er kanken bijgezet. De volgende dag was die verkoper natuurlijk weg maar kon ik daarmee soortgelijke tassen vinden.
Ik snap het prijsverschil tussen de Nederlandse en duitse Amazon niet.



Ik koop niks bij de chinees. Via ebay koop ik mijn planten van Duitse en Engelse kwekers.
Ik ben grootbesteller bij Amazon. Koop veel boeken daar, zowel bij de Engelse als de Duitse site, ik vergelijk altijd even wat goedkoper is. Verder: schoenen, elektronica, keukenspullen (bijv. van wesco, is daar goedkoper).
quote:vruchtgebruik schreef op 03 februari 2016 @ 15:17:

[...]







Chinese geheimtaal voor fjallraven denk ik. Er was een brutale.verkoper die 'fjallravens' verkocht en die had er kanken bijgezet. De volgende dag was die verkoper natuurlijk weg maar kon ik daarmee soortgelijke tassen vinden.het model heet kanken.
Onze geboortelijst staat op Amazon (co.uk). Heel handig, want wij wonen in Zweden, onze familie in België en onze vrienden zijn verspreid over de hele wereld. Zo kan iedereen die iets wil kopen voor de baby dat doen zonder het gedoe van het zelf te moeten opsturen.



Veel baby-spul op Amazon is een pak goedkoper dan in Zweden. Maar wij hebben dan ook geen Hema of Action.



Met Chinese websites heb ik minder goede ervaringen (kwaliteit) en bijna alle pakjes worden hier onderschept aan de douane dus dan moet je vaak alsnog import-kosten betalen.



Ik had ooit een zonnepaneel met USB-charger van een Chinese website gekocht (iets met "in the box"), bleek het zonnepaneelgedeelte gewoon een sticker met zonnepaneelmotief
quote:Annelaure schreef op 03 februari 2016 @ 16:56:

Ik snap het prijsverschil tussen de Nederlandse en duitse Amazon niet.



Ik koop niks bij de chinees. Via ebay koop ik mijn planten van Duitse en Engelse kwekers.



Amazon.nl verkoopt alleen boeken en gerelateerde dingen.

Amazon. de of Uk of weet ik welk land verkoopt ongeveer alles wat je kan kopen op het net. Dus dat is al nogal een verschil.
Ja, maar digitale boeken zijn op de Nederlandse duurder. Gewoon precies dezelfde boeken.
Amazon bestel ik nooit

Via de chinees (aliexpress) oa usb cables, thomas de trein spullen oa t-shirt en treintjes, hoes voor e-reader, zoogcompressen voor bij borstvoeding en kinderkleding
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een chinese link..nog nooit gedaan namelijk

Amazon ook niet
Aliexpress googlen.
Alle reacties Link kopieren
Is dat gewoon legaal?
Ja waarom niet? En ook dat kan je googlen. Luiaard.
Alle reacties Link kopieren
? Jaja

Dacht dat chinese sites ms illegaal waren
Alle reacties Link kopieren
Op ebay,com staan ook heel veel artikelen uit China. Vooral als je free shipping kiest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 03 februari 2016 @ 21:19:

Ja, maar digitale boeken zijn op de Nederlandse duurder. Gewoon precies dezelfde boeken.In Nederland geldt het hoge btw-tarief voor digitale boeken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Leuk topic....voor als nog vooral hoesjes voor de telefoon en recentelijk een kabel voor de telefoon.allemaal bij alie
Alle reacties Link kopieren
Oja kadootjes van frozen en de minions
Alle reacties Link kopieren
Met Ideal?

Zie ik nergens staan....

Ik ben gestopt met kopen bij Aliexpress toen ze geen paypal meer accepteerden.

Je moet ook erg goed lezen bij de artikelen. De uggs zijn meestal verschrikkelijk nep.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet voor nietsChina en goedkoop ;)
Alle reacties Link kopieren
Nee, een paar jaar gekeden kon het echt.

Kijken jullie op de engelstalige site of die vreselijk vertaalde nederlandse?

Ik kijk altijd op de originele en dan moet je een creditcard hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat is gewoon legaal. Ik vind het wel een grappige vraag van je, want dat is nu 'welkom in de 21e eeuw'

Je mag gewoon overal ter wereld spullen bestellen en invoeren. Alleen zitten daar wel wat haken en ogen aan waar je rekening mee moet houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirikou schreef op 02 februari 2016 @ 22:52:

Ik vind Amazon of Chinese sites geen vergelijk. Amazon is gewoon een degelijke webwinkel, zoals onze Bol.com. Ik koop mn boeken op Amazon (co.uk) maar tegenwoordig soms ook speelgoed en kleine kado´s.

Bij de Chinees nog nooit wat gekocht (behalve eten ).



Inderdaad.



Ik koop bij Amazon.de speelgoed dat hier niet te koop is, zoals speelgoed van The Octonauts, of bijzondere My Little Pony's die hier niet te koop zijn. Op Amazon.nl koop ik redelijk veel digitale boeken, op Bol.com ook zo af en toe.



Op die Chinese sites heb ik nog nooit iets gekocht.

Verder koop ik het meeste wel in gewone winkels, maar dan wel omdat ik dat zelf fijner vind, niet omdat ik me daartoe verplicht voel of zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven