Inbreker met mijn sleutel?

08-01-2016 21:28 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou hier komt hij dan. Een tijd geleden een sleutel gegeven aan een buurvrouw, omdat ik geen familie in de buurt heb en ik mij nogal eens buitensluit. Sta ik de ramen te wassen knalt de deur dicht en ligt de sleutel nog op het aanrecht, omdat ik even snel een nieuw sopje wilde maken.



Ik had echt geen enkel twijfel aan de betrouwbaarheid van deze buurvrouw, maar nu is er iets vreemds gebeurd. Ik had nog een volle kaart voor dat dure bestek van de AH. Wilde een scharenset gaan halen, maar dacht dat doe ik wel als ik terugkom in het nieuwjaar was een paar dagen weg.

Ik stop de volle kaart onder een boek en leg dat boek op de wasmachine. Echt ik ben er 100% zeker van dat ik die spaarkaart onder dat boek heb gestopt. Dit deed ik niet in een reflex, maar doelbewust. Natuurlijk begon ik aan mezelf te twijfelen en heb ik overal gezocht. Sindsdien voelt het soms alsof er iemand is binnen geweest. Die kaart kan ik niet meer terugvinden........

Je zou denken wat moet iemand nou met die volle spaarkaart.



Maar goed ik wil de sleutel niet terugvragen, want wat is mijn uitleg daarvoor. En een ander slot wil ik ook niet, dan maar een camera. Hij ligt al klaar ik ga hem morgen installeren, als dat lukt.......



Misschien ben ik aan het dementeren, maar verder ben ik redelijk 'normaal' .



Ik weet niet of dit een spannend verhaal gaat worden, heb eigenlijk liever niet dat de buurvrouw in mijn huis snuffelt als ik naar mijn werk of elders ben. Misschien kom ik vroeg of laat (waarschijnlijk als de actie over is.......) de kaart ergens anders tegen. Tot die tijd heb ik camera bewaking, misschien gewoon ook een 'veilig' idee.
Help iedereen een handje
quote:krullenbol1966 schreef op 30 januari 2016 @ 00:27:

[...]





Nee, die laat ik altijd in het slot, hoe komen ze dan binnen? Weet ik niet precies. Bij een vriendin hebben ze ook zo ingebroken, zij liet ook de sleutel altijd in het slot zitten. De politie vertelde haar dat dat vaak gebeurd op die manier en dat je altijd je sleutels uit het slot moet halen.
Alle reacties Link kopieren
Waanideeën?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Isa_Bela schreef op 30 januari 2016 @ 08:39:

[...]





Weet ik niet precies. Bij een vriendin hebben ze ook zo ingebroken, zij liet ook de sleutel altijd in het slot zitten. De politie vertelde haar dat dat vaak gebeurd op die manier en dat je altijd je sleutels uit het slot moet halen.Ik denk dat ze via de brievenbus op de één of andere manier jouw sleutel dan om weten te draaien.
quote:Rubber_Ducky schreef op 30 januari 2016 @ 08:44:

[...]





Ik denk dat ze via de brievenbus op de één of andere manier jouw sleutel dan om weten te draaien.Oh ja. Dat klinkt wel heel logisch
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 30 januari 2016 @ 08:43:

Waanideeën?Mijn idee.
Okay. Krijg een beetje een onderbuikgevoel bij dit topic.

Filmpje al terug?
Alle reacties Link kopieren
Als het de buurvrouw is die rondsnuffelt als ze de kans krijgt, dan hoef je niet zo bang te zijn. Dan zal ze geen fratsen uithalen als het niet zo gemakkelijk is om stiekem binnen te komen. Dus extreme angst is niet nodig. Verander het slot en leef gewoon door. Geef een reservesleutel aan iemand die je echt goed kent en vertrouwt, liefst familie, niet een kersverse soulmate, dan is er verder niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Isa_Bela schreef op 30 januari 2016 @ 08:39:

[...]





Weet ik niet precies. Bij een vriendin hebben ze ook zo ingebroken, zij liet ook de sleutel altijd in het slot zitten. De politie vertelde haar dat dat vaak gebeurd op die manier en dat je altijd je sleutels uit het slot moet halen.

Volgens mij gebruiken ze daar een haakje voor die ze door de brievenbus steken.

Sleutels eruit vissen, de deur open draaien en je bent binnen.
Alle reacties Link kopieren
Geen brievenbus in de deur hier, dus dat kan gelukkig niet.

Wel een nieuw slot nu gelukkig



Het filmpje heb ik weer gevonden. Er staan heel veel filmpjes op, van mij. Je moet een tijdsbestek aangeven wanneer er 'bewaakt' moet worden. Ik weet niet van te voren wanneer ik naar het toilet moet 's nachts, dus dat wordt ook gefilmd . Ook wanneer ik thuiskom, daar zit ik ook nogal eens naast. Ik kon het filmpje niet vinden, omdat de camera op de zomertijd staat, dus ik keek naar de verkeerde tijd. Probeer de camera op wintertijd te zetten, maar dat lukt op de een of andere manier niet.



Jammer dat mensen gelijk hun oordeel klaar hebben dat ik 'waanideeën' heb of dat ik er niet vooruit durf te komen dat ik altijd alles kwijtraak .
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 30 januari 2016 @ 10:44:

Als het de buurvrouw is die rondsnuffelt als ze de kans krijgt, dan hoef je niet zo bang te zijn. Dan zal ze geen fratsen uithalen als het niet zo gemakkelijk is om stiekem binnen te komen. Dus extreme angst is niet nodig. Verander het slot en leef gewoon door. Geef een reservesleutel aan iemand die je echt goed kent en vertrouwt, liefst familie, niet een kersverse soulmate, dan is er verder niks aan de hand.



Dit inderdaad. Ik ben niet bang, ik leef gewoon door.

Eerder werd gevraagd of het slot veranderd is toen ik hier kwam wonen. Nee niet, maar de bewoner was overleden vond dat toen niet nodig. Heb eerder ook nooit het idee gehad dat er iemand binnen was geweest en ook nooit eerder iets gemist.
Help iedereen een handje
quote:krullenbol1966 schreef op 30 januari 2016 @ 11:12:

[...]





Dit inderdaad. Ik ben niet bang, ik leef gewoon door.

Eerder werd gevraagd of het slot veranderd is toen ik hier kwam wonen. Nee niet, maar de bewoner was overleden vond dat toen niet nodig. Heb eerder ook nooit het idee gehad dat er iemand binnen was geweest en ook nooit eerder iets gemist.



Jaaaaaaaaaahhhh, dat is het!

Het spookt bij jou, de overleden bewoner komt stiekum bij je binnen!
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 30 januari 2016 @ 11:31:

[...]





Jaaaaaaaaaahhhh, dat is het!

Het spookt bij jou, de overleden bewoner komt stiekum bij je binnen!
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat eng

Zou er sowieso een melding van maken inderdaad, moest er iets gebeuren, weten ze toch al van dit voorval en sta je misschien sterker.

Hele geruststelling dat de sloten zijn vervangen waarschijnlijk, goed gedaan!
Brrr wat een eng verhaal zeg! Goed dat het slot vervangen is. Ik zou inderdaad geen sleutel meer aan iemand geven.

Bah, ik zou niet eens meer durven slapen zonder een nieuw slot haha!
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt een gezellig topic om na 00:00 te lezen



Als je nu nog steeds iemand op camera krijgt dan weet je dat het de overleden vorige bewoner is

Ik zou hier toch wat minder prettig om slapen als ik weet dat iemand in mijn huis kwam.

Fijn dat het slot veranderd is.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou die man na 8 jaar komen spoken? Dat had hij dan al eerder gedaan, mocht hij daar behoefte aan hebben gehad denk ik.
Help iedereen een handje
Maarquote:MarindaH schreef op 29 januari 2016 @ 22:26:



Is de camera makkelijk te spotten als je binnen staat? Draagt de buurvrouw een stuk stof op haar hoofd? Of een andere huisgenoot? Getver man, wat eng.
Alle reacties Link kopieren
Tja wat heet makkelijk, je ziet rode lampjes. Nee, de buurvrouw draagt geen hoofddoek, andere huisgenoten ook niet.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Ook geen soort bonte boeren zakdoek? In de kleur rood met wit en in een gekke strik?
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Krullenbol, want spooky zeg, goed gehandeld met het slot! Kan je een screenshot of foto met je tel van het fragment uit het filmpje hier plaatsen? Kunnen we mee speculeren over het geslacht en de hoogte van de persoon, wat freaky zeg..



Overigens heb ik geen enkele twijfel dat wat je zegt niet waar is.. fijn dat je niet bang bent, ik zou er zelf niet zo gerust op zijn, ben ook een beetje huiverig aangelegd haha, ook al kan er niet zoveel meer gebeuren nu de sloten veranderd zijn.. Goed dat je de sticker weg hebt gehaald! Zeker blijven terugkijken, de filmpjes.
Alle reacties Link kopieren
Even mosterd na de maaltijd:Een nieuw slot is de enige oplossing hoor.. terugvragen van een sleutel heeft weinig zin als zij een kopie hebben laten maken..



Maar mede krullenbol wat creepy!
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
quote:limoentaartje schreef op 03 februari 2016 @ 11:53:

Krullenbol, want spooky zeg, goed gehandeld met het slot! Kan je een screenshot of foto met je tel van het fragment uit het filmpje hier plaatsen? Kunnen we mee speculeren over het geslacht en de hoogte van de persoon, wat freaky zeg..



Overigens heb ik geen enkele twijfel dat wat je zegt niet waar is.. fijn dat je niet bang bent, ik zou er zelf niet zo gerust op zijn, ben ook een beetje huiverig aangelegd haha, ook al kan er niet zoveel meer gebeuren nu de sloten veranderd zijn.. Goed dat je de sticker weg hebt gehaald! Zeker blijven terugkijken, de filmpjes.Een screenshot zou leuk zijn, maar er zijn nogal wat herkenbare punten van mijn interieur te zien, ik wil liever niet dat ik herkenbaar wordt voor mensen. Als ik alles wat herkenbaar kan zijn weg photoshop gaan mensen hier straks nog schrijven dat het nep is. Verder wie weet zitten mijn buren/vrienden/familie hier ook ik heb best wel persoonlijke dingen (in andere topics) geschreven. Dat hoeven bekende niet van mij te weten. Ik hoop dat je daar begrip voor op kan brengen.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:Krulliebollie73 schreef op 03 februari 2016 @ 13:44:

Even mosterd na de maaltijd:Een nieuw slot is de enige oplossing hoor.. terugvragen van een sleutel heeft weinig zin als zij een kopie hebben laten maken..



Maar mede krullenbol wat creepy!Ja, dat was het zeker, maar ik ben nu een stuk rustiger met dat nieuwe slot.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Ja je hebt ook gelijk krullenbol, had ik niet aan gedacht. Je privacy is erg belangrijk, snap ik goed.

Hoop voor je dat het allemaal opgelost is met het nieuwe slot!
Alle reacties Link kopieren
quote:limoentaartje schreef op 04 februari 2016 @ 16:53:

Ja je hebt ook gelijk krullenbol, had ik niet aan gedacht. Je privacy is erg belangrijk, snap ik goed.

Hoop voor je dat het allemaal opgelost is met het nieuwe slot!Dank je wel. Vooralsnog wel gelukkig.
Help iedereen een handje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven