Werk & Studie alle pijlers

Vreemde collega's

17-12-2015 14:11 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic over een alcoholverslaafde nieuwe collega die ook nog eens het werk niet aankon, vroeg ik me af of er meer verhalen zijn over collega's die een beetje (of heel erg) vreemd doen. Ik kan me nogal eens verbazen over de mensheid in het algemeen, maar laat ik het nu maar beperken tot de werkvloer .



TO trapt af: jaren geleden had ik een bijbaantje als secretaresse naast mijn studie. Een aantal weken na mijn komst werd er een andere nieuwe secretaresse (fulltime) aangenomen. Ze kwam binnen op haar eerste dag, gaf iedereen een handje en ging aan het aan haar toegewezen bureau zitten. Hoe we erop kwamen weet ik niet, maar een paar uur later waren wij allemaal op de hoogte van haar levensverhaal, dat met name draaide om een nogal recente pijnlijke 'break up' met haar ex-vriend, die ze had betrapt bij het vreemdgaan. Geheel toevallig belt die ex ook nog eens halverwege de ochtend, waarna er een uitgebreide scheldpartij volgde (ja, in de secretaressekamer met alle collega's erbij). Vervolgens barstte ze in huilen uit en sloot zich op in de wc om er pas een uur later weer uit te komen. Het zal jullie niet verbazen dat haar te kennen werd gegeven dat ze niet meer terug hoefde te komen...
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
moet ik nog uitleggen dat ik het niet heel erg lang heb volgehouden daar?? had trouwens niets met de collega's te maken, maar met de hele bedrijfscultuur.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:reddevil1981 schreef op 28 december 2015 @ 17:27:

ik heb ook nog wel wat vreemde collega's gehad.

bijbaantje in de horeca. collega had 1 dag van tevoren vrij gevraagd op de drukste dag van het jaar, wat niet werd toegekend door de baas. Ze moest gewoon werken. Toen belde ze de volgende ochtend op, dat ze naar de dokter moest, de hele dag zei ze er nog achter aan. De dag was een nationale feestdag, dus er was geen enkele dokter geopend.



andere bijbaan. Ik werkte via het uzb bij een overheidsinstantie. Beetje gegevens opvragen en inkloppen, zodat de mensen die er vast werkten er verder iets mee konden doen en de achterstand niet groter werd. Als ik ergens niet uitkwam, kon ik vragen gaan stellen bij een mannelijke collega. Deze man maakte nogal sexuele toespelingen waar ik verder niet op inging. (ook iets met toiletten, over een uurtje). Echt 5 jaar na dato las ik in de krant dat er een mannelijke medewerker van overheidsinstantie die en die zijn positie had misbruikt om seks los te krijgen van meerdere cliënten.



korte "vaste" baan. Ik kwam bij dit bedrijf omdat een oudere medewerker met pensioen zou gaan over een aantal maanden. In de tussentijd kon ik zijn werk leren, en anderen ondersteunen. Deze man was zo'n pietje precies dat hij me zelfs ging "leren" hoe ik op de meest efficiente manier papieren aan elkaar kon nieten. Als je namelijk niet alle papieren in het linkerbovenhoekje vastniet, maar naast elkaar, is de ordner niet zo dik links boven in het hoekje. (dat jullie dat ook maar even weten! )



ooh ja... stage.... ik liep stage bij een bedrijf een aan het einde van het jaar moest de oudste administratie van de afdeling in het archief. En de administratie van het jaar welke net afgesloten was in de kast op de afdeling. oudste administratie was al weg, en ik was de kast aan het inrichten met de net afgesloten administratie, totdat mijn mannelijke collega ineens een oerkreet uitstoot. Ik schrik er zo van, dat ik niet eens meer kan bewegen. Wat bleek, in de kast, mocht op 1 plank niets komen te staan. en dan ook echt helemaal niets! meneer had een kussen op die plank liggen, en in de middag pauze deed hij de kast open, legde zijn kussen op de plank, deed zijn hoofd in de kast, en deed een middag dutje. Iedereen vond het heel normaal, en bij het hele bedrijf (ongeveer 300 werknemers) was het bekend dat collega X niet gestoord mocht worden tussen 13 en 14. moest je toch iets hebben op die afdeling werd je geacht heel erg stil te doen.



ik denk nog even na over andere bijzondere collega's
Alle reacties Link kopieren
Werkelijk waar...zijn er nog normale werkende mensen??. 😳
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7373 schreef op 28 december 2015 @ 13:00:

Het enige wat ik vooral vervelend vind,en dan met name de mannelijke collega s.

Ik heb wel eens mee gemaakt,dat een collega gevoelens kreeg.

Maar daar ben ik zo klaar mee,ik vind werk en prive moet je gescheiden houden !!

Ik heb er totaal niets mee,ik word er ook niet warm of koud van.

Flirten doe ik wel buiten werk tijd en ergens anders,en op het werk hou ik me ook alleen met werk bezig.

Dat is ook de rede,waarom ik geen facebook heb,ik heb de behoefte niet om mn prive leven te delen met andere collega s op het werk.

Of met andere vreemde mensen.



De meeste partners ontmoeten elkaar op het werk.... Als dat niet meer zou kunnen zouden er nog meer alleenstaanden zijn....

En wat heeft FB hier mee te maken? Je deelt alleen maar met vrienden als je dat wilt (en je bepaalt zelf wie dat zijn).
Alle reacties Link kopieren
Had ik al verteld over de uitzendkracht voor het secretariaat die met grote ogen naar de netwerkprinter in de gang keek en zij: als ik dus daar, achter mijn computer, op print druk, dan komt het er HIER uit? Straalt het dan zomaar door de muur?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik had een collega die weigerde om 's morgens voor half 11 te komen want ze was nu eenmaal een late starter. Ze miste daardoor altijd een wekelijks overleg maar hé dat was niet haar schuld. Ze had duidelijk gezegd geen ochtendmens te zijn ( ze werkte wel langer door maar ja, als je steeds een overleg mist). En dat overleg kon niet naar een ander tijdstip gezien de werkzaamheden van een ieder.



Net zoals ik ook een collega had die graag vroeg begon en ongeacht waar hij verwacht werd voor zijn werk om 15 uur naar huis ging. Al kwam de hoogste baas langs, was een megabelangrijke vergadering.. om 15 stond ie op en ging naar huis want hij had 8 uur gewerkt. Nu hebben wij wel flexibele werktijden maar die zijn wel flexibel. Hij hanteerde ze heel rigide. Maar ja, 's morgens kon hij 2 uur lang ongestoord werken, geen klanten geen collega's met vragen. 's middags miste hij de twee drukste uren van de dag qua bellende klanten want dan zat zijn werkdag erop en moesten collega's telefoontjes aannemen over zijn klanten.

En na een paar functioneringsgesprekken kon hij toch ineens op zoek naar een andere baan waar hij na 3 maanden al is ontslagen om precies deze reden.
belachelijk ja, om een beetje op zo'n manier eisen te stellen aan je werktijden.

Ik heb collega's gehad die per se alleen late diensten wilden (of vroege juist) omdat dat beter uitkwam met de thuissituatie.

OKay, dat snap ik, maar je kan niet altijd je zin krijgen. En als je dan de verkeerde diensten kregen, als een malle bij iedereen smeken om te ruilen.

Maar als ik andersom eens iets te ruilen had, kreeg je nul op rekest.



Ik had ook eens een collega, die op de een of andere manier een vast rooster had (een zeldzaamheid in de zorg) en die wilde ook pertinent niet ruilen want dan lag haar schema in de war.
Alle reacties Link kopieren
quote:Missalwaysright schreef op 23 december 2015 @ 11:39:

Ik ben directiesecretaresse en bij ons op kantoor werkt sinds de zomer een nieuwe collega. Zij werkt op het secretariaat en doet financiële administratie. Ik heb mijn eigen kantoor voor het kantoor van de 'big boss' en zij werkt op het secretariaat zelf, niks mis mee natuurlijk. Op een of andere manier wilt zij altijd bepalen of ik vrij ben ja of nee. Bijvoorbeeld als ik een kwartier eerder wegga (wat ik overigs altijd overleg met mijn leidinggevende of met mijn baas). Dan komt zij er altijd tussendoor met: heb je dat wel overlegd? Kan jij weg dan? O heb je vakantie volgende week? Kan dat wel dan?



Vermoeiend haha! Een directiesecretaresse die zij wil met een -t schrijft is wel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn vorige werk waren enkele collega's die goed met elkaar op konden schieten samen op vakantie geweest. Absoluut niet mijn ding maar ga vooral je gang. Maaar...aan het eind van die vakantie stonden opeens alle vakantiefoto's op de harde schijf van de afdeling. Inclusief foto's van collega's van 50+/60+ in bikini aan de alcohol .
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit bij een bijbaan een hele vreemde collega die extreem flirterig deed naar alle mannen op het werk. Ze kon uit het niets heel onaardig uit de hoek komen tegen vrouwelijke collega's, vooral als die net zo jong waren als zijzelf. Ook had ze de nogal irritante gewoonte om uitgebreid haar sexcapades te vertellen in de pauzes. Toen ze later zwanger bleek van een one night stand en die het kind niet wilde zien, laat staan erkennen, had ik wel even "eigen schuld, dikke bult" momentje. Wel zielig voor dat kind.
quote:Moemoe64 schreef op 20 december 2015 @ 18:26:

Mijn tweede werkdag in mijn huidige baan. Dit is nu 3 jaar geleden.

Mijn baas had mij ervan op de hoogte gebracht dat de poetsdame ietwat minder begaafd is. Goed, ik vond dat helemaal geen probleem. 's Maandags kennisgemaakt met de poetsdame, leuke babbel mee gehad en ja: ze kwam idd wat "simpel" over. Maar goed, ik vond dat geen probleem dus.

Op dag twee ging ik een glas water halen in de kantine en poetsdame zat op een stoel te telefoneren, naar haar dochter waarmee ze samenwoonde (dit had ze mij verteld).

Op een bepaald moment hoor ik haar zeggen: E, - naam dochter-, is Rocky daar bij jou? Geef hem eens door? Ik hoorde haar zeggen: "Dag mijn schatteke", ..........zeg eens iets tegen mij!.......Maar Zoetje, zeg nu toch eens iets tegen Mamaatje! Komaan Rocky.....Dan : tegen E (dochter): Ja zeg, onze Rocky wil precies vandaag niet BLAFFEN tegen mij!!!

Toen realiseerde ik mij dat ze tegen haar HOND aan't praten was geweest. Omg, en ik moest mij serieus houden natuurlijk want dit was mijn tweede dag!

Intussen ben ik het dagelijks blaf-minuutje van haar en Rocky gewoon hoor.

Update van deze dame:

Afgelopen vrijdag was ze weeral aan't telefoneren met haar Rocky.

Gesprek (monoloog dus) ging ZO: Oow Rocky'tje, sorry hoor. Mamaatje was vanmorgen vergeten dat je jarig bent. Ja....je bent nu 5 geworden he schatte-ke! Dikke proficiat hoor. Weet je wat? Straks, als mamaatje gedaan heeft hier met werken zal ze thuis een mooie verjaardagskroon voor jou knippen. Ok? Beloofd hoor Rocky. Beloofd! Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag mijn zoete-ke! Toen: Zeg E (dochter), herinner mij eraan dat ik na het avondmaal dat kroontje voor onze Rocky moet knippen he. En vergeet de stiften niet klaar te leggen want ik ga een mooie tekst op zijn kroontje schrijven. Ok?

Dan, tegen mij: Wist je 't al Moemoe? Onze Rocky wordt 5 jaar vandaag!
Alle reacties Link kopieren
quote:Moemoe64 schreef op 03 februari 2016 @ 16:43:

[...]



Update van deze dame:

Afgelopen vrijdag was ze weeral aan't telefoneren met haar Rocky.

Gesprek (monoloog dus) ging ZO: Oow Rocky'tje, sorry hoor. Mamaatje was vanmorgen vergeten dat je jarig bent. Ja....je bent nu 5 geworden he schatte-ke! Dikke proficiat hoor. Weet je wat? Straks, als mamaatje gedaan heeft hier met werken zal ze thuis een mooie verjaardagskroon voor jou knippen. Ok? Beloofd hoor Rocky. Beloofd! Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag mijn zoete-ke! Toen: Zeg E (dochter), herinner mij eraan dat ik na het avondmaal dat kroontje voor onze Rocky moet knippen he. En vergeet de stiften niet klaar te leggen want ik ga een mooie tekst op zijn kroontje schrijven. Ok?

Dan, tegen mij: Wist je 't al Moemoe? Onze Rocky wordt 5 jaar vandaag!Hahaha, ik moet hier heel hard om lachen (ook om je leuke schrijfstijl)! Kan me voorstellen dat je dan wel even staat te kijken, zo van 'Huh?!"
Winter is coming...
quote:winterqueen schreef op 05 februari 2016 @ 14:31:

[...]





Hahaha, ik moet hier heel hard om lachen (ook om je leuke schrijfstijl)! Kan me voorstellen dat je dan wel even staat te kijken, zo van 'Huh?!"
Ik ben echt gewend aan die gesprekken intussen . Is reeds 3 jaar zo!

Maar dat gesprek afgelopen vrijdag over die verjaardagskroon....

Ik ben even "weggevlucht", kon mij niet serieus meer houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een collega die erg in hogere machten geloofde. Legde de hele werkdag door kaarten om te kijken hoe de sterren ervoor stonden die dag.

Volgens haar had zij bepaalde magische krachten waardoor zij de ware mens kon doorgronden.

Zag dode mensen en geesten, had daar ook contact mee.

In ieder geval was ik blij dat ik maar twee dagen met haar samenwerkte want wat vond ik haar irritant!

Ontzettend storende factor was het omdat het de hele sfeer beïnvloedde. Als de sterren eens niet goed stonden voor haar dan moest je ver bij haar uit de buurt blijven omdat ze niet te genieten was.

Zij was senior en de toenmalige baas kon verder niets mee doen ondanks vele klachten.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
haha leuk onderwerp, ik heb een manlijke collega die bij ieder pijntje of kwaaltje uitgebreid zn verhaal doet in geuren en kleuren, ook tegen externen, echt vreselijk. Over zn dikke of dunne ontlasting, over zn blaasonstekingen echt redelijk vreselijk. hij heeft het niet in de gaten. Toen we pas naar klanten gingen zei ik: Zeg P..we hoeven ze niet te vermoeien met onze fysieke klachten toch? Hij keek me heel verschrikt aan
quote:Piepeloi schreef op 05 februari 2016 @ 15:27:

haha leuk onderwerp, ik heb een manlijke collega die bij ieder pijntje of kwaaltje uitgebreid zn verhaal doet in geuren en kleuren, ook tegen externen, echt vreselijk. Over zn dikke of dunne ontlasting, over zn blaasonstekingen echt redelijk vreselijk. hij heeft het niet in de gaten. Toen we pas naar klanten gingen zei ik: Zeg P..we hoeven ze niet te vermoeien met onze fysieke klachten toch? Hij keek me heel verschrikt aan Ieuuuuw, vreselijk dus.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk topic!



Een oud collega van mij viel ineens binnen een aantal maanden enorm af, begon er slecht uit te zien en was de hele dag zijn neus aan het snuiten. Ook vergat hij steeds meer "belangrijke" dingen en werd hij voorafgaand aan een belangrijke meeting gesnapt door een andere collega met een sleutel in zijn neus in de auto. 1 + 1 = 2, meneer had zichzelf al een langere periode flink vergrepen aan het witte poeder. Wat later bleek, hij gebruikte ook al langer onder werktijd. Meneer is verlinkt(met de intentie om hem te helpen daar hij geen familie/vrienden heeft die hem kunnen helpen) door collega die hem betrapte en op het matje geroepen bij de grote baas & LG. Gesprekken, verslavingszorg, een mee werkende baas,huisbezoekjes, meelevende collega's die hem ondersteunde in het huishouden, alles werd voor hem uit de kast getrokken om hem weer op de rit te krijgen. Erg netjes en nobel. Een 2e kans welke hij "dachten we" met beiden handen aanpakte.

Anno 2 jaar later stopt hij nog steeds een sleutel in zijn neus, alleen niet meer zichtbaar tijdens werktijd en wordt er geen woord meer over gerept. Alle oude collega's welke destijds al voor het bedrijf werkte weten het, maar niemand durft er meer iets over zeggen en het wordt in de doofpot gestopt.

Ook de functie welke hij moest neerleggen van de baas heeft hij inmiddels weer terug gekregen. En hij functioneert dusdanig dat hij al zijn "oudere collega's" het leven zuur maakt. Denk aan, onzin verhalen over andere verzinnen tegen nieuwe collega's die zijn voorgeschiedenis niet kennen. Onderlinge concurrentie strijd aangaan met de dochterbedrijven die een verkopende rol hebben. Collega's welke een succesvol jaar hebben wegpesten naar een dochterbedrijf omdat hij het niet kan hebben dat andere met nog betere cijfers hun jaar afsluiten. Het bed in duiken met een nieuwe collega terwijl hij al aan heeft gepapt met een andere nieuwe en dit inmiddels zijn "vaste vriendin" is. En zo kan ik nog wel even doorgaan.



Zijn "oudere" collega's die dit probleem kennen/of hebben met hem lopen 1 voor 1 weg bij het bedrijf, allemaal met dezelfde terugkomende reden, met deze man is niet meer samen te werken.
Cherish your past, live for today, and dream your future.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een getrouwde mannelijke collega gehad (stil type) die op Valentijnsdag met een roos naar het huis van een getrouwde vrouwelijke collega ging. Haar man deed open en hij heeft die roos afgegeven. Iets met stille wateren hebben diepe gronden...



Ook een keer een collega die we aan het eind van de werkdag naar de deur hebben zien lopen. Niemand heeft hem met de ploegwissel (zo'n 15 personen) door de deur naar buiten zien gaan. De volgende dag bleek hij vermist. Zijn fiets stond er nog. Hele gebouw en omgeving uitgekamd. Nooit meer gevonden.



In een kleine ruimte samen moeten werken met een collega met een eigenaardig karakter. Voor mij waren er al 20 collega's op haar afgeknapt. Ik heb het anderhalf jaar vol gehouden om met haar te werken. Bleek achteraf zowat een record te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ze zei nog zo: bel me niet op mijn werk !!



Sorry liefste ...
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7373 schreef op 28 december 2015 @ 13:00:

Het enige wat ik vooral vervelend vind,en dan met name de mannelijke collega s.

Ik heb wel eens mee gemaakt,dat een collega gevoelens kreeg.

Maar daar ben ik zo klaar mee,ik vind werk en prive moet je gescheiden houden !!

Ik heb er totaal niets mee,ik word er ook niet warm of koud van.

Flirten doe ik wel buiten werk tijd en ergens anders,en op het werk hou ik me ook alleen met werk bezig.

Dat is ook de rede,waarom ik geen facebook heb,ik heb de behoefte niet om mn prive leven te delen met andere collega s op het werk.

Of met andere vreemde mensen.Tja, ik ben inmiddels al bijna 10 jaar getrouwd en bijna 16 jaar samen met de man die ooit mijn collega was.. Ik ben blij dat wij werk en privé uiteindelijk niet gescheiden hebben gehouden..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
quote:rower schreef op 05 februari 2016 @ 21:59:

Ik heb een keer een getrouwde mannelijke collega gehad (stil type) die op Valentijnsdag met een roos naar het huis van een getrouwde vrouwelijke collega ging. Haar man deed open en hij heeft die roos afgegeven. Iets met stille wateren hebben diepe gronden...



Ook een keer een collega die we aan het eind van de werkdag naar de deur hebben zien lopen. Niemand heeft hem met de ploegwissel (zo'n 15 personen) door de deur naar buiten zien gaan. De volgende dag bleek hij vermist. Zijn fiets stond er nog. Hele gebouw en omgeving uitgekamd. Nooit meer gevonden.



In een kleine ruimte samen moeten werken met een collega met een eigenaardig karakter. Voor mij waren er al 20 collega's op haar afgeknapt. Ik heb het anderhalf jaar vol gehouden om met haar te werken. Bleek achteraf zowat een record te zijn.Heftig, die vermiste collega. Is hij nog steeds niet gevonden?
Alle reacties Link kopieren
quote:biol schreef op 06 februari 2016 @ 08:48:

[...]





Tja, ik ben inmiddels al bijna 10 jaar getrouwd en bijna 16 jaar samen met de man die ooit mijn collega was.. Ik ben blij dat wij werk en privé uiteindelijk niet gescheiden hebben gehouden..
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Miracle22 schreef op 05 februari 2016 @ 16:04:

Wat een heerlijk topic!



Een oud collega van mij viel ineens binnen een aantal maanden enorm af, begon er slecht uit te zien en was de hele dag zijn neus aan het snuiten. Ook vergat hij steeds meer "belangrijke" dingen en werd hij voorafgaand aan een belangrijke meeting gesnapt door een andere collega met een sleutel in zijn neus in de auto. 1 + 1 = 2, meneer had zichzelf al een langere periode flink vergrepen aan het witte poeder. Wat later bleek, hij gebruikte ook al langer onder werktijd. Meneer is verlinkt(met de intentie om hem te helpen daar hij geen familie/vrienden heeft die hem kunnen helpen) door collega die hem betrapte en op het matje geroepen bij de grote baas & LG. Gesprekken, verslavingszorg, een mee werkende baas,huisbezoekjes, meelevende collega's die hem ondersteunde in het huishouden, alles werd voor hem uit de kast getrokken om hem weer op de rit te krijgen. Erg netjes en nobel. Een 2e kans welke hij "dachten we" met beiden handen aanpakte.

Anno 2 jaar later stopt hij nog steeds een sleutel in zijn neus, alleen niet meer zichtbaar tijdens werktijd en wordt er geen woord meer over gerept. Alle oude collega's welke destijds al voor het bedrijf werkte weten het, maar niemand durft er meer iets over zeggen en het wordt in de doofpot gestopt.

Ook de functie welke hij moest neerleggen van de baas heeft hij inmiddels weer terug gekregen. En hij functioneert dusdanig dat hij al zijn "oudere collega's" het leven zuur maakt. Denk aan, onzin verhalen over andere verzinnen tegen nieuwe collega's die zijn voorgeschiedenis niet kennen. Onderlinge concurrentie strijd aangaan met de dochterbedrijven die een verkopende rol hebben. Collega's welke een succesvol jaar hebben wegpesten naar een dochterbedrijf omdat hij het niet kan hebben dat andere met nog betere cijfers hun jaar afsluiten. Het bed in duiken met een nieuwe collega terwijl hij al aan heeft gepapt met een andere nieuwe en dit inmiddels zijn "vaste vriendin" is. En zo kan ik nog wel even doorgaan.



Zijn "oudere" collega's die dit probleem kennen/of hebben met hem lopen 1 voor 1 weg bij het bedrijf, allemaal met dezelfde terugkomende reden, met deze man is niet meer samen te werken.



Los van het feit dat ik het onbegrijpelijk vind dat er geen dossier wordt opgebouwd om deze man ontslag te kunnen geven, vraag ik me nog veel meer af wat jij toch met al die aanhalingstekens bedoelt?

"Belangrijke" dingen

"Dachten we"

" oudere collega's"

"Vaste vriendin"

Die tekens gebruik je toch om aan te geven dat je juist totaal iets anders, het tegenovergestelde of zo, bedoelt van wat je letterlijk schrijft? Maar dat is in jouw verhaal volgens mij helemaal niet zo?



-zet nu taalpolitie-modus weer uit-
Ik spreek toch geen Chinees?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven