Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen deel 4

22-12-2011 19:26 3121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 alweer van ons beugelkletstopic!

Hier kunnen alle stoere vrouwen met een beugel (of beugel-to-be) zich verzamelen en gezellig meepraten over die hele metalen of keramische handel in hun mond.

Klaag, vraag, lach en baal dus gerust met ons mee!



Het vorige topic vind je hier: Beugel en volwassen: deel 3



En aangezien iedereen hier intussen wel een tandentic heeft gekweekt zijn foto's steeds meer dan welkom!



Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je foto moet al op het internet staan (hyves, mijnalbum, tinypic,..)

2. Je klikt de foto aan die je wil plaatsen

3. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

4. Kopieer de hele regel die achter 'Adres' staat

5. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij ('voeg een afbeelding toe')

6. Plak de gekopieerde regel in het schermpje dat verschijnt (verwijder de 'http' die er al staat)

7. En daar is je foto!

(bij Mac gaan 3 en 4 samen in 'kopieer locatie afbeelding')
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Milla1981: bij jou is het dus een beetje zoals bij mij 😊 ook geen operatie nodig, eigenlijk ook geen noodzaak, puur voor mezelf ennnn de factuurtjes ook dus 😉

En ben ook van '81 😜



Ondertussen zit ie er al anderhalve maand in en het valt allemaal nog heel erg mee! Ik mag eigenlijk echt niet klagen.



Veel succes aan iedereen die een operatie moet... En ook succes aan alle anderen natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk om jullie ervaringen te lezen en zo te zien dat ik niet de enige ben die een beugel gaat dragen op deze leeftijd (32). In mijn omgeving ken ik niemand behalve mijn nichtje van 11.

Ik krijg na heel wat gedoe met een verzekering die het niet wou vergoeden en ik sinds januari ben overgestapt naar een andere verzekering het nu dus wel 100% vergoed. Volgende maand krijg ik eerst een vaste bovenbeugel en daarna zal ik 2 kiezen onder moeten trekken en een vaste onderbeugel.

Hierna zal ik ongeveer na 2 jaar een operatie moeten ondergaan waarschijnlijk boven en onder dat kunnen ze nu nog niet zeggen in ieder geval wel onder. Ik vind het heel erg spannend qua pijn, hoe mensen erop zullen reageren , hoe snel het zal gaan. Maar het resultaat zal het waard zijn.
Alle reacties Link kopieren
32vlinder, wat fijn dat je het vergoed krijgt!

In mijn omgeving weten nog niet veel mensen het. Ik dacht: ze zien het vanzelf wel Maar bij de orto kwam ik de man en dochter van een goede vriendin tegen, dus het haar maar vast vertelt. Reactie: 'Wat stoer!' Ben inderdaad ook benieuwd naar de andere reacties straks. Lijkt me wel spannend voor je dat ze kiezen gaan trekken. Alvast sterkte daarmee!!

Ik neem trouwens wel 8 witte brackets (zo heten die dingen, toch??) boven. Zie je het iets minder, vind ik wel mooier.



Ha Booke, leeftijdsgenootje Fijn dat het je meevalt!



Heeft iemand voor het plaatsen van de 'echte' beugel ook 3 maanden met ringen plus draad tegen gehemelte gelopen? Of is dat standaard? En weet iemand of die draad daarna blijft zitten?



Hoogtepunt van de dag: ik heb weer fatsoenlijk warm gegeten (homemade nasi) en vast voedsel (watermeloen). Hihi, gelukkig lepel je ijs wel zo naar binnen, dus dat was mijn guilty pleasure elke avond..
Alle reacties Link kopieren
@32vlinder. Welkom! Een vergelijkbaar traject met dat van de mijne. Na boven heb ik nu ook mijn onder beugel en worden er volgende week 4 kiezen getrokken. Allemaal ter voorbereiding voor de operatie van zowel boven- als onderkaak.



@Milla1981. De pijn is per persoon erg verschillend. Elke keer als ik bij de ortho vandaan kom kan ik erop rekenen dat ik er een week lang last van heb. Glasrivella daarentegen heeft nergens last van. Ik heb trouwens niet ter voorbereiding ringen met draad gehad.



@hondenmens. Een verkeerde slik is wel degelijk af te leren! Het is zelfs noodzakelijk bij een operatie voor een open beet, aangezien de verkeerde slik de open beet veroorzaakt. Ik heb, voordat ik ben begonnen met beugelen, bij de logopediste mijn verkeerde slik- en spraakpatroon en het mond-ademen afgeleerd. Ik was eigenlijk best gefrustreerd dat de orthodontist mij daar 10 jaar geleden niet op geattendeerd had (toen net alles keurig netjes gecorrigeerd was). Maar het blijkt dus dat nog steeds orthodontisten hier te weinig van af weten of er actie op uitzetten! Zo kan jaren beugelen weer teniet worden gedaan.



Ik ben daarom ook overgestapt op een andere orthodontist, die van vroeger kan haar werk best wel verstaan maar ik vertrouw haar gewoon niet meer. Het werk dat ze leverde was prima, de nazorg in mijn geval slecht!
Alle reacties Link kopieren
@milla1981 ik krijg geen witte helaas dat wilt mijn ortho niet. Dus daar heb je wel wat meer geluk mee als mij. Maar ja ik zie het wel hoe mensen zullen reageren. Hou er niet van om in de belangstelling te staan dus dat is meer waar ik tegen op zie. Ik ben in ieder geval blij dat ik eindelijk kan starten en straks een mooi resultaat heb dat is waar we het allemaal voor doen natuurlijk.

@OnsEI dank je. Mag ik vragen hoe lang je al bezig bent? Spannend die operatie maar dan ben je al bijna aan het einde 😉. Hoop voor je dat alles meevalt. Sterkte alvast.
Hallo allemaal!

Ik reageer maar gewoon even op alles en iedereen door elkaar.

Voor diegenen die naast een beugel ook een operatie ondergaan: ontzettend stoer! Ik zou daar toch echt enorm nerveus voor zijn en ben heel blij dat ik dat niet hoef. Mijn beugel is puur cosmetisch. Ik wilde het zelf en dus ook de rekening is voor mijzelf, maar vooruit.

Wat betreft pijn lees ik zo al dat het per persoon enorm verschilt. Persoonlijk merk ik ook dat het per bezoek aan de ortho nogal verschilt hoe lang en hoeveel pijn ik heb, maar tot zover geen vreselijke pijn gehad.

Inmiddels zit de beugel er boven bijna 4 maanden in bij mij en volgende week krijg ik eindelijk onder er ook bij. Wel vraag ik me af of onder eventueel doorgaans moeilijker gaat of pijnlijker is, aangezien t bot van de onderkaak veel sterker is als boven en bijvoorbeeld verstandskiezen trekken onder ook veel meer klachten geeft vergeleken met boven. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, sorry
Alle reacties Link kopieren
Zo mijn kiesjes zijn eruit! Het valt tot nu toe allemaal erg mee, alleen vannacht wat slechter geslapen.



@32vlinder. Ik ben ook pas net begonnen hoor, begin november is mijn bovenbeugel geplaatst en mijn onderbeugel zit er nu zo'n 3 weken in. Ben nu dus 3 maandjes bezig en vooraf is gezegd dat het traject ongeveer 2 jaar zal gaan duren. Maar ik vind het allemaal zo vlot gaan met de beugel dat ik stiekem hoop dat het toch iets korter zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
OnsEI, fijn dat het mee viel! Kiezen trekken lijkt me niet fijn.

Zijn jullie ook afgevallen doordat je een tijd minder (goed) kon eten? Ik ben bijna 3 kg kwijt! Niet dat het echt nodig was, maar nooit verkeerd

Fijne avond!
OnsEl dat heb ik dus ook! Vanmorgen is de onderkant bij mij geplaatst. Van tevoren had mijn orthodontist gezegd dat die pas een half jaar na de bovenkant erin zou gaan, maar ben nu krap 4 maanden bezig. Ook ik heb dus al gedacht dat de totale behandeling misschien wel eens korter zou kunnen zijn. Ik ga nergens van uit maar hopen mag uiteraard altijd ;)
Alle reacties Link kopieren
@Daphnesapollo. Laten we hopen dat het ook allemaal sneller gaat, dat zou mooi meegenomen zijn! En inderdaad, er maar niet van uitgaan maar wel hopen



Het kiezen trekken zelf viel mee, helaas heb ik er nu wel last van. Alles voor het goede doel denken we dan maar he.

Ik kan trouwens vaak niet goed eten maar val dan niet meer dan 1 kilo af (die er natuurlijk weer vlot aan zit als ik wel weer fatsoenlijk kan eten, haha)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



voor het eerst dat ik aan een forum mee doe, maar ik ben toch erg benieuwd of er mensen zijn met dezelfde klachten!

Ik ben 42 en heb sinds een half jaar slotjes, boven en onder. De 1e 4 maanden was er niks aan de hand behalve dan pijn na het krijgen van een nieuwe draad. Maar sinds 2 maanden heb ik echt iedere dag pijn, eigenlijk de hele dag met momenten waarop de pijn echt een hoogtepunt bereikt. Het is echt pijn in mijn kaakbot. Pijnstillers werken niet of nauwelijks en slapen doe ik ook niet meer fatsoenlijk. Ik wil volhouden maar vraag mij toch af of dit 'normaal' is. Ik moet nog anderhalf jaar maar op deze manier wordt het wel een hele opgave.

Zijn er mensen die iets soortgelijks hebben of er meer over weten??
Alle reacties Link kopieren
@OnsEI oke ook nog maar pas dus. Ik vind het nu wel spannend worden volgende week een ring en elastieken plaatsen en die week erop wordt boven geplaatst. Kan helaas pas in april de 1e kies trekken en dan zal ik nog een kies moeten trekken aan de andere kant.

Gaat het nu al wat beter met je ivm kiezen trekken of heb je nog steeds last?
Alle reacties Link kopieren
@beugelbekkie, welkom! Heb je dit al besproken met je ortho? Ik weet niet of dit normaal is.
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds pijn helaas! In het weekend werd het steeds erger maar gelukkig neemt het nu weer wat meer af. Alleen nog steeds zijn de pijnstillers hard nodig. Tegen de tijd dat ik weer pijnvrij ben mag ik naar de orthodontist (woensdag), dat betekent dus weer een weekje pijn. Het gaat lekker zo ;)
Alle reacties Link kopieren
@OnsEl

Ik heb ook echt een tijdje pijn gehad na het trekken van mijn verstandskiezen. Gaat vanzelf wel weer over xD





Ik heb nu 2,5 week eerder dan gepland een dikkere draad gekregen in mijn slotjes! Ik ging eigenlijk alleen om een stuk uitstekend draad af te laten knippen, maar het ging zo snel dat ik al een nieuwe draad mocht!
Alle reacties Link kopieren
Beugelbekkie, gaat het al beter? Hoop het voor je!



En alles ook goed met de anderen?

Mepi, goed nieuws! Fijn!



Ik krijg begin maart al mijn slotjes boven, gaat mooi vlot.



Dag!
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen, weer even geleden dat ik hier was. Wat leuk om te zien dat er velen van mijn leeftijd bij zijn gekomen (40😊). Ik lees heel wat klachten die ik ook heb (gehad); ben na anderhalf jaar beugelen een dikke 8 kilo lichter, ook nu ik beter kan eten blijft het eraf en ik was niet echt te dik hoor met 68 kilo en 1.67 groot. Ik had eerst een hyrax beugel en dat was de k ik de grote boosdoener maar pijn toch wel een grote tweede; ook ik heb echt heel veel pijn gehad; niet alleen na een nieuwe draad of elastieken maar ook gewoon de hele tijd door; zo erg dat de ortho me verwees voor foto's etc; zeker laten checken maar in mijn geval dus een direct gevolg van het draaien van de tanden en kiezen ik heb eerder foto's geplaatst via instagram dan kun je het verschil zien van voor en na dat is enorm; sommige tanden zij bijna half gedraaid. Ook ik heb kiezen en tanden getrokken, ben nu anderhalf jaar onderweg; geschat werd op twee tot twee en een half jaar in totaal. Zet m op he! We zijn op weg naar een stralende lach en een gezond gebit 😊
Alle reacties Link kopieren
https://instagram.com/p/_ ... o4UY6FJkfQ5tPGun_3qkuSM0/
Alle reacties Link kopieren
https://instagram.com/p/B ... ZB4BcUFmxEjqj0vGjEHsF100/
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn de links noet gelukt maar als je even terug kijkt naar pagina 122 daar staan ze wel onder mijn Posts
Alle reacties Link kopieren
quote:Masmasje schreef op 22 februari 2016 @ 19:25:

Volgens mij zijn de links noet gelukt maar als je even terug kijkt naar pagina 122 daar staan ze wel onder mijn Posts



Ik kan ze inderdaad niet zien :(

Jij hebt dus ook een hyrax gehad? Snel gaat dat he? Ik ben nu 22, en ik heb hem nu sinds begin december. De operatie was eng, maar ik was blij dat ik mijn verstandskiezen kon laten trekken onder narcose, ik was namelijk gezegend met 6 exemplaren



Ik heb meer pijn gehad van de verstandskiezen dan van de hyrax. Na 2 dagen had ik al een spleetje tussen mijn tanden. Uiteindelijk een gigantisch gat tussen mijn voortanden! Nu ben ik op de 2e draad in mijn slotjes, en hij is alweer bijna weg. Echt niet te geloven hoe snel dat is gegaan.



Nu lekker doorbeugelen tot mijn tweede operatie. Mijn traject is ook op zo'n 2,5 tot 3 jaar geschat, best snel vind ik nog!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen operatie gehad; de hyrax was voor mijn kiezen; die moesten meer uit elkaar; respect hoor dat je doe operaties aangaat! Super knap! De hyrax had dus een ander effect bij mij; denk alleen dag we allebei minder goed erdoor hebben kunnen eten ☺
Alle reacties Link kopieren
quote:Masmasje schreef op 22 februari 2016 @ 22:14:

Ik heb geen operatie gehad; de hyrax was voor mijn kiezen; die moesten meer uit elkaar; respect hoor dat je doe operaties aangaat! Super knap! De hyrax had dus een ander effect bij mij; denk alleen dag we allebei minder goed erdoor hebben kunnen eten ☺Ohh, ik wist niet eens dat die daarvoor kon worden gebruikt! Maar inderdaad, ik heb echt tijden niet normaal kunnen slikken. Dat gaat wel al stukken beter, maar al het eten dat eronder blijft zitten is een hel!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, nou "boven" zit erin. Moet zeggen dat het met pijn tot nu toe meevalt. Behalve de scherpe randjes die tegen mijn lip/wang aanschuren maar hebben we was voor. Ik voel me net zo'n tiener nu.

Wat mij opviel is dat ik alleen was heb meegekregen. Terwijl mijn nichtje mondwater,ragertjes en een tandenborstel meekreeg. Dus heb het zelf maar gekocht. Kregen jullie dit ook niet of wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven