Licht kleed?

06-02-2016 10:29 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn nieuwe huis heb ik voor het eerst behoefte aan een kleed. Nu is de huiskamer niet zo heel licht, dus een licht/wit kleed zou denk ik mooi werken. Maar het is nogal een buitenhuis met veel grond en een soms modderige oprit, ik heb een zwarte kat en wij zijn niet de allernetste mensen ooit, ik denk dat we een regel als 'Niet met je schoenen op het kleed' niet gaan naleven.

Andere niet supernette mensen met lichte kleden op het forum? Hoe lang blijft het mooi? Is het ene materiaal nog beter schoon te houden dan het ander?
Alle reacties Link kopieren
Heb ook eens een licht kleed gehad.

Ecru kleur en dan in wol.



Het staat mooi, maar ik vond t niets waard.

Te besmettelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zwart/wit kleed en het witte wordt vrij snel vies maarrrrr is makkelijk schoon te maken.





Ik denk dat het vooral van het materiaal afhankelijk is of het makkelijk schoon te maken is
Hier ook een licht kleed en hond. Wij hebben wel een gemêleerd kleed genomen met ook taupe en zand erin, dat is minder besmettelijk. Blijft eigenlijk best mooi!
Alle reacties Link kopieren
Misschien, als je synthetisch en kortpolig neemt en een methode vindt om hem te wassen?



Probleem is dan het formaat. Ik vind langpolige badmatjes al een vies gedoe.



Ik zou het eerder zoeken in licht meubilair om je huiskamer lichter te maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wij hebben zo'n shaggy tapijt in een zandkleur gemêleerd. Met 5 katten en een baldadige dreumes



Op zich is het kleed redelijk makkelijk schoon te maken in de zin van vlekken. Wel moet je hem echt een keer in de zoveel tijd heel goed uitkloppen, want er gaat ontzettend veel stof inzitten. Dan lijkt het net alsof je kleed vies is, maar zodra je hem dus hebt uitgeklopt, is ie ineens weer de goeie kleur haha.



Het is overigens geen echt wollen kleed, want ik vind dat wol vaak van die plukken in je huis achter laten.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier! Zeker niet de meest precieze. Wij kochten een kleed bij de gamma geloof ik (wel mooi, oogde niet goedkoop). Ligt er dan 1.5 jaar, daarna een nieuwe. Ging me toch ergeren aan de vlekjes die er niet goed uitgingen. Wel weer een lichte gekocht overigens (ets gemêleerder, dat scheelt wel).
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
wel eens gehad, met twee honden, man en kind en inderdaad regelmatig modder/ zand in huis.

Tip: koop een goedkope, die kun je weggooien als hij te goor wordt.
Hier ook zo'n 'buitenhuis' waar enorm veel zand en modder mee naar binnen gesjouwd wordt. In de woonkamer hebben we een bont kleed. Die wordt wel vies maar het valt niet zo op tussen alle kleurtjes. Een effen lichtgekleurd kleed zou ik hier echt niet durven! Ik zou altijd gaan voor gemeleerd of een patroontje.



Ons kleed is glad geweven (dus niet pluizig of hoogpolig) van zuiver wol; geknoeide vloeistof blijft er als het ware op liggen en kun je makkelijk opdeppen. Babykots etc idem. Maar van zand wordt hij niet mooier. Regelmatig uitkloppen helpt wel zoals iemand al zei, dan komt er toch vanalles uit wat je met stofzuigen niet eruit krijgt. Hij ziet er na 6 jaar nog redelijk uit; geen echte vlekken erin maar qua kleur wel in zijn geheel wat grauw/smoezelig als ik het vergelijk met toen hij nieuw was.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook lichter maakt zijn (neppe) lamsvachtjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nee, hier zou dat ook niet bruikbaar zijn. Maar ik zou dan een crème kleurig kleed zoeken met bruin gemêleerd, zodat een vlek niet meteen opvalt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een licht kleed van Ikea. Het was niet duur en aangezien we twee kleine kinderen hebben was het idee dat we het weg doen als het te vies is. Het blijft verrassend netjes.
Ik heb ook een licht kleed gehad, dat heeft hooguit een paar maanden geduurd en toen heb ik hem weer weggedaan. Met 2 kinderen en een hond was het hier echt niet te doen. Het kleed werd groezelig, vlekken die ik er niet uit kreeg etc. Nu weer een donkerder kleed en dat bevalt een stuk beter!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het er heel hard weer uitgemikt, na twee jaar zag je precies waar de tafel had gestaan. Wat je wel zou kunnen doen; van die vloerbedekking-tegels. Dan vervang je er makkelijk één of twee. En je kunt een beetje spelen met een patroon, twee/drie/vier verschillende kleuren eventueel. En makkelijker uitkloppen als je niet een hele mat in één keer moet oprapen, want die krengen zijn vaak nog best zwaar.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal voor de ervaringen en tips! Ja, heel verstandig is het waarschijnlijk niet, of inderdaad een heel goedkoop licht kleed nemen (zou ik eigenlijk sowieso moeten doen om uit te proberen of het werkt) maar ik ben ook al een beetje verliefd op deze...







Niet heel duur maar ook zeker niet goedkoop in mijn referentiekader. Volgens de omschrijving is het wel grijs en niet wit, maar dan nog. Waarschijnlijk toch niet zo verstandig..
Alle reacties Link kopieren
Ach, als je het geld kunt missen, kun je het uitproberen. Met dit patroon kan het goed zijn dat vlekken op wolken lijken. Ik vind het een mooie foto.
Goedkoop kleed bij wijze van proef en als het bevalt een duurder kleed kopen? Je zou ook zo'n dun geweven kleed kunnen nemen. Kan in de wasmachine.
Prachtig kleed!



Als ik het goed zie is de achtergrond niet effen wit maar een beetje grijs-gewolkt? Dan zou ik het misschien wel aandurven als het niet te duur is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven