Gezondheid alle pijlers

Wie heeft hem al gehad?

05-02-2016 20:30 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Die akelige griep, waar bij je holtes ontstoken zijn (en je hele gezicht dus onder druk staat), je lymfeklieren zijn opgezwollen en alles er knalgroen uit komt? Hoe lang duurt ie? Iemand nog tips?



Mijn hemel zeg. Ben wel wat gewend, maar dit is best naar.
Alle reacties Link kopieren
quote:seashore schreef op 05 februari 2016 @ 21:57:

Geur en smaak is helemaal weg . Holtes zijn ontstoken, bukken doet pijn.Dit dus. Geen geur en smaak is zo'n rare gewaarwording.
Alle reacties Link kopieren
quote:_helly_ schreef op 05 februari 2016 @ 21:55:

Jongste kind begon twee weken geleden met koorts hoesten keelpijn. Daarna ik hoesten snot holtes ontstoken. Nu oudste kind hoesten koorts keelpijn. Man hoesten en holtes.

Jij er al vanaf of nog steeds?
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 05 februari 2016 @ 22:15:

[...]





Jij er al vanaf of nog steeds?Ik werd flink verkouden vanaf vorige week donderdag. Maar geen koorts. Ik heb met paracetamol wel gewoon gewerkt. Maar zonder was het niet te doen Door de hoofdpijn in mijn hoofd en later ongeveer zondag begonnen mijn holtes pijn te doen. Die doen nog steeds pijn. Ik kan niet bukken. Geen harde geluiden verdragen en gebruik nog steeds neusspray. Ik heb geen koorts gehad maar mijn kinderen wel. Maar ik ben bekend met zowel oorontstekingen en holte on stenigen en heb een speciale neusspray met corticosteroïden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken eigenlijk alleen maar leraren en ressen die 'm hebben. De kinderen zijn om de haverklap hele dagdelen thuis.



Verder heb ik waarschijnlijk alleen maar mensen om me heen met een hele goede weerstand. Hier in huize Rooss ook nergens last van.
...
Alle reacties Link kopieren
AI. Beterschap allen! Ik had alleen buikgriep.
Ik heb er ook al twee weken last van maar het wordt langzaam aan beter. Hier in huis heeft iedereen het (gehad).
Alle reacties Link kopieren
1,5 maand geleden bijna een maand zwaar verkouden geweest en ook een holteonsteking er bleef maar raar geel slijm komen. 2,5 week is mijn smaak ook weggeweest en elke dag als ik dacht nu moet het beter gaan bleef het slecht . Klinkt dit als de griep die nu heerst? Daar heb ik echt geen trek in. Ik ben namelijk nog nooit zo verkouden en beroerd geweest en wil dan ook niet weten hoe deze griep voelt.
..
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts zei laatst dat er momenteel allerlei virussen door elkaar heersen, waardoor mensen van keelontsteking in de griep rollen om vervolgens bijholteontsteking te krijgen bijvoorbeeld.



Zelf al bijholteontsteking ontsteking met een funky hoestje gehad, keelontsteking, koorts en nu weer hoesten en keelpijn....heel irritant. En de kinderen al 2 weken af en aan koorts, lijken de ene dag beter en hebben de volgende dag weer 39,5. Huisarts kan niks bijzonders vinden... Zo sneu, van die zieke kleintjes. En man dacht al dat ie een soort superkracht had dat hij onaangetast bleef, maar hij ligt nu ook met koorts op bed...



Beterschap voor alle zieken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 05 februari 2016 @ 22:13:

[...]





Dit dus. Geen geur en smaak is zo'n rare gewaarwording.Heel raar. Ik eet wat maar alles smaakt naar niks. Ik heb even gegoogled hoe lang het kan duren voor het weer terug komt. Week, half jaar, jaar... . Ik ga voor de week ( hoop ik ) .
Alle reacties Link kopieren
quote:seashore schreef op 05 februari 2016 @ 23:35:

[...]





Heel raar. Ik eet wat maar alles smaakt naar niks. Ik heb even gegoogled hoe lang het kan duren voor het weer terug komt. Week, half jaar, jaar... . Ik ga voor de week ( hoop ik ) .Ja supervreemde ervaring! Duurde 2 weken bij mij. Ik was steeds heel bang om naar zweet te stinken ofzo
Alle reacties Link kopieren
quote:seashore schreef op 05 februari 2016 @ 23:35:

[...]





Heel raar. Ik eet wat maar alles smaakt naar niks. Ik heb even gegoogled hoe lang het kan duren voor het weer terug komt. Week, half jaar, jaar... . Ik ga voor de week ( hoop ik ) .Ik hoop het voor je hier duurde het ruim twee weken. Bij mij en 2 andere mensen in de omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt wel wat gewend - heb chronisch pijn - maar ik word gek van de pijn in mijn holten. Het trekt helemaal door naar de zenuwen in mijn kiezen. Lig gewoon te janken in mijn bed van de pijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik!! Begon afgelopen Zondag toen ik wakker werd met een zere keel. S'middags begon ik wat warm aan te voelen en aan het einde van de middag lag ik met 39,5 graden koorts op bed. Ik heb mij nog nooit eerder zo beroerd gevoeld. Klappertanden van de kou terwijl ik vijf lagen kleding aan had (wat een uur later weer uitging omdat ik alles eruit zweette).

Heb heel de week echt doodziek op bed gelegen. Sinds gisteren gaat het beter ik blijf alleen erg hoesten en er kwam gisteren wat bloed mee maar volgens de huisarts was het niets ernstigs. Ik ben blij dat ik weer koortsvrij ben. Ik wens niemand deze griep toe. Degene die m hebben nog heel veel beterschap
Het is de mexicaanse griep blijkbaar. Er liggen ook betrekkelijk veel mensen echt in het ziekenhuis, meer dan normaal bij een griepgolf.



Ik heb hem al 2 x gehad en een buikgriepje daartussen. Ik heb niet zo'n goede afweer en die griep is 2x overgegaan in bronchitus.

Ik haal volgend jaar de griepprik en hoop op snel wat echte vrieskou en daarna lekker wat zon.
Alle reacties Link kopieren
quote:ostara. schreef op 05 februari 2016 @ 23:41:

[...]





Ik hoop het voor je hier duurde het ruim twee weken. Bij mij en 2 andere mensen in de omgeving.Dank je voor de . Heb je nog iets gedaan zoals stomen?
Ik las gisteren de OP en stelde me voor dat je op de bank zat te wachten op de griep. Beetje aanstellerig en overdreven vond ik het.

Ik neem al mijn gedachten terug, ik heb hem ook. Hoesten, proesten, snotneus, zere ogen en algehele malaise.

Ik ben gedoucht en aangekleed want ik moet even naar de garage en boodschappen doen. En daarna gelijk mijn bed terug in.
Alle reacties Link kopieren
Oudste dochter is nu nog zieker als gisteren. Vooral haar ogen doen pijn. Zijn bloeddoorlopen en ze kan geen licht verdragen

Ze is nu weer terug naar bed en is echt een zielig hoopje. Dinsdag heeft ze carnaval op school . Ik hoop zo dat ze dan weer is opgeknapt.
quote:Noah_ schreef op 06 februari 2016 @ 00:47:

Ik ben echt wel wat gewend - heb chronisch pijn - maar ik word gek van de pijn in mijn holten. Het trekt helemaal door naar de zenuwen in mijn kiezen. Lig gewoon te janken in mijn bed van de pijn.Is er iemand die zo'n dampo inhaler kan halen voor je? Dat helpt bij mij goed om mijn holtes open te houden.
Gatver, dat klinkt verschrikkelijk. Beterschap iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Yep hier ook. Ik was er aardig bovenop maar sinds vanmorgen weer keelpijn. Het sluimert lekker door dus!



Dat van die smaak herken ik ook. Echt niks smaakt zoals het moet.... ben ook al aardig wat afgevallen.
Pivot! PIVOT!!!
En terug van mijn rondje. Groentjes, honingdrop, salmiakdrop, inhaler en paracetamol gehaald. En nu kruip ik mijn bed in.

Stom van mij, ik heb COPD en beginnende longemfyseem en ik heb er geen seconde aan gedacht om de griepprik te halen. Gewoon omdat ik nooit ziek ben eigenlijk.

Sterkte voor iedereen.
quote:_helly_ schreef op 06 februari 2016 @ 11:50:

Oudste dochter is nu nog zieker als gisteren. Vooral haar ogen doen pijn. Zijn bloeddoorlopen en ze kan geen licht verdragen

Ze is nu weer terug naar bed en is echt een zielig hoopje. Dinsdag heeft ze carnaval op school . Ik hoop zo dat ze dan weer is opgeknapt.Ach, bij kindjes is het nog sneuer. Hopelijk kan ze dinsdag naar de carnaval
quote:prada schreef op 06 februari 2016 @ 16:19:

En terug van mijn rondje. Groentjes, honingdrop, salmiakdrop, inhaler en paracetamol gehaald. En nu kruip ik mijn bed in.

Stom van mij, ik heb COPD en beginnende longemfyseem en ik heb er geen seconde aan gedacht om de griepprik te halen. Gewoon omdat ik nooit ziek ben eigenlijk.

Sterkte voor iedereen.



Sterkte prada



Ik heb volgens mij alles geprobeerd. Ik ben hopeloos ik lig nu 8 dagen plat op bed alles is mij teveel niet een keer fatsoenlijk gegeten zo vliegen de kilos er wel af he.
Nog niemand in mijn omgeving is besmet, maar zo'n beetje iedereen die ik ken gaat carnavallen, ik ben dus bang dat na carnaval iedereen ziek is en mij gaat besmetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven