Entertainment alle pijlers

Lelijke Eendjes RTL5

04-02-2016 21:36 776 berichten
Klets hier mee over het programma.
quote:jadaiswa schreef op 06 februari 2016 @ 09:20:

Ik zot net terug te kijken...

Bij de "borstendame" hangen er niet eens gordijnen voor het raam in de slaapkamer maar doeken. Daar zou ik me dan weer enorm voor schamen en niet mee op tv willen, zo armoedig en onnodig...Ik vond het heel dapper van dit meisje dat ze met haar probleem op tv durfde, ze heeft die stap toch maar gezet. En wat doet het er dan toe dat ze doeken voor haar raam heeft hangen? Van gordijnen voor je ramen krijg je niet meer zelfvertrouwen, van de operatie die ze heeft ondergaan wel.
quote:jadaiswa schreef op 06 februari 2016 @ 09:20:

Ik zot net terug te kijken...

Bij de "borstendame" hangen er niet eens gordijnen voor het raam in de slaapkamer maar doeken. Daar zou ik me dan weer enorm voor schamen en niet mee op tv willen, zo armoedig en onnodig...



Ja dat viel mij ook al op.

Meer iets voor een student dan voor een gezin met 2 kinderen.

Ik zou me er ook voor schamen als dat mijn huis was dat zo op tv kwam hoor.

Dan maar oppervlakkig.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 05 februari 2016 @ 19:26:

[...]





Tuurlijk.

Maar de psychische klachten kunnen in sommige gevallen zó groot zijn dat mensen de lichamelijke risico's (want iedereen is op de hoogte van de risico's van een borstvergroting) op de koop toe nemen. Omdat ze zich doodongelukkig voelen.

Ik vind dat er ook wel een groot verschil is tussen niet tevreden zijn met een normale maat borsten of echt zo plat zijn als een jongen en niet eens een AA-cup hebben.

Ik snap de discussie ook helemaal niet. Laat iedereen lekker zelf bepalen over zijn eigen lijf en of iets wel of niet ernstige psychische problemen oplevert.

Snap je nu echt niet dat die vrouw zonder borsten en die vrouw met die afwijkende neus heel ongelukkig waren? Niet al die dingen zijn op te lossen met het vergroten van zelfvertrouwen.Snap je nu echt niet wat ik bedoel? Het gaat mij erom dat de lichamelijke gevolgen niet eens zijn besproken!!
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 06 februari 2016 @ 09:44:

[...]





Ik vond het heel dapper van dit meisje dat ze met haar probleem op tv durfde, ze heeft die stap toch maar gezet. En wat doet het er dan toe dat ze doeken voor haar raam heeft hangen? Van gordijnen voor je ramen krijg je niet meer zelfvertrouwen, van de operatie die ze heeft ondergaan wel.



Dat denk jij. Ik denk dat er ook nog wat aan de billen gedaan moet worden, tenslotte vindt vriend dat ook heel belangrijk.

Daarnaast vind ik het helemaal niet "dapper" of "knap" om op tv te komen en om zo je ingreep te bekostigen. Daar kies je voor en niet om een taboe te doorbreken, want dat is er niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Miss pippi, zoals blijkt bij de dame die haar neus heeft laten dodn: psychisch is het probleem er nog gewoon. Zij vindt het niet heel anders als ze in de spiegel kijkt. Een operatie kan wel degelijk zin hebben, maar is zeker niet zaligmakend.
quote:jadaiswa schreef op 06 februari 2016 @ 11:29:

[...]





Dat denk jij. Ik denk dat er ook nog wat aan de billen gedaan moet worden, tenslotte vindt vriend dat ook heel belangrijk.

Daarnaast vind ik het helemaal niet "dapper" of "knap" om op tv te komen en om zo je ingreep te bekostigen. Daar kies je voor en niet om een taboe te doorbreken, want dat is er niet meer.



Het heeft niets met een taboe te maken, maar met het feit dat heel Nederland ziet waar jij je zo vreselijk voor schaamt. Dan vind ik dat dapper dat je dat toch durft.

Zoals met alle programma's van commerciële zenders, is ook hier een oproep gedaan om kandidaten ervoor te vinden. Waarom zou iemand daar niet op mogen reageren om zo je ingreep te laten bekostigen? Als je zelf de middelen niet hebt, is dit een mogelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat ze niet mogen reageren, dat mag ieder voor zich weten nl. Maar ik vond dat niet dapper en ook niet knap. Dat jij dat wel vindt, prima, maar niet mijn mening.
quote:jadaiswa schreef op 06 februari 2016 @ 12:50:

Ik zeg niet dat ze niet mogen reageren, dat mag ieder voor zich weten nl. Maar ik vond dat niet dapper en ook niet knap. Dat jij dat wel vindt, prima, maar niet mijn mening.ik vind het ook niet dapper of knap
quote:jadaiswa schreef op 06 februari 2016 @ 11:32:

Miss pippi, zoals blijkt bij de dame die haar neus heeft laten dodn: psychisch is het probleem er nog gewoon. Zij vindt het niet heel anders als ze in de spiegel kijkt. Een operatie kan wel degelijk zin hebben, maar is zeker niet zaligmakend.Mee eens. Deze vrouwen konden beter met een psycholoog gaan praten om hun zelfbeeld op te krikken. Een operatie is meteen zo ingrijpend. Dit zijn vrouwen met een gezin nota bene, dat zet je toch niet op het spel allemaal voor een stel nieuwe tieten of een recht neusje.
het programma heet lelijke eendjes. Beide vrouwen waren niet lelijk. Gewone doorsnee vrouwen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 februari 2016 @ 13:02:

het programma heet lelijke eendjes. Beide vrouwen waren niet lelijk. Gewone doorsnee vrouwen.Maar ze voelden zich lelijk, mede door de reacties van anderen.
quote:mary57 schreef op 06 februari 2016 @ 13:04:

[...]





Maar ze voelden zich lelijk, mede door de reacties van anderen.

ja maar dat waren ze niet.

en het programma dat hen "helpt" noemt zo ook nog een keer voor een paar honderdduizend mensen een lelijk eendje.
Ik vind het bijzonder dat de borstendame het zelf steeds over tieten heeft ipv gewoon borsten. Dan weet je dat je op tv komt, hang dan even gordijnen op en let op je taal zeg!.
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 februari 2016 @ 13:10:

[...]



ja maar dat waren ze niet.

en het programma dat hen "helpt" noemt zo ook nog een keer voor een paar honderdduizend mensen een lelijk eendje.Ik ben het met je eens dat dat nog eens zo benoemen niet nodig is, maar het gaat toch over hoe de deelnemers zich voelen, niet of de kijker het daarmee eens is. Zij voelen zich een lelijk eendje en dat kan ik begrijpen als je al vanaf de lagere school uitgescholden en gekleineerd wordt. Zij willen ook graag als een mooie zwaan gezien worden en ik geef ze groot gelijk dat ze deze kans aanpakken. Zij zullen zich er beter door voelen, ongeacht wat de kijker daarvan vindt.
quote:mary57 schreef op 06 februari 2016 @ 13:26:

[...]





Ik ben het met je eens dat dat nog eens zo benoemen niet nodig is, maar het gaat toch over hoe de deelnemers zich voelen, niet of de kijker het daarmee eens is. Zij voelen zich een lelijk eendje en dat kan ik begrijpen als je al vanaf de lagere school uitgescholden en gekleineerd wordt. Zij willen ook graag als een mooie zwaan gezien worden en ik geef ze groot gelijk dat ze deze kans aanpakken. Zij zullen zich er beter door voelen, ongeacht wat de kijker daarvan vindt.het programma doet precies hetzelfde wat die mensen doen die die vrouwen uitschelden. Ze noemen het programma "lelijkeendje" de voice over zegt dat Lian zich af laat helpen van haar varkensneus en de camera laat de "lelijke" kenmerken uitgebreid zien en het programma brengt die vrouwen in situaties waar ze zich voor schamen. Maar zij mogen dat blijkbaar doen omdat ze de operatie betalen. Want na de operatie is alles weer goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:karen28 schreef op 04 februari 2016 @ 22:00:

[...]





Het kan tegenwoordig een stuk goedkoper en dan zit je bij een super pc (3000). Maar daar kan je ook gewoon voor werken en sparen (tattoos zijn ook niet goedkoop). En haar vent vind het zo erg, die had ook meekunnen helpen.Dit is precies wat ik ook dacht. Al die tattoos bij elkaar kosten ook flink wat en mijn (supergoed gelukte) borstvergroting kostte rond 2900. Door een zeer goed aangeschreven chirurg en in NL
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 februari 2016 @ 13:38:

[...]



het programma doet precies hetzelfde wat die mensen doen die die vrouwen uitschelden. Ze noemen het programma "lelijkeendje" de voice over zegt dat Lian zich af laat helpen van haar varkensneus en de camera laat de "lelijke" kenmerken uitgebreid zien en het programma brengt die vrouwen in situaties waar ze zich voor schamen. Maar zij mogen dat blijkbaar doen omdat ze de operatie betalen. Want na de operatie is alles weer goed.Ik vraag me echt af waarom je nog naar zo'n programma kijkt dan. Je ergert je daar meer aan, dan dat je mee kunt leven met de deelnemers.
Ik kijk nu op RTL gemist, erger me nu al dood aan het botte gedoe. Die vent is walgelijk, en ik snap niet waar om ze dan niet even heeft gespaard idd door geen tattoos te zetten, die kerel trouwens ook. Mooie meisje trouwens.
Mooie huid heeft die vrouw met die neus trouwens, dat ziet ze zelf vast niet. Lieke heeft ook haar neus laten opereren, en heeft fillers. Jammer dat ze daar niet open over is dan.
quote:mary57 schreef op 06 februari 2016 @ 14:15:

[...]





Ik vraag me echt af waarom je nog naar zo'n programma kijkt dan. Je ergert je daar meer aan, dan dat je mee kunt leven met de deelnemers.ik moet toch kijken om er een oordeel over te vellen? als ik niet kijk mis ik misschien een heel interessant programma. nu weet ik dat het een slecht en oppervlakkig programma is dat misbruik maakt van de onzekerheid van kwetsbare mensen. ik ben er wel klaar mee dus. Jij ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie echt geen verschil met die neus..nog steeds te open?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de titel van het programma ook enorm misplaatst.

De mensen die er aan meedoen kampen al met een complex, hoe verzin je het dan om ze met dit soort termen te gaan benoemen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 februari 2016 @ 19:17:

[...]



ik moet toch kijken om er een oordeel over te vellen? als ik niet kijk mis ik misschien een heel interessant programma. nu weet ik dat het een slecht en oppervlakkig programma is dat misbruik maakt van de onzekerheid van kwetsbare mensen. ik ben er wel klaar mee dus. Jij ook?Ja, ik ook. Ik vind het fijn dat dit programma voor die mensen een oplossing biedt, maar 1 keer zien is voor mij genoeg.
quote:consuelabananahammok schreef op 06 februari 2016 @ 19:43:

Ik vind de titel van het programma ook enorm misplaatst.

De mensen die er aan meedoen kampen al met een complex, hoe verzin je het dan om ze met dit soort termen te gaan benoemen.Ja dit echt. Ik dacht was er dan echt geen ander titel mogelijk ?!?
Net op gemist gekeken. Snap dat de dames zich onzeker voelen. Hoop dat ze zich nu wat zekerder voelen. Maar wat een afschuwelijke titel voor een programma!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven