hotel Valencia

06-02-2016 12:03 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om in juni naar Valencia te gaan voor een week. Omdat ik alleen ga lijkt het me een goed idee om een hotel in het centrum te kiezen zodat ik makkelijk naar een terrasje kan lopen om een hapje te eten en te drinken en niet 's avonds nog met bus of metro hoef te reizen.

Wel lijkt het me lekker om een hotel te hebben waarbij een (dak)terras is of een eigen balkon zodat je ook rustig in het hotel een drankje kan doen en een boekje te lezen.

Op internet kom ik veel hotels tegen maar kom er niet helemaal uit. Wie heeft er een goede tip voor een hotel?

Alvast bedankt voor jullie reacties.



groetjes Joycee
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een leuk appartement gehad via air benb. Precies wat jij zoekt, maar dan niet een hotel. Leuke restaurantjes in de buurt en fietsen die je kunt gebruiken.



Petit penthouse heet het. Met een gele muur. Kan de link niet plakken hier :(
Ik vond Ding Dong hotel heel leuk, de kamer had een regendouche en een boxspring. Ik weet alleen niet of er ook kamers met balkon zijn. De locatie vond ik geweldig. Alles was op loopafstand. Alvast een fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Vliegmachien, bedankt voor de tip. Ziet er leuk uit.

Het is voor mij de eerste keer dat ik alleen met vakantie ga. Ik twijfel dus ook wel tussen appartement en hotel. Dacht in een hotel wat meer mensen om me heen te hebben en me minder "alleen" te voelen. Dit klinkt wel heel dramatisch maar ik ben de afgelopen 25 jaar alleen met mijn partner of vrienden met vakantie geweest dus even wennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoyceeW schreef op 06 februari 2016 @ 12:37:

Hallo Vliegmachien, bedankt voor de tip. Ziet er leuk uit.

Het is voor mij de eerste keer dat ik alleen met vakantie ga. Ik twijfel dus ook wel tussen appartement en hotel. Dacht in een hotel wat meer mensen om me heen te hebben en me minder "alleen" te voelen. Dit klinkt wel heel dramatisch maar ik ben de afgelopen 25 jaar alleen met mijn partner of vrienden met vakantie geweest dus even wennen.



Dan is juist een appartement denk ik leuker. Dan kun je de drukte opzoeken in de stad, maar als je genoeg hebt van in je eentje rondstruinen kun je je terugtrekken in je appartement, en evt. zelf wat te eten en drinken maken. In een hotelkamer kun je niets, en ben je dus altijd aangewezen op buiten de deur eten. In een appartement heb je dan tenminste de keuze.



Ben zelf weleens door een ober verzocht een ander terras te zoeken omdat ik in mijn eentje een tafel bezet hield en ze liever 2 of meer mensen wilden bedienen. Heel gênant als je voor het eerst alleen uit eten gaat...
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Eerder kwam ik ook op die Ding Dong uit (ze hebben meerdere hotels). Maar toen heb ik mijn Valencia-tripje opgeschoven en Ding Dong geannulleerd.



Over een paar weken ga ik naar een appartement dat ik via booking.com heb geboekt, dat was veel goedkoper dan airbnb. Het schijnt een gedeeld dakterras te hebben. Het zit vlakbij de centrale markt. Maar ik kan je nu dus nog niet vertellen hoe het is bevallen.



Het heet Happy Apartments Valencia.



Ik vind het altijd wel relaxed om een koelkast, tafel enzo te hebben, vooral als ik 5 dagen of langer ga. Af en toe even lekker thuis op het terras wat relaxen en lezen met een koud biertje.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Buffie schreef op 06 februari 2016 @ 12:52:

[...]





Ben zelf weleens door een ober verzocht een ander terras te zoeken omdat ik in mijn eentje een tafel bezet hield en ze liever 2 of meer mensen wilden bedienen. Heel gênant als je voor het eerst alleen uit eten gaat...



Echt waar? Wat vreselijk! Onbeschoft van die ober zeg.



Ik ben in de herfst 3,5 week door Spanje getrokken en mij viel juist op dat ik er nooit raar op werd aangekeken. Obers en serveersters vroegen alleen even of ik alleen was en haalden dan het tweede setje bestek weg (dan wisten hun collega's ook meteen dat ik niet nog aan het wachten was), en bedienden me verder zoals alle anderen.



Ik koos natuurlijk wel altijd een klein tafeltje.



En het handige in Spanje is dat je als lunch een lekker uitgebreid 'menu del día' kunt nemen met 3 gangen, en bij lunchen kijkt al helemaal niemand raar dat je alleen zit.

En dan 's avonds gewoon nog wat tapas ofzo, of in een eetmarkt wat snacks scoren.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:JoyceeW schreef op 06 februari 2016 @ 12:37:

Hallo Vliegmachien, bedankt voor de tip. Ziet er leuk uit.

Het is voor mij de eerste keer dat ik alleen met vakantie ga. Ik twijfel dus ook wel tussen appartement en hotel. Dacht in een hotel wat meer mensen om me heen te hebben en me minder "alleen" te voelen. Dit klinkt wel heel dramatisch maar ik ben de afgelopen 25 jaar alleen met mijn partner of vrienden met vakantie geweest dus even wennen.



Het zal dan wennen zijn ja.

Probeer ook extra te genieten van de voordelen van alleen reizen. Jij kan precies doen wat jij wilt, wanneer jij wilt! Uitslapen? Urenlang shoppen? Strandhangen? Elke middag bij hetzelfde tentje eten? Een half uur met je camera wachten op het perfecte fotomoment? Niemand die je erover aan je kop zeurt.



Mocht je toch echt liever gezelschap willen, dan kun je altijd nog wat activiteiten opzoeken in www.couchsurfing.org , ze hebben zelfs een bordspellen-groep in Valencia maar ook uitgaansavonden, museumbezoek met een groepje, samen yoga of picknicken in een park, etc.



Je komt dan mensen tegen uit Valencia zelf maar ook uit de hele wereld. En je kunt zelf ook een suggestie voor een 'Event' posten, zo had ik in Madrid geopperd om samen naar een street food festival te gaan, en haakten 8 mensen aan, waarvan het grootste deel Madrileños!

Oh ja en je hoeft niet zelf als cochsurfer te logeren bij iemand, die site is ook gewoon voor ontmoetingen en samen leuke dingen ondernemen in een stad.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Ding Dong telas gezeten in Valencia. Idd goede bedden en een goede douche, alleen omdat de badkamer wat klein was was de hele badkamer nat na het douchen. Wij hadden trouwens een kamer zonder terras, en het bed paste er net in, ook nogal klein dus. Kostte daardoor ook vrij weinig waarschijnlijk... De locatie was trouwens super!! En ik vond Valencia echt een mooie stad!
I don't care, i love it!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Buffie schreef op 06 februari 2016 @ 12:52:

[...]





Dan is juist een appartement denk ik leuker. Dan kun je de drukte opzoeken in de stad, maar als je genoeg hebt van in je eentje rondstruinen kun je je terugtrekken in je appartement, en evt. zelf wat te eten en drinken maken. In een hotelkamer kun je niets, en ben je dus altijd aangewezen op buiten de deur eten. In een appartement heb je dan tenminste de keuze.



Ben zelf weleens door een ober verzocht een ander terras te zoeken omdat ik in mijn eentje een tafel bezet hield en ze liever 2 of meer mensen wilden bedienen. Heel gênant als je voor het eerst alleen uit eten gaat...Dan zeg je toch dat je op de rest van het gezelschap wacht?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 06 februari 2016 @ 14:23:

[...]





Dan zeg je toch dat je op de rest van het gezelschap wacht?







En zelf wel alvast gaan eten!
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Jammer Petit Penthouse is niet meer beschikbaar maar die ziet er heel gaaf uit!

ga nu dat andere appartement eens bekijken.

denk dat ik naar aanleiding van jullie verhalen toch voor een appartement ga. Zal eens verder zoeken.

Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit in Hillux geweest. Een heel klein hostel/guesthouse met 1 dorm en de rest privekamers. Leuke plek om mensen te ontmoeten maar geen party plek. Ideale ligging in centrum.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik ben er uit . Ga via Wimdu een appartement boeken in het oude centrum. Verwacht dat je daar makkelijk een ontbijtje en diner kan doen. Bedankt voor jullie tips en ik zal het couchsurfing onthouden. Dat klinkt zeker leuk.

Dus mocht je verder nog tips en trucs hebben, ik hou me aanbevolen
Alle reacties Link kopieren
Hotel miramar, suite met zee uitzicht, was op zich niet duur.

Met de tram was je in 15-20 min in het centrum
Alle reacties Link kopieren
Erg leuke stad!veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven