In de war..bi of lesbisch?

04-02-2016 00:04 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier al ooit eerder over gepost maar toch vraag ik me zoveel dingen af over dit. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik bi ben maar soms denk ik weer of lesbisch. Ik heb verliefdheden alleen bij mannen gehad. Maar normaal trekt het mannenlichaam mij niet zo erg als het vrouwenlichaam. Maar toch als ik op een jongen verliefd bent komt er ook de aantrekkingskracht en ben ik echt verliefd. Maar dan denk ik als het vrouwenlichaam mij meer doet ben ik dan niet lesbisch? Ik weet het niet zo goed.. Herkennen meer vrouwen zich hier in ?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 22:57
99.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Cordial dat soort dingen heb je ook met de westerse kijk op de liefde en relaties. Je hebt familie liefde, relatie liefde en vriendschap, meer smaken zijn er niet. Terwijl ik zoveel vormen van liefde en relaties heb ervaren en nog steeds ervaar. Die allemaal net zo mooi zijn en net zo diep kunnen gaan als bijvoorbeeld een liefdesrelatie. Waarom zoiets moois als de liefde inperken? En waarom moet het een naampje hebben of in één van die hokjes passen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:Cordial schreef op 05 februari 2016 @ 21:09:

Nog meer over in hokjes passen.



In het moderne westen hebben we met elkaar afgesproken dat er twee geslachten zijn:

Man en vrouw.

Je vader gaat vlak na je geboorte naar de burgerlijke stand en geeft door wat je geslacht is, naar aanleiding van je fysieke kenmerken.

Daarnaast erkennen we intersexuelen/hermafrodieten, omdat dat verschil lichamelijk waar te nemen is.



Als je geboren bent bij het Bugi volk in Zuid-Sulawesi, dan kun je kiezen uit 5 geslachten.

Vrouwelijke vrouw

Mannelijke vrouw

Androgyn

Mannelijke man

Vrouwelijke man



Ze kijken niet naar je lichaam, maar naar je persoonlijkheid en gedrag.

Voor de Bugi is bij het bepalen van iemands geslacht, belangrijker hoe je je van binnen voelt, als hoe je er aan de buitenkant uit ziet.

Piemel of vagina maakt geen bal uit.

https://youtu.be/K9VmLJ3niVo



Verschillen in de manier van het geslacht en sexuele geaardheid bepalen, kwamen vroeger wereldwijd voor.

Bij de Noord Amerikaanse indianen, had je Two-Spirit-People.

Een soort homo's, lesbo's en biseksuelen, op de indiaanse manier.

Ook totaal anders als onze westerse hokjes anno 2016.

https://www.youtube.com/watch?v=8JcmAoderl4



Ook in Afrika was dit per stam weer anders.



Op een bepaald moment namen de kolonisten de macht over in die werelddelen en bepaalden met bruut geweld dat het voortaan op hun manier moest.

Man-vrouw-hetero-monogaam huwelijk.

De rest was slecht, werd niet getolereerd.



In de eeuwen daarna is er een beweging op gang gekomen om dat weer meer in balans te brengen.

De strijd voor homorechten.

In onze westerse samenleving is daar al meer balans in gekomen als bijvoorbeeld in diverse Afrikaanse landen.



ALLE hokjes op het gebied van homo, bi, lesbisch, zijn verzonnen en verschillen per cultuur.



Lieve Lively...het in godsonmogelijk om in één hokje te passen, echt waar.

Het zijn verzinsels, benamingen.

Gewoon lekker jezelf zijn en doen wat goed voelt! Lief van je dat je de moeite hebt genomen omdat hier zo allemaal neer te zetten! Nee denk het ook niet als ik dit zo allemaal zie! Maar het is gewoon lastig
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 22:57
99.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Cordial schreef op 05 februari 2016 @ 21:39:

[...]





Helemaal mee eens.

Waarom ze het doen, geen idee, want het is bij mij nooit 'aangeslagen'.



Deze dingen uitzoeken heeft me geholpen om te begrijpen en invoelen dat ik niet gek of raar ben, en dat de wereld niet zwart-wit te maken is.

In onze cultuur deelt men alles zo ontzettend graag in hokjes in, dat je zou kunnen gaan denken dat je gek of 'fout' bent als je niet in een hokje past.Hoe bedoel je meis? Heb je dezelfde gevoelens gehad die je niet begreep?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cordial schreef op 05 februari 2016 @ 21:39:

[...]





Helemaal mee eens.

Waarom ze het doen, geen idee, want het is bij mij nooit 'aangeslagen'.



Deze dingen uitzoeken heeft me geholpen om te begrijpen en invoelen dat ik niet gek of raar ben, en dat de wereld niet zwart-wit te maken is.

In onze cultuur deelt men alles zo ontzettend graag in hokjes in, dat je zou kunnen gaan denken dat je gek of 'fout' bent als je niet in een hokje past.



Ik heb ook altijd anders naar de wereld gekeken. Monogamie voelde voor mij niet natuurlijk, al zag ik het wel een tijd als romantisch ideaal. Inmiddels heb ik dat idee los gelaten. Ik hou te veel van de liefde om het maar aan één persoon te mogen geven. Liefde kent geen beperkingen, dat heb je enkel in de tijd waarin je het aan mensen kunt geven.

En al die soorten van liefde. Misschien komt het doordat ik aan bdsm doe, dat ik dat echt ben gaan begrijpen. Ik kan als onderdanige zielsveel van een Meester houden, zonder verliefd op hem te zijn. Is dat dan geen liefde? Is die liefde minder waar, dan relatieliefde? Het liefst vind ik beiden in één persoon, maar ik heb daardoor wel ervaren dat er zoveel meer soorten liefde bestaan dan de drie hokjes die we kennen.



Hetzelfde geld voor geaardheid en seksualiteit. Er zijn niet slechts drie smaken. Er zijn oneindig veel smaken en ieder mens kan zijn eigen smaak hebben of maken. Er is meer dan vanille, chocola en aardbei. Gooi ze alle drie door elkaar en doe er gewoon nog wat caramel, banaan en spikkels bij en ach waarom niet, ook nog wat slagroom en chocolade saus. Gewoon omdat het kan en omdat dat is wie jij bent en wat er bij jou past.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
en nu heb ik honger
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 22:57
99.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Cordial schreef op 05 februari 2016 @ 21:53:

[...]





Niet zozeer op het gebied van seksuele geaardheid.

Wel op het gebied van liefde, en hoe je je verbindt met je medemensen.



Wat lollypop zegt.

Liefde inperken, dat begreep ik absoluut niet.

Ik ben inmiddels 43, en dat heeft me wel wat jaartjes gekost.

Door al deze dingen uit te pluizen vielen er steeds meer kwartjes op hun plek en kon ik gewoon relaxt zijn wie ik ben.



Ik heb nooit gepiekerd, zoals jij.

Ik was heel onzeker van mezelf, en begreep nooit goed waarom.

Toen ik dit onderwerp ontdekte werd ik rete-nieuwsgierig en ging op onderzoek uit totdat ik rust vond in mezelf.Aah op die manier!
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 05 februari 2016 @ 21:49:

[...]





Ik heb ook altijd anders naar de wereld gekeken. Monogamie voelde voor mij niet natuurlijk, al zag ik het wel een tijd als romantisch ideaal. Inmiddels heb ik dat idee los gelaten. Ik hou te veel van de liefde om het maar aan één persoon te mogen geven. Liefde kent geen beperkingen, dat heb je enkel in de tijd waarin je het aan mensen kunt geven.

En al die soorten van liefde. Misschien komt het doordat ik aan bdsm doe, dat ik dat echt ben gaan begrijpen. Ik kan als onderdanige zielsveel van een Meester houden, zonder verliefd op hem te zijn. Is dat dan geen liefde? Is die liefde minder waar, dan relatieliefde? Het liefst vind ik beiden in één persoon, maar ik heb daardoor wel ervaren dat er zoveel meer soorten liefde bestaan dan de drie hokjes die we kennen.



Hetzelfde geld voor geaardheid en seksualiteit. Er zijn niet slechts drie smaken. Er zijn oneindig veel smaken en ieder mens kan zijn eigen smaak hebben of maken. Er is meer dan vanille, chocola en aardbei. Gooi ze alle drie door elkaar en doe er gewoon nog wat caramel, banaan en spikkels bij en ach waarom niet, ook nog wat slagroom en chocolade saus. Gewoon omdat het kan en omdat dat is wie jij bent en wat er bij jou past.Ik heb er wel veel van opgestoken! Maar heb dit dus met mijn ex besproken maar die heeft dus niet meer die gevoelens voor mij ..
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 22:57
99.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Lively- schreef op 05 februari 2016 @ 22:15:

Maar heb dit dus met mijn ex besproken maar die heeft dus niet meer die gevoelens voor mij ..



Bedoel je dat je je ex kort geleden gesproken hebt, en dat hij niet met je verder wil? Zo ja, dan is dat heel jammer voor je! Je zult hem wel missen. Wat zei hij?



Maar los van je ex: komen jouw stressgedachten wel echt voortuit je onzekerheid over je seksualiteit? Je zegt dat je je zorgen maakt, omdat je niet weet of je nu hetero, lesbisch of bi bent. Op het forum geven anderen hun ervaring, en argumenten waarom je je daar niet druk over hoeft te maken.



Maar blijkbaar overtuigen die argumrnten je niet. Je gelooft ze niet echt, of er is iets anders aan de hand. Zit je verder lekker in je vel? Weet je wat je wilt gaan doen qua opleiding of werk? Hebben je ouders druk op je gelegd om te presteren op school oid? Of om hetero te zijn, of juist niet?



Ik raad maar wat. Maar ik krijg de indruk dat je stress misschien uit iets anders voortkomt.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
quote:bugs schreef op 06 februari 2016 @ 11:43:

[...]





Bedoel je dat je je ex kort geleden gesproken hebt, en dat hij niet met je verder wil? Zo ja, dan is dat heel jammer voor je! Je zult hem wel missen. Wat zei hij?



Maar los van je ex: komen jouw stressgedachten wel echt voortuit je onzekerheid over je seksualiteit? Je zegt dat je je zorgen maakt, omdat je niet weet of je nu hetero, lesbisch of bi bent. Op het forum geven anderen hun ervaring, en argumenten waarom je je daar niet druk over hoeft te maken.



Maar blijkbaar overtuigen die argumrnten je niet. Je gelooft ze niet echt, of er is iets anders aan de hand. Zit je verder lekker in je vel? Weet je wat je wilt gaan doen qua opleiding of werk? Hebben je ouders druk op je gelegd om te presteren op school oid? Of om hetero te zijn, of juist niet?



Ik raad maar wat. Maar ik krijg de indruk dat je stress misschien uit iets anders voortkomt.Nee mijn stres komt wel voort uit mijn seksuele geaardheid en dat ik erg in de war ben met mkjn gevoelens.
Alle reacties Link kopieren
Ok, dat is prima. Maar je wilt dat concept van hokjes nog niet loslaten, iets in jou blijft daar aan vasthouden. Wat wij op het forum hebben geopperd, overtuigt je nog niet, dus het is iets anders... Maar wat?



Wat zegt je psych ervan? Heb je daat wat aan?
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 22:57
99.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 22:57
98.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mee eens. Dat is ook wat ik mij afvroeg: is er een reden dat je het meteen wilt oplossen, Lively? Voelt het voor jou heel dringend, of voelt het alsof je een (nieuwe) partner zou bedriegen zolang je er nog niet uit bent?



Gevoelens kun je meestal niet eventjes "oplossen", dat kost vaak nogal wat tijd. Dus probeer het gevoel van haast niet te serieus te nemen.



En praat erover met mensen die je dilemma herkennen. Bijv bij het COC? Dat helpt ook veel, denk ik.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je ex je niet meer terug wilt @Lively.



Neem nu rustig de tijd om jezelf en je gevoelens te begrijpen. Niet door te zoeken naar hokjes, maar door te leren zien wat ze voor jou betekenen. Los van wat anderen er van vinden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@Cordial dat herken ik. Ik heb ook een groep mensen om me heen die niet de norm zijn in hun kijk op liefde en relaties. Al zijn sommigen zijn wel traditioneel, maar openminded. Juist door met mensen te praten die afwijken van de norm, leer je hoeveel mogelijkheden zijn en dat hokjes eigenlijk maar heel weinig zeggen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:bugs schreef op 06 februari 2016 @ 12:36:

Mee eens. Dat is ook wat ik mij afvroeg: is er een reden dat je het meteen wilt oplossen, Lively? Voelt het voor jou heel dringend, of voelt het alsof je een (nieuwe) partner zou bedriegen zolang je er nog niet uit bent?



Gevoelens kun je meestal niet eventjes "oplossen", dat kost vaak nogal wat tijd. Dus probeer het gevoel van haast niet te serieus te nemen.



En praat erover met mensen die je dilemma herkennen. Bijv bij het COC? Dat helpt ook veel, denk ik.Ja ik heb dan vooral het gevoel dat ik mijn nieuwe partner bedrieg. Ik wil er zo snel mogelijk uitkomen maar dat lukt niet. Ik heb al een aantal gesprekken gehad met vrouwen maar die hadden ook biseksuele gevoelens maar even sterk voor alle twee de geslachten. Dat zette me weer aan het denken dat ik dan wel lesbisch moet zijn. Ik snap het gewoon niet,ik ben echt gek op die jongen geweest en ook echt verliefd
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 06 februari 2016 @ 13:12:

Vervelend dat je ex je niet meer terug wilt @Lively.



Neem nu rustig de tijd om jezelf en je gevoelens te begrijpen. Niet door te zoeken naar hokjes, maar door te leren zien wat ze voor jou betekenen. Los van wat anderen er van vinden.Ja, dat ga ik ook proberen maar blijf mezelf continu kwelle en dat je alleen biseksueel bent als de aantrekkingskracht tot beide geslachten even sterk moet zijn.
Wat doe jij ontzettend moeilijk zeg. Waar maak je je nou zo vreselijk druk om? Wil je graag een bordje om je nek hangen met je seksualiteit erop of iets dergelijks?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 06 februari 2016 @ 15:12:

Wat doe jij ontzettend moeilijk zeg. Waar maak je je nou zo vreselijk druk om? Wil je graag een bordje om je nek hangen met je seksualiteit erop of iets dergelijks?Ik worstel er gewoon erg mee?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 22:56
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Cordial schreef op 06 februari 2016 @ 15:24:

Lively...COC...echt.

Probeer dat.

Daar heb je alle tijd en ruimte om te vragen en praten met mensen.

In real life.

Mensen met verstand van dit onderwerp.

En mensen zoals jij.



Je zit nu zo in je hoofd vast.

Dat moet inderdaad een kwelling zijn.



Bij gesprekken met een hulpverlener of een groep bij het COC kun je het onderwerp in real life gaan "aanraken" zodat je op een verantwoorde manier van je hoofd naar je gevoel kan zakken.

Dat gaat je op een forum niet lukken, platte tekst op een beeldscherm is te veel "hoofd".Ja dat ga ik ook doen! Hopen dat dat me helpt :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven