Geld & Recht alle pijlers

omgangsregeling

05-02-2016 21:53 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, ik heb een dochter van 2 jaar en ben sinds april 2015 uit elkaar met mijn ex.(hij ging vreemd minnares is op dit moment ook huidige vriendin) Nou moet er binnenkort een omgangsregeling worden getroffen op zijn verzoek, nou ben ik oke met een omgangsregeling onder toezicht maar wil niet dat zijn nieuwe partner hierin betrokken word omdat ik vind dat mijn dochter eerst moet wennen aan de situatie dat er überhaupt een vader is en dat mama en papa niet bij elkaar wonen (hij is maar 2 x op komen dagen na de breuk) nou is het ook zo dat zijn nieuwe partner tijdens de breuk behoorlijk wat bedreigingen en beledigingen tot doodsverwensingen aan mijn adres en dat van dochter heeft gestuurd. ik vertrouw haar dus ook absoluut niet in de buurt bij mijn dochter kan ik weigeren dat zij meegaat in de omgangsregeling en eisen dat de omgang met vader alleen met vader is en er niemand bij is? ik google me suf maar kan niets vinden en ben best aan het panieken nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-anoniem schreef op 05 februari 2016 @ 23:07:

Oja hij heeft jou kind niet eens erkend dus eigenlijk heeft hij op dit moment nul rechten naar zijn kind toe. En als hij naar de rechter stapt mag hij ook nog verantwoorde dat hij nauwelijks om heeft gekeken naar zijn kind de afgelopen tijd.Ook al heeft hij het niet erkend, hij kan viade rechter wel een omgangsregeling aanvragen. Erkenning heeft niks met wel of geen omgang te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Turkooiss schreef op 06 februari 2016 @ 00:19:

[...]





Ook al heeft hij het niet erkend, hij kan viade rechter wel een omgangsregeling aanvragen. Erkenning heeft niks met wel of geen omgang te maken.



Juridisch heeft hij geen enkel recht. Dus ja, erkenning heeft wel met omgang te maken.

De vraag zal nu zijn of er sprake was van family life.



Maar TO staat niet negatief tov omgang, ze wil onder voorwaarden. En dat begrijp ik goed.



TO: stel samen.met je advocaat verweerschrift op waarin je alles meeneemt.



Omgangshuis lijkt mij een hele redelijke voorwaarde.



Vergeet alleen.niet dat een Omgangshuis gebonden is aan een.maximale duur.

Ik weet niet of je je ouders hierbij moet betrekken. Een.neutrale professional kan mogelijk meer betekenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 05 februari 2016 @ 21:57:

Je kunt weigeren wat je wilt maar niemand zal naar je luisteren.Gezien alle informatie is dat maar zeer de vraag. Beetje sneu, mensen onterecht bang maken.
Je kunt zeker wel in een omgangsregeling bepaalde eisen stellen die in het belang van jullie kind zijn. Bespreek dit met je advocaat en leg dan duidelijk uit wat jouw wensen zijn, waarom je dit wilt en wat er in het verleden gebeurd is. De rechter zal daar zeker rekening mee houden, ik spreek uit eigen ervaring.
quote:Turkooiss schreef op 06 februari 2016 @ 00:19:

[...]





Ook al heeft hij het niet erkend, hij kan viade rechter wel een omgangsregeling aanvragen. Erkenning heeft niks met wel of geen omgang te maken.Zegt wie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 05 februari 2016 @ 22:21:

Tja, sommige vrouwen willen gewoon éérst een kind en kijken daarna pas naar wie de zaad-leverancier is.

Haha, spot on!



Hier op viva is het tenminste aan de orde van de dag dat vrouwen zich eerst laten bezwangeren en niet lang na de bevalling met 'n hele waslijst komen waaruit blijkt dat hun zaad-leverancier niet spoort, niet trouw is, of anderszins niet capabel als vadermateriaal.
Shoot first, ask questions later!
Ik vind het best raar dat je out of the blue een omgangsregeling kan eisen. Helemaal als je met een viswijf samen bent die het leuk vindt om babies te bedreigen.

Waarom zou zo iemand dat willen?

Zou aan mij geen goeie hebben in ieder geval.
quote:Goede-Fee schreef op 06 februari 2016 @ 08:48:

[...]





Zegt wie?



Ik begrijp dat oma's en stiefvaders ook omgangsregelingen mogen?

Ik ken iemand met een kind dat met drie mensen een omgangsregeling heeft, maar of dat via de rechter is? (vader, stiefvader, moeder van stiefvader. Allemaal met gedoe en moeizaam.)
Alle reacties Link kopieren
Geen gezag en niet erkend. Simpel .. Geen omgang.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 06 februari 2016 @ 11:01:

Geen gezag en niet erkend. Simpel .. Geen omgang.



Dat is misschien jouw mening, maar absoluut niet realistisch. De vader kan via de rechtbank wel degelijk van alles proberen af te dwingen. De vraag is of TO zin heeft in langslepende rechtszaken waar noch zij, noch hun kind baat bij heeft. Want reken maar dat deze veel stress gaan opleveren en veel energie en geld gaan kosten.



Heel eerlijk: hoe moeilijk ook, ik zou bekijken op welke manier je dit netjes kunt regelen, TO. Gun je kind zijn vader, wat jij ook van de man vindt nu. Probeer je emoties over hem en zijn nieuwe engeltje te parkeren. Raak niet in paniek, want daar hebben jij, noch jullie kind iets aan. Maak een nette regeling met goede afspraken, liefst zonder dat het tot heftige rechtszaken komt.



Waar ik benieuwd naar ben: heeft je ex eerder zijn vaderrol willen oppakken? Heeft hij eerder om een omgangsregeling / zorgverdeling met jullie kind gevraagd? Wat is de reden dat dit nog niet eerder van de grond is gekomen? Ik kan me niet voorstellen namelijk dat een vader die nu omgang aanvraagt via een advocaat, dat nog niet eerder zelf heeft geprobeerd.
quote:Het-groepje schreef op 06 februari 2016 @ 09:24:

[...]





Ik begrijp dat oma's en stiefvaders ook omgangsregelingen mogen?

Ik ken iemand met een kind dat met drie mensen een omgangsregeling heeft, maar of dat via de rechter is? (vader, stiefvader, moeder van stiefvader. Allemaal met gedoe en moeizaam.)Dat is geen antwoord op mijn vraag. Dat is een nieuw vraag met foute aannames.
quote:tvandattum schreef op 06 februari 2016 @ 00:30:

Juridisch heeft hij geen enkel recht. Dus ja, erkenning heeft wel met omgang te maken.Erkennen kan alleen met medewerking van moeder. Als er rond de geboorte zoveel gedoe was is het niet verwonderlijk dat er nog niet erkend is.
quote:poldervrouw schreef op 06 februari 2016 @ 11:01:

Geen gezag en niet erkend. Simpel .. Geen omgang.klopt niet https://www.jurofoon.nl/n ... met-kind-zonder-erkenning
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 06 februari 2016 @ 08:48:

[...]





Zegt wie?Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Onder andere.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=21649915,noline]lilaemme schreef op 06 februari 2016 @



Ik kan me niet voorstellen namelijk dat een vader die nu omgang aanvraagt via een advocaat, dat nog niet eerder zelf heeft geprobeerd.



Weer een vooroordeel.

Want dit gebeurt toch echt regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 februari 2016 @ 12:51:

[...]



klopt niet https://www.jurofoon.nl/n ... met-kind-zonder-erkenningDan moet er dus sprake zijn van family life. Ga aub niet doen alsof iedere man zonder kind erkend te hebben, recht op omgang heeft. Want dat is dus niet zo. Daar zijn voorwaarden aan verbonden die veel strikter zijn dan als kind wel erkend is.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 06 februari 2016 @ 13:49:

[...]





Weer een vooroordeel.

Want dit gebeurt toch echt regelmatig.



Hoezo vooroordeel? Ik kan het me niet voorstellen. Dat is geen vooroordeel maar een vaststelling.



Wil je jouw bronnen delen waarin staat dat dit 'echt regelmatig gebeurt'? Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 06 februari 2016 @ 13:51:

[...]





Dan moet er dus sprake zijn van family life. Ga aub niet doen alsof iedere man zonder kind erkend te hebben, recht op omgang heeft. Want dat is dus niet zo. Daar zijn voorwaarden aan verbonden die veel strikter zijn dan als kind wel erkend is.Er was toch family life tot april 2015? De ouders zijn nog geen jaar uit elkaar. Het is aan de rechter om te oordelen of dit voldoende reden is om een omgangsregeling te starten. Erkenning kan de vader eventueel afdwingen via een gerechtelijke procedure. Dan hoeft TO geen toestemming te geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven