3e wiel aan de wagen

06-02-2016 10:42 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hebben jullie dat ook wel eens in een relatie dat als je met je vriend en een vriendin op stap bent, je je het 3e wiel aan de wagen voelt? Zij kunnen heel goed met elkaar en soms zo goed dat ik er niet meer tussen kom. Dat voelt soms echt rot
Alle reacties Link kopieren
Precies, zij praten altijd over mensen die ik niet ken. ik weet echt niet hoe ik mij ertussen moet wringen... Daarbij is mijn vriendin heel druk... Zo gek als ik alleen met haat ben praten we zo anders... Veel rustiger lijkt wel
Alle reacties Link kopieren
Haat is haar
Alle reacties Link kopieren
quote:dropje1979 schreef op 06 februari 2016 @ 11:37:

Ze hoeven echt niet steeds over dingen te praten die wij alledrie interessant vinden. Maar ze kunnen mij er toch wel bij betrekken. Laatst was het 2 uur in een restaurant. De volgende keer sta ik wel op.Je kan ook zelf een minder passieve houding aannemen. Toon interesse in dingen waar zij het over hebben ook al is het niet jouw ding en je kan zelf ook op een gegeven moment het gesprek proberen om te wenden naar ander onderwerp. Als jij er als een ongeinteresseerde zoutzak bij zit en met een baal hoofd omdat je je buitengesloten voelt dan is dat niet echt bevorderlijk voor een leuke avond. Dus zelf ook beetje interesse en initatief tonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cappi schreef op 06 februari 2016 @ 11:59:

[...]





en je kan zelf ook op een gegeven moment het gesprek proberen om te wenden naar ander onderwerp. Om dit te kunnen moet je nogal aardig van de tongriem gesneden zijn. Dat kan niet iedereen.
...
Alle reacties Link kopieren
zo moeilijk is dat toch niet, je kan toch op een gegeven moment iets anders aankaarten. Als je altijd maar alles van een ander laat afhangen en verwacht dat iedereen zich maar aan jou aanpast dan wordt het ook niks. Snap dat het lullig voelt voor TO maar ze kan hier zelf ook een rol in hebben of leren hebben.
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar dat kan ik niet goed. Ik zeg wel wat maar dan kijken ze mij 1 keer aan en dan gaan ze weer verder kletsen met elkaar
Alle reacties Link kopieren
Nou... Ik probeer het echt wel maar het komt blijkbaar niet over
Alle reacties Link kopieren
Als het niet overkomt dan ben je onzichtbaar. Opstaan en wegwezen dus. Waarom blijven zitten als je aanwezigheid niet eens opgemerkt wordt? Je doet het jezelf aan. Zie je dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:dropje1979 schreef op 06 februari 2016 @ 11:39:

Er is geen vrees dat ze iets met elkaar krijgenDat dacht ik ook destijds......
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:dropje1979 schreef op 06 februari 2016 @ 12:12:

Sorry maar dat kan ik niet goed. Ik zeg wel wat maar dan kijken ze mij 1 keer aan en dan gaan ze weer verder kletsen met elkaar



Dat zou niet lang mijn vriend zijn.

Vriendin trouwens ook niet.



Wat een onbeschoft gedrag.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:Sensy12 schreef op 06 februari 2016 @ 10:56:

Het zou super stoer zijn als je midden in hun gesprek opstaat en zegt:"Tabee mensen, ik ga thuis lekker een filmpje kijken. Veel plezier samen!"Dit zou ik dus ook doen! Jij hebt het al een keer netjes aangegeven bij jouw vriend en hij heeft duidelijk lak aan jouw gevoelens!
Alle reacties Link kopieren
quote:dropje1979 schreef op 06 februari 2016 @ 12:12:

Sorry maar dat kan ik niet goed. Ik zeg wel wat maar dan kijken ze mij 1 keer aan en dan gaan ze weer verder kletsen met elkaar

Dat is inderdaad onbeschoft. Weet je zeker dat jouw vriend en vriendin het beste met jou voor hebben?

Durf je assertiever te zijn en te laten zien dat hun gedrag jou stoort?
quote:dropje1979 schreef op 06 februari 2016 @ 12:12:

Sorry maar dat kan ik niet goed. Ik zeg wel wat maar dan kijken ze mij 1 keer aan en dan gaan ze weer verder kletsen met elkaarDan sta je op dat moment op trek je je jas aan en gaat weg..
Alle reacties Link kopieren
Lastig hoor.

Heb je het thuis weleens met je vriend erover gehad?



En is het jouw vriendin of van hem?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het respectloos naar jou toe.

Hoe is jullie relatie als zij niet in beeld is?

Appen ze samen ook als ze elkaar niet zien?

Waarom gaan jullie met 3en uit eten?
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin is heel druk, zeg je. Druk bezig om de aandacht van je vriend vast te houden dus! Ik vind praten over anderen sowieso geen prettig gespreksonderwerp maar ja.....

Bestaat er misschien een niveau verschil en wil je vriendin zo laten zien dat ze een veel interessantere gesprekspartner is? De rol van je vriend vind ik ook niet zo tof, zeker als je al aan hebt gegeven dat je het niet prettig vindt om als derde wiel aan de wagen te fungeren.

Volgende keer gewoon opstaan, luid en duidelijk zeggen:!" Ik ga"

Je ziet dan vanzelf aan de reactie van je vriend hoe hij hier in staat.........

Blijft hij gewoon zitten, dan weet je toch genoeg?
Als je de relatie met je vriend wilt aanhouden, dan zou ik die vriendin eerst maar laten vallen. Wat heb je aan een vriendin die meer interesse in je vriend heeft dan in jou? Waarom is zij er eigenlijk zo vaak bij als jullie ergens heen gaan?



Al zou ik ze beide laten vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 06 februari 2016 @ 13:10:

Als je de relatie met je vriend wilt aanhouden, dan zou ik die vriendin eerst maar laten vallen. Wat heb je aan een vriendin die meer interesse in je vriend heeft dan in jou? Waarom is zij er eigenlijk zo vaak bij als jullie ergens heen gaan?



Al zou ik ze beide laten vallen.



Werkt ook andersom hè.

Wat heb je aan een vriend die meer interesse in je vriendin heeft dan in jou.



Ik zou doen wat Amreg zegt.

En als ze mij lieten lopen en samen in de kroeg bleven hangen, mogen ze van mij allebei in het zachte bruin zakken.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:BellatrixVanDetta schreef op 06 februari 2016 @ 13:14:

[...]





Werkt ook andersom hè.

Wat heb je aan een vriend die meer interesse in je vriendin heeft dan in jou.



Ik zou doen wat Amreg zegt.

En als ze mij lieten lopen en samen in de kroeg bleven hangen, mogen ze van mij allebei in het zachte bruin zakken.Ik ben het helemaal eens met je; van mij konden ze ook allebei de boom in. Maar misschien wil TO nog haar relatie redden en dan zou ik in ieder geval vast afscheid van die "vriendin" nemen. Al vraag ik mij wel af of die relatie nog te redden is.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden en relaties moet je niet mixen. Het is toch ook niet leuk als jij je bestie meeneemt op date met je vriend? Zoiets doe je toch niet? Waarom doet hij dat wel? En dan nog eentje van het andere geslacht ook!

Ik zou er voortaan voor passen met z'n 3 uit te gaan. En hem zeggen dat als ie liever met haar afspreekt dan met mij dat ie dan maar met haar verder moet gaan.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Kwamen vriend toevallig een keer tegen in de stad en toen zei hij dat we wel met ons 3en konden gaan eten. Er is een niveau verschil. Mijn vriendin is veel slimmer dan ik. Mijn vriend is ook veel slimmer dan ik. Dus vinden zij serieuze gesprekspartners in elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:dropje1979 schreef op 06 februari 2016 @ 14:01:

Kwamen vriend toevallig een keer tegen in de stad en toen zei hij dat we wel met ons 3en konden gaan eten. Er is een niveau verschil. Mijn vriendin is veel slimmer dan ik. Mijn vriend is ook veel slimmer dan ik. Dus vinden zij serieuze gesprekspartners in elkaar.



Dat praat nog steeds niet goed hoe zij jou behandelen.



Zo slim zijn ze niet, als ze dit niet als onbeschoft gedrag zien.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:redbuIIetje schreef op 06 februari 2016 @ 13:24:

Vrienden en relaties moet je niet mixen.Als je een beetje normaal denkt en doet kan dat prima hoor.
Alle reacties Link kopieren
Is dit nou een keer voorgekomen of vaker?

Een keer kan het gebeuren, maar daarna spreek je dan toch gewoon niet meer met zijn drieën af? Hij is jouw vriend en zij jou vriendin, die kun je gewoon los van elkaar zien.

Van jezelf zeggen dat je oninteressanter ben is triest, ga werken aan je zelfvertrouwen. Echte vrienden vinden jou leuk, en je partner zou je al helemaal het tofste wijf ter wereld moeten vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt niet dat jij nog met die twee tegelijk wat gaat doen.



Dat had ik al na 1 zo'n avond meteen niet meer gedaan.



Ze gebruiken jou nu als lijmmiddel zodat ze samen gezellig kunnen lullen. Jij mag zeker wel de afspraken regelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven