Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.



Het vorige topic vinden jullie hier





met vriendelijke groet,



Junior
Xkusx, onze oudste heet L.ennox

En naam v onze jongste staat in m'n lijstje, maar daar heb je nee achter geschreven haha!
Alle reacties Link kopieren
Idd een leuke naam missShopping!

Haha oops. . Sorry
Amor Vincit Omnia
NYC gefeliciteerd!



Jammer, ik heb de naam gemist. Ik ga even puzzelen:)
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie even met mij meedenken? Voor mijn gevoel hebben man en ik inmiddels wel zo'n beetje alle namen die er bestaan bekeken, maar wie weet...



Ons rijtje bestaat nu uit:



Merlijn (blijven we leuk vinden ondanks Marijn dichtbij in familie)

Valentijn

Pelle

Felix



Namen die we ook (héél) leuk vinden maar het net niet zijn of bijv gewoon echt niet kunnen doordat ze al dichtbij voorkomen: Pepijn, Abel, Lasse



Het is denk ik wel duidelijk dat we van wat zachtere jongensnamen houden. Scandinavische namen ben ik, met uitzondering van Lasse en Pelle, normaal niet zo weg van. Welke namen denken jullie nog meer aan als jullie ons rijtje zo zien?
Alle reacties Link kopieren
quote:Krootje schreef op 05 februari 2016 @ 14:37:

Kunnen jullie even met mij meedenken? Voor mijn gevoel hebben man en ik inmiddels wel zo'n beetje alle namen die er bestaan bekeken, maar wie weet...



Ons rijtje bestaat nu uit:



Merlijn (blijven we leuk vinden ondanks Marijn dichtbij in familie)

Valentijn

Pelle

Felix



Namen die we ook (héél) leuk vinden maar het net niet zijn of bijv gewoon echt niet kunnen doordat ze al dichtbij voorkomen: Pepijn, Abel, Lasse



Het is denk ik wel duidelijk dat we van wat zachtere jongensnamen houden. Scandinavische namen ben ik, met uitzondering van Lasse en Pelle, normaal niet zo weg van. Welke namen denken jullie nog meer aan als jullie ons rijtje zo zien?Gewoon Tijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:orleander schreef op 05 februari 2016 @ 15:52:

[...]





Gewoon Tijn?Nee, eenlettergrepige namen zijn over het algemeen niet onze smaak. (Paar uitzonderingen, ik vind Raaf en Gijs wel aardig) Tijn doet me ook teveel aan Martijn denken en dat is een naam waar ik geen positieve associatie mee heb. Maar wel bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Bij deze namen denk ik ook aan:

Merlin

Quirijn

Ferijn

Jurijn/Jurrijn

Silvijn

Silvan

Nolan

Marnix

Petijn

Seppe

Melle

Julan

Lutijn
Alle reacties Link kopieren
Huh NewSkies, Merlin en Lutijn zijn toch meisjesnamen?! Ik ken echt (meerdere) meiden die zo heten.



@krootje



Tijl

Fedde

Arne

Onno

Melle

Imre

Remi

Jesse

Ebian

Leander

Menno

Manuel
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet kunnen deze namen voor zowel jongens als meisjes. Zelf ken ik geen Lutijn. Wel een jongen die Merlin heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er maar meteen even studie naar gedaan haha. Zie idd op de site van het meertens instituut dat er zowel mannen als vrouwen zijn die Merlin heten, al zijn er wel veel meer vrouwen met deze naam.

Lutijn komt zeer weinig voor en dan meer bij mannen dan bij vrouwen. Lutein dan weer veel meer bij vrouwen.

Het doet ke een beetje denken aan de naam Imre: ken ik als meisjesnaam, maar komt toch echt meer voor bij jongens.
Ik spreek toch geen Chinees?!
@ krootje, ik zou voor Felix gaan!

Merlijn vind ik trouwens een beetje "soft".

Ik denk verder nog aan



Sverre

Oscar

Ferre

Noah

Aron

Emil

Bjarne

Ole

Mels

Quinn
Alle reacties Link kopieren
Krootje;



Marnix

Jelle

Fedde

Olle

Arne

Gerwin

Wessel

Jelle

Florian

Hasse

Bauke

Friso

Nando

Hessel

Arjen

Yannick

Gianni

Jouke

Rowan

Jelte

Ian

Benji

Rave

Biwen

Misha

Luca

Eldin
Alle reacties Link kopieren
quote:Krootje schreef op 05 februari 2016 @ 14:37:

Kunnen jullie even met mij meedenken? Voor mijn gevoel hebben man en ik inmiddels wel zo'n beetje alle namen die er bestaan bekeken, maar wie weet...



Ons rijtje bestaat nu uit:



Merlijn (blijven we leuk vinden ondanks Marijn dichtbij in familie)

Valentijn

Pelle

Felix



Namen die we ook (héél) leuk vinden maar het net niet zijn of bijv gewoon echt niet kunnen doordat ze al dichtbij voorkomen: Pepijn, Abel, Lasse



Het is denk ik wel duidelijk dat we van wat zachtere jongensnamen houden. Scandinavische namen ben ik, met uitzondering van Lasse en Pelle, normaal niet zo weg van. Welke namen denken jullie nog meer aan als jullie ons rijtje zo zien?Ik vind Sverre fantastisch! Verder denk ik bij de lijstjes aan Tijmen, Casper, Joris, Mathijs, Espen, Willem, Simon, Jurre, Tibbe
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de suggesties!



Er staan hele leuke namen tussen (die van man ook een paar keer), maar de meesten die ik leuk vind komen al voor in de vriendenkring of vinden we net niet leuker dan de vier namen op ons lijstje. Silvijn was voor mij nog wel een kanshebber, maar man heeft er helemaal niets mee. Remi stond ook op ons lijstje, maar dan voor een meisje!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je nog even reageert Krootje, hopelijk werkt het voor jullie dan als een bevestiging dat jullie de -voor jullie- leukste namen dan echt al op jullie lijstje hebben staan!!
Alle reacties Link kopieren
En @ Tinkerbell, goeie studie, haha! Ik vind Merlin een heeeeele leuke naam voor een jongen. Ook Imre vind ik meer een jongensnaam. Maar beide namen ook leuk voor een meisje
Gefeliciteerd NYC!!!! Alles goed met de vrouw en de mannen?
quote:iduna schreef op 07 februari 2016 @ 21:54:

Gefeliciteerd NYC!!!! Alles goed met de vrouw en de mannen?Dank je wel! Alles gaat helemaal goed hier! Heerlijk aan het genieten.
Wat fijn voor jullie, wat een mooie tijd!
Alle reacties Link kopieren
Wij zoeken een paar opties voor jongensnamen. Voor een meisje zijn we er wel uit. Ik ben alleen vreselijk moeilijk en vriend ook



- geen Engelse naam

- niks in de categorie Daan, Jesse etc

- niet eindigend op een O

- geen Friese namen

- geen rare namen als Storm en Splinter



Nou lijkt dat heel redelijk, maar bij veel namen heb ik ook gewoon een vervelend gevoel



Wie denkt mee?
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Luca

Mika(i)

Olivier

Benjamin

Jonah

Ivar



Zoiets doortje? Kan je anders wat vb noemwn die je wel ok vindt?
Alle reacties Link kopieren
Allemaal vreselijk, dat bedoel ik dus



Waarbij ik Luca en Mika echt erger dan erg vind.



Acceptabel vind ik:

Simon

Abel



Vriend denkt aan Max. Tenzij ik beval van een golden retriever vind ik dat uitgesloten.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je een Engelse naam? Er zijn er heel veel die in het Nederlands net zo normaal zijn (Thomas, Benjamin, Simon, Lucas ed).
Alle reacties Link kopieren
Jayden

Michael

Brian

Jeffrey

Ryan

Dean

Vince



Dat werk is het allemaal niet.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Aaron

Lukas

Arend

Emiel

Ben

???

Ik zeg maar wat... Max vind ik overigens een leuke naam, ook voor mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven