het leed dat kabels en snoeren heet

06-02-2016 12:18 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan al die kabels en snoeren in mijn huis. Het draadloze huis van de toekomst is wel een beetje mijn droom. Probeer dan ook zoveel mogelijk draadloos te kopen. Maaarrr je komt er toch niet helemaal omheen. En wat irriteer ik me aan van die kabels en snoeren van lampen en andere apparatuur in mijn verder zo met zorg ingerichte huis. En het toppunt van irritatie zijn van die constructies die vriend maakt met verlengsnoer in verlengsnoer met allerlei snoeren, knoppen en draden. Arghhh echt zooo lelijk! Vriend kijkt me vreemd aan als ik klaag, want tsja het moet toch vooral functioneel zijn??

Voor bureau heb ik inmiddels zo'n handige opbergdoos van ikea. Maar de hele trossen zooi in de rest van het huis, probeer ik wel wat weg te moffelen achter kastjes enzo, maar blijft gewoon een doorn in het oog.

Hoe doen jullie dat eigenlijk?

(Of ben ik gewoon n beetje een neuroot dat ik hier gek van kan worden? )
Alle reacties Link kopieren
ja, je bent een neuroot.



functionaliteit gaan bij mij boven "opgeruimdheid"
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Is mij ook een doorn in het oog al die kabels. Heb zo'n 'opbergsnoer' of hoe heet zoiets? Maar ligt nog genoeg achter kastjes, en open en bloot.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een volstrekte neuroot en een sloddervos bovendien. Gewoon opruimen die kabels
Alle reacties Link kopieren
Opruimen? Maar maar... ze zijn in gebruik?!
Alle reacties Link kopieren
En vriend vindt t ook nog eens leuk om overal van die losse dimmers op te knallen. Wordt t nog erger van...



Maar ok.. het is me al snel duidelijk... ik ben neuroot.. hehe had al een beetje zo'n vermoeden
Ik herken je frustratie wel, word ook onrustig van rommel.



Hier, naast de tv, 5 laptops en 1 desktop + 5 telefoons met allemaal oortjes/koptelefoon + 1 staanlamp, 1 schemerlampje en 1 waterfontein voor de katten - en die dingen hangen allemaal aan een snoer



Man vindt het ook geen probleem maar hoe opgeruimd mijn huis ook is, door al die kabels blijft het in mijn ogen rommelig



Ik denk eraan een soort platen tegen de muur te bevestigen met wat tussenruimte, zodat je een soort dubbele wand krijgt, en dan kan daar al die meuk achter, al vrees ik dat dat niet voldoende zal zijn.



Snoerloos ziet man niet zitten - daar krijg ik een hele technische uitleg voor die ik toch niet snap



Ik lees dus even mee.
Alle reacties Link kopieren
Welnee, niks neuroot. Gewoon spuuglelijk al die troep.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan plinten met stopcontacten erin.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Holle plinten bestaan ook, je kan de snoeren erin verbergen maar in de praktijk doe je dat alleen in het begin.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik word er ook gek van. We hebben met de verbouwing overal leidingen in de muren gefreesd. En bij de tv zelfs een rioolbuis voor alle kabels. Dus nu zit alles in de muur.
Alle reacties Link kopieren
quote:zolena schreef op 06 februari 2016 @ 12:42:

Ik word er ook gek van. We hebben met de verbouwing overal leidingen in de muren gefreesd. En bij de tv zelfs een rioolbuis voor alle kabels. Dus nu zit alles in de muur. Ooh wat een hemel
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Hier hebben we het van de zomer opgelost door overal kabelgootjes te plaatsen en langs 1 van de muren hebben we inderdaad zo'n brede plint met stopcontacten geplaatst. Daar lopen de kabels door en je hebt gelijk extra stroompunten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een huis met lage stopcontacten en plinten met kabels die er achter liggen. Ik verander wel eens van opstelling dus echt alles in de muur gaat bij ons niet. Mijn grote ergernis is vergelijkbaar; radiatoren in het zicht en daar zetten wij nu ombouwen omheen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele constructie met tape, ijzerdraad, en tyraps. Alles lekker weggemoffeld achter de tv, koelkast, en kast. Heerlijk!

Helaas komt er binnenkort, verplicht, een router en ip tv in mijn kamer. Wat betekent een stekkerdoos en nog meer kabels. Ik denk dat ik nog liever tv en internetloos ga leven.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook lelijk.



Probeer zoveel mogelijk weg te werken.

Alleen van de lampen lukt dat niet echt want de stopcontacten zitten nu eenmaal op zichthoogte.



Ik hou eigenlijk ook niet van een tv in de kamer, stereoapparatuur, boxen. Allemaal stom

Heeft niets met neurotisch te maken, meer een kwestie van het fijn vinden dat er orde om je heen is.

Ik vind het altijd opmerkelijk dat dit gelijk als neurotisch gezien moet worden.
Word er ook knetter van, al ben ik verder een chaoot en rommelkont.
Alle reacties Link kopieren
quote:zolena schreef op 06 februari 2016 @ 12:42:

Ik word er ook gek van. We hebben met de verbouwing overal leidingen in de muren gefreesd. En bij de tv zelfs een rioolbuis voor alle kabels. Dus nu zit alles in de muur. Totdat er een keer een kink in de kabel komt
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Kabelgoot of tyraps gebruiken ?!
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 06 februari 2016 @ 12:41:

Holle plinten bestaan ook, je kan de snoeren erin verbergen maar in de praktijk doe je dat alleen in het begin.



Nee, hoor. Waarom zou je dat alleen in het begin doen? Wij hebben best wel heul veul apparaten, maar geen snoer te zien hier. Ideaal!

Disclaimer: vriend is hier Chef Kabel. Heb er dus zelf niets aan hoeven doen.
Hier ligt het achter de bank en kast. Ik heb bijna nergens kabels echt direct in het zicht. Ja, als ik achter de bank ga kijken. Maar dat doe ik gewoon niet heb alleen 2 iPad-laders in het zicht liggen.
quote:nursy schreef op 06 februari 2016 @ 12:56:

Wij hebben een huis met lage stopcontacten en plinten met kabels die er achter liggen. Ik verander wel eens van opstelling dus echt alles in de muur gaat bij ons niet. Mijn grote ergernis is vergelijkbaar; radiatoren in het zicht en daar zetten wij nu ombouwen omheen.Ik wil ook graag op termijn ombouwen om de radiatoren. Verlies je er veel warmte door?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 06 februari 2016 @ 13:09:

Hier ligt het achter de bank en kast. Ik heb bijna nergens kabels echt direct in het zicht. Ja, als ik achter de bank ga kijken. Maar dat doe ik gewoon niet heb alleen 2 iPad-laders in het zicht liggen.Hier ook. De enige zichtbare kabels zijn die van de hanglampen aan het plafond. Tv meubel heeft een klep aan de voorkant en een open achterkant, waardoor je de kabels kunt wegwerken en niets ervan ziet. Router staat daar ook (tv staat er bovenop zonder ombouw). Stalampen hebben een stekker met afstandsbediening.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 06 februari 2016 @ 12:35:

Welnee, niks neuroot. Gewoon spuuglelijk al die troep.Na ben ik het zomaar eens met je eens. Doe nu maar weer normaal
Ook ik vind het gedrochten 1e klas



Bij mij ligt het wel in het zicht, ik heb een open tv kast en je ziet dus alles. Voor alles een apart kabeltje en er komen er altijd weer een paar meer bij.



Ik lees hier iets over een Ikea doos?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven