Zwanger in je Uppie

10-07-2015 09:22 1532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het bespreken van je kinderwens en hoe deze te realiseren in Kind in je Uppie volgt hopelijk Zwanger in je Uppie.



Voor hen die willen verder praten over de zwangerschap en alles erom heen, welkom!



Aan tabellen doen wij niet, maar wat Uppie-info ivm hersenverweking wél:

Chica-1983, dochter geboren 15-01-2016

Wannabe79, uitgerekend 30-06-2016

Gavia, dochter februari 2014, zoon onderweg

Charade, uitgerekend 13-01-2016

Fiepie, zoon uit juli 2015

Frizz, zoon

Jiggles, uitgerekend 29-4-2016

Sunshine76, uitgerekend 09-09-2016

LKN, uitgerekend 18 april 2016

Spring, dochter geboren op 21-12-2015

Wil je ook in het lijstje? Kan! Dik gedrukt verzoek in topic graag.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn draagdoeken vanaf een euro of 50.



Little frog en yaro zijn de merken in het goedkopere segment, maar van prima kwaliteit!



Wat voor draagding heb je?



Wipstoel is ze misschien nog wat jong voor? Geen idee vanaf wanneer ik die gebruikt heb eigenlijk.

Maar alles wat niet rechtop of plat op de rug is, is minder ergonomisch/wordt afgeraden.

(Bij een draagzak gelden nog weer andere kenmerken daar bovenop)
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk al die verhalen en weer paar zoons in aantocht. Gefeliciteerd dames.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een drager van Kipling, Gavia, maar deze ga ik niet gebruiken.



Ik heb nu via via een tricot slen over kunnen kopen voor 10 euro en ik ga die eens testen Als het goed is komt hij uiterlijk dinsdag per post aan.

Mocht het dragen me heel goed bevallen dan ga ik voor een geweven doek. Ik ben benieuwd



Ik heb de wipstoel helemaal plat staan, ze vindt het veel fijner om hierin te liggen dan in de box. Ze ligt er niet de hele dag in trouwens want ik weet dat het niet supergoed voor der is als ze er te lang in ligt ;)
Frizz! Van harte

Je hebt een PB.
Alle reacties Link kopieren
quote:char-ade schreef op 05 februari 2016 @ 10:21:

Ik heb een drager van Kipling, Gavia, maar deze ga ik niet gebruiken.



Ik heb nu via via een tricot slen over kunnen kopen voor 10 euro en ik ga die eens testen Als het goed is komt hij uiterlijk dinsdag per post aan.

Mocht het dragen me heel goed bevallen dan ga ik voor een geweven doek. Ik ben benieuwd



Ik heb de wipstoel helemaal plat staan, ze vindt het veel fijner om hierin te liggen dan in de box. Ze ligt er niet de hele dag in trouwens want ik weet dat het niet supergoed voor der is als ze er te lang in ligt ;)



Ik kon niet uit de voeten met rekbaar en wel met geweven. Dus mocht het niet meteen lukken, hou dat in gedachte!



Ik wil nog één doek erbij en een drager.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een geweven doek, uiteindelijk via marktplaats gevonden voor 17.50. Zal van de week even gaan proberen. Leek mij in ieder geval makkelijker dan rekbaar.Ik wist trouwens niet dat een wippertje wordt afgeraden. Mijn moeder vond van de week al dat ik die van zolder moest halen, maar ik heb geen behoefte aan dat ding. Mijn baby ligt het lekkerst gewoon in de box, op bed of op mijn borst.
Alle reacties Link kopieren
quote:sunshine76 schreef op 04 februari 2016 @ 12:31:

Leuk 2 jongens! Gefeliciteerd! Ga ik kijken of ik een meisje kan maken al maakt het me niks uit hoor! Vandaag weer goede echo gezien nu 9 weken. Kleintje beweegt lekker. Merk wel dat ik het nog steeds heel spannend vind en niet echt gerustgesteld zo irritant terwijl alles gewoon volgens schema verloopt. Door min vorige miskraam gewoon heel bewust dat het ook nog fout kan gaan. Maar goed positief denken!! Herkennen jullie dat ook nog?



Leuk om de verhalen van de verse mama's te lezen. Kan ik alvast beetje dromen over hoe het gaat zijn Ja ik heb het al vaker verteld hier, ik vond het echt heel spannend, tot men bij de echo (dacht met 10 weken) zei dat als het hartje NU goed klopte dat de kans op een miskraam wel klein was. Toen lukte het om los te laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:spring1977 schreef op 03 februari 2016 @ 20:09:

leuk toch al die jubel verhalen, en de wat mindere verhalen horen er ook bij. de roze wolk met het grijze randje toch?



Ik doe meisje vaak in de draagzak want anders komt er van het huishouden niet veel terecht. is trouwens ook erg gezellig zo lekker samen. merk weet ik even niet, iets duits en inderdaad 100 euro maar wel heel ergonomisch verantwoord enzo.



hier vandaag de laatste controle van de verloskundige gehad, toch weer een fase die afgesloten wordt. het gaat ook zo hard. meisje is 6 weken nu, weegt inmiddels 4600 gram, en groeit echt als kool. vrijdag heb ik afgesproken om carnaval te gaan vieren en dan gaat ze een nachtje naar mijn moeder. Los van dat het hard werken is om genoeg gekolfd te krijgen vind ik het idee om zonder haar te slapen echt niet leuk. maar ja, eens zal het ervan moeten komen en als het echt niet gaat kan ik altijd bij mijn moeder gaan slapen :-)



leuk meiden, twee boys! wordt zo stiekem toch wel wat echter zo he!Oe wat spannend, eerste keer op stap zonder kind! Heb je haar overdag al vaker bij je moeder gelaten? Ben benieuwd hoe het je vergaat (vanavond?).
Alle reacties Link kopieren
quote:wannabe79 schreef op 03 februari 2016 @ 13:11:

@gavia wat leuk een zoon!

ik heb maandag de 20 weken echo gehad en ook mijn voorgevoel voor een jongen is bevestigd, dus na 37 jaar komt er dan toch eindelijk een man in mijn leven. verder lijkt hij gelukkig helemaal gezond en zit alles erop en eraan.Van harte! Wat ontzettend fijn dat je een goeie twintig weken echo hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Poeh het lukt me niet om op alles te reageren hoor! Ik las nog iets over koken, dat is me tot nu toe aardig gelukt. Het waren wel lekker snelle gerechten hoor, maar heerlijk om weer zelfstandig te zijn vind ik.

Verder heb ik dacht ik alles verwerkt in de OP. Heb ik iets over het hoofd gezien trek dan even aan de bel!



Ik zit hier nog steeds op een gigantisch roze wolk. Mijn kind is onvoorstelbaar knap en mooi en lief vind ik. Hij doet het overigens ook erg goed allemaal. Als ik dan toch moet klagen is het dat ie eind van de avond ineens veel wil drinken en veel poepluiers heeft. Onze nacht begint dus eigenlijk pas om 1 á 2 uur, en dan gaat het slapen meestal wel goed. En ik heb momenteel een zere borst met een verstopt melkkanaaltje, ga even alles op alles zetten om dat weg te krijgen. Een borstontsteking zie ik niet zitten!
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk om te horen Frizz! Blijf maar lekker lang op die roze wolk zitten, ik zit daar ook nog steeds!

Dat veel drinken in de avond heeft mijn jongetje nog steeds, ik laat hem lekker want dan kan hij snachts beter slapen. De poepluiers worden echt wel minder hoor, hou vol!

Goed voor je borste zorgen idd. Wat ik altijd doe is hem veel bij die betreffende borst aanleggen en de borst warm houden. Ook helpt het als je met je hand wat druk zet. Binnen 1a2 voedingen was de verstopping altijd wel bij me opgelost
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Wat geweldig frizz dat het zo goed gaat. Blijf je maar lekker op die roze wolk hoor, geniet er maar van!
Alle reacties Link kopieren
Ja kun je lang blijven zitten op die wolk? Blijven sommige wolken hangen?

Ik laat mijn baby ook gewoon drinken hoor, hij vraagt er niet voor niks om denk ik maar. Wel 'grappig' alleen dat dat actiemoment precies in de uren is dat ík graag zou gaan slapen. Maar ach, het is zoals het is.



Ik geloof dat ik intussen alles toepas was kán op die zere borst, maar dat kliertje loopt telkens weer vol, helaas. Ben het laatste uur begonnen met continu warm houden, wellicht biedt dat nog soelaas.
Alle reacties Link kopieren
Moet je nu geen nieuw topic Frizz? 'Moeder in je uppie'?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Super dat het allemaal zo goed gaat!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 06 februari 2016 @ 20:06:

Moet je nu geen nieuw topic Frizz? 'Moeder in je uppie'? Ja nou... Ik weet het eigenlijk niet. Ik las dat de zwangeren die moeder-verhalen wel fijn vinden juist dus misschien maar even zo laten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 06 februari 2016 @ 20:15:

[...]





Ja nou... Ik weet het eigenlijk niet. Ik las dat de zwangeren die moeder-verhalen wel fijn vinden juist dus misschien maar even zo laten?



Van mij mag je hoor, ik lees het graag



Heb je nog hulp? Of sta je er nu alleen voor?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 06 februari 2016 @ 20:19:

[...]





Van mij mag je hoor, ik lees het graag



Heb je nog hulp? Of sta je er nu alleen voor?Nee die heb ik lang en breed afgeschud, héérlijk. Sowieso heb ik eigenlijk nergens hulp bij gehad, alleen 2 keer een avondmaal. Het was meer een soort van oppas want ik wil en kan ook makkelijk alles zelf. Merk dat je vooral goed vooruit moet denken en tijdens slaapjes voorbereidingen voor later moet treffen, dan kom je een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer moet je weer aan het werk?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Werk? Sorry, wat is dat?
Alle reacties Link kopieren
@ Frizz, Mijn kraamhulp gaf ook als tip de zere borst te masseren onder de warme douche en ze drukte me op het hart om het liefst iedere dag je borsten leeg te kolven, zo kan je het misschien voorkomen. Helaas is dat voor jou nu te laat.



Volgens mij kan die roze wolk heeeel lang duren, maar ik denk niet dat dat echt gezond is op een gegeven moment. Ik verbaas me er wel over dat ik steeds meer verliefd wordt om mijn krullebol, heerlijk! De borstvoedingshormonen zouden hier ook wel bij helpen hoor
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Oh echt, preventief leeg kolven zeg maar?

Het lijkt na een hele avond warmtecompressen wel beter. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
The fiepie, dat vind ik eigenlijk een gek advies. Dan heb je volgens mij kans op overstimulatie.



Inderdaad zijn warmte, masseren en je baby er laten drinken de beste remedie.

Goed voor jezelf zorgen Frizz, zodra je koorts krijgt écht een stapje terug doen, als het een ontsteking wordt dan ben je verder van huis.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is dus ook de reden dat ik bij die kolf vandaan ben, ik heb al zoveel productie dat die kleine het af en toe teveel vindt zodra ik toeschiet.



MAARRRR het lijkt beter te gaan na een hele avond hotpacks! Zal vandaag ook nog regelmatig verwarmen en goed blijven masseren.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het beter gaat Frizz, het is in jouw fase nog echt even afstemmen op elkaar.



Even ter correctie, mijn kraamhulp bedoelde niet een extra keer kolven naast het voeden maar ze adviseerde mijn borsten leeg te kolven meteen na een voeding. Zo voorkom je idd overstimulatie omdat het nog onder die voeding valt. Ik had het even wat duidelijker op moeten schrijven
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven