Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
quote:moonlightdreamer schreef op 05 februari 2016 @ 20:08:

Sherlock labellei... Onthou jij dan alles hahaJa die Canadese met haar "trailer on the beach" heb ik onthouden. Toevallig.
Alle reacties Link kopieren
Oh verhip, wist niet eens dat dan kon.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mevr. Moonlight ook gevonden



En ik had idd een kaartje uit België, en twee uit Duitsland, en 1 uit Finland. Drukte!
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar dagen geleden begonnen met Postcrossing en er zijn al 5 kaarten de deur uit. Ik vroeg me alleen af of jullie de kaarten met of zonder envelop versturen. Ik lees in sommige profielen het verzoek om de kaarten niet in een envelop te doen, maar het lijkt me dat ze dan snel beschadigen, vooral als het naar een verre bestemming moet. Is het normaal om ze gewoon zo te versturen?
Alle reacties Link kopieren
Oeh ze zegt Mw tegen me....

Had jou zo gevonden maar dat was niet moeilijk.



@Eli95 ik stuur ze zonder envelop behalve als ik er wat extra bij doe zoals een muntje of theezakje.
@Cocomo: wow, da's inderdaad een drukte. Maar leuk: zoveel kaartjes in de bus!



@Eli95: leuk dat je ook begonnen bent. En welkom!

Bij Postcrossing is het in principe júist de bedoeling dat je ansichtkaarten (dus geen dubbele wenskaarten) zónder envelop verstuurd. Ik vind het zelf ook het leukst om mijn kaarten zonder envelop te krijgen, en af en toe wat (kleine) beschadigingen neem ik op de koop toe. Dat heeft ook wel weer z'n charme vind ik.

Er zijn wel mensen die het liefst hun kaart in een envelop willen ontvangen, maar die zetten dat altijd wel duidelijk in hun profiel.

Succes met wachten op je eerste Hurray.



Ik heb inmiddels weer 2 nieuwe adressen aangevraagd.

Frankrijk: een leuk profiel, ik zal haar iets met katten sturen, maar weet nog niet wat.

Bulgarije: het profiel bestaat uit 1 zin: dat het haar niet uitmaakt wat voor kaartje je stuurt. Ik denk dat ik ga voor een Hollandsch tegelmotiefje (gekocht in Deventer).



En ik had gisteravond nog een Hurray van de Noorse viking, hij is dus ook een liefhebber van katten :



“Dear Labellei,

Thanks a million for the beautiful card, stamps, stickers and message - made me very happy!!

Please cuddle *naam van mijn kat* a lot from me and tell him I LOVE CATS beyond words :-) Best wishes and Postcrossing Love from Joey :-)
Alle reacties Link kopieren
Kom nu per toeval op dit topic en ben zelf al fervent kaartjes stuurder naar vrienden en familie. Ik ga dit nu ook proberen. Een vriendin was geëmigreerd naar Brazilië, maar ze is weer terug, dus nu kan ik die internationale zegels eindelijk opmaken
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste kaartje gaat naar.... Rusland
Alle reacties Link kopieren
Leuk yogayup... Is nu even wachten en dan krijg jij de jouwe
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat veel mensen ook kaartjes zonder envelop willen ontvangen omdat dan de postzegels op het kaartje zelf zitten.



En een profiel met maar één zin (dat elk kaartje goed is) heb ik ook wel eens overwogen. Vaak zie je dan juiste de mooiste kaartjes bij iemand op de postcardwall staan. Maar mijn huiver voor toeristische multiviews heeft me er toch van weerhouden.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, weer nieuwe mensen!



En wat een leuke hurray Labellei!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie uitwisselingen hebben jullie. Ik had nog 3 internationale postzegels, dus ik heb gelijk maar 3 kaarten geschreven. Wat ik erop moest zetten, vind ik best lastig. Vooral bij een dame met vrij specifieke wensen voor kaarten, hoewel ze genoeg opties gaf. Ik ben nog niet speciaal kaarten gaan kopen, aangezien ik nog heel veel mooie kaartjes thuis heb.



Nu maar de 3 op de post doen naar Rusland, Duitsland en Portugal. En afwachten. Hoe lang duurde het voor jullie een eerste kaart terug kregen? Zal wel weken tot maanden duren denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Duitsland komt snel aan.. En als je dan een kaart bv uit Spanje terug krijgt kan het snel gaan hoor. Ik had na 3 weken ong mn eerste kaart
Alle reacties Link kopieren
Soms duurt Duitsland lang en juist Japan weer kort. Is niets van te zeggen, maar Europa gaat over het algemeen wel snel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg pannenkoekjes uit Polen, zonder postzegel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha paar jaar terug ook gedaan, was ermee gestopt en dankzij dit topic....juist ja...account staat weer open! Ik ga ook weer aan de slag leuk leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Tjala



Lekkere drukte hier voor als het postcrossen niet zo snel gaat
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoi nieuwelingen, welkom hier! Duitsland gaat niet altijd snel hoor, die van mij is al 47 dagen onderweg, en Labellei heeft ook zo'n geval!

Ik had 3 weken nadat ik begon mijn eerste kaartje in de bus.



Verder is het hier rustig, de kaartjes waar ik van verwacht had dat ze deze week zouden aankomen zijn nog onderweg. Het is niet zo erg, want had toch geen tijd om nieuwe te schijven. Maar hopelijk komen ze nu wel aan want morgen zou ik er maar zo zin in kunnen hebben.



Ik heb een heel leuk Fins kaartje gekregen, met hele, hoe toepasselijk, vrolijke uiltjes. Ga hem zo registreren!



Verder moet ik even beetje meer bijlezen hier, was een beetje druk afgelopen dagen.
Welkom yogayup en tjala: ik wens jullie veel Postcrossing plezier!



Had de Pool(se) stroop geplakt op de pannenkoeken in plaats van postzegels?



Ik was net nog even bij jou in de wijk Dreamer, o.a. bij de Primera. De "dames van de Primera" vertelden mij (wat ik al vermoedde) dat het tegenwoordig niet meer uitmaakt of je wel/geen Priority-zegel plakt.



Ik heb mijn kaartenkeuze inmiddels gemaakt. De Bulgaarse krijgt inderdaad Hollandsche tegeltjes en de Française krijgt Pim en Pom (ze houdt van katten en illustraties) .



De postbode is nog niet langsgeweest. Ik wacht nog in spanning af...



Nog een kater-update : hij eet zijn brokjes inmiddels weer gewoon op. Dus dat is erg fijn. Nu die antibioticakuur nog afmaken... da's nog wel een lastige. Maar we doen ons best.
Alle reacties Link kopieren
Fijn te horen labellei..
Alle reacties Link kopieren
Ah.. goed nieuws op het katerfront dus! Fijn!



Dames van Primera? Weet je zeker dat je bij mij in de wijk was? Bij ons staan er altijd mannen. De wijk naast de mijne heeft meestal vrouwen achter de balie. Ik ben dus eventjes verbaasd, maar het kán. (uiteraard, duh) mijn buurmeisje heeft er ook een tijdje achter de balie gewerkt
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Even geroken: nee, geen stroop
Later is nu
Het waren toch écht dames Dreamer. En het was ook absoluut in jouw wijk. Misschien waren het de zaterdagkrachten?
Alle reacties Link kopieren
Zou kunnen.. ik ben er natuurlijk ook niet altijd, maar als ik denk aan 'mijn' Primera, zie ik mannen achter de balie. Grappig
Later is nu
Hahaha ik ken dat. Bij "mijn" Primera hier in "mijn" wijk waren er altijd alleen vrouwen. Totdat er laatst ineens een jonge knul achter de balie stond. Dat was inderdaad een rare gewaarwording.

Zó spannend die bezoekjes aan de Primera.



Bij "jouw" Primera verkopen ze geen ansichtkaarten toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven