Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen houden de statushouders hun voorrangs positie in Amsterdam op een huis. Minister Blok wil dit nl afschaffen, omdat het natuurlijk zo schreeuwend oneerlijk is tegenover nederlandse gezinnen die al jaaaren op de wachtlijst staan.



Ach, het was wel te verwachten, in Amsterdam wonen de meeste knuffelaars en kennelijk willen die hun grachtenpandje wel verhuren aan een zielig gezin wat zoveeeel heeft meegemaakt!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Op een donateursconferentie voor Syrië in Londen is donderdag een recordbedrag voor oorlogsslachtoffers opgehaald. De deelnemende landen hebben bij elkaar rond de 9 miljard euro toegezegd voor hulp aan vluchtelingen in de komende jaren.



De Britse premier David Cameron verklaarde dat de landen Turkije, Jordanië en Libanon, die een groot deel van de vluchtelingen moeten huisvesten, hebben ingestemd met onderwijs voor alle vluchtelingenkinderen, meldt BBC.



Tevreden



Voor dit jaar alleen is er ruim 6 miljard dollar aan hulp toegezegd. Dat is minder dan de 9 miljard dollar waar de VN en buurlanden van Syrië om hebben gevraagd. Toch toonde VN-chef Ban Ki-moon zich tevreden over de uitkomst van de conferentie.



'Nog nooit heeft de wereldgemeenschap in één dag tijd zo veel geld voor een bepaalde crisis toegezegd,' aldus Ban Ki-moon. Op de donateursconferentie waren zo'n 60 landen en veel regeringsleiders, onder wie de Duitse bondskanselier Angela Merkel en premier Mark Rutte, aanwezig.



Makkelijk donateren huh, van ons belastinggeld!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Zo is dat Mienie. En waar blijft de donatie van Brunei, Saudie Arabië, Quatar en de Ver. Ar. Emiraten? De geloofsgenoten van het getroffen gebied? Die willen niet eens vluchtelingen opnemen. Het is een hele kromme wereld momenteel.
De Bodegraafse Amran heeft het geld binnen om haar 7 kinderen waaronder een aantal niet eigen kinderen hierheen te halen. Een aantal is ondertussen al volwassen. Ze wonen in een veilig land in Afrika en nu mogen ze hierheen komen in het kader van de gezinshereniging. De internationale regels voor gezinshereniging zijn begin dit jaar versoepeld, want voorheen kreeg ze geen toestemming voor die gezinshereniging.



Het lijkt mij verstandig als Nederland dit soort regels eens goed tegen het licht houdt en verdragen waarbij we ongelimiteerd vreemdelingen moeten toelaten opzegt. Waarom komen hier volwassenen uit een veilig land (het zijn Somaliërs die niet meer in Somalië wonen) hierheen, terwijl het niet eens eigen kinderen zijn. Sowieso twijfel ik aan die familiebanden, want waarom blijft die moeder 7 jaar hier wonen en gaat ze niet terug naar die kinderen die ondertussen een woning in een veilig land hadden. Nu hebben we er dus weer een aantal Somaliërs bij die de taal niet spreken, geen opleiding hebben en zeer waarschijnlijk net zoals de meeste Somaliërs die hier al zijn, heel slecht gaan integreren?



Ik neem aan dat de naïeve Nederlandse mutsen die het bedrag voor de overtocht via crowdfunding bijeen hebben gebracht deze immigranten ook de rest van hun leven gaan onderhouden. Of zouden wij daar met zijn allen toch ook weer voor mogen opdraaien?
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 05 februari 2016 @ 08:54:

Op een donateursconferentie voor Syrië in Londen is donderdag een recordbedrag voor oorlogsslachtoffers opgehaald. De deelnemende landen hebben bij elkaar rond de 9 miljard euro toegezegd voor hulp aan vluchtelingen in de komende jaren.



De Britse premier David Cameron verklaarde dat de landen Turkije, Jordanië en Libanon, die een groot deel van de vluchtelingen moeten huisvesten, hebben ingestemd met onderwijs voor alle vluchtelingenkinderen, meldt BBC.



Tevreden



Voor dit jaar alleen is er ruim 6 miljard dollar aan hulp toegezegd. Dat is minder dan de 9 miljard dollar waar de VN en buurlanden van Syrië om hebben gevraagd. Toch toonde VN-chef Ban Ki-moon zich tevreden over de uitkomst van de conferentie.



'Nog nooit heeft de wereldgemeenschap in één dag tijd zo veel geld voor een bepaalde crisis toegezegd,' aldus Ban Ki-moon. Op de donateursconferentie waren zo'n 60 landen en veel regeringsleiders, onder wie de Duitse bondskanselier Angela Merkel en premier Mark Rutte, aanwezig.



Makkelijk donateren huh, van ons belastinggeld!



Maar goed wat willen we dan?



We willen geen opvang van vluchtelingen in Nederland (ik tenminste niet) maar dan moeten ze fatsoenlijk in de regio worden opgevangen anders stappen ze op bootjes en reizen ze hier heen.



Opvang hier kostte alleen al in 2015 1 miljard (Nederland)

http://nos.nl/artikel/206 ... p-tot-1-miljard-euro.html



In Duitsland 50 miljard (2016 / 2017)

http://www.telegraaf.nl/b ... n_Duitsland_50_mld__.html



Kunnen we 2 dingen doen, mokken dat er een paar honderd miljoen die kant opgaat of blij zijn dat we het op die manier in ieder geval een beetje regionaal oplossen.



En natuurlijk is het bewaken van de buitengrenzen een mogelijkheid maar ook dat kost kapitalen want de Grieken kunnen het niet oplossen, dat land is failliet.



Wat mij betreft geven ze Turkije, Libanon en Jordanië 10 miljard per jaar (uiteraard als EU) dan ben je nog goedkoper af dan ze hier op te vangen, te huisvesten, te scholen en in de toekomst een uitkering te geven.



quote:Manonna schreef op 06 februari 2016 @ 01:12:

Zo is dat Mienie. En waar blijft de donatie van Brunei, Saudie Arabië, Quatar en de Ver. Ar. Emiraten? De geloofsgenoten van het getroffen gebied? Die willen niet eens vluchtelingen opnemen. Het is een hele kromme wereld momenteel.Ze nemen geen migranten op maar betalen wel tenminste dat was onlangs op Radio 1
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 06 februari 2016 @ 12:00:

[...]





Maar goed wat willen we dan?



We willen geen opvang van vluchtelingen in Nederland (ik tenminste niet) maar dan moeten ze fatsoenlijk in de regio worden opgevangen anders stappen ze op bootjes en reizen ze hier heen.



Kunnen we 2 dingen doen, mokken dat er een paar honderd miljoen die kant opgaat of blij zijn dat we het op die manier in ieder geval een beetje regionaal oplossen.



En natuurlijk is het bewaken van de buitengrenzen een mogelijkheid maar ook dat kost kapitalen want de Grieken kunnen het niet oplossen, dat land is failliet.



Wat mij betreft geven ze Turkije, Libanon en Jordanië 10 miljard per jaar (uiteraard als EU) dan ben je nog goedkoper af dan ze hier op te vangen, te huisvesten, te scholen en in de toekomst een uitkering te geven.







Meer dan driekwart komt hier omdat politici hebben gezegd dat iedere "vluchteling" welkom is, en een huis en een uitkering krijgt. Stop daarmee, en de toestroom stopt, de levensgevaarlijke boottochten en de mensensmokkelaars industrie.

Zo lang dit ontkend wordt en dus de asielzoekers gesubsidieerd, zal de ellende aanhouden. De andere methoden zijn dure symptoombestrijding die niet gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:G_Braadslee schreef op 06 februari 2016 @ 12:23:

[...]





Meer dan driekwart komt hier omdat politici hebben gezegd dat iedere "vluchteling" welkom is, en een huis en een uitkering krijgt. Stop daarmee, en de toestroom stopt, de levensgevaarlijke boottochten en de mensensmokkelaars industrie.

Zo lang dit ontkend wordt en dus de asielzoekers gesubsidieerd, zal de ellende aanhouden. De andere methoden zijn dure symptoombestrijding die niet gaan werken.Ik denk dat er geen houden meer aan is. Rusland bombadeert Alleppo en er zijn (volgens Erdogan) 3 miljoen vluchteling nu op weg naar Turkije, Turkije kan dat ook niet aan, dus waar komen die terecht denk je? Niemand wil met Wilders in zee, maar straks heeft ie zo'n grote overmacht dat er niet eens een andere partij mee hoeft te doen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 06 februari 2016 @ 12:00:

[...]





Maar goed wat willen we dan?



We willen geen opvang van vluchtelingen in Nederland (ik tenminste niet) maar dan moeten ze fatsoenlijk in de regio worden opgevangen anders stappen ze op bootjes en reizen ze hier heen.



Opvang hier kostte alleen al in 2015 1 miljard (Nederland)

http://nos.nl/artikel/206 ... p-tot-1-miljard-euro.html



In Duitsland 50 miljard (2016 / 2017)

http://www.telegraaf.nl/b ... n_Duitsland_50_mld__.html



Kunnen we 2 dingen doen, mokken dat er een paar honderd miljoen die kant opgaat of blij zijn dat we het op die manier in ieder geval een beetje regionaal oplossen.



En natuurlijk is het bewaken van de buitengrenzen een mogelijkheid maar ook dat kost kapitalen want de Grieken kunnen het niet oplossen, dat land is failliet.



Wat mij betreft geven ze Turkije, Libanon en Jordanië 10 miljard per jaar (uiteraard als EU) dan ben je nog goedkoper af dan ze hier op te vangen, te huisvesten, te scholen en in de toekomst een uitkering te geven.





[...]





Ze nemen geen migranten op maar betalen wel tenminste dat was onlangs op Radio 1Ach weet je, hoe je het ook wendt of keert, het blijft een bodemloze put!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 06 februari 2016 @ 12:32:

[...]





Ik denk dat er geen houden meer aan is. Rusland bombadeert Alleppo en er zijn (volgens Erdogan) 3 miljoen vluchteling nu op weg naar Turkije, Turkije kan dat ook niet aan, dus waar komen die terecht denk je? Niemand wil met Wilders in zee, maar straks heeft ie zo'n grote overmacht dat er niet eens een andere partij mee hoeft te doen.Stoppen met bombarderen is ook zo'n kleinigheidje wat je zou kunnen doen.

http://nos.nl/artikel/208 ... in-syrie-bombarderen.html



Overigens, als 'Nederland' Syrie bombardeert, zijn wij in oorlog met ze en kunnen we geen vluchtelingen opnemen.
Eerder vielen hier forummers over de vergelijking tussen het gedrag van mensen en het gedrag van ratten bij overbevolking. Uit het onderstaande artikel blijkt dat apen zeer waarschijnlijk ook niet goed op overbevolking reageren. (met moord tot gevolg) Aangezien de mens dichter bij de aap staat dan bij de rat, geeft het artikel toch wel te denken.



http://www.ad.nl/ad/nl/55 ... -van-moord-bij-apen.dhtml



Ik wil er maar mee aangeven dat onbeperkte bevolkingsgroei in een land veelal leidt tot ernstige conflicten en dat een dergelijk fenomeen dus ook in de dierenwereld voorkomt.
Nou zeg dit had toch niemand verwacht?



http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments



Goedemorgen goed- en slechtmensen, en alles wat daartussen zit. Wat wij nu toch weer in de GoedVolk-bode lezen? Hier op de GeenStijl zijn wij eigenlijk niet zo van het toldyouso-ën. Maar dit weekend mag het. Joehoe Judith in Europa. TOLD YOU SO. Als nu zelfs de Chef van de Hoestende Duitsche Gleufhoeden zegt dat er IS-strijders tussen de vluchtelingen zitten, dan kunnen we er gevoeglijk van uitgaan dát er IS-strijders tussen de vluchtelingen zitten. Hoe soft GroenLinkse wensdenkmeisjes ook beweren van niet. En die "IS-strijders" noemen we trouwens IS-terroristen (en die vluchtelingen migranten, maar dat is een ander topic.) Doen we daarbij ook nog even de onthulling van de Belgische informante die terrasknalterrorist Abdelhamid Abaaoud erbij lapte dan is er alle reden tot terechte totaalpaniek. Volgens de met 5000 kogels uitgeschakelde moslimterrorist Abaaoud - die trouwens van plan was ook nog een kuffar pliesieburo en een kuffar creche (!) af te knallen, zijn er nog 80 IS-terroristen met hem meegewandeld toen hij zonder papieren Schengen-Europa binnenbanjerde. Doet dit alles nog ergens een belletje rinkelen bij de islamlikkende bestuurselite? Welnee. Het dreigingsniveau gaat niet omhoog, de grenzen gaan niet dicht, en de enigen die militairen met mitrailleurs bij de voordeur krijgen zijn EU-bobo's in het Scheepvaartmuseum. Maar gaat u, o nutteloze kudtburger, vooral naar theater, restaurant en voetbalwedstrijd. Prettig weekend, verder.
In ieder geval komen er nu 3x zoveel immigranten Griekenland binnen dan dezelfde periode vorig jaar. Schaffen wir das?
Alle reacties Link kopieren
De politie van Wenen heeft de verkrachting van een 10-jarige jongen door een migrant uit Irak bekendgemaakt. Het zedenmisdrijf, dat werd begaan op 2 december in een zwembad, was aanvankelijk stilgehouden om de identiteit van het slachtoffer te beschermen.



In een badhokje van het Theresienbad vond het seksuele geweld plaats, schrijft Daily Mail. De jongen moest vervolgens in het ziekenhuis aan zijn verwondingen behandeld worden.



Na de verkrachting kon de politie het Arabische sujet eenvoudig arresteren, want op dat moment stond hij zich te vermaken op de duikplank van het zwembad. De 20-jarige man verklaarde tegenover agenten dat het ging om een "seksueel noodgeval". Hij zou namelijk al vier maanden geen seks meer hebben gehad. De Irakees, die sinds september in Wenen woont en er werkt als taxichauffeur, zei te weten dat zijn daad "verkeerd" was geweest. Overigens was de migrant "niet altijd ziek", want in Irak had hij "een vrouw en kind".



De politie zei "gevoelig te moeten zijn" in zaken waarbij migranten, "die veel hebben meegemaakt", betrokken zijn, maar stelde desalniettemin dat hier een nultolerantie gold.



Ander schokkend bericht



Oostenrijkse media berichten bovendien al enkele dagen over een zedenzaak waarbij een 13-jarig Syrisch meisje, dat in Oostenrijk woont, betrokken is. Het kind wordt regelmatig verkracht door haar 'echtgenoot', met wie zij een islamitisch huwelijk sloot.



Een verrijking.
Known to cause insanity in laboratory mice
Ik kan me echt niet voorstellen dat je zomaar zeven familieleden in het kader van gezinshereniging naar Nederland te halen. Ik ken Nederlanders met een buitenlandse Partner die hemel en aarde moeten bewegen om een Schengenvisum aan te vragen voor Nederland. Om maar te zwijgen om buitenlandse partners permanent naar Nederland te laten komen. En dit zou met een beetje geld zomaar kunnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 06 februari 2016 @ 20:46:

Ik kan me echt niet voorstellen dat je zomaar zeven familieleden in het kader van gezinshereniging naar Nederland te halen. Ik ken Nederlanders met een buitenlandse Partner die hemel en aarde moeten bewegen om een Schengenvisum aan te vragen voor Nederland. Om maar te zwijgen om buitenlandse partners permanent naar Nederland te laten komen. En dit zou met een beetje geld zomaar kunnen?Dat verbaasde mij ook, maar de regels zijn inderdaad echt versoepeld. Echt bizar.
quote:Pientjexxxx schreef op 06 februari 2016 @ 12:51:

Eerder vielen hier forummers over de vergelijking tussen het gedrag van mensen en het gedrag van ratten bij overbevolking. Uit het onderstaande artikel blijkt dat apen zeer waarschijnlijk ook niet goed op overbevolking reageren. (met moord tot gevolg) Aangezien de mens dichter bij de aap staat dan bij de rat, geeft het artikel toch wel te denken.



http://www.ad.nl/ad/nl/55 ... -van-moord-bij-apen.dhtml



Ik wil er maar mee aangeven dat onbeperkte bevolkingsgroei in een land veelal leidt tot ernstige conflicten en dat een dergelijk fenomeen dus ook in de dierenwereld voorkomt.



Ach wat sneu.

Geen flauw idee wat wel of niet beledigend is.

Ik noem jou geen aap of rat, dus waarom zou jij dat wel doen bij je medemens
quote:Het-groepje schreef op 06 februari 2016 @ 21:42:

[...]





Ach wat sneu.

Geen flauw idee wat wel of niet beledigend is.

Ik noem jou geen aap of rat, dus waarom zou jij dat wel doen bij je medemens Ik noem mensen geen aap of een rat, maar in bepaalde situaties blijkt er vergelijkbaar gedrag te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh kijk nou, links was niet altijd een buitenlander-knuffelaar, wat is er toch gebeurd?



Gisteren hebben de leden van de partijen Groen Links en SP een demonstratie verstoord van Pegida, wat er uiteindelijk in resulteerde dat de Pegida demonstranten afgevoerd moesten worden voor hun eigen veiligheid.



Vandaag lees ik via Geen Stijl wat de SP zelf dacht een paar jaar geleden over de Islam, Nou dat liegt er niet om:

Dit komt uit de

Gastarbeid en Kapitaal – SP brochure 1983





“Ik wil mijn afschuw voor de islam – de leer, de dogmatiek, de verboden, de onbeweeglijkheid, de middeleeuwse achterlijkheid die is ontstaan met deze religie voor nomaden en woestijnrovers – niet onder stoelen of banken steken. (…) Zichzelf opsluitend in een gedragspatroon, dat de originele achterlijkheid halsstarrig in stand houdt (…), vormen zij een Fremdkörper in onze samenleving, dat niet lijkt te kunnen loskomen, iets bij te leren, iets te willen leren, dus verarmt (…). Zoals nu kan het niet”.



En dit:

“Men moet zich eens indenken, welke ghetto’s er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke, immigranten, als we niet alleen hun gruwelijke slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun diskriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden, wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd?”



Emile Roemer (in zijn allereerste persconferentie, 5 maart 2010):



“Wilders is iemand die de wind mee heeft omdat hij een aantal problemen die onder mensen leven goed weet te verwoorden. Daar moeten wij open voor staan. Daar moeten wij heel voorzichtig mee omgaan. Dit zijn problemen die de SP ook al lang – en eigenlijk vér voor Geert Wilders – benoemd heeft.”





En nu staan ze een demonstratie van Pegida te verstoren en te verstieren.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
De Slag om de Stopera werd helaas verloren door PvdA-burgemeester Van der Laan. De veldmaarschalk koos tijden en locaties, regisseerde de start, volledig volgens The Art of War van Sun Tzu. Helaas stroomde in een half uurtje alle macht door zijn vingers. Resultaat: een demonstratie door geweld afgeblazen, tientallen arrestaties onder links tuig - nog steeds geen enkele bevestigd onder Pegida-aanhangers. De livebeelden van AT5 klopten totaal niet met het commentaar van de verslaggevers, de verslaggeving door ANP, NPO, NOS, nu.nl en vele anderen. Normaal hou ik er niet van andermans waarnemingen te gebruiken, maar gezien bijna duizend reacties hieronder, ben ik niet alleen. Mocht iemand de stream nog integraal hebben, graag publiceren. Achteraf is het erg wrang dat de linkse demonstratie twee uur eerder mocht beginnen op een steenworp afstand. Wat een zelfstandige manifestatie had moeten zijn, bleek slechts een excuus om te verzamelen. Of het is opzet van Eberhard om een fout te maken die wij van te voren zien aankomen, of hij is heel erg dom. Laat ik positief blijven en hem dom noemen.
anoniem_118070 wijzigde dit bericht op 07-02-2016 11:39
Reden: bold
% gewijzigd
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Hier wat beeldmateriaal van de 'demonstratie' en dat linkse reltuig.



Warzone Amsterdam
Kijk wat leuk:



http://m.metronieuws.nl/n ... ieren-uitgebreid-carnaval
Wat is er zo geweldig aan pegida eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 07 februari 2016 @ 19:58:

Wat is er zo geweldig aan pegida eigenlijk?Google.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 07 februari 2016 @ 19:58:

Wat is er zo geweldig aan pegida eigenlijk?Niks. Maar het is een legale groep en die mogen gewoon demonstreren, net zo goed als iedere andere legale vereniging waar je het niet direct mee eens bent.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:MarianneDavids schreef op 07 februari 2016 @ 20:02:

[...]





Google.



Ben ook bij de tegendemonstratie geweest, niet zonder reden.

Ben wel nieuwsgierig waarom deze mensen geen massaal weerwoord mogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven