Gezondheid alle pijlers

Hier praten we (oa) over leven met pijn

12-01-2016 15:19 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 3000 berichten is het weer tijd voor een nieuw topic.



Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Nieuwelingen komen regelmatig aanwaaien en zijn altijd welkom. Om mee te praten of voor vragen/opmerkingen. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect naar elkaar toe"



Hier is de link naar ons vorige topic, waarin ook weer een link staat naar het vorige topic waarin ook weer een link staat, geloof ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is jammer van je uitje dan Dreamer.

Aan de hand van jouw post bedenk ik me nu dat bij mij dáár ook nog wel eens de hoofdpijn vandaan zou kunnen komen.

Vroeger had ik vaak hoofdpijn als aankondiging van de menstruatie maar de laatste jaren minder.

De taart is klaar en het ruikt hier heerlijk. Ik zlu er trek van krijgen. Maar hij moet eerst nog afkoelen.

De hoofdpijn zakte nog niet dus ik heb maar weer eens de doos paracetamol erbij gepakt. Dat zal hem leren !

Alleen nog stofzuigen hier en de maaltijd. Verder ga ik bankhangen. Vanavond zoon nog wegbrengen en halen voor zijn uitje.

Dáár moet ik nog wat energie voor over houden.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Och.. mijn eerste voorstel was al over 2 weken, omdat ik wist dat er wat aan zat te komen, zeg maar. Zij stelde gisteren voor om morgen te gaan en toen leek dat nog een goed idee. Nu ineens een stuk minder

Ik wil bankhangen en zwélgen in zelfmedelijden, zo hoort dat.



IK heb man net naar de winkels gestuurd. De tijd haalde ons weer in, ineens was het 3 uur en zoon gaat naar de film, dus moet om half 6 weg ofzo. Toch wel handig als hij daarvoor eet en daarvoor had ik dan weer bepaalde ingrediënten nodig.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Op de bank met een grote doos chocolade Dreamer. Dát is pas een goed idee op zulke dagen!

( de weegschaal even vergeten, anders wordt het idee al een stuk slechter )
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Oh mèn, ik heb de afgelopen dagen veel gegeten, gewoon niet normaal. Leek wel een leeg vat, dat maar leeg bleef. Geen ongezonde dingen, wel teveel. Bizar. Ben nu echt weer aan 't minderen, dus ik houd het op een stukje chocolade en véél thee. Is ook goed
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ha (pre) menstruele meiden, wat vervelend dat het allemaal zo veel effect geeft, die menstruatie.

Ik ben met een raar experiment begonnen vorige maand. Slik nu 10 jaar de pil door en mag van HA door tot 52 jaar. Ben eerst eens gaan experimenteren met af en toe de pil overslaan, later 2 in de week minder en nu om de dag een pil. Er gebeurt niks qua dreigende menstruatie, dus ik minder geleidelijk door, kijken waar het laagste punt zit zeg maar.

Ben niet bang meer voor een zwangerschap maar geen zin in ongesteld zijn. Zeker niet als ik jullie hoor, beehhh.



Suzy, och jee ik hoopte zo dat je er vanaf zou zijn maar nee dus nog even doorzwemmen bijten..



Wij gaan zo naar het Sanadome.. ook lekker zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Ambra!



Na aanleiding van jouw post kan ik zeggen Dreamer, dat ik ook vreetbuien heb voor ik ongesteld word.

Ik geef er tegenwoordig maar gewoon een of twee dagen aan toe. Blijkbaar heeft mijn lichaam dat nodig denk ik maar.



Stofzuigen heb ik nog niet gedaan. Ik stond net onder de douche en man roept dat er visite onderweg is.

Ik brul nog: stofzuig even snel dan!

Maar

Afijn. Vriend van man en man zijn druk in gesprek. Ik hoop maar dat hij even niet te kritisch kijkt.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Meestal kijk je zlf kritischer dan de visite, tenzij het je moeder is

Theo Maassen zei heel terecht dat je altijd alleen opgeruimde huizen ziet, omdat iedereen opruimt voordat er visite komt. Ik maak er geen geheim van dat mijn huis normaliter niet keurig is en als ik vind dat het netjes is, denkt mijn moeder er nog heel anders over. Dat is dan maar zo ...
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is niet zo opruimerig en schoon Dreamer.

Daar heb ik mijn niet-opruimgen van gekregen.

Mijn schoonmoeder daarentegen is een echte poetsfreak. Daar zal je geen vlokje stof of viezigheid vinden. Ongeacht op welke tijd je komt.

Die begint ook altijd meteen te poetsen als ze bij mij binnen is.

Mét de nodige opmerkingen ( negatief ) erbij.

Gelukkig komt ze hier niet zo veel meer tegenwoordig.

Een best mens verder maar de ideeën van haar en mij over dagbesteding liggen mijlenver uit elkaar!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Mama: hoop dat iedereen uit jullie ziekenboeg snel beter is!



Ambra: ik had je bericht nog gelezen voor je ‘m aanpaste. Probeer je daar maar uit te praten inderdaad

Hoop dat je genoten hebt van het Sanodome!



Dreamer: ze hebben warmtecamera’s in de helikopter, het is eigenlijk heel makkelijk om straatrovers ’s nachts zo te vinden. Opgestoken van een programma op tv ;)



Suzy: fijn dat dochter haar zwemdiploma gehaald heeft!



Lientje: hoop dat je hoofdpijn gezakt is. En de appeltaart gelukt ;)
Alle reacties Link kopieren
Nes ik dacht ineesNs dat je je daar mss wel zorgen over ging maken en heb het weggehaald. Even later vond ik dat weghalen weer stom maar ja. Lekker bezig.

Sanadome was lekker maar de dag erna valt altijd weer tegen. Pijn en slecht lopen, ws door ingespannen lopen daar op gladde vloer.
Alle reacties Link kopieren
Pff.. ik dacht even een paar plantjes uit de grond te halen en in potjes te zetten (voor bonsai) maar had geen rekening gehouden met enorme lange wortels en de klei. De hyacinten, die al vrij hoog stonden om de plantjes heen, zijn nu kapot. Jammer Ik heb pijn in handen, rug en bekken (uiteraard) en bovendien weer overal jeuk. Dat heb ik altijd als ik even wat in de tuin gedaan heb, alsof er allemaal beestjes op me lopen, maar die zijn er niet. Echt niet. Ik kan kijken naar zo'n kriebelende plek en niets zien.



Nu maar snel onder de douche dus.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Misschien allergisch voor bepaalde planten Dreamer?



Jeetje wat een wind hier alweer. Waaide bijna weg tijdens het tanken. Morgen nog slechter zeggen ze.

Dus lientje rijdt wel weer voor de kinderen.

Kon mezelf al nauwelijks staande houden in de wind net, laat staan dat ze morgen moeten fietsen. Maar goed dat ik een diesel heb.

Verder afgelopen nacht slecht geslapen door de pijn. Harde wind reageer ik blijkbaar nog steeds op.

Toch lijk ik me met de voedingssuplementen beter te voelen.

Ik slik nog even door..
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de supplementen lijken te werken!



Nee aan allergie kan het niet liggen. Of het moet voor inspanning zijn
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ambra: ik dacht al dat je het daarom had weggehaald. Ik vond het niet erg hoor.

Jammer dat leuke dingen vaak gepaard gaan met extra pijn na afloop.



Lientje: wat voor voedingssupplementen gebruik je?

Hier waait het ook hard. Toch blij dat ik een auto heb ;) (al ben ik gisteren tegen de wind in gefietst en ga ik morgen ook ergens op de fiets heen, ik vind het onzin om nu elk klein stukje met de auto te doen. Maar ik hoef dan ook niet door de polder te fietsen.)



Dreamer: brr beestjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:nes89 schreef op 07 februari 2016 @ 18:29:





Dreamer: brr beestjes.Ha ha zit je wel in het goede beroep schat?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij de action een spieren en bottenpakket gekocht nes.

Daar zit in : vitamine C, Glucosamine 1200mg, calcium, magnesium, zink en vitamine D 3.

Kostte iets van 5 euro. Dus vond het wel het proberen waard.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik moest die zin echt een paar keer lezen, Lientje een 'spieren en bottenpakket' zag er toch meer iets bij dat je bij de slager koopt



En die beestjes, die zijn er dus niet, gelukkig. Geen idee wat het wel is. Misschien wel het idee dat er beestjes kunnen zijn? Kijk, als ik grote struiken snoei, kunnen het beestjes zijn, die in m'n kleren vallen. Maar nu was ik bezig met struikjes op de grond, waardoor gejeuk in m'n nek echt niet logisch is :-)



K heb kaartjes voor David Bowie (de tentoonstelling) gereserveerd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Tsja, dat stond toch écht op de verpakking Dreamer.

Jeetje David Bowie moet je daar helemaal voor reserveren?

Wel lekker dichtbij.



Nes, ik denk zomaar niet dat jij morgen gaat fietsen als ik de voorspellingen zie.

Je gaat morgen weer ervaren hoe ontzettend fijn een rijbewijs en een auto hebben is. ( denk ik )
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou al in januari met een vriendin heen, maar toen overleed de man en liep het ineens storm. Inmiddels is het stof wat gedaald, maar je moet nog steeds reserveren. De tentoonstelling is ook verlengd. En inderdaad lekker dichtbij! Als het in Amsterdam was, was ik waarschijnlijk niet gegaan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 07 februari 2016 @ 18:55:

[...]

Ha ha zit je wel in het goede beroep schat?







Lientje: helaas "moet" ik morgen toch echt op de fiets. Ik ga met de trein, station is iets minder dan 10 minuten fietsen en daar parkeren is waardeloos. Tenzij er geen treinen rijden, moet ik toch echt de wind morgen trotseren.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte dan maar nes. Misschien dat het in de stad beter is maar hier waait het alweer erg hard in de polder.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
jee meiden, is iedereen goed op zijn plek gekomen?

Hier waaien nog net geen carnavalswagens door de straat..
Alle reacties Link kopieren
Hier waait het ook hard, waardoor ik dus slecht geslapen heb. Beter had ik het raam dicht gedaan vannacht, maar hé, dan moest ik helemaal het bed uit enzo.



Verder heb ik ineens een blauwe plek op m'n hand. Ik zat me al af te vragen hoe het kwam dat die ineens zo zeer deed, blauw dus. Géén idee hoe dat komt. Heb ook pijn van 'plantje uit de tuin halen', jippie. Verder gaat alles goed hoor

Dankzij dochter (ik rijd haar heen en weer naar/van school deze week) ben ik wel met de auto.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, droomt je man soms eng? Dattie jou ligt te knijpen?



Die plantjes van jou klinken ook gevaarlijk!

Met deze wind is auto lekker, en dochter dus een prima excuus!
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat kan ook nog! Hier op het werk gingen we er meer van uit dat ik hem op z'n neus geslagen had vannacht

(maar daar heb ik verder niets over gehoord of van gezien, dus dat zal ook wel meevallen)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven