Music/songs met herinneringen

06-02-2016 23:47 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een aflevering van DWDD over liedjes waar de redactie nummers uitkozen waar ze de meeste liefdesherinneringen aan hadden en de gasten hun break-up songs ten gehore brachten, bracht mij op een idee om een topic te openen met daarin DE nummer(s) waar jullie leuke / minder leuke herinneringen aan hebben.



Liedjes met herinneringen betreft gebroken harten, liedjes met een romantische herinnering, het lied dat je samen met je partner koos

op jullie trouwdag, liedje dat jullie hoorden bij jullie eerste zoen, liedje over je onbereikbare liefde, liedje over je geheime liefde, liedje over

onbeantwoorde liefde enz.enz.



Post hier je liedje(s) met/zonder songtekst.

Welke liedje(s) zou je graag horen tijdens een romantisch date (valentijn)?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin.



Mijn break-up song:

Seperate lives - Randy Crawford

Though our hearts belonged to someone else,

We gave our love without regret...

https://www.youtube.com/w ... G5pbblVBe5aDpkWUY&index=9



Mijn song tijdens een momentje flirten (vent met mooie ogen) - uitgaan in een restaurant:

Fantasie - Mariah Carey

https://www.youtube.com/watch?v=qq09UkPRdFY



Beste sexlied ooit (hoorbaar op de 8ergrond):

Justify my love - Madonna



Mijn favo ballad van dit moment is Hello - Adele.

Ik heb er geen herinnering aan, maar het pakt me wel als ik het hoor. Die stem.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Nothing Compares 2U van Sinead O'Connor - was 'ons liedje' toen ik een buitenlandse vlam aan de haak had geslagen. Hield wel van een beetje drama, en er was in de verste verte nog geen WhatsApp of Skype, dus we moesten het hebben van lange brieven en heel korte telefoongesprekjes.



Als ik Brown Eyed Girl hoor moet ik altijd denken aan die keer dat een man in een cafe dat voor me zong. Geen interesse, maar hij was wel leuk, dus ik heb er wel goede herinneringen aan.



Verder merk ik dat ik een heel tijdvak oversla als ik naar muziek luister, omdat ik net uit een relatie van meer dan twintig jaar kom en eigenlijk alles me aan hem doet denken. Dus ik ontdek nieuwe dingen, maar ga juist ook terug naar muziek van voor 'ons'.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Och jee! Een bijna onmogelijke vraag voor iemand als ik die bij bijna alle oude nummers teruggaat naar die tijd.



Een greep:



Papa Chico van Tony Esposito doet me denken aan m'n eerste echte puber zomer in 1985. Kermis met vrienden en vriendinnen. Evenals Josephine van Chris Rea en de Eurythmics met “there must be an angel” uit dezelfde periode.



“take my breath away” van Berlin uit Topgun doet me denken aan m'n 16e verjaardag, samen met een paar vriendinnen naar de bios. Ohw, wat waren we onder de indruk! Vooral de strand volleybal scène en de eerste kus....zucht...



“wanted dead or alive” van BonJovi is m'n eerste echte liefdesverdriet-nummer. Als ik het nu nog hoor, weet ik nog precies hoe ik me toen voelde...



Joe Le taxi van Vannesa Paradis brengt me altijd terug naar de vakanties in Frankrijk en m'n “grote” vakantie liefde.



Het album “Brothers in arms” van de Dire Straits draaiden we grijs op schoolkamp op de mavo. Wij als meiden stiekem naar de jongensafdeling. Spannend spannend!



Tot zover een kleine greep uit m'n jonge jaren.

Ik kan nog uren doorgaan haha!
Mijn vriend en ik hebben wel bepaalde muziek of nummers die echt van ons is. Maar dat zijn dj's die hier niet zo bekend zijn, dus als ik dat hier post, ben ik gelijk bekend bij bekenden.
To live is to die van Metallica symboliseert mijn kut jeugd.
Alle reacties Link kopieren
Kings of leon - heel het album only by night

Met het uitkomen van dit album in 2008 heb ik het gekocht en op deze muziek ben ik verliefd geworden op mijn vriend.



Goo goo dolls - dakota

Dit draait hij graag in de lente.



Paul en Fritz Kalkbrenner - sky and sand



The arctic monkeys - why you only call me when youre high

Draai ik graag als het wat minder gaat.



Mumford and sons - thompson square park

"but no flame burns forever, we both know this all to well

Editors - put your head towards the air

"Now dont drown in your tears, babe

Push your head towards the air.

Now dont drown in your tears, babe

I will always be there."

Sowieso zijn editors fijn!!! heb deze 2 afgelopen tijd veel gedraaid. Zat met iets en deze nummers klonken troostend.



Ook wel the boss' atlantic city en thunder road "Roy Orbison singing for the lonely

Hey that's me and I want you only" "Don't run back inside

Darling you know just what I'm here for

So you're scared and you're thinking

That maybe we ain't that young anymore

Show a little faith there's magic in the night

You ain't a beauty but hey you're alright

Oh and that's alright with me" " dikgedrukt vind ik een van de oprechtste zinnen uit een liefdesliedje.



TIP!!!

Typhoon mash up - spraakwater/stay with me sam smith

Moet meestal beetje huilen bij deze.

Album lobi di baso is ook mooi!



Ben sinds 2008 (was 16) met lief dus zijn nummers waaraan ik denk bij mijn mooiste herrineringen met hem en ook herrineringen dat het even allemaal net wat minder mooi voelde.
Alle reacties Link kopieren
Mijn break-up song:

Rolling in the deep van Adele. Heb toen heel wat afgejankt.



Het liedje Black eyed boy van Texas doet me altijd aan mijn eerste liefde denken.



Alle van nummers van Fat's Freddy drop doen me denken aan mijn reis naar Nieuw Zeeland . Ik heb de liedjes grijs gedraaid.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Alle reacties Link kopieren
REM - everybody hurts



Grijs gedraaid na een onbeantwoorde liefde. Als ik het nummer nu voorbij hoor komen voel ik me weer een beetje dat zielige 16 jarige meisje met gebroken hart.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Whitney Houston, i Will Allways love you.

.

I idd iT my way...weet niet van wie, maar doet me denken aan mijn vaders verdriet, toen hij in scheiding lag.

.

Maar wat de liefde voor mij kenmerkt, is wel halleluja, met espen lind, en drie anderen knapen, (waaronder de winnaar van Idols) die live zingen.

Nog nooit, nog nooit van mijn leven , zoiets prachtigs gehoord.

Zij verdienen een dikke twaalf!!

Het aller aller aller beste.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Die clip van Nothing compares to you, die Sinnead heeft mooie ogen. Dat vond ik het meest indrukwekkend.



Thnks voor de tip, bubukowski
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 08 februari 2016 @ 09:48:

Die clip van Nothing compares to you, die Sinnead heeft mooie ogen. Dat vond ik het meest indrukwekkend. Ja, prachtig.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Politie valt binnen bij seksend stel



HOOFDDORP -

Agenten zijn een woning in Hoofddorp binnengevallen om een einde te maken aan de geluidsoverlast van een seksend stelletje.



Het was niet zozeer het volume van het liefdesspel dat omwonenden naar de telefoon deed grijpen om de politie te bellen, maar de harde muziek die de tortelduifjes erbij op hadden gezet.



Omdat de agenten ook geen gehoor kregen toen ze bij het koppel aanbelden en roepen door de brievenbus evenmin effect had, sloegen de dienders een ruitje kapot en lieten ze zichzelf binnen.

Pas toen ze de muziek hadden uitgezet, kwam de heer des huizes vanuit de slaapkamer naar beneden gesloft.

Door de vrijpartij was hij even helemaal van de wereld geweest, zo verontschuldigde hij zich enigszins verbouwereerd.

© Telegraaf 9-2-2016, 09:04



Nu ben ik toch benieuwd naar de muziek die zo hard(core) te horen was....
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven