Lijf & Lijn alle pijlers

Ik moet iets ondernemen #2 gastric bypass?

15-08-2015 21:04 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijk had ik mijn topic van een jaar geleden geupdate, maar omdat er telkens reacties komen op de -niet meer zo relevante- OP is het misschien handiger toch een nieuw topic te openen.



De korte samenvatting; ik ben veel te dik. Morbide obesitas.

En ja, dat brengt klachten met zich mee. Ik ben net 30 geworden en ik slik pillen voor mijn hoge bloeddruk. Ik voel me slap en lusteloos. Ik heb een belachelijk slechte conditie, ik heb last van mijn gewrichten. En ik beweer altijd dat ik geen last heb van mijn overgewicht, maar dat is wel zo.



Dus, er moet iets gebeuren. En iets drastisch, iets dat werkt.

Want 39231 dieetpogingen later ben ik nog altijd gewoon veel te dik. Ik heb het met diëtistes geprobeerd, op eigen kracht, meer bewegen, gewoon gezond eten, maffe diëten.... Ik heb zelfs een paar maanden geleden dieetpillen gekocht. Wat uiteraard voor geen meter werkt, behalve dat je er stinkende scheten van laat.

Mijn huisarts heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis, naar de obesitaskliniek. Mijn huisarts denkt dat een gastric bypass de enige echte blijvende oplossing gaat zijn voor mij, dus we gaan het eens bekijken.



De laatste weken heb ik heel, heel veel na gedacht. Over mijn leven nu, over de impact van zo'n operatie, over hoe mijn leven er na de operatie uit zal zien.... Ik kan het me eigenlijk niet helemaal voorstellen.

Ik weet dat het geen wondermiddel is. Ik weet dat het slechts een hulpmiddel is. Ik weet dat ik nog steeds mijn levensstijl om moet gooien maar zoals ik het begrijp van mensen die een gastric bypass gehad hebben gaat dat na de operatie zoveel makkelijker zijn...



Anyhow, 24 augustus heb ik een informatiebijeenkomst in het ziekenhuis. Als ik dan door durf te zetten volgt een screeningsochtend en daarna een eventueel akkoord voor de operatie.



Wat ik dus in mijn vorige topic ook vroeg, waren ervaringen van mensen die eventueel een gastric bypass ondergaan hebben.

Zouden jullie het me aanraden of absoluut niet? In hoeverre heeft het je geholpen? En misschien zijn er ook mensen met een negatieve ervaring? Ook die zijn uiteraard welkom.



In het vorige topic heb ik al heel veel lieve, leuke fijne reacties gehad.

De reden dat ik dit topic toch opnieuw open is omdat ik zo heerlijk van me af kan schrijven, en ik heel veel heb aan de input van mensen die het traject al doorlopen hebben.

Dus bij deze gewoon een nieuw topic dat voortborduurt op het zelfde, omdat de OP van het vorige topic totaal niet up to date meer is.

Wat ik dus vooral wil met dit topic is ervaringen uitwisselen, en misschien gewoon af en toe een schop onder mijn kont of hart onder de riem
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook hulp gehad. 5 jaar geleden een maagband gekregen. Toen 25 kg afgevallen. Van 133 naar 107 kg. Langzaam kwam er stiekem toch weer wat bij.. Afgelopen zomer aan de bel getrokken, nu wilde ik toch weleens weten hoe het zou zijn om onder de 100 te wegen. En het is me gelukt! In augustus woog ik 114. Nu 99.2 kg!!

Het is dus waar: een maagband is een hulpmiddel. Je moet het uiteindelijk zelf doen!

Ik stuur je dit weekend een pb over de kleding van toen ik 114-107 woog.
quote:Marels schreef op 04 februari 2016 @ 21:51:

Ik ben dol op jurken!



Anders moet je me even een PBtje sturen, welke maten het zijn en wat je er eventueel voor wilt hebben?



Heb gelukkig ook veel kleding van Peacy gekregen en ik heb een aantal pakketten kleding gekocht, dus ik loop nog niet in mijn blote kont, maar ik draag wel heel veel dezelfde kleding omdat die bepaalde dingen nu eenmaal wel prettig zitten en goed staan. Een hoop dingen flubberen echt als een gek nu.Als het goed is, deze week weer. En uhm. Er staat weer een tas!
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is liggen mijn nieuwe kleren in de auto. Man alleen nog overtuigen om ze te gaan halen
668, the neighbour of the Beast
Wat lief dat je kleding van Peacy hebt gekregen.



Jurken blijven toch wel heel mooi hè.



Wauw, Spullie, al 34 kilo afgevallen. Wat goed van je.
Alle reacties Link kopieren
Peacy en ik zijn bijna familie, ofzo

En nu met die kleding is dat leuk. Ik heb pakketten gekocht en gekregen en wat mij nog veel te klein is gaat naar Peacy en wat voor Peacy te groot is komt naar mij. Goeie ruilhandel hebben wij.



Verder niet zoveel bijzonders te melden.

Afvallen gaat weer als een malle. Twee broeken in maat 46 die al prima passen en die ene skinny die van de week veel te strak zat past nu eigenlijk gewoon prima. Behalve dat ie strak zit maar daar is ie skinny voor geworden.

Ik kom nu in de buurt van de 110 en dat is wel een enorme mijlpaal voor me.

Ben een jaar of wat geleden nog eens veel afgevallen, en toen heb ik één keer de 109,8 gezien en daarna nooit meer onder de 110 gekomen. Dus het zou super zijn als ik daar definitief onder kom, en dan gaan we echt richting de magische 100.
668, the neighbour of the Beast
Top. Ik las net je OP nog even. Is nog maar een half jaar geleden, moet je zien waar je nu staat! En waarschijnlijk zit je voor de zomer onder de 100.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 05 februari 2016 @ 20:56:

Peacy en ik zijn bijna familie, ofzo

En nu met die kleding is dat leuk. Ik heb pakketten gekocht en gekregen en wat mij nog veel te klein is gaat naar Peacy en wat voor Peacy te groot is komt naar mij. Goeie ruilhandel hebben wij.



Verder niet zoveel bijzonders te melden.

Afvallen gaat weer als een malle. Twee broeken in maat 46 die al prima passen en die ene skinny die van de week veel te strak zat past nu eigenlijk gewoon prima. Behalve dat ie strak zit maar daar is ie skinny voor geworden.

Ik kom nu in de buurt van de 110 en dat is wel een enorme mijlpaal voor me.

Ben een jaar of wat geleden nog eens veel afgevallen, en toen heb ik één keer de 109,8 gezien en daarna nooit meer onder de 110 gekomen. Dus het zou super zijn als ik daar definitief onder kom, en dan gaan we echt richting de magische 100.

Gaaf is dat hè, als het dan ineens echt heel snel er wel af gaat. Ik sta daar achteraf nog steeds van te kijken. Heb mijn lijstje van de week nog eens nagekeken en die eerste 40 kilo zijn er in zo'n korte tijd vanaf gevlogen.

Leuk van die kleding! Geniet er van!
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht al meer dan 3 weken op een brief van de zorgverzekering en dat is slopend! Ik wil uitsluitsel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Slaapmasker schreef op 06 februari 2016 @ 08:51:

Ik wacht al meer dan 3 weken op een brief van de zorgverzekering en dat is slopend! Ik wil uitsluitsel!Wat is er dan?
Frankly my dear, I don"t give a damn
NOK? Dat duurde bij mij 7 weken
Alle reacties Link kopieren
Oh ik dacht dat ik dat hier al getypt had maar dat is op een ander forum. Lekker handig!



Ik heb een pubis reconstructie nodig na het afvallen en wacht nu op goedkeuring!
Alle reacties Link kopieren
quote:Slaapmasker schreef op 06 februari 2016 @ 23:59:

Oh ik dacht dat ik dat hier al getypt had maar dat is op een ander forum. Lekker handig!



Ik heb een pubis reconstructie nodig na het afvallen en wacht nu op goedkeuring!Uhm.. een vaginacorrectie dus? Of bedoel je wat anders..?
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 07 februari 2016 @ 00:17:

[...]





Uhm.. een vaginacorrectie dus? Of bedoel je wat anders..?schaamheuvel.
Doen ze dat niet in combinatie met een buikwandcorrectie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 01 februari 2016 @ 21:58:

Welnee, ik koop helemaal geen nieuwe kleding.

Vind ik eeuwig zonde. Je koopt en nieuwe broek en drie weken later lubbert ie om je kont.



Ik probeer zoveel mogelijk uit te zingen met krijgertjes en dingen die ik nog redelijk door kan blijven dragen.



Ja dat deed ik ook hoor, zo zonde.

Ik heb wel enkele skinny's gekocht, dacht dat ik er wel was. Maar enkele weken later lubberen ze toch heel erg om mijn kont.



Nu maatje kleiner in de uitverkoop gescoord!

Koop nu na bijna 1 jaar voorzichtig weer wat kleding.



Ik kwam bij mijn nieuwe opdracht een ex-collega tegen, ze herkende me amper. Ze had mijn naam op een lijst gezien en liep een paar keer voorbij: is ze het/ is ze het niet?



50 kilo minder is wel even een ander gezicht.



Ook mijn voeten zijn weer maat 38 zoals vroeger, laatste 10 jaar had ik 39. En mijn BH's 4 cupmaten kleiner en 15 cm omvang minder. Nu had ik een enorme cupmaat dus dit is heel welkom. Al heb ik wel een beetje hangers gekregen...
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 04 februari 2016 @ 21:51:

Ik ben dol op jurken!



Anders moet je me even een PBtje sturen, welke maten het zijn en wat je er eventueel voor wilt hebben?



Heb gelukkig ook veel kleding van Peacy gekregen en ik heb een aantal pakketten kleding gekocht, dus ik loop nog niet in mijn blote kont, maar ik draag wel heel veel dezelfde kleding omdat die bepaalde dingen nu eenmaal wel prettig zitten en goed staan. Een hoop dingen flubberen echt als een gek nu.Ik heb nog 4 Tante Betsy jurken hangen maat xxl (46/48) is dat al te groot?
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, 46/48 past nu precies.

Nog gekker dan op jurken ben ik op tante Betsy trouwens, maar ik durfde ze nooit te kopen, bang dat ze te klein zouden zijn.

Heb er dus nooit eentje gehad.

Ik wil ze heeeel graag van je overnemen, maar laat maar wel weten wat je er voor wilt hebben hoor, ik weet dat ze duur zijn!

Ik zal je anders wel een PBtje sturen.



Qua kleding kopen, ik was gisteren in de stad, winkelen met mijn 14-jarige neefje. En hoe groot de verleiding dan ook is om tóch de winkel in te duiken en nieuwe, mooie, kleinere kleding voor mezelf te kopen, ik doe het niet.

Ik merk heel goed hoe snel het gaat.

Sommige kleren kan ik nu al echt niet meer aan en vooral broeken gaat dramatisch snel.

De ene dag kun je een broek die eigenlijk te krap was ineens aan, en krap een week of twee later is het geen gezicht meer. En ik ben een zeikerd met spijkerbroeken, die moeten rond mijn bovenbenen gewoon strák zitten.



Ik merk wel nu al wat het afvallen doet voor mijn zelfvetrouwen en dat is heel erg leuk.

Ben uiteindelijk op een paar jaar tijd toch 15 kilo aangekomen en toen ik op mijn zwaarst was vond ik het heel moeilijk om er nog leuk en aantrekkelijk uit te zien. Dat probleem had ik rond de 115 kilo nooit, maar op mijn zwaarst, met 127,7, toch wel.

De momenten dat ik iets aan trok voor een feestje, in de spiegel keek en dacht, ja, ziet er goed uit vandaag, waren toen toch wel veel minder.

En nu heb ik dat dus terug, wat het ook veel leuker maakt om in de spiegel te kijken, moeite te doen voor wat je aan doet en je op te maken. Op een gegeven moment ging ik meestal op mijn afgetrapte (sport) werkschoenen werken want waarom zou je moeite doen. Nu draag ik weer veel meer hakken, doe ik geen oud vest meer aan maar draag ik mijn mooie wollen jas weer...

Het is weer zoveel leuker om moeite te doen voor je uiterlijk als je weer in de spiegel kunt kijken en kunt denken, tja, dat kan er wel mee door vandaag.



Overigens, ik ben vandaag Heel Erg Blij.

Ik stond vanmorgen op de weegschaal en die gaf 109,5 aan.

Een jaar of vier, vijf geleden deed ik mijn laatste serieuze afvalpoging en viel ik af tot rond de 110 kilo. Ik geloof dat ik één keer de 109,7 of ,8 gezien heb en daarna altijd net boven de 110 ben blijven steken. Toen had ik een gigantische plateaufase en heb ik er dus uiteindelijk, gefrustreerd, de brui aan gegeven, aan het hele afvallen.

Nu ben ik dus voor het eerst sinds jaren onder die gewraakte 110 en dat is voor mij een enorme mijlpaal.

Als ik nu verder afval ben ik slanker dan ik me überhaupt kan heugen, ik weet echt niet wanneer ik oooooit nog serieus onder de 110 kilo gezeten heb.

Dus voor mij best wel een grote mijlpaal, en daar ben ik best wel heel blij mee.

Nu is de volgende mijlpaal niet eens ver weg.... Ik ben nu 18,2 kilo afgevallen dus de volgende mijlpaal is de -20.

En van daaruit gaan we voorzichtig kijken naar de -25 en onder de 100 kilo komen

668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
En om mijn positieve energie vast te houden ga ik vandaag mijn kast nog eens opruimen.

Al mijn kleren uitzoeken en nog eens een hoop passen om te kijken wat er te groot is en wat nog prima gaat.



Dan kan ik mijn te grote kleren op de foto zetten en die pleur ik weer op een FB-groep voor mensen die een GBP gehad hebben.

Is een ruil- en weggeefgroep om elkaar te helpen het afvalproces door te komen dus maak ik die mensen ook weer blij, hopelijk.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo gaaf voor je
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Kip wat voor kledingmaat heb jij?

Heb ik nog dingen waar jij iets aan hebt, nu of eventueel later?
668, the neighbour of the Beast
Mooi!!
Lief Marels, maar ik heb net mijn kledingkast uitgemest en van alles doorgeschoven. Ik heb voorlopig genoeg

Ik zit alleen te azen op een jeans maat 44, maar dan moeten er nog een paar kilo's af.
Alle reacties Link kopieren
Broeken gaan wij elkaar toch niet aan kunnen helpen.

Tenzij je mijn lange broeken als driekwartsbroeken wilt gaan dragen



Maar jammer, ik kan het maar aanbieden he

Kledingkast is weer uitgemest, een volle verhuisdoos vol spullen die ik of niet meer pas, of die echt mijn model niet (meer) zijn.

En een paar dingen uit de tassen van Peacy die echt mijn stijl niet zijn, maar het meeste was heel erg leuk



Ik ben nu ruzie aan het maken met mijn computer, windows 10 update duurt al een uur of 5 :S
668, the neighbour of the Beast
Onder de 110.

Gefeliciteerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven