Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje



Hallo allemaal,



Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.



Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?





De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
Wat heerlijk, Single! Je mag trots zijn op jezelf!



En IBI gaat ook als een speer! Goed zeg!



Marels, wat fijn dat je door het plateau bent en nu weer lekker afvalt!



Ik ben deze week ziek geweest. Ik ben niet afgevallen en ook niet aangekomen. Doel voor komende week: 1kg eraf! Dan ben ik eindelijk weer eens onder de 105.



Plan is om weer naar mijn werk te gaan (dat scheelt aan 'verveeleten'), 1x te gaan zwemmen en 2x een goede wandeling te maken (6km). Verder deze week veel groente en vlees en weinig aardappelen/rijst/pasta bij de avondmaaltijd.
Alle reacties Link kopieren
Wow chocoladespikkels, single, vivakamp. Wat top zeg.



Hier deze week 3 ons eraf. Niet zo heel veel, maar op een gegeven moment kan het ook niet meer met kilo's tegelijk gaan.



Volgende week moet ik met de pil gaan starten ivm ivf in het ziekenhuis. Ik ben benieuwd wat al die medicatie gaat doen.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Alle reacties Link kopieren
Nét niet!

Gewicht vorige week; 111,9

Gewicht deze week; 110,1

Deze week afgevallen; -1,8

Totaal afgevallen; -17,6
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ahhh jammer Marels, maar je bent bijna onder de 110
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Volgende week zit je er dik onder Marels



Itsi toch weer afgevallen



Firedraakje wat fijn dat je gelijk ben gebleven succes deze week.
Alle reacties Link kopieren
voor alle mensen die zijn afgevallen



zet hem op voor iedereen die even een dipje heeft!



Bij mijn teamdag konden we niet echt kiezen althans we kregen 5 pizza soorten waar we uit konden kiezen. Heb er dus 1 genomen die ikzelf nog niet gegeten had (cheeseburger) gelukkig waren er veel mensen die hem ook wel wilde proeven dus kon goed uitdelen.



Eetlijstje van vandaag:



O: havermout

T: peer

L: 3 boterham mager beleg

T: chocolaatje

D: boerenkool met casselerrib

T: bakje yoghurt
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
@Kruidentheetje: ik heb niet echt een specifiek gewicht voor ogen wat ik per se kwijt wil raken in deze twaalf weken. Ik wil in ieder geval mijn vetpercentage onder de 40% brengen, deze was afgelopen keer iets van 43% of zo.



@IBI: ik vind het ook enorm lastig me niet te wegen. Ik heb het uit automatisme per ongeluk vanmorgen wel gedaan en ik woog 88,1. Ik vrees dat ik het echt niet vol ga houden, het niet wegen, hahaha. Oepsie!



Hierzo heb ik mijn voedingsplan aangepast naar 40% eiwitten, 40% koolhydraten en 20% vetten. Heb me begin deze week gewogen met zo'n speciale weegschaal van mijn trainer en bleek dat mijn vetpercentage maar met 0,2% was afgenomen ten opzichte van eind november. Ik was best teleurgesteld eigenlijk, maar eigenlijk mag ik niet klagen want ik ben van 93,7kg naar onder de 90 gegaan in die periode. Ben erg benieuwd naar het volgende meetmoment met die weegschaal, die is over een week of vijf.
Het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. Dat begint bij het heden. Begin dus vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Marels wat ga je lekker! Ik was te laat om de foto te bekijken in je topic :( Maar volgens mij was het verschil enorm, te oordelen a.d.h.v de reacties haha! Toppie.
Het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. Dat begint bij het heden. Begin dus vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Zondag weegdag: ben 1,7 kilo afgevallen deze week!! Totaal 4,6 kg. Huidige gewicht 91,4 kg. Mijn BMI is nu 29,5, dus heb geen obesitas meer!!! Maak me alleen een beetje zorgen over m'n spier% want die daalt.. weet niet hoe betrouwbaar die is, maar moet denk ik maar wel meer krachttraining en meer eiwitten eten. Iig erg blij dat er deze week zoveel vanaf is!!



Gisteren ook hele actieve dag gehad! Veel buiten geweest en op de fiets en wandelend naar dingen toe gegaan. M'n 10.000 stappen gehaald. En ben blij dat ik de lekkere dingen die ik eergisteren ofzo gekocht had telkens met mate gegeten heb ipv vreetbui. Dat is echt al lang geleden dat dat gelukt is, normaal vreet ik het bij thuiskomst v.d. supermarkt meteen op.. en nu dankzij dat boek is er nog heel veel van over.



Zal zo nog ff reageren op de rest en eerst maar eens ontbijten.
Wat goed kruidentheetje



Ik heb besloten om wat beloningen om te gooien ik was van plan een training te gaan doen als ik zo rond de 15/20 kg was afgevallen, maar ik kwam er van de week achter dat die trainingen voorlopig niet meer worden gegeven. Er worden er nog 2 gegeven waarvan 1tje zeer binnen kort is en de andere over 1 maand ongeveer. Dus heb ik die voor over 1 maand geboekt want dan ben ik zeker 10kg afgevallen en dat is mij op eigen houtje ook nog nooit gelukt.

Dus draai ik het om en stel ik mijn andere beloning een stel nieuwe bak pannen even uit en mag ik mijzelf daar mee belonen als 15/20 kg ben afgevallen.



Had trouwens voor mijzelf dacht ik een klein zakje drop gekocht als geniet moment maar het bleek suikervrij te zijn en nu zijn mijn darmen na 5 dropjes al van slag die haal ik dus nooit meer en de rest geef ik wel weg.



Maandag mag ik gelukkig naar de psycholoog ben dan toch vrij kijk er wel heel erg naar uit merk dat dat voor uit zich mij op het goeie pad houd o.a ook het vooruit zicht dat ik misschien wel volgende week 123.7 zou kunnen zien waar door die -10kg een feit is.
Alle reacties Link kopieren
Mogge!

Vanmorgen was mijn weegschaal uiterst positief, dus ik ben blij!!



Single, wat voor training ga je doen?

Ik heb niet echt beloningen voor mezelf, ik vind het afvallen op zich al beloning genoeg



Thee, netjes hoor, maat kunnen houden is een belangrijke stap op weg naar een gezond eetpatroon!
668, the neighbour of the Beast
wat fijn Marels



Deze training is breed gericht o.a vergroten van zelfvertrouwen en gericht op het zoeken naar mijn passie wat wil ik nu? Even heel erg kort gezegd.
Alle reacties Link kopieren
@Kruidenthee als je spierpercentage daalt is het idd zaak om meer eiwitten te nemen.
Het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. Dat begint bij het heden. Begin dus vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Poeh ben weer in slaap gevallen na het ontbijt haha.



@Saladebakje: dankje! Hoe bevallen de trainingen? Succes iig!

@Single: wat een mooie beloning! Het andere boek van mieke kosters dat ik heb gekocht is nu word ik slank. de 6-weken challenge. ik weet niet of ik die zou aanraden, omdat er veel minder in staat en het wat herhaling is van het andere boek. heb er nog niet super veel in gelezen, lees nu in het andere boek.

@Marels: je zit onder de 110 begrijp ik? Super!!! Je gaat heel hard!
@ kruidentheetje dan zal je die slaap nodig hebben gehad. Ik heb die 6 weken challenge ook in mijn handen gehad in de winkel maar dat andere boek heeft voor mijn gevoel meer inhoud. Heb hem nu op markplaats op de kop getikt want deze moet weer terug naar de bieb.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het bij iedereen?



Ik merk dat het afvallen wat minder snel begint te gaan dan eerst. Geeft niet en is natuurlijk alleen maar normaal. Daarnet voor het eerst weer chocola gekocht en ik ben benieuwd of ik het vanavond gewoon bij een of twee blokjes kan houden. Denk het wel. Het moeten invoeren in Myfitnesspal is echt een goede motivatie voor mij. Ik wil écht geen rode cijfertjes daar
Hier vandaag een zeer confronterend maar prettig gesprek gehad met mijn psycholoog. Verder niet zoveel gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Auran; bij mij vlogen de kilo's er ook af en ik merk dat het nu minder snel gaat. Niks mis mee. Maar valt mij ook op. Alsof je lichaam begint te wennen aan je andere eetpatroon en meer beweging. Qua motivatie geldt voor mij wel dat ik het dan nu wel lastiger vind worden wanneer de weegschaal stil lijkt te staan. Maar mezelf toespreken dat dit logisch is en nogmaals genieten van hoeveel er al af is, helpt wel.
Alle reacties Link kopieren
En het keurig bij twee blokjes chocola kunnen houden. Jeej!



Lijstje van vandaag, ongeveer 1500 kcal:

O: boterham met appelstroop (helaas geen tijd om een ei erbij te koken)

L: twee havermoutmuffins met walnoten en dadel

D: basmatirijst met curry van 150 gram kipfilet, wokgroenten, boemboe, kokosmelk + salade van 250 gram witlof met dressing

T: glas melk, 2 blokjes chocola, kwark met dadelstroop



En natuurlijk weer 10.000 stappen!
Alle reacties Link kopieren
Hooiihooiiiii



Ook ik hier zou graag willen afvallen.

Het gaat super moeilijk. Ik neem elke dag gezonde voeding, tot in de avond begin ik te

SNAAIEN :(



Ik zou graag -7 kilo willen afvallen.

( dit ook omdat ik zwanger wil worden, en eerst in een gezonde lichaam wil zitten )



Iemand uit Eindhoven



Leeftijd : 25

Gewicht : 82
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nessie, je kunt beter even in een van de andere topics aansluiten, aangezien we hier allemaal minimaal zo'n 25 kilo moeten afvallen



@De rest: goed bezig weer dames!
I'm not myself, I'm a replica of me
Alle reacties Link kopieren
hallo dames

sorry dat ik een tijdje niet gereageerd heb! mijn hele carnavalsfeest is na donderdagavonf al gestopt zwaar de griep bleegh! moet zo naar de huisarts omdat ik veel pijn heb met het hoesten.

wel weer afgevallen u 100.6! met een beetje geluk volgende week onder de 100!
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
quote:peach1990 schreef op 09 februari 2016 @ 08:38:

hallo dames

sorry dat ik een tijdje niet gereageerd heb! mijn hele carnavalsfeest is na donderdagavonf al gestopt zwaar de griep bleegh! moet zo naar de huisarts omdat ik veel pijn heb met het hoesten.

wel weer afgevallen u 100.6! met een beetje geluk volgende week onder de 100!



Beterschap!

Ik weet hoe t voelt. Ik lig vanaf vrijdag ook al plat en ook ik moet vanwege t hoesten en de benauwdheid straks naar de huisarts.



Hopelijk komt je gewichtsverlies nu niet door niet eten. Dan heb je kans dat t er ook zo weer aanzit. Wel fijn dat je bijna in de 2 cijfers zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miesje_2015 schreef op 09 februari 2016 @ 08:55:

[...]





Beterschap!

Ik weet hoe t voelt. Ik lig vanaf vrijdag ook al plat en ook ik moet vanwege t hoesten en de benauwdheid straks naar de huisarts.



Hopelijk komt je gewichtsverlies nu niet door niet eten. Dan heb je kans dat t er ook zo weer aanzit. Wel fijn dat je bijna in de 2 cijfers zit.



nee raar genoeg heb ik wel trek. niet zoveel als normaal maar sochtends kwark smiddags brood tussendoor stuk fruit en een beetje avond eten lukt gelukkig wel:)



jij ook beterschap! het is echt een rot griep!
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Lees meestal mee hier en jullie zijn goed bezig. Zelf ook lekker bezig :-). Kwam ik er van de week zowaar achter dat ik plots in de reguliere maten pas van de grote kledingketens. Broek 42/44, blouse 44/46. Helemaal verbaasd. Kom van 50/52/54. Was we even een euforiemomentje in dat pashokje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven