Ik geef ze al tien jaar les, maar ik ben lucht voor ze

05-02-2016 07:36 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in 1944 geboren in Rotterdam en heb sindsdien Nederland onherkenbaar zien veranderen - en de laatste tijd gaat het een beetje snel. Er is veel wat ik niet begrijp en daar word ik onzeker van. Sommige kennissen zeggen: 'Ik voel me in mijn eigen stad niet meer thuis.'



lees hier de rest van het artikel
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-02-2016 13:34
Reden: Link geplaatst naar artikel ivm complete artikel overnemen
% gewijzigd
quote:Manonna schreef op 06 februari 2016 @ 02:59:

[...]





Oh jazeker.Ik ben ook wel geinteresseerd hoe je dat dan aanpakt.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-02-2016 11:16
Reden: Op de man/off-topic
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 06 februari 2016 @ 09:50:

[...]

Nou, om je de waarheid te zeggen, ik had andere dingen te doen dan de hele avond meelezen.



Ik begrijp dat je het probleem bagetaliseert. Dat geeft aan dat je geen idee hebt hoe het er in de Randstad aan toe gaat.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-02-2016 11:16
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:KimberleySTH schreef op 05 februari 2016 @ 10:36:



Op dit moment is Nederland enorm aan het verhufteren en daar doen de Nederlanders net zo hard aan mee. Racisme is ontzettend aanwezig. Daarnaast leeft iedereen voor zichzelf en lijkt het wel alsof mensen zich niet meer in elkaar kunnen verplaatsen of iets belangeloos voor een ander willen doen. Ook is er veel angst met betrekking op de aanslagen en hebben we nog steeds te maken met een crisis. Dat werkt ook niet echt mee aan een positieve leefomgeving..En het gekke is dat vrijwel niemand dat van zichzelf vindt. Vrijwel iedereen vindt dat anderen verhufteren. Op dat gedrag kan een socioloog z'n carrière bouwen.
quote:willem1959 schreef op 06 februari 2016 @ 10:41:

[...]



Nou, om je de waarheid te zeggen, ik had andere dingen te doen dan de hele avond meelezen.



Ik begrijp dat je het probleem bagetaliseert. Dat geeft aan dat je geen idee hebt hoe het er in de Randstad aan toe gaat.Maar dat gaf ik toch ook aan, dat je het vast wel druk zou hebben. Heb je veel artikelen gevonden? Waar lees je dat ik bagatelliseer? Ben je een zwartwitdenker?
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 05 februari 2016 @ 17:43:

Al dat geklaag over oudkomers en hun kinderen. We kennen de problemen al heel lang, we weten het nu wel. Doe er wat aan in plaats van te blijven klagen. Waar blijven de massale demonstraties? Want ondertussen stromen de nieuwelingen binnen en iedereen kijkt toe.





Echt hé, in de klas van mijn kinderen zitten er een paar kinderen uit Polen.

Ze spreken gebrekkig Nederlands, ouders helemaal niet.

Krijg echt flashbacks van de tijd waar mijn opa met zijn hele heb in een tasje hier kwam wonen en later zijn gezin uit Marokko liet overkomen.

De geschiedenis herhaalt zich en men blijft klagen over gemaakte fouten.
Girls compete with each other, women empower one another
quote:nini28 schreef op 06 februari 2016 @ 11:06:

[...]





Echt hé, in de klas van mijn kinderen zitten er een paar kinderen uit Polen.

Ze spreken gebrekkig Nederlands, ouders helemaal niet.

Krijg echt flashbacks van de tijd waar mijn opa met zijn hele heb in een tasje hier kwam wonen en later zijn gezin uit Marokko liet overkomen.

De geschiedenis herhaalt zich en men blijft klagen over gemaakte fouten.Jeetje dat is wel ernstig, ja toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 06 februari 2016 @ 01:38:

[...]





Eh...democratie is een staat die gekozen is door het volk he, dat weet je? Je hebt 1 stem, meer niet. Dat klopt idd. En dan gelden de meeste stemmen wie er gaat regeren. Na de verkiezingen, bepaalt de staat idd maar die hebben wij dus zelf gekozen. Zo werkt dat in een democratie.

Een groot misverstand. Het zijn niet de meeste stemmen die gelden, maar om welke partij of combinatie van partijen de meerderheid haalt. Het is meermalen voorgekomen dat de grootste partij in de oppositie belandde omdat ze geen meerderheidscoalitie konden sluiten. Een mooi voorbeeld was de PvdA die in 1977 een recordaantal zetels boekte maar toch in de oppositie terecht kwam.

Nu is de PVV de grootste (in de peilingen dan) met 41 zetels. dat zijn lang geen 76 zetels die nodig zijn voor een meerderheid.



quote:Ik ben ook helemaal niet blij met de staat die er nu zit trouwens. Wat een ballenbak. Maar ja, ik zal toch moeten wachten tot het kabinet een keer wil vallen of tot het tijd is om te stemmen. En je kunt wel op Wilders stemmen maar dat gaat niks veranderen aan onze deelname aan de Eu. Die hij echt niet terug kan draaien trouwens. Dus we hebben altijd te maken met de Eu, of je dat nu leuk vindt of niet.



Een meerderheid stemt gewoon op partijen die voor de EU zijn. En dat gaat volgende verkiezingen ook gebeuren. De deelname van Nederland aan de EU blijft dus democratisch gelegitimeerd.



quote:Wegkijkers, kunnen jullie niet een ander woordje bedenken? Deze is zo 2015, vind ik. Mm, wat vind je van oogklepmensen? Of eh.. mollen? "Wegkijkers" wordt meestal gebruikt door een minderheid die het niet kan verkroppen dat de meerderheid andere inzichten heeft.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 06 februari 2016 @ 04:28:

[...]





Wat doe je dan? Met een spandoek bij een azc gaan staan waarop staat hoeveel je die mensen haat en ze dood wenst ed? Echt wauw. Of ga je op facebook tekeer over vluchtelingen? Ook heel indrukwekkend. Of ga je over tot hardere acties en zet je azc's in de fik? Of spreek je vluchtelingen aan dat ze op moeten rotten naar hun eigen land? Ik heb wel een idee hoe jij je kop boven het maisveld uitsteekt maar ik vind het sneu gedrag. Dat is geen gedrag wat tot oplossingen en verbeteringen leidt namelijk. Wat voor constructieve dingen doe je dan om op te vallen in de discussie? Vertel. I'm all ears.Niets van dat alles. Fijn dat je het voor me invult Kop boven het maisveld is een algemene term. Je nek durven uitsteken voor een goede zaak en/of je belang en dat van anderen. Dat hoeft niet speciaal iets met vluchtelingen te maken hebben. In mijn geval heeft het meestal met werk te maken en in het verleden met veiligheid en welzijn van kinderen op de basisschool. Verder ga ik hier geen verantwoordelijkheid voor afleggen naar jou. Je weet het tenslotte allemaal veel beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 06 februari 2016 @ 10:56:

[...]





Maar dat gaf ik toch ook aan, dat je het vast wel druk zou hebben. Heb je veel artikelen gevonden? Waar lees je dat ik bagatelliseer? Ben je een zwartwitdenker?Ja hoor. Gevonden. Kijk maar bij de student uit Alphen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 05 februari 2016 @ 21:33:

[...]





Ik denk dat half autochtoon Holland verhongert, denken alleen in rechten dus dat wordt lastig.Misschien zullen de autochtonen verhongeren, zij hebben er immers meer moeite mee om zich de eigendommen van anderen toe te eigenen, iets waarvan de allochtonen gewoon vinden dat ze er recht op hebben, hence grote criminaliteit. Maar ga vooral zo door met wensdenken, je krijgt echt de soort samenleving die je verdient.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 05 februari 2016 @ 23:06:

"Dit gaat heel erg slecht aflopen voor alle partijen, en dat is mede te danken aan de wegkijkers en relativisten die oplossingen in de weg staan doordat problemen niet bespreekbaar gemaakt konden worden."



Echt? Hoe dan? Vergaat de wereld? Houdt de westerse samenleving op te bestaan? Tja, we'll cross that bridge when we come to it. Rome is ook gevallen, ik denk niet dat die mensen allemaal al jaren aan het preppen waren daarvoor. Dus kom maar op. Wat voor ellende het ook is, dat zullen we moeten zien te overleven. Net als toen Nederland overstroomde, zullen we er een oplossing voor moeten vinden, anders verzwelgt de oceaan ons. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Ik zie nog geen mensen met kalasjnikovs in de straat hier dus ik maak me geen zorgen. Sorry.Net als met overstromingen moet je ook natuurlijk niet wachten tot het water je aan de lippen staat, maar als je ziet dat het ergens fout gaat, grijp je in. En wat betreft de grote invoer van mensen gaat het idd nu al fout.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 05 februari 2016 @ 20:22:

Maar zo kijk ik naar de wereld. Chief Seattle zegt het het best naar mijn smaak: erath does not belong to man, man belongs to earth. Wat kan mij het schelen waar de grens van Nederland ligt? En wat kan mij het schelen wie waar woont? Als mensen zich maar prettig voelen, dan ben ik tevreden. En dat is dus niet zo, sommige mensen voelen zich niet prettig. Maar hoe komt dat? Dat komt door je referentiekader. Ik voel me namelijk primaokidoki. Ik heb mijn eigen problemen, maar ik voel me prima bij alle vluchtelingen die hier komen en alle nieuwe Nederlanders heet ik van harte welkom. Wat kost dat mij, om ze welkom te heten? Niks! Er gaat niks van mijn inkomen af en ik krijg geen regels opgelegd die ik vervelend vind. Dus HOW does this effect MY life? Ik zie het nog steeds niet. Referentiekader.Dit zegt Wikipedia over Chief Seattle: Seattle verdiende op jonge leeftijd zijn reputatie als leider en strijder door vijandelijke stammen die de Green River optrokken aan te vallen.....



Dus hij was niet zo vredelievend als jij wel denkt, hij verdedigde gewoon ook zijn land en zijn volk....en waarom ook niet?



Een oud gezegde is: a fool and his land are soon parted!

If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
[quote]Sapsorrow schreef op 06 februari 2016 @ 01:38:

[...]





Eh...democratie is een staat die gekozen is door het volk he, dat weet je? Je hebt 1 stem, meer niet. Dat klopt idd. En dan gelden de meeste stemmen wie er gaat regeren. Na de verkiezingen, bepaalt de staat idd maar die hebben wij dus zelf gekozen. Zo werkt dat in een democratie.



quote]

Je kan ook verhuizen naar een dictoriaal land, dan heb je 1 dictator en die maakt dan alle beslissingen, ben je tegen hem, dan ben je een paar dagen daarna waarschijnlijk dood!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 06 februari 2016 @ 10:44:

[...]





En het gekke is dat vrijwel niemand dat van zichzelf vindt. Vrijwel iedereen vindt dat anderen verhufteren. Op dat gedrag kan een socioloog z'n carrière bouwen.Sja, we hebben geen keuze huh, het is of verhufteren of islamiseren. Ik weet wel wat ik kies.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:willem1959 schreef op 06 februari 2016 @ 14:00:

[...]



Ja hoor. Gevonden. Kijk maar bij de student uit Alphen.Ik dacht al.
Alle reacties Link kopieren
Zie je de trend, van 20 of 30 jaar geleden tot nu?

Alles is alleen maar erger geworden (dankzij de overheid).

Hogere belastingen, meer vluchtelingen, minder vrijheden, meer oorlogen, en als je die lijn doortrekt...

We denken altijd aan stemmen, en hopen dat dingen veranderen, maar dat deed het nog nooit.

Mensen zijn zo kort van geheugen! Wat we voor de vorige verkiezingen op de mouw gespeld kregen, weten we nu al lang niet meer.

Maar nu stinken we er weer in. Ik denk dat we het nooit leren.
Alle reacties Link kopieren
Die 'Vluchtelingen' gaan echt niet meer weg. Autochtonen emigreren wel en masse.

Straks mogen zij ook stemmen, en dan stemmen zij voor de afschaffing van de democratie, en voeren ze de sharia in.

Dit is alemaal geen fantasie. Trek de trend gewoon 10 jaar door.

Alles wat er nu voor erge dingen gebeuren zal nog veel erger worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Manonna schreef op 06 februari 2016 @ 13:48:

[...]





Niets van dat alles. Fijn dat je het voor me invult Kop boven het maisveld is een algemene term. Je nek durven uitsteken voor een goede zaak en/of je belang en dat van anderen. Dat hoeft niet speciaal iets met vluchtelingen te maken hebben. In mijn geval heeft het meestal met werk te maken en in het verleden met veiligheid en welzijn van kinderen op de basisschool. Verder ga ik hier geen verantwoordelijkheid voor afleggen naar jou. Je weet het tenslotte allemaal veel beter.'t Is maaiveld, niet maisveld.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven